iliustracija iliustracija iliustracija iliustracija iliustracija
Naujienos

Net ir šiuolaikinė šeima veikia kaip verslo įmonė

2016-05-23 18:04:44

„Į semiotikus įmonių vadovai kreipiasi tada, kai būna išbandę visa kita. Tada jie sako: „Blogiau nebus, pabandom“, – juokauja Klausas M. Bernsau, įmonių konsultantas, Duisburg-Esseno (Vokietija) universiteto mokslininkas, savo metodus pristatysiantis Kauno technologijos universitete (KTU) vyksiančiame Naujųjų humanitarinių mokslų kongrese („ICoN‘2016“).

foto

Pasak jo, semiotikai, ir apskritai humanitarinių mokslų atstovai, nėra linkę dirbti su verslu, o verslas ne visada supranta, kokios vertės galėtų gauti iš šių specialistų: „Atrodytų, kad humanitariniai mokslai ir pinigai yra tiesiog nesuderinami“.

K. Bernsau nuomone, toks įsitikinimas – klaidingas. Semiotikams, kurių darbas yra, iš principo, interpretuoti pasaulį, nepaprastai vertinga tyrinėti ekonominį kontekstą, nes jis persmelkia viską – nuo tarptautinių santykių iki žmonių tarpusavio bendravimo.

„Rūpinuosi savo dukters ir žmonos tikslais ir pasiektais rezultatais taip pat, kaip ir savo įmonės darbuotojų“, – sako semiotikos metodus taikantis verslo konsultantas.

Humanitarinių mokslų ir kitų mokslo sričių sankirtoje gimstančias naujas idėjas, įvairius požiūrius ir neįprastus darbo bei tyrimo metodus KTU Tarptautinio semiotikos instituto organizuojamame naujųjų humanitarinių mokslų kongrese „ICoN‘2016“ pristatys mokslininkai ir profesionalai iš viso pasaulio.

Gegužės 23–26 dienomis vyksiantis kongresas yra jau trečiasis. Kongrese KTU sulauks per 110 dalyvių iš 25 šalių, 4 kontinentų (išskyrus Okeaniją), kurie atstovaus 55 akademines institucijas; kongrese dalyvaus ir privačių įmonių atstovai bei nepriklausomi tyrėjai. Renginio programą rasite ČIA.

– Konsultuojate įmones komunikacijos klausimais. Kaip tai vyksta?, – paklausėme K. Bernsau.

– Mes stengiamės įsigilinti į klientų komunikacinius procesus. Užsiimame tų procesų kūrimu, kalbamės apie tai, kokias medijas efektyviausia rinktis, kokie yra tų procesų ritualai, kokie – suvaržymai. Domimės, ką įmonėje leidžiama komunikuoti, kas valdo informaciją, kas ką informuoja ir panašiai.

Daugelis vadinamųjų komunikacijos problemų kyla dėl to, kad žmonės praranda orientaciją. Jeigu nežinai, koks yra pagrindinis tavo verslo tikslas, kokia pagrindinė žinutė, kurią nori perduoti savo klientams, partneriams ir darbuotojams, yra sunku komunikuoti. Ši orientacija, arba įmonės pozicionavimas ir yra tai, apie ką ketinu kalbėti savo pranešime KTU.

– Sakoma, kad visos įmonės problemos kyla dėl sutrikusios komunikacijos. Ką apie tai manote?

– Dažnai žmonės klaidingai mano, jog, esant komunikacijos problemai, užtenka darbuotojams pasakyti, ką jie turi daryti ir kaip, o toliau viskas jau veikia savaime. Mes siūlome žengti žingsnį atgal ir visų pirma atvirai pasikalbėti apie tai, kad egzistuoja skirtingi požiūriai ir nuostatos. Neretai iš esmės nesutampa įmonėje dirbančių asmenų nuomonė, kokia turi būti ta organizacija ir koks yra jų buvimo kartu tikslas. Tokiems pokalbiams retai atrandama laiko kasdienėje veikloje, žmonės, negalėdami išsakyti savo nuomonės, pyksta ir nustoja eiti pirmyn.

Sunku tą pripažinti, bet komunikacija išsprendžia ne visas problemas. Būna, kad organizacija žmogui nebetinka, ateina laikas atsisveikinti. Tačiau, kad tai sužinotum, reikia pasikalbėti. Tokios diskusijos suorganizavimas turėtų vykti aukščiausių vadovų iniciatyva.

– KTU kalbėsite apie korporacijos semiotinį „peizažą“. Kas tai?

– Tai – kūrybinių dirbtuvių metodas. Jis padeda pamatyti, kaip skirtingi žmonės suvokia savo įmonę ar organizaciją. Grupėse po 10-15 žmonių atliekamos užduotys. Pirma, iš pirmo žvilgsnio, paprasta – mes prašome trumpai pristatyti savo įmonę, papasakoti, ką ji veikia, koks jos tikslas, klausiame: „Dėl ko jūs esate?“. Vadiname tai „lifto kalba“, tokiam pristatymui duodame tik 19 sekundžių – kiek, maždaug, užtruktų prisistatyti nepažįstamiems žmonėms, kylant liftu. Be to, prašome žmonių pažymėti, kas jų įmonėje yra gerai, kuo ji yra išskirtinė bei kiek, jų nuomone, tos savybės svarbios jų klientams.

Antra ir trečia užduotys – kūrybinės: žmonės iš įvairių žurnalų ir laikraščių iškarpų turi padaryti koliažą, kuris atspindi jų įmonę, ir aprašyti įmonę kaip asmenį (ar tai vyras ar moteris, ar tas žmogus draugiškas ar šaltas ir panašiai).

– Įdomu. Ir kas iš to?

– Neuromokslas teigia, kad skirtingos smegenų dalys žmogaus evoliucijos metu turėjo skirtingą įtaką jo elgesiui. Įmonės „peizažas“, kurį gauname šio seminaro metu, yra savotiškas šios teorijos atspindys – jame matyti įmonės viduje veikiančios skirtingos grupės, kurios skirtingai apibūdina organizaciją. Tada galime tas interpretacijas palyginti.

Iš savo patirties galiu teigti, kad dažniausiai nesutampa vadovybės ir darbuotojų piešiami paveikslai. Kartais būna taip, kad aukščiausi vadovai kalba apie strategiją, sako: „Svarbu būti inovatyviems, orientuotis į tarptautiškumą, naujausias technologijas“, o darbuotojai teigia, jog įmonėje dirba tik dėl to, kad joje draugiški žmonės ir visuomenėje apie ją atsiliepiama pozityviai.

Mūsų žinutė vadovams: jei norite, kad įmonė judėtų į priekį, pagalvokite apie galimus skirtingus požiūrius. Fizikoje naudojamas terminas rezonansas – jis įvyksta, kai sistemą veikiančios jėgos kitimo dažnis sutampa su kūno laisvųjų svyravimų dažniu. Esmė ta, kad kiekvienas kūnas turi savo dažnį, ir, kai išorinė jėga su juo sutampa, kūną galima išsiūbuoti. Pavyzdžiui, kai pučia stiprus vėjas, kuris turi tokį pat dažnį kaip tiltas, jis gali siūbuoti labai plačia, kartais net pavojinga, amplitude.

Svyravimų dažnio vaizdinį pasitelkiu, kai įmonių vadovams bandau paaiškinti, dėl ko svarbu žinoti skirtingus požiūrius, skirtingas įmonės „peizažo“ interpretacijas. Žinodamas, kurias vietas gali pajudinti, turi nuo ko atsispirti, vesdamas įmonę į priekį, kad kartu su savimi pasiimtum kuo daugiau darbuotojų.

– Jūsų metodikoje susipina semiotika ir vadyba. Tai – gana neįprasta, tiesa?

– Vokietijoje tai iš tiesų labai neįprasta. Mūsų universitetuose ir visoje švietimo sistemoje egzistuoja labai aiški takoskyra tarp humanitarinių mokslų ir ekonomikos bei vadybos. Tai – visiškai skirtingas požiūris nei tas, kuris veikia Jungtinėse Valstijose, kur žmogus, studijuojantis investicijų bankininkystę, mokosi kultūros studijų. Vėliau tas žinias jis gali pritaikyti dirbdamas finansų srityje Indijoje ar Azijoje, nes puikiai supranta kitas kultūras.

Tiesą sakant, geriausiai mums sekasi dirbti su įmonėmis iš Prancūzijos. Tikriausiai dėl to, kad jie yra bent jau girdėję apie semiotiką, apie Rolandą Barthą ir Michelį Foucaultą, ir gal šiek tiek nutuokia, kad šias teorijas galima pritaikyti praktikoje. Ir net versle. Į semiotikus įmonių vadovai kreipiasi tada, kai jau būna išbandę visa kita – kiekybinių rodiklių analizę, fokus grupes ir panašiai. Tada jie sako: „Blogiau nebus, pabandom“.

– Kaip pavyksta rasti klientų?

– Kai prisistatome įmonėms, rodome jiems televizijos reklamas ir produktų dizainą, aiškiname pateikiamas prasmes. Tada žmonės, kurių komandoje yra ir rinkodaristų, ir dizainerių sako: „Kodėl mes šito nematėme? Juk tai – taip akivaizdu!“ Dažniausiai jie nustemba ir dėl to, kad mokymai yra tokie „minkšti“, kad nėra 100 proc. tikslių metodų ir tikslių rezultatų interpretacijų.

Sudėtinga taikyti semiotikos metodus versle. Atrodytų, lyg semiotika, ar, apskritai humanitariniai mokslai, ir pinigai tiesiog nesiderina. Tarp mano kolegų, priklausančių Vokietijos semiotikų draugijai, daugiau yra tokių, kurie užsiima maisto nei verslo semiotika!

– Panašu, kad iš bendradarbiavimo išloštų ir verslas, ir humanitarai. Kaip paskatinti juos bendradarbiauti?

– Manau, kad problema yra abipusė. Daugelis studentų, kurie mokosi humanitarinius mokslus, nesidomi verslo ir vadybos tematikomis – jiems labiau patinka analizuoti kultūrą, filmus, nei organizacijų diskursą. Šiokių tokių sąsajų galima aptikti su reklamos, prekės ženklo kūrimu, tačiau reikia prisiminti, kad reklamos negalima vertinti tik kaip meno kūrinio. Čia veikia ir ekonominiai tikslai, ir konkurencijos faktoriai. Tik labai nedidelė dalis rinkodaros specialistų supranta ir naudoja semiotiką.

Aš, kaip akademikas, turiu ir kitą problemą – mano darbą versle ne visada galima paversti moksliniais straipsniais. Ne visada pavyksta pasiekti rezultatus, tinkamus publikuoti, ne visada tuos duomenis galima viešinti.

Kita vertus, mūsų – humanitarinių mokslų atstovų – stiprybė yra gebėjimas žvelgti kitų žmonių akimis. Mes turime suprasti, kas įdomu tam tikroms socialinėms grupėms, pavyzdžiui, vadovams, ir mokėti jiems tai pasiūlyti. Mano nuomone, mums lengviau artėti prie jų, nei jiems prie mūsų.

– Nors reklama yra artima įprastiniam semiotikos tyrimų laukui, minėjote, kad mažai marketingo specialistų domisi semiotiniais tyrimais. Kodėl?

– Marketingas remiasi strategija ir skaičiais, todėl, bent jau kiek aš esu susidūręs, žmonės, turintys marketingo išsilavinimą, viską vertina skaičiais. Pavyzdžiui, jei siūlomi kokie nors du reklamos kampanijos variantai, rinkodaristai priima sprendimą skaičiuodami: „50 proc. respondentų patiko šitas variantas, 50 proc. – kitas; niekam nepatiko kalbantis žmogeliukas, jį pakeisime gyvūnėliu“.

Nesu didelis vadinamojo kūrybiškumo fanas, tai nėra sprendimas viskam, bet grynajame marketinge kūrybiškumo apskritai nėra. Jie žino du būdus, kaip priimti sprendimą: vienas – rinkos tyrimai, antras – vadinamasis demokratinis sprendimas, kai susirenka 10 žmonių ir prabalsuoja „patinka“ / „nepatinka“ už pateiktus variantus. Tie žmonės dažniausiai negali pasakyti, kodėl jiems patinka vienas ar kitas variantas, jie neturi argumentų, nes jiems trūksta žinių.

Kai dirbame su įmonėmis, pavyzdžiui, kurdami naujus pavadinimus produktams, mes turime sąrašą aspektų, pagal kuriuos tikriname, kiek sėkmingas vienas ar kitas variantas, kiek jie suprantami tarptautiniu mastu, kiek lengvai įsimenami ir skaitomi, ir panašiai. Tokiu būdu išvengiame sprendimų, kurie grįsti ne metodika, o tuo, kad, pavyzdžiui, svarbiausiam vadovui patinka mėlyna spalva, arba tuo, kad jo žmona negali pakęsti raudonos.

– Kaip atsitiko, kad jūs pasirinkote verslo sritį?

– Semiotika yra ženklų, arba, tiksliau – visa ko interpretavimas. Ekonominiame kontekste ženklų sukuriama daugiau nei bet kuriame kitame, būtent dėl to jis toks įdomus. Verslas veikia ir net valdo mūsų gyvenimą, įsismelkia į socialines visuomenės konstrukcijas, į tarpkultūrinius ir žmogiškuosius santykius. Pavyzdžiui, Vokietijoje universitetai, ir apskritai švietimo sistema jau 10-20 metų veikia kaip verslas – tampa normalu juose turėti valdymo grupes, kurios kuria verslo planus. Tapo visiškai priimtina švietimo sistemoje galvoti ir apie pinigus, ne tik apie „geresnį pasaulį“.

Galima sakyti, kad viskas šiandienos pasaulyje veikia kaip verslas. Net ir savo šeimai aš vadovauju kaip verslo įmonei – rūpinuosi, kokie mano žmonos ir dukters tikslai ir rezultatai. Kaip keičiasi visuomenė, kaip mes visi jaučiamės, kai viskas veikia kaip verslas? Mes, kaip socialinių ir humanitarinių mokslų atstovai, turime apie tai kalbėti.

– Studijavote ir informatiką. Ką jums tai davė?

– Patinka mums tai ar ne, komunikacija tampa vis labiau priklausoma nuo technologijų. Algoritmų ir mašinų, nuolatos veikiančių fone, įtaka tampa vis svarbesnė. Jei 1970-1980-aisiais buvo kalbama apie tai, kad televizija keičia pasaulėžiūrą, nes leidžia pamatyti tolimus pasaulio kampelius, šiandien tą daro „Google“. Dalykai, kurių neranda „Google“, nebeegzistuoja.

Kad geriau suprastume šį naują pasaulį, kad išnaudotume šiuos pokyčius, kurdami komunikacijos procesus, yra svarbu turėti bent jau bazinių žinių. Juk jei nieko nežinai apie dalykus, su kuriais dirba kita profesionalų komanda, tampa sunku bendradarbiauti. Jei nieko nežinosiu apie kompiuterius, apie tai, kaip suprogramuoti tinklalapį ar tvarkyti duomenų bazes, man bus sunku tuos dalykus įdiegti į komunikacijos procesus.

Paimkime pavyzdžiu elektroninį paštą. Joks komunikacijos mokslininkas ar vadybos teoretikas negalvojo apie elektroninį paštą. Jis atsirado kartu su „Office“ programa, už dyką. Visi pradėjo elektroniniu paštu naudotis, jis sutaupo milžiniškus kaštus, tačiau niekas niekada nestudijavo ir neprognozavo, kokį poveikį elektroninis paštas turės organizacijoms, kaip jis pakeis jų gyvenimą. Tikiuosi, kad toks netikėtumas niekada neištiks mūsų mažutės konsultavimo įmonės – mes turime akademinių žinių apie šiuos dalykus ir esame pasirengę.

– Ar „ICoN“ dalyvaujate pirmą kartą?

– Buvau šiame kongrese prieš dvejus metus. Prieš tai važinėjau į šio instituto Suomijoje organizuojamus kongresus ir vasaros stovyklas. Kai tik sužinojau, kad Tarptautinis semiotikos institutas persikėlė į KTU, atvykau čia. Nebuvau buvęs Lietuvoje, man labai patiko Kaunas. Puikus miestas, gera renginio organizacija, draugiški žmonės. Dėl to ir grįžtu.

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų el. paštas:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
iliustracija2018-07-04 10:34:45

Lietuvos nacionalinio dramos teatro „Tartiufas“ ruošiasi į Avinjoną

Liepos 17–21 dienomis Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklis „Tartiufas“, kurį režisavo Oskaras Koršunovas, bus parodytas viename seniausių ir labiausiai vertinamų Europoje Avinjono teatro festivalyje. Ši Molière‘o komedija įtraukta į pagrindinę festivalio programą, kurioje pristatomi garsiausių pasaulio režisierių darbai.
iliustracija2018-07-04 10:29:57

Susisiekimo ministerija pataria: pirkdami naudotą automobilį rinkitės atidžiai

Statistika rodo, kad naudoti automobiliai Lietuvoje kasmet sudaro apie 80–90 proc. visų pirmą kartą įregistruojamų lengvųjų transporto priemonių. Atsižvelgdama į šią tendenciją, Susisiekimo ministerija ragina gyventojus perkant naudotą automobilį rinktis itin atidžiai ir atkreipia dėmesį į saugaus eismo ekspertų patarimus.
iliustracija2018-07-04 10:24:34

Vytis jau kyla Kauno pilies kieme

Penktadienio rytą, lydint policijos eskortui, Kauno pilies prieigas pasiekė iš Ukrainos atvežta Laisvės kario skulptūra. Daugiau kaip 3 tonas sveriantis bronzinis kūrinys žurnalistų ir smalsių kauniečių akivaizdoje trumpam buvo pastatytas ant jam skirto pjedestalo.
iliustracija2018-07-04 10:14:15

Prognozės: 2023-aisiais penktadalis pasaulio gyventojų naudosis 5G

Pirmieji 5G ryšio komerciniai tinklai pradės veikti jau šių metų pabaigoje, o iki 2023-ųjų maždaug 20 proc. planetos gyventojų galės naudotis šia technologija. Tokios prognozės pateikiamos naujausioje kompanijos „Ericsson“ ataskaitoje.
iliustracija2018-07-01 17:38:44

Buto remontas vasarą: rizikuojate permokėti ir pervargti

Atėjus vasarai ir atostogų metui, dažnas iš mūsų nusprendžia dalį jų skirti namų remontui. Kartais tam paaukojamas ir visas suplanuotas poilsis, nesirūpinant gera savijauta. Specialistų teigimu, šis sprendimas gali kenkti ne tik jūsų sveikatai ar santykiams su artimaisiais, bet ir finansinei gerovei.
iliustracija2018-06-30 11:16:29

„Kantar TNS": futbolo čempionatas žiūrovus traukė net labiau nei „Panorama"

Pasaulio futbolo čempionatas jau netrukus įpusės ir „Kantar TNS" duomenimis, kol kas žiūrimiausios rungtynės siekė 7,5 proc. reitingą - o tai lenkia tokias populiarias nacionalinio transliuotojo laidas kaip „Panorama" ar „Dėmesio centre". Geriausi rungtynių reitingai pateko į mėnesio televizijų laidų TOP penketuką.
iliustracija2018-06-30 11:08:41

„Husqvarna“ žvelgia į ateitį: vejas miestuose prižiūrės skraidantys robotai

Prognozuojama, kad iki 2030 m. gyventojų skaičius miestuose visame pasaulyje sparčiai augs, kartu juose plėsis ir žalių zonų bei parkų teritorijos. Švedų kompanija „Husqvarna“ sukūrė skraidančios robotų vejapjovių sistemos koncepciją, kuri miestų parkų ir kitų žalių erdvių priežiūrą ateityje perkels į visiškai kitą tvarumo, saugumo ir efektyvumo lygmenį.
iliustracija2018-06-30 11:01:21

Pagalba keleiviui norint gauti kompensaciją už atšauktą ar atidėtą skrydį

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje pasirodo vis daugiau informacijos apie atšauktus ar atidėtus skrydžius, taigi Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba primena, kad kiekvienas vartotojas turi teisę reikalauti kompensacijos už dėl atšaukto ar atidėto skrydžio patirtus nepatogumus.
iliustracija2018-06-30 10:57:13

Kelių kokybės audito rezultatai: be defektų – tik 4 iš 33 kelių

Susisiekimo ministerijos iniciatyva atliktas šalies valstybinės reikšmės kelių kokybės auditas atskleidė realią situaciją, piktnaudžiavimo ir pažeidimų mastą. Ištyrus 33 skirtingus kelius nustatyta, kad kokybės reikalavimų neatitinka beveik 90 proc. tirtų kelių.
iliustracija2018-06-30 10:53:02

Robotai atima darbo vietas. Bet ar iš tikrųjų žmonės turi dirbti?

Ketvirtoji pramonės revoliucija, apimanti dirbtinį intelektą, debesų kompiuteriją, be žmogaus įsikišimo veikiančias gamyklas-robotus, tampa neįtikėtinai skambančia realybe ir keičia tiek pačią gamybą, tiek darbo rinką.
iliustracija2018-06-30 10:46:46

Seimas leido prekiauti kai kuriais vaistais parduotuvėse

Seimas priėmė Farmacijos įstatymo pakeitimus (projektas Nr. XIIIP-1744(3), pagal kuriuos nuo kitų metų pradžios leista nereceptinius vaistus parduoti ne tik vaistinėse, bet ir kitose vietose, pavyzdžiui, prekybos centruose, degalinėse, kitose mažmeninės prekybos vietose.
iliustracija2018-06-30 10:41:28

Filmavimas išmaniuoju telefonu: kaip sukurti tobulą vasaros atostogų filmuką?

Įsisiūbavus vasarai sunku susilaikyti neišsitraukus savo išmaniojo telefono ir neįamžinus akimirkų iš kelionių, pramogų ar tiesiog atostogų. Dėl to su šiuo metų laiku pagausėja viena už kitą gražesnių ar egzotiškesnių nuotraukų virtinė, kuriose figūruoja ananasai, palmės, ežerai, jūros ir, kaip taisyklė, geras oras.
iliustracija2018-06-30 10:33:34

Liko 48 valandos: ar jau turite naują SIM mobiliajam parašui?

Liepos 1 d. Europos Sąjungoje, taip pat ir Lietuvoje, įsigalios atnaujinti pasirašymo elektroninėje erdvėje reikalavimai. Tam, kad paslauga būtų galima naudotis be trikdžių, technologijų lyderė „Tele2“ ragina mobiliojo parašo naudotojus nedelsti ir pasikeisti SIM korteles naujomis.
iliustracija2018-06-30 10:28:52

3 klausimai, kuriuos turite užduoti sau pirkdami televizorių sporto žiūrėjimui

Pasaulio futbolo čempionatas pačiame įkarštyje, tad nenuostabu, kad milijonai žmonių visame pasaulyje neatsitraukdami stebi kiekvienas varžybas. Esate sporto fanatikas, tačiau rungtynių metu negalite būti stadione ir čempionatą žiūrite per televizorių?
iliustracija2018-06-28 08:52:56

Lietuvos bankas įspėja: plinta naujas sukčiavimo būdas

Lietuvos banko duomenimis, vis dažniau pasitaiko apgautų gyventojų, kurie patiria nuostolių prekiaudami rizikingomis finansinėmis priemonėmis, o vėliau kreipiasi į bankus dėl MasterCard kortelėmis atliktų mokėjimų atšaukimo, taip siekdami susigrąžinti prarastus pinigus.
iliustracija2018-06-26 12:53:06

„Regitra": automobilį registruoti savo vardu būtina per 10 dienų

Ką tik įsigijote automobilį? „Regitra" primena, kad jį reikia perregistruoti savo vardu per 10 kalendorinių dienų po to, kai jį pardavęs asmuo pranešė apie pasikeitusį savininką. To nepadarius per nustatytą terminą, automobilio leidimas dalyvauti viešajame eisme yra sustabdomas.
iliustracija2018-06-26 12:48:28

Pirmasis lietuvio automobilis: kada, koks ir už kieno pinigus?

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po kurio laiko į jį žvelgiama su nostalgija, prisimenamas pirkimo jaudulys ir džiugios pirmųjų kelionių akimirkos. Kokius automobilius perka, kiek ir kieno pinigų jiems išleidžia, vairuotojai atsakė „Mini“ užsakymu atliktoje apklausoje.
iliustracija2018-06-26 12:43:13

4 „iPhone“ sėkmės priežastys

„iPhone“ flagmanai brangesni už artimiausio konkurento naujausią įrenginį, tačiau jų pardavimams tai neturi jokios įtakos – jie nuolatos auga. Populiariausiutelefonu pasaulyje šių metų pirmąjį ketvirtį tapo būtent prabangusis „iPhone X“. Tad kur slypi „Apple“ išmaniųjų populiarumo paslaptis?
iliustracija2018-06-26 12:40:05

Pirkti elektroninėse parduotuvėse skatina nemokamas pristatymas

Europos šalių gyventojai, paprašyti įvardyti 3 pagrindinius kriterijus, kurie juos skatina pirkti el. parduotuvėse, svarbiausiu įvardijo nemokamą prekių pristatymą. Jis aktualus 40 proc. apklausos, atliktos įmonės „DPD“ užsakymu, respondentų.
iliustracija2018-06-26 12:36:34

Kodėl išmanusis telefonas svarbiau nei burė?

Atėjus vasarai atsiveria visa gausybė pramogų, kurios kitais metų laikais neprieinamos arba ne tokios smagios. Vasara itin dosni mėgstantiems leisti vakarus ar net savaitgalius prie ežerų, pasiilgstantiems kiek vėsokos Baltijos jūros ar negalintiems be Lietuvos upių ir baidarių.
iliustracija2018-06-22 11:36:01

Fotografijos evoliucija: kokį pėdsaką joje paliko išmanieji telefonai

Prieš 170 metų atsiradus pirmosioms fotografijos užuomazgoms, tikriausiai niekas nesitikėjo, kad įprastas fotoaparatu daromas nuotraukas kažkada ims keisti nuotraukos, darytos išmaniaisiais telefonais. Tačiau skaičiuojama, kad šiuo metu jais kasdien padaroma apie 1,8 mlrd. naujų nuotraukų.
iliustracija2018-06-21 17:14:05

Kas yra geras darbuotojas ir puikus vadovas? Atsakymas į šį klausimą keičiasi

Koks turi būti geras ir darbdavio geidžiamas darbuotojas? Atsakymas į šį klausimą, pasak vadybos ekspertų, pastaruoju metu keičiasi iš esmės.
iliustracija2018-06-21 17:11:28

Italija, Joninės: vyrai valgo sraiges, moterys prausiasi šv. Jono eliksyru

Poilsiautojų iš Lietuvos pamėgtos Italijos didybė atsiskleidžia gerokai kitaip atokiau nuo lankytinų objektų esančiuose šalies miesteliuose. Juose vyrauja paprastumas, kuklumas, minimalizmas ir verda tikras itališkas gyvenimas.
iliustracija2018-06-21 17:07:27

Orų pokyčiai – jau šįvakar: kaip jiems pasiruošti?

Sinoptikams pranešant apie šįvakar artėjančius orų pokyčius, draudikai ragina nelikti pasyviems ir imtis visų įmanomų veiksmų gūsingam vėjui ir lietui suvaldyti. Jie atkreipia dėmesį, kad išankstinis pasirengimas ir paprastos priemonės gali tapti svarbiu ginklu, gelbėjant turtą bei išliekant saugiems.
iliustracija2018-06-21 17:02:36

Ko svarbu nepamiršti renkantis vejos priežiūros techniką?

Vasara – intensyvus vejos priežiūros metas, todėl siekdami, kad mūsų kiemas visą sezoną džiugintų akį, skubame pasirūpinti ir atitinkama vejos priežiūros technika. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba primena, į ką reikėtų atkreipti dėmesį įsigyjant vejos priežiūrai reikalingą inventorių.
iliustracija2018-06-21 16:58:41

Smarkiai lis lietus, griaus perkūnija, siaus stiprus vėjas

Šiandien Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos apsaugos ministerijos išplatino perspėjimą, kad birželio 21-osios vakare ir naktį į birželio 22-ąją daugelyje rajonų numatomas smarkus lietus. Ketvirtadienio vakare, pradedant vakariniais rajonais, formuosis perkūnija ir naktį ji numatoma beveik visoje Lietuvoje.
iliustracija2018-06-21 16:55:12

Visas „Bitės“ tinklas nuo šiol 4G

Išmanius sprendimus kurianti bendrovė „Bitė Lietuva” šią savaitę Varėnos rajone esančiame Rudnios kaime įjungė 4G ryšio bazinę stotį, tapusią simboline paskutiniąja stotimi, kurioje iki šiol veikė tik 3G ryšys. Nuo šiol visose „Bitės“ bazinėse ryšio stotyse Lietuvoje veikia 4G ryšys, kuris dengia maždaug 99 proc. šalies teritorijos.
iliustracija2018-06-20 17:29:39

Vyriausybė šalies IT ūkį patikėjo Ūkio ministerijai

Šiandien Vyriausybė pritarė siūlymui skirti Ūkio ministeriją formuoti politiką skaitmeninės valdžios srityje. Tai leis tobulinti valstybės informacinių išteklių valdymo ir plėtros procesus valstybės lygmeniu.
iliustracija2018-06-20 14:36:16

5 mitai apie augintinių šėrimą

Europiečiai tiesiog pamišę dėl gyvūnų – tai atskleidžia Europos augintinių pašarų gamintojų federacijos (FEDIAF) nuolat renkami ir analizuojami duomenys. Naujausia statistika rodo, kad 80 mln. namų ūkių laikoma daugiau nei 102 mln. kačių ir daugiau nei 82 mln. šunų, kuriems per metus sušeriama apie 8,5 mln. tonų augintinių pašaro.
iliustracija2018-06-20 10:08:15

„Kauferių“ istorijos: suklastoti dokumentai ir dingstantys pardavėjai

Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos (toliau - VMI) informuoja, jog savaitę laiko trukusių vizitų „Regitros“ padaliniuose metu, VMI specialistai ir policijos pareigūnai nustatė 30 atvejų, kuomet buvo bandoma pasirašyti galimai suklastotas užsienietiškas automobilio pirkimo-pardavimo sutartis.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.