iliustracija iliustracija
iliustracija iliustracija iliustracija
Naujienos

Važiuoti negalima padėti. Kur dėtų kablelį Lietuvos Dakaro ralio dalyviai?

2019-01-09 18:51:22

Dakaro senbuviai vienbalsiu teigia, kad nors maratoną perkėlus iš Afrikos į Pietų Ameriką trasos išliko tokios pat pragariškai sunkios, visgi kasdien sportininkus lydinti rizika akivaizdžiai kitokia.

Didžioji dalis trasų driekiasi sąlyginai netoli nuo civilizacijos, todėl apkūlus automobilį ar padarius navigacijos klaidą sulaukti žiūrovų ar netgi savų mechanikų pagalbos yra ne kažką sudėtingiau, nei kelkraštyje Vilnius – Molėtai „susitranzuoti“ pakeleivingą mašiną.

Ar šie dalykai pakeitė startuojančių Dakare požiūrį į pagalbos varžovams suteikimą? Kada sustoti privalu? Kokios nerašytos taisyklės reglamentuoja sunkiausiomis pasaulyje tituluojamų varžybų dalyvių santykius?

Privaloma ekipiruotė

Pradėti reiktų nuo to, kad kaip ir Afrikoje, taip ir Pietų Amerikoje vykstančių lenktynių dalyviai privalo su savimi turėti specialų būtiniausios pagalbos paketą – vaistinėlę su šūsnim tvarsliavos ir medikamentų, varžčius („žgutus“), signalinių raketų, fakelų, iš foliją primenančios medžiagos pagamintą antklodę, jei tektų nakvoti šaltyje, 10 litrų vandens atsargas, žiebtuvėlį ir t. t.

Pats neįprasčiausias dalykas – veidrodėlis, kuriuo būtų galima vaikyti „saulės zuikučius“ ir taip žybsint atkreipti gelbėtojų sraigtasparnio komandos dėmesį. Kaip sukomplektuotas toks paketas, atidžiai tikrinama techninės komisijos metu.

Kad šie dalykai gyvybiškai svarbūs byloja liūdna statistika: per keturis Dakaro gyvavimo dešimtmečius su šiuo maratonus siejamos 69 aukos. Tarp 28 įvykių 19 buvo susijusių su motociklininkų varžybomis, 7 – su automobilių ir sunkvežimių ekipažais. 2 dalyviai žuvo įsiplieskus konfliktui su vietiniais sukilėliais. Dakaras nusinešė 26 žiūrovų ir net 14 žurnalistų bei ralio rengėjų gyvybių.

Stotų tik dviem atvejais

Pirmieji mūsiškiai lenktynininkai, išvažiavę su kuklesniu pasirengimu nei savaitgalį prie Kuršių marių traukiantys žvejai, prisipažįsta, kad metams bėgant jų pačių požiūris į pagalbą varžovams kinta drauge su įgyjama patirtimi. Aurelijus Petraitis, šiais metais puoselėjęs planus Dakare startuoti sunkvežimiu, o 2009-aisiais Argentinoje ir Čilėje vykusiame maratone finišo liniją kirtęs 25-as, prisipažįsta ne kartą likęs smarkiai nusivylęs, kai pagelbėję keliems įstrigusiems varžovams, vėliau patys iš tų pačių ekipažų nesulaukė jokios pagalbos ir buvo priversti iš lenktynių pasitraukti.

„Dakaras – asmeniškai tau skirta Dievo dovana, o ralis – ne komandinis žaidimas. Nuvažiavus į dykumą atsisakyti tos dovanos ir aukotis gelbstint savo klaidose klimpstančius kitus vairuotojus galima ir aš pats tai dariau pirmosiose lenktynėse. Tačiau vėliau supranti, kad sustoti ir padėti kitiems būtina tada, jei pavojus kyla žmonių gyvybei“, – dėstė A. Petraitis.

Tuometinis Aurelijaus šturmanas – Antanas Juknevičius, šiais metais oficialiai pripažintas Dakaro legenda, laikosi panašios pozicijos.

„Dabar aš stočiau aiškiai matydamas, kad kažkam atsitiko nelaimė – avarijos metu nukentėjo ekipažo nariai, jei automobilis dega, kažkas negali išlipti ar pan. Tokiais atvejais netgi organizatoriai analizuoja palydovinio sekimo prietaisų duomenis, kiek kur kada buvo sugaišta laiko, ir visas tokias minutes kompensuoja. Visais kitais atvejais stočiau padėti tik tiems žmonės, kuriuos pažįstu. Tarkim, tikrai žinau, kad mažiausiai 5 ekipažai, startuojantys prieš mus ir mažiausiai 5, važiuojantys už mūsų, tiktai neaukotų savo rezultato matydami kokią nors mūsų nesėkmę ar klaidą. Greičiausiai aš elgčiausi su jais taip pat. Bet visada yra bičiulių ratas, kurių gelbėti eičiau spjovęs į viską. Kita vertus, klaidas padarę ir nesulaužytą automobilį užklampinę sportininkai patys puikiai suvokia, kad išsikapanos savarankiškai, todėl stabdyti važiuojančius geriau nėra korektiška. Šios nerašytos taisyklės laikomasi gana griežtai ir varžovų pagalbos paprastai prašoma prireikus kokios nors detalės ar įrankio“, – dėsto A. Juknevičius.

Laikas gaištamas ne visada

„CRAFT Bearings“ komandos pilotas papasakojo apie kuriozišką įvykį, nutikusį prie penkerius metus, kai viename greičio ruože paklydo visai netoli finišo ir atsitiktinai rado taip pat stipriai „nublūdinusius“ ir užpelkėjusioje upės pakrantėje beviltiškai užklimpusius varžovus iš Ispanijos.

„Jau temo, ryšio nebuvo, o išsikapanoti pačiam – jokių galimybių. Tikėtis, kad dar kažkas padarys analogišką klaidą ir atsidurs toje vietoje, taip pat nerealu. Aš jiems pažadėjau grįžti po finišo ir kai iš tiesų sugrįžau, tie vyrai dėkojo atsiklaupę ant kelių. Žinoma, sustodamas visuomet aukoji savo rezultatą ir tais atvejais, kai artimiausi varžovai rikiuojasi visai greta vienas kito, tokie sprendimai būna skausmingi. Kita vertus labai dažnai būna taip, kad pats sugaišdamas viso labo porą minučių, kažkam išgelbėji visas lenktynes. Tai padaręs bendražmogiška prasme jautiesi iš tiesų gerai“, – prisiminė A. Juknevičius.

Benediktas Vanagas dėstydamas savo poziciją ir užmojus padėti varžovams teigė, kad vienas dalykas yra šventas – gelbėti tuos, kurių gyvybė pakibusi ant plauko.

„Taip elgiasi absoliučiai visi, net besigrumiantys dėl nugalėtojo titulo. Kadangi organizatoriai GPS prietaisais seka kiekvieno automobilio judėjimą, laikas sugaištas kažką gelbstint vėliau yra išimamas iš jų rezultato, todėl jie niekuo nerizikuoja. Šiaip sportininkus galima skirstyti į keletą kategorijų. Vieni nestoja niekam padėti, nes važiuoja rezultatui arba mano esantys greiti. Kiti sustoja, nes yra natūraliai geraširdžiai žmonės arba tikisi sulaukti adekvačios reakcijos, jei pagalbos reikės patiems“, – sakė „General Financing team Pitlane“ lyderis B. Vanagas.

Beje, pastaraisiais metais visuose Dakare startuojančiuose automobiliuose sumontuota GPS įranga su specialiais davikliais, kurie automatiškai išsiunčia pagalbos signalą, kai visureigis apsiverčia.

Pašalinė pagalba draudžiama

Ketvirtą kartą Dakarą šturmuojantis „Agrorodeo“ pilotas Vaidotas Žala teigė turėjęs pakankamai progų pats sau atsakyti į klausimus kada, kodėl sustoti-nesustoti matant įstrigusius varžovus.

„Be abejonės, pamatęs savus – Benedikto ar Antano – ekipažus būtinai stočiau klausti ar galiu būti kuo nors naudingas. Tam tikri moraliniai įsipareigojimai išlieka visose situacijose. Kita vertus, jei automobilis tiesiog įklimpęs smėlyje ir jį reikia paprasčiausiai išsikasti, daugeliu atvejų sustojęs paprasčiausiai rizikuotum paskęsti pats. Kopose iš tiesų yra labai daug specifikos ir daug erdvės suklysti, todėl viską vertinti reikia labai atidžiai. Mes jau turėjom nemažai pamokų, kad gelbėti užklimpusius įmanoma tik pasikinkius sunkvežimius. Su paprastu visureigiu pavyktų nebent atversti ant šono ar stogo gulintį automobilį, jei tik tokia bėda nutiktų ant kieto grunto, – vardijo V. Žala. – Mes nelinkę skirstyti ar kažkas prašo pagalbos dėl technikos gedimo, ar dėl vairavimo klaidos: nuo pastarųjų niekas nėra apdraustas. Nebent jei kažkas pasirodytų iš tiesų esąs visiškas avantiūristas, neadekvačiai vertinantis situaciją trasoje ir dėl to nuolat stringantis“.

Vaidotas taip pat pastebėjo, kad praėjusiais metais – ypač antroje lenktynių pusėje – dėmesingumo ir geranoriškumo lygis tikrai buvo labai aukštas.

Dakaro ralyje taip pat draudžiama bet kokia pašalinė pagalba – jeigu ekipažas sustojo dėl gedimo trasoje, remontuoti galima tik savo turimais bei iš kitų dalyvių pasiskolintais įrankiais bei detalėmis. Bivake automobilius remontuojantys mechanikai, sužinoję apie bėdą trasoje, negali važiuoti į vietinę „Auto aibę“, nupirkti reikalingas dalis ir jas atvežti bei sumontuoti sustojusiam ekipažui. Tačiau tai – teorija. Praktikoje vyksta ir kitaip – sklando ne viena istorija, kaip mechanikai pagelbėdavo trasoje įstrigusiems ekipažams. Juolab kad Dakaro ralio organizatoriai griežčiau kontroliuoja tik lyderius, o į „galiorką“, ypač antroje maratono dalyje, linkę žvelgti pro pirštus.

Padėti lenktynininkams trasoje negali ne tik mechanikai, bet ir kiti komandų nariai – net ir nepriklausomų žurnalistų ekipažuose, kaip „iGo2Dakar“, sumontuojami organizatorių GPS siųstuvai, kurie fiksuoja automobilio buvimo vietą. Pastebėjus įvažiavimą į trasą ir priartėjimą prie sugedusio ekipažo, lauktų didelė bauda.

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų el. paštas:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
iliustracija2019-03-21 19:45:58

Lietuvos nacionalinio dramos teatro „Didvyrių aikštė“ – vėl Prancūzijoje

„Sceaux – išskirtinis „Didvyrių aikštės“, 2016-ųjų Avinjono festivalio šedevro, pristatymas“. Šitaip Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklį – Thomaso Bernhardto „Didvyrių aikštę“, režisuotą lenkų teatro grando Krystiano Lupos – pasitinka kovo mėnesio Prancūzijos žiniasklaida.
iliustracija2019-03-21 16:12:02

Ekspertai pataria: kaip žinoti, kad atėjo metas keisti automobilį

Automobilyje žmonės praleidžia itin daug laiko – nuo miesto kamščių iki darbo kelionių ar atostogų Europoje. Net ir tobulėjant automobilių technologijoms, jis netampa amžinu – dėvisi, tad galiausiai tenka priimti sprendimą jį pakeisti. Svarbiausias klausimas – kada metas tai daryti?
iliustracija2019-03-21 16:07:28

Darbuotojai tampa aukso vertės: sveikatos draudimu vilioja ne tik IT specialistą

Įmonėms vis stipriau įsijungiant į kovą dėl geriausių darbuotojų, keičiasi ir jiems siūlomų motyvacinių priemonių paketas. Viena iš pastebimiausių tendencijų – besiplečianti darbuotojų sveikatos draudimo rinka, kuri, draudikų teigimu, 2018 m. augo 24 proc.
iliustracija2019-03-21 16:01:58

D. Ulvydas: norėjau atskleisti, koks žmogus yra Dalia Grybauskaitė

Pasirodžius Donato Ulvydo filmo „Valstybės paslaptis“ anonsui, dažniausias klausimas, kurio sulaukia režisierius, – ar bus praskleisti tik didžiosios politikos užkulisiai, ar pamatysime Prezidentę ne tik politikoje, bet ir kasdieniame gyvenime?
iliustracija2019-03-21 15:52:44

7 klausimai, kurių negalima pamiršti prieš perkant naują telefoną

Kiekvienais metais gamintojai pristato vis naujesnius ir pažangesnius išmaniuosius telefonus, tad kasmet darosi vis sunkiau atsispirti pagundai įsigyti naujutėlaitį telefoną.
iliustracija2019-03-20 19:46:09

Šokiruojantys skaičiai – beveik trečdalis žmonių dantis valo tik kartą per dieną

Gera burnos higiena ir tinkama dantų priežiūra yra kelias sveikos šypsenos link. Ir nors atrodo, kad kiekvienas žinome, kad dantis valyti reikėtų du kartus per dieną ir ne trumpiau nei dvi minutes, kompanijos „Philips“ atliktos apklausos rezultatai šokiruoja.
iliustracija2019-03-20 19:39:41

VMI skelbia pajamų deklaravimo startą

Šiemet gyventojams palankus laikas prisiminti kadaise pamirštus mokesčius – pateikus ar patikslinus senas deklaracijas, už praeityje nesumokėtus mokesčius VMI neskaičiuos delspinigių. Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad Elektroninio deklaravimo sistemoje (deklaravimas.vmi.lt) 1,9 mln. gyventojų VMI suformavo metines pajamų deklaracijas.
iliustracija2019-03-20 19:36:04

Laimės diena: 4 programėlės gyvenimo pilnatvei

Ar jaučiatės laimingi? Šiandien, kovo 20-ąją, minima Tarptautinė Laimės diena, todėl technologijų kūrėjai dalijasi išmaniais patarimais, kaip ją atrasti. Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pristato 4 išmaniąsias programėles, kurios padės puoselėti arba tiesiog pastebėti laimę savo kasdieniniame gyvenime.
iliustracija2019-03-20 19:32:59

Vilniaus oro uoste – nauja oro bendrovė ir skrydžiai į Vieną

Nuo spalio mėnesio reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Austrijos sostinę Vieną pradės vykdyti nauja oro bendrovė „Laudamotion“. Kompanijos atstovų teigimu, skrydžio bilietų prekyba prasidės jau kovo 20 dieną.
iliustracija2019-03-19 16:30:09

Pasaulinė transporto pramonės paslaugų lyderė steigia paslaugų centrą Lietuvoje

Inžinerinius sprendimus transporto priemonių ir įrangos veiksmingumui, našumui ir tvarumui gerinti kurianti bendrovė „Dana Incorporated" paskelbė atidaranti paslaugų centrą Vilniuje.
iliustracija2019-03-19 16:23:57

m.Ticket startuoja atsiskaitymas banko kortelėmis ir bilietų perkėlimas

Geros naujienos sostinės viešojo transporto keleiviams - atnaujinta daugelio pamėgta mobilioji programėlė m.Ticket. Nuo šiol jos naudotojai už viešojo transporto bilietus galės greitai ir patogiai atsiskaityti banko kortelėmis.
iliustracija2019-03-19 16:12:48

Specialistai primena: pasiskiepyti nuo erkių kuo anksčiau – tuo geriau

Šylantys pavasario orai naujam sezonui prižadins ne tik gamtą bet ir erkes, kurių platinamomis ligomis Lietuvoje kasmet suserga keli tūkstančiai žmonių. Draudikai pastebi, kad kovo mėnuo yra tarsi riba, po kurios atsiranda reali galimybė apsikrėsti erkių pernešamomis ligomis.
iliustracija2019-03-19 16:09:28

Y karta: lojali darbdaviui, kol mato karjeros galimybes

Apie penktadalį šalies gyventojų sudaro Y arba Tūkstantmečio kartos atstovai, gimę 1982–2004-aisiais. Apsupti gyvenimo realybe, kurios kasdienybe tapo mobilusis ryšys, kompiuteriai, internetas, socialiai tinklai, kompiuteriniai žaidimai, Y karta užaugo vertindama technologijų pasiekimus.
iliustracija2019-03-19 16:02:43

Lūžis: dirbtinio intelekto pagalbos prašome ne tik veiklai efektyvinti

Naujausias „Microsoft“ tyrimas rodo, kad verslininkai dirbtinį intelektą (DI) mato jau ne tik kaip pagalbininką efektyvinant veiklą, bet ir priimant strateginius verslo sprendimus. Į pastaruosius gebėjimus turintį DI žada investuoti net pusė apklaustų sparčiai augančių bendrovių vadovų.
iliustracija2019-03-19 15:56:57

Kaip vaiko tinginystę paversti į genialumą?

Didžiausi tinginiai - geriausi išradėjai. Kiekvienoje šeimoje turime žmogų, kurį atitinka tinginio apibūdinimas. Tinginystė iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip absoliučiai nereikalinga žmogaus savybė, stabdanti jo tobulėjimą. Tačiau tinginystė gali būti raktas į ilgalaikę vaiko sėkmę.
iliustracija2019-03-19 15:52:00

„Tele2“ tyrimas: kas lemia kliento pasirinkimą nekeisti paslaugų tiekėjo?

Kovo 19 d. daugelyje pasaulio šalių minima kliento diena. Technologijų lyderės „Tele2“ vidinis tyrimas atskleidė, kas lemia kliento pasirinkimą pasilikti su esamu paslaugos tiekėju arba jį pakeisti. Maždaug 7 iš 10 esamų klientų apsisprendimą nekeisti dabartinio paslaugų tiekėjo nulemia aptarnavimo kokybė.
iliustracija2019-03-19 15:44:38

Už mieste turėtą žemę bus atlyginama ir mišku

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) primena, kad nuo šio mėnesio piliečiams už mieste turėtą valstybės išperkamą žemę galės būti atlyginama lygiaverčiu miško plotu kaimo vietovėje.
iliustracija2019-03-19 15:41:09

Lietuviai pristatė analogų pasaulyje neturinčią platformą

Kauniečių įkurta tarptautinė technologijų kompanija „Heficed“ sukūrė pirmąją pasaulyje IP adresų ir tinklo infrastruktūros valdymo platformą „Switch“. Ji leidžia įmonėms sutaupyti laiko ir kitų išteklių valdant turimus IP adresus bei infrastruktūrą.
iliustracija2019-03-18 19:21:24

Kas ketvirtas Lietuvos vairuotojas kelyje yra pristigęs degalų

Ketvirtadalis Lietuvos vairuotojų yra išgyvenę nemalonią patirtį – kelyje pristigę degalų. Tyrimas parodė, kad dauguma jų šią situaciją sprendė kreipdamiesi pagalbos į šeimos narius, draugus ar kolegas, kiti – rizikavo ir kelionę tęsė, kol transporto priemonė užgeso.
iliustracija2019-03-18 19:15:00

Kaune - britų analitiko Edwardo Lucaso paskaita apie naująjį Šaltąjį karą

Vakarai deramai neįvertino grėsmės, kurią kelia V. Putinas - Rusija pakeitė kryptį, todėl būtina pasidaryti išvadas ir reaguoti, teigia žinomas britų žurnalistas, Europos politikos analizės centro (CEPA) darbuotojas, viešosios politikos specialistas Edwardas Lucasas.
iliustracija2019-03-18 19:11:18

Senatvinio silpnumo sindromas: kada ir kodėl verta susirūpinti?

Nuo šių metų Kauno klinikų Kulautuvos reabilitacijos ligoninė pirmoji Lietuvoje pradėjo vertinti senatvinio silpnumo sindromo pasireiškimą. Jis vertinamas visiems 65 metų ir vyresniems ligoninės pacientams, siekiant atpažinti silpnus ir į silpnumą linkusius žmones.
iliustracija2019-03-18 19:04:02

Devynios valstybės institucijos vienija jėgas rizikų valdyme Fintech srityje

Pasauliniame Fintech inovacijų žemėlapyje ryškiai matoma Lietuva tampa ir su tuo susijusių rizikų valdymo kompetencijų centru. Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) kartu su kitomis šalies institucijomis suvienijo jėgas bendram tikslui - operatyviai numatyti galimas rizikas Fintech srityje ir efektyviai jas suvaldyti.
iliustracija2019-03-18 18:54:57

Elektros energijos tiekėjo reikalavimas apmokėti skolą – nepagrįstas

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK), išnagrinėjusi ūkio subjekto ir UAB „Dirbtinis pluoštas“ ginčą dėl reikalavimo apmokėti skolą už elektros energiją, pripažino, kad įsiskolinimas susidarė dėl UAB „Dirbtinis pluoštas“ neatsakingų veiksmų, nevykdant sutarčių priežiūros.
iliustracija2019-03-17 13:02:07

Keršto anatomija arba ši valdžia neturi laiko ateičiai

Iš pirmo žvilgsnio šią savaitę Seime pateiktos įstatymo pataisos, siūlančios bausti Seimo komisijai atsisakiusius liudyti asmenis, niekaip nesusijusios su neįgaliųjų reikalais. Tačiau tai - tik iš pirmo žvilgsnio. Šiek tiek pasigilinus, jos atskleidžia tikrąjį Seimo daugumos požiūrį į neįgaliuosius ir jų artimuosius.
iliustracija2019-03-15 17:25:53

Rekordinis dujų likutis Europos saugyklose apkarpė SGD kainas

Žiemos pradžioje trečdaliu brangiau nei prieš metus kainavusios suskystintos gamtinės dujos (SGD) šiemet vasarį jau buvo pigesnės nei tuo pat metu pernai. „Lietuvos energijos tiekimo“ (LET) surinkti duomenys rodo, kad SGD kainų mažėjimo tendencija gali tęstis iki vasaros.
iliustracija2019-03-15 17:20:54

Gydytoja neurologė: sveikam senėjimui reikalingas ir kokybiškas miegas

Ar miego poreikis natūraliai mažėja žmogui senstant, o gal miego kokybė blogėja dėl vyresniame amžiuje vykstančių procesų smegenyse? Kauno klinikų Neurologijos klinikos gydytoja neurologė Evelina Pajėdienė teigia, kad vyresnio žmogaus miego įpročiai tikrai pasikeičia, nors miego poreikis išlieka nepakitęs.
iliustracija2019-03-15 17:14:06

Išmaniosios padėjėjos šiuolaikinės moters kasdieninėje veikloje

Laikas yra viena iš labiausiai branginamų vertybių, kurias šiandien turime. Sutaupyti kiek įmanoma daugiau laiko šiandien svarbu visiems, ypatingai šiuolaikinėms moterims, kurios kasdien randa balansą tarp karjeros ir motinos, žmonos, močiutės ir kitų vaidmenų.
iliustracija2019-03-15 17:09:55

Pilotas - plačios karjeros galimybės

Tuo tarpu, kai kažkam dangus atrodo tolimas ir nepasiekiamas, kiti kasdien jį raižo didesniais ar mažesniais orlaiviais. Kai kurie sako, jog piloto darbas – tai svajonių darbas viliojantis kelionėmis aplink pasaulį, kvapą gniaužiančiais vaizdais pro piloto kabinos langą, aplinkinių akį traukiančia uniforma, bei unikaliomis profesijos galimybėmis.
iliustracija2019-03-15 17:07:12

Apklausa: palikdami namus labiausiai baiminasi ilgapirščių ir gaisro

Kas antras šalies (51 proc.) gyventojas ilgesniam laikui palikdamas namus baiminasi vagysčių, 49 proc. nerimauja dėl gaisro pavojaus, o kas trečias (31 proc.) jaudinasi, kad nebūtų aplietas kaimynų. Tokius duomenis atskleidė draudimo bendrovės BTA užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ sausio mėnesį atlikta reprezentatyvi apklausa.
iliustracija2019-03-15 17:03:05

Odos priežiūra keičiantis metų laikams: kada ir kokias priemones naudoti?

Keičiantis metų laikams peržiūrime ir papildome ne tik savo spintos turinį, bet ir odos priežiūros kosmetines. Atėjęs pavasaris ir temperatūros šuoliai skatina mus suklusti ir atidžiau žiūrėti, kokias priemones renkamės odos priežiūrai bei stiprinimui.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.