iliustracija iliustracija iliustracija
iliustracija iliustracija
Naujienos

Ideali miego rutina – kaip ją susikurti?

2019-10-31 15:45:27

Naktinėjate iki 3 valandos ryto, o kitą dieną neturite nė lašelio jėgų, tačiau užmigti anksčiau – vis tiek nepavyksta? Siekiant kokybiško miego svarbu ne tik kiek valandų miegate, bet ir miego rutina – kasdienis ėjimas miegoti ir kėlimasis tuo pačiu metu.

Apie idealią miego rutiną pasakoja ir patarimais, kaip ją sukurti dalijasi GERO MIEGO KLUBO ambasadorius Vitalijus Majorovas.

„Mūsų miego sistema, kaip ir dauguma kitų neurofiziologinių sistemų, mėgsta nuspėjamumą ir nuoseklumą. Kiekvieną dieną keliantis ir einant miegoti skirtingu metu, organizmui bus sunku suprasti, kada pradėti ruoštis poilsiui. Atitinkamai, vakarais ilgai neužmigsite, o prabudę jausitės pavargę. Dėl šių priežasčių, siekiant užsitikrinti kokybišką poilsį, būtina panirti į miego rutiną“, - sako GERO MIEGO KLUBO ambasadorius Vitalijus Majorovas.

Miego rutina neturi savaitgalių

Vidinis mūsų laikrodis, mokslinėje literatūroje vadinamas cirkadiniu ritmu, yra pagrindinis veiksnys, reguliuojantis miego–prabudimo ciklus. Šis laikrodis nurodo, kada turėtume keltis, o kada – eiti miegoti.

„Jei paklustume natūraliam organizmo laikrodžiui, problemų dėl kokybiško miego greičiausiai nė nekiltų – miegoti eitume ir keltumėmės tuo pačiu metu, kiekvieną naktį miegotume panašų valandų skaičių. Vis dėlto, dėl šiuolaikinėje visuomenėje įsitvirtinusių socialinių normų, įgyvendinti tai ne visuomet pavyksta. Neretai darbo dienomis žmonės keliasi 6–7 valandą ryto, užmiega tik po vidurnakčio, o savaitgaliais jausdami miego trūkumą, miega iki pat vidurdienio“, - problemas vardija GERO MIEGO KLUBO ambasadorius.

Anot V. Majorovo, pripratinti organizmą laikytis ritmo nėra sudėtinga, tačiau kliūtimi tampa intensyvus gyvenimo tempas. Per dieną norima nudirbti kuo daugiau darbų, o įvairios užduotys neretai perkeliamos net į lovą. GERO MIEGO KLUBO ambasadorius pastebi, jog šiame kontekste dažnai pamirštama, kad nekokybiškas miegas mažina mūsų darbingumą, gerą savijautą ir nuotaiką.

„Norint nustatyti miego rutiną, apsibrėžkite, kurią valandą turite atsikelti. Jei keliatės 6–7 valandą ryto, užmigti rekomenduojama apie 22 valandą. Tokia pat miego rutina neturėtų nutrūkti ir savaitgaliais. Žinoma, pirmosiomis savaitėmis toks ritmas gali tapti tikru iššūkiu, tačiau vėliau organizmas prie to pripras ir miegas taps pastebimai kokybiškesnis“, - teigia V. Majorovas.

Miegui būtina pasiruošti

Norint užsitikrinti kokybišką miegą, svarbu jam tinkamai pasiruošti. V. Majorovo teigimu, miego rutina turėtų prasidėti likus valandai arba dviem iki numatyto miego laiko. Tik atliekant tuos pačius ritualus kiekvieną vakarą smegenys supras, jog atėjo laikas miegoti ir pradės gaminti tam skirtą hormoną – melatoniną.

„Net ir gulantis į lovą kiekvieną vakarą tuo pačiu metu, užmigti vis tiek gali būti sunku. Ypač – jei dar prieš kelias minutes intensyviai dirbote, aktyviai sportavote ar garsiai klausėte muzikos. Dėl šios priežasties, pradėjus ruoštis miegui, į šalį padėkite visus išmaniuosius įrenginius – telefoną, kompiuterį, nerekomenduojama žiūrėti net televizoriaus“, - sako GERO MIEGO KLUBO ambasadorius.

Anot V. Majorovo, vakare itin svarbu atsipalaiduoti, iš galvos išmesti visas slegiančias mintis apie praėjusią arba ateinančią dieną. Siekiant kokybiško poilsio, savąją miego rutiną galima papildyti įvairiomis priemonėmis, padėsiančiomis lengviau panirti į giliojo miego fazę.

„Galite užsiimti joga, meditacija, klausyti ramios muzikos, pagulėti šiltoje vonioje ar, pavyzdžiui, neraminančias ir poilsį trikdančias mintis prieš miegą išrašyti popieriaus lape. Tikrai nebūtina atlikti visų šių veiksmų – pasirinkite vieną, asmeniškai jums tinkamiausią atsipalaidavimo būdą“, - sako V. Majorovas.

Kokybiško miego pagalbininkai

GERO MIEGO KLUBO ambasadorius pastebi, kad šiandien, kaip niekada anksčiau turime daug gero miego pagalbininkų. Populiariausi iš jų – miegą sekti bei analizuoti padedantys išmanieji laikrodžiai bei telefonai.

„Miego sekimas yra labai sveikintinas dalykas ir šiandien turime visas galimybes tą daryti lengvai bei tiksliai. Mobiliųjų programėlių dėka, pagal saulės tekėjimo laiką galime nustatyti savo žadintuvą ar pagal miego ir būdravimo ciklus įvertinti miego kokybę“, - sako V. Majorovas.

Vis dėlto, miego ekspertas pažymi, kad perdėtas technologijų naudojimas mūsų poilsiui gali turėti ir neigiamą įtaką.

„Retkarčiais pastebime, kad žmonės per daug susikoncentruoja į miego sekimą. Jie nori idealiai išsimiegoti, tačiau dėl per didelio savęs spaudimo jiems tiesiog nepavyksta užmigti. Jei atsigulus į lovą neužmiegate per 15-20 minučių – nekankinkite savęs. Vietoje to, paskaitykite knygą arba paklausykite ramios muzikos. Tai padės atsipalaiduoti ir greičiau užmigti“, - pataria GERO MIEGO KLUBO ambasadorius V. Majorovas.

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2019-12-14 08:49:25

Bankai: augantys indėliai, skolinimo tendencijos, nauji rinkos dalyviai

Bankuose laikomų indėlių suma toliau sparčiai augo, jie aktyviai skolino gyventojams, bet įmonėms skolino mažiau. Šiek tiek sumažėjo ir bankų pelnas, daugiausia pajamų jie uždirbo iš skolinimo, rinka pritraukė naujų dalyvių.
       2019-12-14 08:43:32

„Vilties švyturys“ – šimtai į gyvenimą grąžintų žmonių

„Daug kas yra linkęs vengti žmonių, praeityje turėjusių priklausomybių. Tačiau tie, kas su jais susipažįsta, dažniausiai pakeičia savo nuomonę, nes vienas pagrindinių blaivybės išlaikymo sąlygų – visiškas sąžiningumas.
       2019-12-14 08:21:06

Psichologė pataria: kaip siekiant tikslų išvengti perdegimo

Turite ambicingų tikslų ir jautriai reaguojate į nesėkmes? Pabaigę darbus jaučiate jėgų trūkumą ir norite griūti į lovą? Jei tokia savijauta kamuoja visą laiką, gali būti, jog esate pervargę ir vien tik gerai išsimiegoti jau nebeužteks.
       2019-12-13 14:31:12

Daiktų žymėjimas „keliasi“ į elektroninę erdvę

Daiktų žymėjimas policijoje vykdomas jau daugiau nei 15 metų. Kaskart suorganizavus prevencines daiktų žymėjimo priemones, žmonės išties noriai pristato turimus vertingesnius daiktus pažymėti policijoje, taip padidindami tikimybę prarastą daiktą greičiau sugrąžinti teisėtam savininkui.
       2019-12-13 14:22:01

Saugokis paspirtuko, nes ir jis irgi gali smarkiai traumuoti

Šiauliuose paspirtuku važiavęs ir moterį kliudęs bei sužalojęs asmuo iš įvykio vietos paspruko, palikęs sužalotąją gulėti ant žemės. Šiauliuose – tai pirmas paspirtuko sužalotas pėsčiasis.
       2019-12-13 14:09:31

Pagrindinė avarijų priežastis – ne vairavimo klaidos, o vairuotojo elgesys

Techninės klaidos vairuojant, Kelių eismo taisyklių nepaisymas, greičio viršijimas ar vairavimas apsvaigus nuo seno yra įvardijamos kaip pagrindinės keliuose įvykstančių eismo įvykių priežastys.
       2019-12-13 14:05:01

Pristatytos gairės „influencerių“ reklamos žymėjimui

Šiandien nuomonės formuotojams, reklamą socialiniuose tinkluose užsakantiems verslininkams bei kitiems suinteresuotiems asmenims pristatytos Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gairės, parengtos po beveik metus Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) vykdytos Lietuvos nuomonės formuotojų reklamos stebėsenos.
       2019-12-13 14:00:50

Šventinis stalas: kaip jį paruošti be streso?

Kalėdų laukimas – vienas gražiausių laikotarpių metuose. Tačiau šventišką nuotaiką gali aptemdyti perpildyti prekybos centrai, išlaidos dovanoms ir idėjų stygius šventiniams patiekalams. Kaip Kalėdų stalo ruošimo nepaversti nuovargį keliančiu darbu ir jam pasiruošti be streso?
       2019-12-13 13:57:55

Telefone laikote darbo duomenis? Atkreipkite dėmesį į šiuos patarimus

Darbui naudoti asmeninį telefoną yra išties labai patogu. Tačiau, ar esate tikras, kad visa jame kaupiama informacija yra tinkamai apsaugota? Pasaulio kibernetinio saugumo organizacijų lyderės „IronNet Cybersecurity“ atliktas tyrimas atskleidė, kad 80 proc. įmonių per metus patiria bent vieną kibernetinį įsilaužimą.
       2019-12-13 13:55:48

8 iš 10 lietuvių per šventes gauna nereikalingų daiktų

Ar pamenate, kiek nereikalingų daiktų radote po Kalėdų eglute praėjusiais metais? Net 8 iš 10 lietuvių teigia per Kalėdas gaunantys bent vieną nereikalingą daiktą, o 4 iš 10 tokias dovanas kaupia, rodo įspūdžio dovanų platinimo bendrovės „Gera dovana“ atlikta klientų apklausa.
       2019-12-13 13:52:31

2019 metų telefonų apžvalga: ką apie technologijų ateitį praneša šie telefonai

Iki šiol telefonų gamintojai stengėsi kurti tokius telefonus, kurie yra tik šiek tiek geresni už anksčiau pasirodžiusius konkurentų modelius. Tačiau 2019 metais išmaniųjų technologijų rinkoje įvyko nemažai pokyčių, kurie vienaip ar kitaip sudrebino telefonų rinką.
       2019-12-13 13:44:47

Daiktų internetas: 5 pavyzdžiai, atskleidžiantys jo potencialą

Daiktų internetas neabejotinai yra vienas pagrindinių XXI a. atributų. Tarpusavyje sujungti įvairūs įrenginiai ne tik praplečia savo galimybes, bet ir ženkliai keičia kasdienį žmonių gyvenimą.
       2019-12-12 12:16:50

Imuniteto stiprinimas žiemą – ką renkasi lietuviai?

Kiekvieną žiemą, spustelėjus rimtesniam šalčiui, susiduriame su aplinkoje siaučiančiais virusais. Į kovą su ligomis specialistai pataria įtraukti ne tik vaistus, bet ir atitinkamus maisto produktus, kurie sustiprintų imunitetą ir padėtų organizmui išlikti atsparesniam.
       2019-12-12 07:50:59

Ką dovanoti, kai linkime sveikatos?

Didžiųjų švenčių proga linkėti sveikatos – pats nuoširdžiausias būdas pasakyti, kaip žmogus jums rūpi. Tačiau kuo palydėti šiuos žodžius – daugeliui tikras galvosūkis. Pagrindinio šalies vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ atstovė Jovita Juodsnukytė sako, kad pirmiausiai svarbu galvoti apie žmogų, o ne apie dovaną.
       2019-12-12 07:44:47

Dušo kabina be kalkių nuosėdų – misija įmanoma

Maudytis duše po tekančiu vandeniu – ne tik higienos procedūra, bet ir nepakartojamas malonumas, ryte suteikiantis žvalumo, vakare nuraminantis prieš miegą. Viskas būtų puiku, jei ne tos kalkių nuosėdos ant dušo sienelių.
       2019-12-11 13:00:28

Aktorius Vytautas Rumšas apie Atgimimo laikotarpį

Mintimis apie gyvenimą prieš 30 metų dalijasi aktorius ir režisierius Vytautas Rumšas. Pokalbis yra Lietuvos nacionalinio dramos teatro organizuojamo interviu ciklo, skirto 80 sezonui, dalis. Teatrologė Daiva Šabasevičienė kalbina teatro žmones, kviesdama tinklalaidėje papasakoti apie gyvenimą, spektaklius, užkulisius ir žiūrovus prieš 30 metų.
       2019-12-11 12:55:51

6 iš 10 lietuvių nėra linkę pratęsti garantijos: įvardijo, kodėl

60% lietuvių, įsigydami buitinę techniką, elektronikos prietaisus, TV, foto ar video techniką nėra linkę pratęsti jų garantijos. Tarp dažniausiai įvardijamų priežasčių – manymas, kad pigiems daiktams tokia garantija nereikalinga (32 proc.).
       2019-12-11 12:44:01

Proporcijos interjere: kaip vizualiai „padidinti“ namus?

Interjero dizainas apima ne tik grožį ir estetiką. Tam, kad kambarys atrodytų gerai, neužtenka jį tiesiog apstatyti moderniais baldais. Vienos svarbiausių taisyklių įrenginėjant namus yra simetrija ir proporcijos. Jos lemia, kaip bus išnaudota erdvė ir kaip žmogus jausis įėjęs į kambarį.
       2019-12-11 12:38:06

Vaizdo kokybės gerinimas – pagrindiniai kriterijai, renkantis televizorių

Technologijos vystosi labai greitai ir per penkis pastaruosius metus televizijos vaizdo ir garso kokybė pastebimai pagerėjo. Vos prieš kelerius metus, perkant televizorių, vienas iš pagrindinių kriterijų buvo ekrano dydis ir televizoriaus storis.
       2019-12-11 12:34:21

Kaip išmokyti vaiką plaukti: trenerių patarimai tėvams

Net ir garsiausi plaukikai ne tokiais gimsta, o jais tampa. O mokėjimas plaukti nebūtinai turi tapti sportiniu gebėjimu, visų pirma tai – vienas iš gyvybiškai svarbiausių įgūdžių ir atgaiva kūnui. Tad tėvų noras, kad vaikas išmoktų plaukti – visuomet sveikintinas.
       2019-12-10 11:08:01

Darbo rinkos tendencijos: 5 patarimai personalo vadovams

66 proc. Europos vadovų teigia, jog darbo rinkoje patiriamas talentų trūkumas. Jis net gi artėja prie krizinio lygmens, kai svarbiems strateginiams tikslams pasiekti trūks tai padaryti galinčios darbo jėgos. Dėl šios priežasties talentų pritraukimas įkaitusioje darbo rinkoje ir tinkamas personalo valdymas tampa ypatingai svarbiu uždaviniu.
       2019-12-10 11:02:24

Kalėdinė muzika: kodėl vienus džiugina, o kitus pykdo?

Dar lapkritį prasidėjęs kalėdinės muzikos bumas šiuo metu yra bene aukščiausiame taške – beveik neįmanoma praeiti pro prekybos centrą neišgirdus vieno garsiausių šios šventės hitų. Kodėl vienus tai erzina, o kiti, nesvarbu, kiek kartų jau girdėję, dainas kaskart noriai niūniuoja drauge?
       2019-12-10 10:39:47

Ar žinote kiek asmeninių duomenų kaupia jūsų programėlės?

Pasauliniais statistikos duomenimis, šiandien kiekvienas vartotojas savo išmaniajame telefone turi vidutiniškai apie 60-90 programėlių. Tačiau, vos 10 iš jų vartotojai naudoja reguliariai. Kaskart parsisiunčiant naują mobiliąją programą, išmaniojo šeimininko prašoma suteikti prieigą prie tam tikrų asmeninių duomenų.
       2019-12-10 07:15:45

Prieššventiniai vairuotojų išbandymai: kaip menkas įlenkimas virsta bauda

Prasidėjus šventiniams apsipirkimams ir renginiams žmonės dažniau nei įprastai automobilius palieka stovėjimo aikštelėse, sausakimšuose kiemuose ar siaurose gatvelėse. Draudikai įspėja, kad prieš šventes šiose vietose padaugėja smulkių avarijų.
       2019-12-06 14:58:11

Viešasis transportas Vilniuje judės greičiau – Ukmergės gatvė tik pradžia

Sostinės Ukmergės gatvės A juosta važiuoti galės viešasis transportas, elektromobiliai, taip pat nuo šios savaitės sugrąžinamas taksi judėjimas. Tyrimas ir rezultatų analizė parodė, kad spalį Ukmergės gatvės dalyje viešojo transporto greitis didėjo iki 30 proc., pažeidėjų sumažėjo beveik dvigubai.
       2019-12-06 11:51:59

Dviguba išmaniojo telefono apsauga: lengva pasidaryti – sunku „nulaužti“

Šiandien telefone telpa visas mūsų gyvenimas. Bet vienoje paskyroje saugomi ir visi mūsų prisijungimo duomenys, nuotraukos ar kita asmeninė informacija, todėl ją būtina tinkamai apsaugoti. Tą padaryti padeda slaptažodžiai, tačiau ši priemonė nėra visiškai patikima.
       2019-12-06 11:47:07

Įsigijote naują išmanųjį? Žingsniai, kuriuos turite atlikti nedelsiant

Ką tik įsigijote išmanųjį ir nekantraujate pradėti juo naudotis? Daugelis į rankas paėmę naują telefoną pirmiausia pradeda nuo smagių dalykų – išsirenka viršelio foną, skambučio melodiją ir skuba siųstis daugiausia naudojamas programėles.
       2019-12-06 07:58:51

Gyvūnų gynėjai sumokėjo už protu nesuvokiamą žiaurumą

Metų pradžioje paaiškėjo, kaip atsirado mitas apie tai, kaip gyviems kailiniams žvėreliams diriamas kailis. Tarptautinė kailio federacija pateikė įrodymus, jog už tai, kad du kinai tai padarytų prieš filmavimo kameras, jiems sumokėjo gyvūnų teisių aktyvistai.
       2019-12-05 18:20:48

Gydytoja perspėjo sergančiuosius: taip elgdamiesi atitolinate pasveikimą

Atvėsus orams ir prasidėjus peršalimų sezonui, dažnam tenka skirstyti prioritetus – likti sveikti namuose ar ir toliau rūpintis darbais sergant? Specialistai įspėja – pasirinkę pastarąjį variantą galime pakenkti ne tik savo, bet ir kolegų sveikatai, bei pataria, kokių priemonių imtis, norint pasveikti greičiau.
       2019-12-05 18:17:18

„Facebook“ imasi teisinių veiksmų prieš apgaulingas reklamas

„Facebook“ Kalifornijoje, JAV, pateikė ieškinį bendrovei „ILikeAd Media International Company Ltd.“ ir dviem fiziniams asmenims dėl reklamos sklaidos ir naudojimosi taisyklių pažeidimų. Skelbiant apgaulingas reklamas daryta žala „Facebook“ paskyroms ir skelbtas apgaulingas turinys, kuriuo buvo reklamuojamos suklastotos prekės ir dietinės piliulės.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.
Reklama