iliustracija iliustracija
iliustracija iliustracija iliustracija
Naujienos

5 nekalti triukai, padėsiantys atsispirti tingioms vasaros pagundoms

2019-05-29 13:22:19

Jei jūsų sportiniai bateliai jau kurį laiką guli kampe ir tiesiog renka dulkes – jūs ne vieni. Kaip rodo sporto klubų statistika, šiltuoju metų laiku narystės nėra nutraukiamos, tačiau aktyvių klientų tikrai sumažėja (ypatingai penktadienio vakarais ir savaitgaliais).

To priežastys akivaizdžios – iškylos su draugais, tingūs savaitgaliai sode ir noras pailsėti po savaitės darbų. Visgi atotrūkis nuo sporto gali turėti neigiamų pasekmių – rudenį bus ne tik sunkiau sugrįžti į režimą, tačiau ir pasiekti turėtas kūno linijas užtruksite daug ilgiau. „Lemon Gym“ sporto programų vadovė Neringa Jermalaitė pataria, ką daryti, kad sportas nebūtų kančia, ir rudenį netektų gailėtis pažvelgus į veidrodį.

Pusę sėkmės sudaro planavimas

Atsispirti vasaros pagundoms yra daug lengviau planuojantiems žmonėms. Praktika rodo, kad geriausias sporto draugas – pastovumas. Tokiems svarstymams kaip „gal spėsiu ryte, o gal vakare, gal kuprinę spėsiu susidėti, o gal ir ne“ vietos neturėtų būti.

„Jei planuoji rytoj eiti į sporto klubą, iš vakaro susidedi sportinę kuprinę, pasidedi ją prie durų ir tavo šansai pasportuoti išauga kelis kartus. Žinoma, būna situacijų, kai negali nueiti pasportuoti, turi kitų planų, tačiau apeidamas visus įmanomus trikdžius, kurie priklauso nuo tavęs, padarai viską, kad nebūtų prieš save gėda“, – aiškino N. Jermalaitė.

Todėl planuoti mokantis žmogus net vakare eidamas iškylauti su draugais ras laiko ir valios tądien vis tiek pasportuoti – net jei tai bus ir 45 minučių treniruotė per pietus.

Įpročiui suformuoti reikia kantrybės

Kita vertus, žmogus iš prigimties yra tingus ir visada ras pasiteisinimų, kodėl šiandien nereikėtų sportuoti. Efektyviausias būdas nutildyti tokius pasiteisinimus – suformuoti sporto įprotį.

„Norint išvystyti įprotį, reikia reguliariai kažką daryti bent tris savaites, bet kalbant apie sportą šis skaičius turėtų būti didesnis – mėnuo ar pusantro. Neretai žmonės palankę porą savaičių jau manosi „įsivažiavę į ritmą“ ir pradeda sporto klubą lankyti „kaip papuola“, – kalbėjo N. Jermalaitė.

Jei į sporto klubą žygiuodavo keturis kartus per savaitę (pavyzdžiui, dukart dirbdami su svoriais ar funkcinėse treniruotėse, o likusį laiką skirdami kardio pratimams), vasarą šį skaičių galite paįvairinti. Geras oras tarsi kviečia pasimėgauti gamta, tad dvi treniruotes atlikite lauke.

„Tam, pavyzdžiui, puikiai tiks pabėgiojimas parke ar paupiu. Arba 40 minučių darbo su elipsiniu treniruokliu iškeiskite į pusantros valandos aktyvų pasivaikščiojimą su šunimi“, – patarė specialistė.

Savaitgalis – sau

Kad ir kaip keistai tai skambėtų, N. Jermalaitė siūlo nesportuoti laisvadieniais. Šis laikas dažniausiai skiriamas laisvalaikiui, hobiams, poilsiui, ir bandant įterpti valandą ar dvi sportui neretai užprogramuojama nesėkmė.

„Pavyzdžiui, dažnas savaitgalį vyksta į sodą. Jei sau žadama, kad į sporto klubą užsuksiu prieš kelionę, o tada dar ir sekmadienį vakare – veiklų bus per daug ir 95 proc. atvejų sportui laiko neliks. Laisvas dienas palikite mėgavimuisi geru oru, skaniu maistu ir poilsiui – tada pirmadienį galėsi grįžti su nauja energija“, – tikino pašnekovė.

Specialistė pataria sportui skirti bent tris darbo dienas – tai gali būti treniruotė prieš darbą, perpiet arba vakare: „sportą „surišti“ su darbu yra lengviau nei sportui aukoti šiltas vasaros dienas“.

Nesportuokite vieni

Užtildyti savo sąžinę lengviau nei teisintis prieš kitus, todėl susiraskite sporto porininką. Juo gali tapti tiek kolega, tiek draugas ar giminaitis.

„O tada susikurkite planą, kiek dažnai susitiksite grupinėse treniruotėse ar tiesiog treniruoklių salėje. Tai gali būti ir mikroplanas vienai savaitei į priekį. Labai svarbu tokius ketinimus užsirašyti, o ne tik garsiai išsakyti“, – tęsė N. Jermalaitė.

Vienoda eilutė turėtų atsirasti abiejų dienotvarkėse.

Tingumo rezultatai išlįs labai greitai

Svarbu atsiminti, kad sporto pasiekimai nėra amžini. Jau po savaitės organizme ims kauptis vanduo, o dar po dviejų skirtumai matysis vizualiai.

„Net po tokios trumpos pertraukos sugrįžę į sporto klubą pastebėsite, kad treniruotėse turite mažinti tempą – raumenys nebėra tokie patys“, – kalbėjo N. Jermalaitė.

Kaip svetainėje health.com skaičiuoja sporto medicinos ekspertai, po 10 dienų atostogų nuo sporto rezultatai jau matyti smegenyse, po dviejų savaičių drastiškai smuks ištvermė (nesistebėkite, jei bus sunku lipti laiptais į trečią aukštą), o po dviejų mėnesių svarstyklės pateiks nemalonų siurprizą.

Todėl labai svarbu susitarti su savimi ir palikti bent 1–2 treniruotes per savaitę bendram tonusui palaikyti. Matydami, kad po treniruotės galite nuversti kalnus, jaučiatės žvalesni, laimingesni ir geriau miegate, lengviau įtikinsite save dar kartą praverti salės duris.

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2019-11-20 14:10:42

Ką reiškia banko skyriaus uždarymas regiono miestelyje?

Ar banko skyriaus uždarymas regiono miestelyje reiškia, kad iš jo pasitraukia pats bankas? LR Seimo Biudžeto ir finansų komitetas ir Lietuvos bankas surengė konferenciją „Kuo pakeisime išeinančius bankus regionuose?“
       2019-11-20 12:43:03

Telefonų numerių istorija: kaip gavome kodą +370 ir ką reiškia 555?

Išmaniųjų telefonų eros laikais apie telefonų numerius susimąstyti tenka retai – dažniausiai juos išsaugome adresatų sąraše ir tiesiog pamirštame. Tačiau technologijų ekspertai teigia, kad jų istorija yra kupina įdomių faktų ir dalijasi keliais iš jų.
       2019-11-20 12:36:43

34 metai su „Windows“: kaip „langai“ pakeitė kompiuterių pasaulio istoriją

Populiariausia kompiuteriams skirta operacinė sistema „Windows“ šiandien švenčia savo 34-ąjį gimtadienį. Paminėdami šią sukaktį kviečiame prisiminti, kaip ši operacinė sistema augo, kokių naujovių pasiūlė žmonėms ir ko galime tikėtis ateityje.
       2019-11-20 12:33:29

Tyrimas: 7 iš 10 lietuvių yra nepatenkinti savo būstu

Lietuvoje net 70 proc. gyventojų netenkina jų dabartinis būstas. Tokią statistiką atskleidė nekilnojamojo turto vystymo bendrovės „Build Me“ užsakymu atliktas reprezentatyvus šalies gyventojų tyrimas.
       2019-11-20 12:28:07

Mokotės naujos kalbos? Būdai palengvinsiantys procesą

Šiuo metu pasaulyje yra kalbama daugiau nei 6,5 tūkst. kalbomis, o 2 tūkst. iš jų kalba vos daugiau nei tūkstantis gyventojų. Mokėti dar vieną papildomą kalbą visada pravers tiek keliaujant, tiek pristatant save darbo pokalbyje.
       2019-11-19 09:09:18

Atostogų įpročiai pasikeitė: šį spalį keliavusių į užsienį – daugiau nei liepą

Lietuvos žmonės šių metų rudenį pakeitė atostogavimo įpročius – keliaujančių į užsienį spalį buvo daugiau nei liepos mėnesį. Draudikai suskaičiavo, kad spalį užsienio kelionėse patirtos žalos ne tik aplenkė populiariausio atostogų mėnesio – liepos – skaičius, tačiau ir 35 proc. viršijo kasmetinį spalio mėnesio vidurkį.
       2019-11-19 09:07:06

Penki patarimai, kaip sąskaitas apmokėti laiku

Laiku apmokamos sąskaitos – svarbus finansinės gerovės aspektas. Ir jas lemia ne tik tai, kiek pajamų gaunate, bet svarbiausia – kaip jas valdote. Žinodami, kada turi būti apmokėtos sąskaitos, ir tai atlikdami iki nustatyto termino, ne tik išvengsite streso, bet ir sutaupysite pinigų.
       2019-11-18 16:01:23

Trečdalis lietuvių išsiverstų tik su skaitmeniniu banku

Maždaug kas trečias (31 proc.) šalies gyventojas jau dabar būtų pasirengęs naudotis vien tik skaitmeninio banko paslaugomis, parodė „Swedbank“ užsakymu atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa.
       2019-11-18 15:55:03

Kauniečių pasitenkinimas miesto viešuoju transportu auga

Atsinaujinantis Kauno viešojo transporto parkas, patogesnis atsiskaitymas už keliones ir auganti paslaugų kokybė sulaukia pozityvių vertinimų. Tai paaiškėjo spalio mėnesį atlikus kasmetinę viešojo transporto keleivių apklausą.
       2019-11-18 15:37:45

Reikalavimas fiksuoti darbo laiką: vienoms įmonėms trukdo, o kitoms padeda?

Nuo gegužės mėnesio visi Europos Sąjungos darbdaviai yra įpareigoti vesti darbo apskaitą. Ne vienai įmonei šis reikalavimas kelia galvos skausmą, mat ribotus išteklius tenka aukoti dar vienai pašalinei užduočiai.
       2019-11-18 15:34:21

Vaistininkai sunerimę – antibiotikų vartojame pernelyg daug

Antibiotikai padėjo suvaldyti daugybę iki tol sunkiai gydytų ligų, tačiau šiandien pasaulis susiduria su nauju iššūkiu – augančiu bakterijų atsparumu, tam įtakos turi neteisingas antibiotikų vartojimas.
       2019-11-18 15:31:19

Kiek turime laiko kol savižudybės persikels į darbo vietas

Savižudybės yra opi, tačiau tokia nemaloni tema, kad tiek darbo, tiek namų aplinkoje įnirtingai stengiamasi neigti, kad ji egzistuoja. Tuo pačiu metu, remiantis Valstybinio psichikos sveikatos centro statistikos pateiktais duomenimis rodikliai yra grėsmingi.
       2019-11-18 15:24:33

Kaip prižiūrėti dyzelinių automobilių ekologines sistemas?

Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemomis, palyginus su benzinu veikiančiu automobiliu, yra ne tik taupesnis, bet ir nenusileidžia ekologiniais rodikliais, o CO2 emisija yra mažesnė – tai patvirtino Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų atliktas tyrimas.
       2019-11-15 15:55:56

Antibiotikas – ne saldainis. Didžiausios jų vartojimo klaidos

Kaip dažnai vartojate antibiotikus? Jų griebiatės tik kraštutiniu atveju ar vos peršalus ir užgulus nosiai? Specialistai įspėja: antibiotikai – ne saldainiai, tad jų vartojimas turi būti teisingas. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) skambina pavojaus varpaus dėl mikroorganizmų atsparumo antibiotikams.
       2019-11-15 10:28:21

„Rail Baltica“ vizija: sujungti skrydžius su traukinių transportu

2019 m. lapkričio 13 d., už „Rail Baltica“ projektą atsakinga įmonė „RB Rail AS“ pristatė tyrimą, kuriame įvertintos pagrindinės oro uostų keleivių srautų integravimo į greitųjų traukinių tinklą „Rail Baltica“ ypatybės ir reikalavimai.
       2019-11-15 10:23:10

Socialiniai įgūdžiai ar socialiniai tinklai: kur pranašesnė jaunoji Z karta?

Išskirtinai nei kitos, nuo vaikystės internetą pažįstanti Z karta naršymui internete skiria daugiausiai laiko. „Instagram story“, „live“ filmavimas ir virtualūs draugai šiuolaikiniam jaunimui yra neatsiejama gyvenimo dalis. Kaip socialinė medija pakeitė jaunimo bendravimo įpročius ir pasaulio suvokimą?
       2019-11-15 10:14:06

5 patarimai, kaip telefonu padaryti kokybiškas nuotraukas tamsiu paros metu

Vienas svarbiausių dalykų šiandien – gražiai fotografuoti, nes socialiniai tinklai patys sėkmingomis nuotraukomis nepasidalins. Dieną tai padaryti nesunku, o kaip kokybiškus kadrus išgauti tamsiu paros metu? Net ir turint naktį gerai fotografuojantį telefoną, jūsų kadrai gali nepavykti.
       2019-11-15 10:08:16

Vilniuje „išdygo“ Agnės Kišonaitės instaliacija „Cukrinė širdis“

Ketvirtadienį, Pasaulinę diabeto dieną, sostinės Odminių skvere pristatyta menininkės Agnės Kišonaitės sukurta instaliacija „Cukrinė širdis“. Pustrečio metro aukščio raudoną širdies formos karkasinę konstrukciją menininkė užpildė kraujotakos sistemą primenančiais raizginiais iš tuščių ar cukrumi užpildytų stiklo konteinerių.
       2019-11-15 09:35:52

Europarlamentaras Liudas Mažylis: GMO ant Europos stalo, ką valgysime rytoj?

Globalizacija, didėjanti populiacija, klimato kaita, chemiškai apdorotas maistas ir kiti iššūkiai yra taip vieni su kitais susipynę, kad net primena gerą ryžių mišrainę. Ir ją miniu ne atsitiktinai, nes tiek išvardinti iššūkiai, tiek ryžių mišrainėje randami kukurūzai yra susiję su viena, daugeliui iki galo taip ir nesuprantama, Genetiškai modifikuotų organizmų (GMO) tema.
       2019-11-15 09:07:55

Gydytojos patarimas vyrams: sveikatai saugoti pasitelkite technologijas

Nors vis dar vyrauja nuostata, kad vyrai sveikata rūpinasi mažiau, nei moterys, gydytoja Martyna Karklytė teigia, jog taip nebėra – jie vis didesnį dėmesį skiria fiziniam aktyvumui, sveikai mitybai, kokybiškam miegui bei kovai su stresu.
       2019-11-15 09:07:55

Temperatūros svarba miegui – kaip atvėsinti kūną naktimis?

Įvairių tyrimų ir stebėjimų dėka šiandien žinome, kad mūsų miegui įtaką daro daugybė įvairių vidinių bei išorinių veiksnių. Tai – teisingas miego ritmas, miegojimo ciklai, čiužinys ir net miegamojo aplinka. Vis dėlto, veiksnys, kurį savo kūnų jaučiame ir identifikuoti galime kiekvienas yra temperatūra.
       2019-11-14 19:34:18

Robotai logistikos versle: kaip ši sfera atrodys po dešimties metų?

Jau ne vieną dešimtmetį viešoje erdvėje sklandančios prognozės, kad žmogaus darbo jėgą pakeis robotai, neaplenkia ir logistikos bei siuntų verslų. Tačiau į duris besibeldžiančio mechaninio kurjerio neturime nei dabar, nei, panašu, sulauksime artimiausioje ateityje.
       2019-11-13 20:15:55

Ateities darbo rinka: kaip keičiasi mūsų įpročiai?

Spėjama, kad ateityje daugiau nei 75 mln. darbo vietų išnyks dėl galimybių technines užduotis perleisti robotams. Žinoma, dirbtiniam intelektui prilygti žmogaus kritiniam ir kūrybiniam mąstymui dar prireiks daug laiko, tad robotai tikrai neužvaldys visos darbo rinkos.
       2019-11-13 20:09:31

Ar elektroninė prekyba pakeis fizines parduotuves?

Prireikus naujų batų, šviestuvo ar televizoriaus, vis retesnis šių prekių ieškoti važiuoja į fizines parduotuves, kai jas nusipirkti galima vos keliais mygtukų paspaudimais. Maža to, pastaraisiais metais internetinė prekyba išsiplėtė ir į greito apyvartumo prekių – maisto produktų, gėrimų, kasdienių buities ir higienos reikmenų – sektorių.
       2019-11-12 12:40:49

„Toksika“ pradėjo saugiai deginti Alytaus gaisravietėje surenkamas atliekas

Penktadienį Alytaus gaisravietėje pradėjusi degėsių surinkimo darbus, šiandien „Toksika“ jau daugiau nei parą saugiai degina surinktas pavojingąsias atliekas. Į „Toksikos“ padalinį Šiaulių rajone atvežtos pavojingosios atliekos – metalinių, tekstilinių kordų atliekos su gumos ir degėsių likučiais – deginamos specialiame „Toksikos“ pavojingųjų atliekų utilizavimui skirtame įrenginyje.
       2019-11-12 12:25:11

Technologijos mokslų daktarė: nebijokite siekti to, ko norite jūs

Akvilė Zabiliūtė-Karaliūnė – technologijos mokslų daktarė, Vilniaus universiteto (VU) Fizikos fakulteto Fotonikos ir nanotechnologijų institute atliekanti įvairiausius su apšvietimu susijusius tyrimus, kurianti ir tobulinanti naujus apšvietimo šaltinius, skirtus ir menui, ir medicinai.
       2019-11-12 12:02:33

5 skaitmeninės rinkodaros tendencijos 2020 m.: kas naujo ir kas – seno?

Metų pabaigai artėjant skaitmeninės rinkodaros ekspertai dalijasi 2020 metų prognozėmis. Kaip keisis mūsų interneto vartojimo įpročiai ir kokios penkios pagrindinės tendencijos kitais metais stiprės? Pasirenkime garso, emocijų, prekių ženklų balsų, dirbtinio intelekto ir iš rankų nepaleidžiamo išmaniojo telefono metams.
       2019-11-12 10:59:30

Didžiausias pasaulyje kelionių organizatorius: „Lietuvos rinkos laukia pokyčiai

Įnirtingos konkurencijos sąlygomis gyvenančio šalies turizmo sektoriaus laukia permainos. Į Lietuvą įžengęs stambiausias pasaulio kelionių organizatorius TUI tvirtina – žvalgytuvės baigtos, atėjo metas plėtrai.
       2019-11-12 09:30:10

Rozetėse palikti elektros prietaisai namus gali paversti pelenais

Rozetėse palikti šildytuvai bei krovikliai ar pažeisti įvairių prietaisų laidai – nemažos dalies Lietuvos žmonių kasdienybė, kuri dažniausiai jiems neatrodo rizikinga. Tačiau ekspertai įspėja, kad tokie kasdieniniai įpročiai ar netikėti elektros gedimai gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais bei netgi tragiškomis pasekmėmis.
       2019-11-12 09:26:45

„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai

25 metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą rinkos žaidėją – įmonę „GV Group“, valdančią „Elektromarkt“ parduotuves. Po įsigijimo, „Elektromarkt“ tampa „Avitelos“ įmonių grupės dalimi, tačiau išliks kaip du atskiri prekės ženklai.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.
Reklama