Naujienos

Atsakomybė už bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimus

2017-05-23 16:07:24

Seimas po svarstymo pritarė Administracinių nusižengimų kodekso 29 ir 393 straipsnių pataisoms (projektas Nr. XIIP-3508(2), kuriomis nustatoma administracinė atsakomybė bei sankcijos už Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimus.

Kodekse siūloma įtvirtinti, kad bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimas užtraukia baudą nuo vieno šimto iki trijų šimtų eurų. nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki penkių šimtų eurų. Už pakartotinį nusižengimą gali būti skiriamas bepiločio orlaivio konfiskavimas.

Taip pat siūloma nustatyti, kad bendrosios aviacijos eksperimentinės kategorijos lėktuvų ir sraigtasparnių naudojimo skrydžiams reikalavimų pažeidimas užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki penkių šimtų eurų.

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2014 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 4R-17 patvirtintos Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės įsigaliojo 2014 m. gegužės 1 d.

BEPILOČIŲ ORLAIVIŲ NAUDOJIMO TAISYKLĖS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato bendrąsias bepiločių orlaivių naudojimo taisykles, skrydžių vykdymo jais sąlygas ir tvarką, šiems orlaiviams taikomus techninius reikalavimus ir atitinkamų leidimų bei išimčių suteikimo tvarką.

2. Šiose taisyklėse nustatyti reikalavimai galioja visiems Lietuvos Respublikos oro erdve skrydžius vykdantiems bepiločių orlaivių valdytojams ir atitinkamai orlaiviams, turintiems maksimalią kilimo masę nuo 300 g iki 25 kg. Vykdant skrydžius bepiločiais orlaiviais, kurių maksimali kilimo masė yra iki 300 g, taikomi tik šių taisyklių 11 punkte nustatyti reikalavimai.

3. Vykdyti skrydžius bepiločiais orlaiviais, kurių maksimali kilimo masė yra nuo 25 kg, galima tik Civilinės aviacijos administracijos (toliau – CAA) arba jos įgaliotoje organizacijoje registruotais orlaiviais ir turint išankstinį CAA leidimą, kuriame nurodytos tokiam skrydžiui taikomos sąlygos ir apribojimai, taip pat taikomi orlaivio tinkamumo, civilinės atsakomybės draudimo bei specialūs kvalifikaciniai reikalavimai tokio orlaivio valdytojui.

4. Šių taisyklių reikalavimai, neatsižvelgiant į šių taisyklių 2 punkto nuostatas, netaikomi:

4.1. lynu valdomų bepiločių orlaivių (t.y. ratu skrendantiems orlaiviams, kurių padėtis ir aukštis reguliuojami viename gale pritvirtintu fiksuoto ilgio lynu, kuriuo riboja skrydį valdantis asmuo), nepakylančių aukščiau nei 150 pėdų (45 metrų) nuo žemės paviršiaus, skrydžiams;

4.2. bepiločių pririšamų balionų ir aitvarų, nepakylančių aukščiau nei 150 pėdų (45 metrų) nuo žemės paviršiaus, skrydžiams;

4.3. visiems bepiločių orlaivių skrydžiams uždarose patalpose.

5. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

bepilotis orlaivis – kiekvienas orlaivis be įgulos, kurį galima valdyti nuotoliniu būdu arba kurio skrydis valdomas automatiškai, taip pat laisvojo skridimo orlaivis;

laisvojo skridimo orlaivis – sunkesnis už orą bepilotis orlaivis, kurio keliamoji jėga skrendant susidaro dėl dinaminės oro sąveikos su fiksuotais keliamaisiais paviršiais ir laisvasis skridimas nėra tiesiogiai valdomas nuotoliniu ar automatiniu būdu.

psichotropinės medžiagos – alkoholis, opioidai, kanabinoidai, raminamieji (migdomieji) vaistai, hipnotikai, kokainas, psichostimuliuojamosios ir haliucinogeninės medžiagos, lakūs skysčiai. Prie šių medžiagų kava ir tabakas nepriskiriami;

uždara patalpa – stacionariomis pertvaromis nuo išorės atskirta patalpa.

6. Asmuo, valdantis bepiločio orlaivio skrydžio trajektoriją yra laikomas bepiločio orlaivio valdytoju. Valdytojas yra atsakingas už bepiločio orlaivio valdymą pagal šias taisyklių reikalavimus.

7. Draudžiama valdyti bepilotį orlaivį vartojus kokių nors žmogaus galimybes ribojančių psichotropinių medžiagų, taip pat sergant, labai pavargus ar esant kitoms priežastims, dėl kurių jis negali tinkamai atlikti savo pareigų.

8. Bepiločių orlaivių valdytojai turi būti susipažinę ir laikytis pagrindinių teisės aktų, reglamentuojančių skrydžių saugo Lietuvos Respublikos oro erdvėje pagrindinių reikalavimus. Šių teisės aktų pagrindinių reikalavimų sąrašas skelbiamas CAA interneto svetainėje.

9. Bepiločio orlaivio valdytojas asmeniškai atsako, kad orlaivis būtų techniškai tvarkingas. Prieš kiekvieną skrydį valdytojas privalo patikrinti visų bepiločio orlaivio valdymo elementų ir jėgainės darbą. Jeigu valdytojui kyla abejonių dėl bepiločio orlaivio techninės būklės, skrydį vykdyti griežtai draudžiama.

II. SKRYDŽIŲ VYKDYMAS BEPILOČIAIS ORLAIVIAIS

10. Vykdyti skrydžius bepiločiu orlaiviu Lietuvos Respublikos oro erdvėje galima laikantis šių bendrųjų bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių:

10.1. teritorijoje, kurioje tokių skrydžių nedraudžia vietos savivaldybė ir jie vykdomi laikantis nustatytų sąlygų bei reikalavimų (jeigu jos nustatytos);

10.2. matant vizualiai, įžiūrint jo skrydžio kryptį ir padėtį, ir bet kokiais atvejais ne toliau kaip 1000 m nuo fizinės valdytojo buvimo vietos;

10.3. išlaikant minimalų 50 metrų atstumą nuo visų rūšių transporto priemonių, statinių ir pašalinių žmonių;

10.4. už miestų ir miestelių tankiai gyvenamų rajonų arba žmonių sambūrio atvirose vietose ribų.

11. Bepiločių orlaivių skrydžiai, negavus atskiro oro eismo paslaugų teikėjo leidimo, draudžiami valdomos oro erdvės dalyje, esančioje:

11.1. arčiau kaip 1 jūrmylės (apie 1.8 km) spinduliu nuo Lietuvos Respublikos tarptautinių Vilniaus, Kauno, Palangos ir Šiaulių oro uostų aerodromų kontrolinių taškų (toliau – kontroliniai taškai) neatsižvelgiant į skrydžio aukštį;

11.2. 1 – 3 jūrmylių spinduliu (apie 5.4 km) nuo kontrolinių taškų virš šalia esančių kliūčių (medžių, statinių, reljefo elementų, elektros laidų, įrenginių ir kt.);

11.3. toliau kaip 3 jūrmylių spinduliu nuo kontrolinių taškų aukščiau 200 pėdų (apie 60 metrų) nuo žemės paviršiaus.

12. Šių taisyklių 11 punkte bepiločių orlaivių skrydžiams apribotų valdomos oro erdvės dalių žemėlapiai pateikti šių taisyklių 1 – 4 prieduose.

13. Bepiločių orlaivių skrydžiai nevaldomoje oro erdvėje draudžiami:

13.1. virš 400 pėdų (apie 120 metrų) nuo žemės paviršiaus, išskyrus atvejus, kai gautas išankstinis CAA leidimas ir tie skrydžiai vykdomi laikantis leidime nustatytų sąlygų;

13.2. Lietuvos Respublikos aerodromų oro eismo zonose (vertikaliose ir horizontaliose ribose), išskyrus atvejus, jei yra gautas aerodromo naudotojo raštiškas sutikimas ir laikomasi aerodromo naudotojo nustatytų sąlygų.

14. Pilotuojamas orlaivis visada turi pirmenybę prieš bepilotį orlaivį. Bepiločiu orlaiviu draudžiama skristi ir kelti pavojų kylantiems ir tūpiantiems orlaiviams.

15. Daiktai, įvairios medžiagos arba skysčiai gali būti išmetami arba purškiami iš skrendančio bepiločio orlaivio tik laikantis CAA nustatytų sąlygų.

16. Specialios veiklos oro erdvėje vykdyti skrydžius bepiločiais orlaiviais galima tik gavus šios oro erdvės naudotojo atitinkamą leidimą.

17. Prieš skrydį bepiločio orlaivio valdytojas privalo susipažinti su visa skrydžių saugos informacija, teisės aktų reikalavimais, vietos savivaldybės reikalavimais, meteorologine situacija (prireikus ir prognoze).

18. Jeigu skrydžio metu bepiločio orlaivio valdytojas netenka galimybės valdyti orlaivį (parandama orlaivio valdymo kontrolė) ir pastarasis išskrenda iš orlaivio valdytojo vizualaus apžvalgos lauko ribų, apie tai būtina nedelsiant telefonu informuoti artimiausią skrydžių valdymo centrą, kurio telefonai skelbiami CAA interneto svetainėje. Pranešime būtina pateikti šią informaciją: orlaivio valdytojo vardas ir pavardė, vieta, kurioje prarasta orlaivio valdymo kontrolė, orlaivio skrydžio aukštis bei skrydžio kryptis.

III. IŠIMČIŲ SUTEIKIMAS

19. Asmenys gali kreiptis į CAA su prašymu suteikti išimtį šių taisyklių 10.2 – 10.4 punktuose nustatytiems reikalavimams, jeigu jie gali pagrįsti CAA priimtiną skrydžių saugos lygį atitinkamomis priemonėmis. Per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos CAA priima sprendimą suteikti arba nesuteikti išimtį pagal šio punkto nuostatas. Sprendime suteikti išimtį nurodomos tokio skrydžio vykdymo sąlygos ir apribojimai bei orlaivio tinkamumo skraidyti reikalavimai, civilinės atsakomybės draudimo ir specialūs kvalifikaciniai reikalavimai tokio orlaivio valdytojui.

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

20. Šios taisyklės nustato tik minimalius bepiločių orlaivių skrydžių saugos reikalavimus ir neatleidžia bepiločio orlaivio savininko ar valdytojo nuo bet kokios formos teisinės atsakomybės prieš kitus asmenis, jeigu bus pažeistos šių asmenų teisės ir teisėti interesai.

Ši naujiena peržiūrėta 5433 kartus. Komentuojame:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2024-04-24 13:18:23

Kaip vos už kelis eurus pasigaminti gardų patiekalą pietums ar vakarienei

Paprasta paruošti, sotu ir pigu – sakote, taip nebūna? Pritrūkusiems idėjų gardžiai ir nebrangiai vakarienei, prekybos tinklo „Maxima“ kulinarijos meistrai turi pasiūlymą – iškepkite orkaitėje sultingas vištienos šlauneles su daržovių garnyru.
       2024-04-24 13:08:54

Susidūrėte su gyvūnu kelyje: ar būtina kviesti policiją?

Įsibėgėjant pavasariui, keliuose auga susidūrimų su laukiniais gyvūnais skaičius. Tą lemia balandžio mėnesį prasidedanti gyvūnų migracija, kurios metu žvėrys dažniau pasirodo keliuose, bei ne visuomet atsargus vairuotojų elgesys.
       2024-04-24 13:05:06

Gyventojai dažniau skundžiasi dėl keliamo triukšmo

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistai, Tarptautinę triukšmo suvokimo dieną, kasmet minimą balandžio paskutinį trečiadienį, atkreipia dėmesį į triukšmo žalą sveikatai ir primena, kur kreiptis, kai ramybės neduoda netoliese esantys triukšmą skleidžiantys objektai.
       2024-04-24 12:55:04

Priešpienis: svarbus raktas į vaikų sveikatą

Priešpienis, kurį mūsų kūdikiai gauna pirmomis gyvenimo valandomis, yra tikras imuniteto šaltinis. Jame gausu natūralių antikūnų, kurie padeda kūdikiams apsisaugoti nuo įvairių ligų, skatina jų imunitetą ir ruošia juos kovoti su virusais ir bakterijomis.
       2024-04-24 12:50:56

Ženšenis: natūralus kelias į gerą seksualinį gyvenimą

Nevaisingumas yra didėjanti problema visame pasaulyje. Pasaulio sveikatos organizacija teigia, kad apie 17,5% suaugusiųjų planetos žmonių – tai beveik 1 iš 6 žmonių – patiria šią bėdą. Be to, maždaug 40% atvejų problema kyla dėl vyrų fiziologijos.
       2024-04-24 10:11:24

Ketinate imti paskolą namo statybai? Štai ką svarbu žinoti

Mintis nuosavame sklype pasistatyti savus namus – itin patraukli, tačiau neturint pakankamai santaupų tą padaryti ne visada paprasta. Kokius kriterijus turi atitikti būsimasis tokios paskolos gavėjas ir kokios yra ne visiems žinomos šio kredito subtilybės.
       2024-04-24 09:59:54

Internetiniai sukčiai aktyviausi tada, kai esame labiausiai pažeidžiami

Bene efektyviausias internetinių sukčių ginklas – netikėtumas. Dažniausiai sukčių siųstos žinutės ragina nedelsiant imtis veiksmų dėl užblokuotos banko sąskaitos, neteisingai nurodyto siuntos gavėjo adreso ar gautos baudos.
       2024-04-24 09:34:31

Šių uogų priešuždegiminės savybės dažnai pamirštamos: ką gausite suvalgę saują

Dar pirmųjų civilizacijų laikais valgytos vynuogės, pastaraisiais dešimtmečiais tapo vienos mėgstamiausių lietuvių uogų. Jos dažnai papuošia šventinį stalą, o savo saldumu papildo kasdienę mitybą.
       2024-04-24 09:22:04

Sugadintas kaimynų turtas: kada teks mokėti iš savos kišenės

Lietuvos žmonės nėra linkę artimai bičiuliautis su kaimynais – tyrimai rodo, kad 6 iš 10 apsiriboja mandagiu pasisveikinimu. Santykius su jais, deja, dar labiau kartina nelaimės, kurių metu sugadinamas kaimynų būstas ir jame esantis turtas.
       2024-04-23 15:06:05

Europos Parlamentas užtikrino geresnes vartotojų teises į remontą

Siekiant sumažinti atliekų kiekį, naujosiomis taisyklėmis vartotojams suteikiamos didesnės teisės į prekių remontą bei didinamas šio sektoriaus prieinamumas ir patrauklumas.
       2024-04-23 13:15:52

Palydovinis ryšys ir naujas įkrovimo būdas: „Android 15“ atnaujinimas

Šių metų duomenimis, „Android“ išlieka populiariausia operacine sistema pasaulyje, todėl jos atnaujinimų laukia milijonai vartotojų. Iki oficialaus „Android 15“ išleidimo liko beveik pusė metų.
       2024-04-22 17:08:51

Lietuvoje didmeninė elektros kaina per savaitę augo beveik 3 kartus

Praėjusią savaitę didmeninė elektros kaina Lietuvoje kilo 2,9 karto ir vidutiniškai siekė 78,65 Eur/MWh. Tiek pat elektra kainavo ir kitose Baltijos šalyse – Latvijoje, kaip ir Lietuvoje, ji augo 2,9 karto, Estijoje – 2,8 karto.
       2024-04-22 17:04:57

Vos iš kelių pigių ingredientų – purus biskvitinis pyragas per pusvalandį

Yra receptų, kurių neįmanoma sugadinti, ir šis paprastutis biskvitinis pyragas – vienas iš jų. Jei nesijaučiate drąsiai kepinių fronte, būtinai pabandykite, o patyrę konditeriai įvertins, kaip greitai ant stalo atsiras uogomis kvepiantis šviežias kepinys, jei netikėtai užsuko svečiai, o saldumynų lentynėlė – kaip tyčia tuščia.
       2024-04-22 16:36:43

Mažieji pagalbininkai noriau kibs į darbus darže ar sode: 5 patarimai

Vaikams instinktyviai patinka būti arčiau gamtos, jie mėgsta žaisti lauke. Tačiau pramogos gali virsti ir naudingais užsiėmimais. Veikla sode ar darže yra naudingas įrankis siekiant atitraukti vaikus nuo ekranų ir mokyti atsakomybės, taip pat ir padės ugdyti vaiko norą valgyti daugiau vaisių bei daržovių.
       2024-04-22 16:28:39

Įspėja verslus, kaip neapsigauti: ką žada vietoj ISO sertifikato?

„Nemokamas sūris tik pelėkautuose“ – posakis, aktualus ne tik taupantiems vartotojams, bet ir augti (tačiau – tik už kiek įmanoma palankesnį biudžetą) siekiantiems verslams. Vienu dažniausių žingsnių verslo procesų optimizavime tampa ISO vadybos sistemos diegimas.
       2024-04-22 16:22:46

Išmanioji buitinė technika: kaip ji gali padėti sumažinti elektros sąskaitą?

Elektros sąskaita sudaro bene didžiausią kiekvieno namų ūkio komunalinių išlaidų dalį. Nors žinome pagrindines elektros taupymo taisykles, pavyzdžiui, išjungti tai, kas nenaudojama, tačiau esminio elektros suvartojimo pokyčio tai nepaskatina.
       2024-04-22 11:32:19

Automobilio priežiūra pavasarį: kam būtina skirti didžiausią dėmesį

Pavasarį žmonės dažniau nei šaltuoju sezonu sėda prie automobilio vairo. Kad transporto priemonė negestų, svarbu laiku atlikti techninės priežiūros darbus ir pašalinti po žiemos atsiradusius gedimus.
       2024-04-22 11:00:35

Tommy Hilfiger batų kokybė - kokia ji?

Tommy Hilfiger – tai vardas, kuris daugeliui asocijuojasi su amerikietišku stiliumi ir nepriekaištinga kokybe. Šis prekės ženklas jau daugelį metų žinomas dėl savo ryškios spalvų paletės, klasikinio dizaino ir aukštos klasės medžiagų, kurios naudojamos kurti viską - nuo drabužių iki aksesuarų.
       2024-04-22 10:45:36

Kokybiško šampūno pasirinkimas

Plaukų priežiūra apima daugybę skirtingų procedūrų ir produktų. Nors ne visi naudoja kaukes, purškiklius, aliejukus ir serumus, tačiau tikrai visi reguliariai naudoja šampūnus. Tai būtiniausia plaukų priežiūros priemonė - todėl ypač svarbu jį rinktis pagal plaukų ir galvos odos tipą.
       2024-04-22 10:19:43

Vitaminai maitinančioms - pirkti kompleksą ar atskirai?

Žindymo metu viskas, ko reikia augančiam organizmui, gaunama su motinos pienu. Taigi, jei mamos organizme yra ryškus maistinių medžiagų trūkumas, vaikas taip pat kenčia nuo jų trūkumo.
       2024-04-22 09:51:47

Interjero dizainas: Kaip įsirengti svetainę?

Svetainė – tai nėra tiesiog paprastas kambarys. Tai erdvė, kurioje susilieja kasdieniai mūsų gyvenimai, kur susitinkame su šeimos nariais ir svečiais, kur atsipalaiduojame po įtemptos darbo dienos arba švenčiame svarbias progas.
       2024-04-20 20:38:34

Pakruojo dvaro gėlininkai: tulpės gali išgelbėti gyvybę

Likus vos kelioms dienoms iki didžiausio regione tulpių ir pavasario gėlių festivalio Pakruojo dvare, kurio metu erdvioje išskleidžia keli milijonai žiedų, dvaro gėlininkai pasidalino mažai žinoma istorija, kad tulpės pasaulyje buvo naudojamos ne vien grožiui.
       2024-04-20 10:41:23

Vyndarystės tradicijos Lietuvoje – ar jos egzistuoja ar mes aludarių kraštas

Jeigu internetinėje enciklopedijoje „Vikipedija“ užsuktumėte į kategoriją „lietuviški gėrimai“, paieškoje atrastumėte tik vieną subkategoriją – „Lietuvos alus“. Tikriausiai, nuostabos tai nekelia, juk mes – aludarių kraštas.
       2024-04-19 19:12:53

Kas dešimtas skambutis Lietuvoje – sukčių iš padirbto numerio

„Telia“ per pirmuosius tris šių metų mėnesius užkirto kelią 2,6 mln. atakų, nutaikytų į Lietuvos mobiliojo ryšio abonentus. Apsaugoti vartotojus bendrovei padėjo dar pernai aktyvuota automatinė padirbtų mobiliųjų numerių (angl. „spoofing“) filtravimo sistema.
       2024-04-19 19:00:45

Morkos – ne vienintelės akių pagalbininkės: dar viena daržovė nuo akių ligų

Kai oras šiltyn – ir mūsų patiekalai lengvyn. Tad gamindami pigesnius maltinukus iš cukinijų ir avinžirnių, ilgai neužgaišite, o rezultatu džiaugsis visi valgytojai.
       2024-04-19 12:27:56

Kodėl Azijoje šviežius agurkus ne pjausto, o traiško – tokių salotų nevalgėte

Šviežių lietuviškų, šiltnamiuose užaugintų agurkų sezonas įsibėgėja, tad geros jų kainos vilioja vis dažniau gamintis salotas. Gaivios, traškios salotos tinka prie įvairių patiekalų, tačiau paruoštos kiek įdomiau gali tapti ir pagrindine stalo žvaigžde ar sveikais priešpiečiais.
       2024-04-19 12:19:30

Ekspertai: norite statyti moderniai? Atsigręžkite į natūralumą ir tradicijas

Mes tikimės, kad statybų technologijos nuolat tobulės ir taps futuristiškesnės, tačiau klimato kaita verčia suabejoti, ar aklas progresas yra geriausias pasirinkimas.
       2024-04-18 22:33:13

Kokybiška vištiena vertinama visame pasaulyje, kokia jos perspektyva Lietuvoje?

Šiuolaikinė visuomenė vis labiau rūpinasi savo sveikata, geresne savijauta vartodama maistingesnę, natūralesnę ir sveikatai palankesnę produkciją. Vištiena – ne išimtis, o pagaminta iš be antibiotikų užaugintų paukščių yra būtent ta mėsa, kuri vis dažniau aptinkama kiekvieno pirkėjo krepšelyje.
       2024-04-18 20:56:05

Reikalavimo važinėti vasarinėmis padangomis nėra – kodėl būtina tai daryti?

Kaip ir kasmet, nuo balandžio 1 d. automobiliai šalies keliuose gali būti eksploatuojami su vasarinėmis padangomis. Visgi dažnam vairuotojui kyla klausimas, kodėl apskritai verta tai daryti, nes žieminių padangų, jei jos nėra dygliuotos, naudojimas vasaros metu neuždraustas.
       2024-04-18 14:29:51

Erkės perduoda daugiau nei 20 ligų, o Laimo liga gali sukelti 70 simptomų

Atėjus šiltajam sezonui, daugelis pirmiausia skubės į gamtą. Visgi svarbu prisiminti, kad erkių aktyvumas didėja termometro stulpeliams esant dar ne taip aukštai – infekcines ligas pernešantys voragyviai miškuose ir parkuose mūsų tyko jau nuo septynių laipsnių šilumos ir savo pamainą baigia tik vėlyvą rudenį.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.