Naujienos

Likite ir judėkite namuose: svarbiausi aktyvumo pratimai ir patarimai senjorams

2020-03-23 07:36:20

Visuomenės sveikatos ir sporto specialistai, medikai, valdžios atstovai vieningai ragina – šiuo neramiu laikotarpiu likime, dirbkime ir sportuokime namuose. Didžiausia dalis šių rekomendacijų nukreipta į šiandien pažeidžiamiausią mūsų visuomenės grupę – senjorus.

Tiesa, apribotas judėjimas atviroje erdvėje nereiškia, jog reikia atsisakyti ir fizinio aktyvumo ar turiningų veiklų namuose. Priešingai, judėjimas, nuotaiką, sveikatą ir imunitetą stiprinančios veiklos dabar svarbios, kaip niekada.

Lietuvos sporto universiteto (toliau – LSU) dėstytoja ir Trečiojo amžiaus universiteto veiklų organizatorė Kristina Visagurskienė skatina išlaikyti ramybę ir laikytis visų oficialių rekomendacijų. Jos, specialistės teigimu, yra argumentuotos ir moksliškai pagrįstos.

„Pirmiausia, jei tik galite to išvengti – neikite iš namų. Pasinaudokite šeimos narių, artimųjų ar savanorių pagalba. Antra, nenusiminkite, kad negalite laisvai judėti lauke ar gamtoje, dalyvauti kultūriniuose renginiuose. Prisitaikykite prie laikinų pokyčių ir naudokite tuos resursus, kuriuos sėkmingai galime pasiekti namuose: televizijos, radijo, interneto siūlomas programas ir kitas naudas. Pavyzdžiui, šiuo metu ypatingai daug dėmesio skiriama virtualių parodų bei pažintinių mokomųjų laidų kūrimui, internete galima rasti įvairiausių audio knygų“, - patarimais dalijasi LSU dėstytoja ir trečiojo amžiaus universiteto veiklų organizatorė Kristina Visagurskienė.

Specialistė pažymi, kad svarbiausia vyresnio amžiaus žmonių užduotis karantino periodu – išlikti žvaliems, sveikiems ir nepamiršti reguliariai judėti namuose.

„Naudojantis įvairiomis virtualiomis ir technologinėmis galimybėmis mes ilgą laiką praleidžiame sėdimoje pozicijoje. Vis dėlto, reikėtų nepamiršti, kad maždaug kas pusvalandį turėtumėme keisti savo kūno padėtį. Tik tokiu būdu suaktyvėja mūsų kraujotaka, medžiagų apykaita, išvengiame sąnarių sustingimo. Dėl šios priežasties, ypač senjorams reikėtų vengti ilgai būti sėdimoje pozicijoje“, - primena K. Visagurskienė.

LSU atstovė ragina prisiminti ir kas pusvalandį atlikti keletą paprastų pratimų. Tai – kelis kartus atsistoti ir atsisėsti, pajudinti įvairiomis kryptimis rankas, atlikti keletą pasisukimų liemeniu į abi puses, keletą kartų pasistiebti ir vėl nusileisti. Taip pat, siekiant suaktyvinti kraujotaką, o ypač kapiliarinę sistemą, specialistė rekomenduoja saugiai ir neprarandant pusiausvyros atlikti „galūnių papurtymo“ pratimus. Iš pradžių papurtyti rankas, tuomet atsargiai, prisilaikant už sienos ar kėdės, papurtyti po vieną koją.

Paprasta, bet veiksminga – namų mankšta senjorams

„Net ir būnant namuose mūsų kūnui reikia ir aerobinės, ir raumenų stiprinimo, ir lankstumo lavinimo veiklos bei kvėpavimo pratimų. Mankštų metu svarbu nepamiršti, jog turime ir viršutinę, ir apatinę kūno dalis – joms reikalingi atskiri pratimai“, - pažymi K. Visagurskienė.

LSU dėstytoja dalijasi paprastos, bet veiksmingos namų mankštos gairėmis. Jomis, atsižvelgę į savo judėjimo galimybes, kasdien turėtų bandyti vadovautis visi senjorai.

- Aerobinis krūvis. Norint gauti aerobinį krūvį reikalinga daryti pratimus, padidinančius širdies dažnį. Jį, K. Visagurskienė rekomenduoja nepertraukiamai išlaikyti 5-10 minučių. Pavyzdžiui, intensyviu žingsniu pažygiuoti vietoje ar įsijungus mėgstamą muziką tiesiog pašokti.
- Kvėpavimo pratimai. Dėstytojos teigimu, bent kartą per dieną atliekami kvėpavimo pratimai yra labai naudingi širdies ir kraujotakos sistemos stiprinimui. Ypač – diafragminiai, kuomet įkvepiant diafragma išsiplečia, o iškvepiant – subliūkšta. Specialistė pažymi, kad tai reikėtų daryti saugiomis ir sveikomis sąlygomis, prieš tai išsivėdinus kambarį bei jame palaikant optimalią temperatūrą.
- Pusiausvyros pratimai. Pusiausvyrą, specialistės teigimu, taip pat sėkmingai galima lavinti namuose. Tiesa, atliekant pratimus, būtina užsitikrinti savo saugumą. Vienas veiksmingiausių ir lengviausiai išmokstamų pratimų prasideda atsistojus suglaustomis kojomis ir taip stovint 10 sekundžių. Tuomet vieną pėdą, per pusę pėdos, reikėtų stumtelėti į priekį ir vėl pastovėti 10 sekundžių. Tada – priekinės kojos kulną priglausti prie antrosios kojos pirštų, vadinamoje „tip-top“ pozicijoje, ir vėl pastovėti 10 sekundžių. Galiausiai, 10 sekundžių praleisti vieną koją šiek tiek kilstelėjus nuo žemės. Visą tai reikėtų pakartoti ir su kita koja. Norint tobulėti, pratimą galima pakartoti užsimerkus. Šiuo atveju greta būtina turėti saugų, tvirtą paviršių, už kurio susvyravus būtų galima prisilaikyti.
- Lankstumo pratimai. Jų dėka, specialistės teigimu, galime užtikrinti sąnarių paslankumą, raumenų elastingumą, o tai vyresniame amžiuje – ypač svarbu. Siekiant lavinti lankstumą, dienos eigoje reikėtų iki tam tikros įtampos ištempti ir apie 15-20 sekundžių įtampoje palaikyti skirtingas raumenų grupes. Iš pradžių rankų, tada kaklo, nugaros, pilvo, kojų ir kitus raumenis. Kartoti galima po keletą kartų, tačiau jokiu būdu neturėtumėte jausti skausmo.
- Raumenų stiprinimo pratimai. Dėstytojos teigimu raumenis stiprinti namuose senjorai gali keliais veiksmingais būdais. Paprasčiausias, tvarkantis ir kilnojant daiktus. Tiesa, K. Visagurskienė pažymi, kad daiktai negali būti per sunkus, o tvarkytis reikėtų saugiai ir atsargiai. Antra, galima stiprėti atliekant specialius pasipriešinimo įveikimo pratimus su savo kūno svoriu. Pavyzdžiui, atsisėsti ir atsistoti, šį pratimą pakartojant keletą kartų. Taip pat, atlikti pritūpimus ar atsispaudimus primenančius atsistūmimus nuo sienos (stovint).

Specialistė teigia, jog pratimus galima išskirstyti per visą dieną, o turint jėgų ir energijos, netgi pakartoti kas keletą valandų. Įdomu ir tai, kad keletą jų galima daryti tiesiog lovoje.

„Vos atsibudus iš ryto nereikėtų greitais judesiais šokti iš lovos. Keletą pratimų galima ir netgi rekomenduojama atlikti dar gulint. Tai – tempimo, sąnarių sukimo ir paprastus pasirąžymo judesius. Prasukite riešus, pečius, kojos sąnarius, pasirąžykite ir tik tuomet iš lėto kelkitės. Neskubėkite. Dabar laiko turime kaip niekada daug ir jį skirkime savo sveikatos saugojimui“, - sako K. Visagurskienė.

Naminių žingsnių iššūkis – skatina eiti namuose

Likti ir judėti namuose ragina ir sveikatingumo motyvatorė, mobiliosios vaikščiojimo programėlės „#walk15“ kūrėja Vlada Musvydaitė. Siekdama skatinti žmones, o ypač senjorus, saugoti save, „IKI Ėjimo varžybų“ organizatorė sukūrė specialų naminių žingsnių iššūkį.

„Eiti parkuose ir kitose atvirose miestų vietose šiandien yra pavojinga ir neatsakinga. Ypač – vyresnio amžiaus žmonės. Stebime situaciją ir balandžio pabaigoje turėjusias vykti „IKI Ėjimo varžybas“ atidėsime į vėlesnį laiką, apie datą informuodami artimiausiu metu. Vis dėlto, puikiai žinome, kad ištisas valandas sėdėdami ant sofos savo fizinei sveikatai bei nuotaikai galime padaryti taip pat didelę žalą. Dėl šios priežasties, iniciavome naminių žingsnių iššūkį, prie kurio nemokamai gali prisijungti kiekvienas norintis. Visiems kartu namuose žingsniuojantiems kasdien siunčiame ir specialistų patarimus, kaip veiksmingai mankštintis ir sportuoti namuose“, - teigia mobiliosios programėlės „#walk15“ kūrėja Vlada Musvydaitė.

Prisitaikyti prie staigių pokyčių bei prisidėti prie skatinimo likti ir judėti namuose nusprendė ir „IKI Ėjimo varžybose“ sveikatingumo zonas organizuojanti „Gintarinė vaistinė“. Vietoje kvietimo seneliams eiti pasivaikščioti kartu, šiuo įtemptu periodu „Gintarinė vaistinė“ kviečia prisijungti prie iniciatyvos „Paragink senelius judėti namuose“, juo skatinant savo senelius ir vyresnio amžiaus tėvus likti namuose. Laiško turinys jau paruoštas, jame – LSU specialistų parengtų pratimų bei patarimų sąrašas. Naudingus ir reikalingus namų mankštos patarimus seneliams ir vyresnio amžiaus tėvams adresuoti galima apsilankius https://ikiejimovarzybos.lt/paragink-senelius/

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2020-04-02 13:10:47

Su COVID-19 susijusios inovacijos iš ES fondų bus finansuojamos 100 proc.

Ekonomikos ir inovacijų ministerija kartu su Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra patvirtinto daug palankesnes sąlygas verslui gauti subsidijų pagal ES investicijų priemones „Inostartas“ ir „Inopatentas“.
       2020-04-02 10:41:31

Kas darbą nuotoliniu būdu gali paversti lengvesniu procesu?

Trečią savaitę dirbame iš namų, tad visus pokalbius su kolegomis ar klientais teko perkelti į skaitmeninę erdvę. Kai kurie vis dar ieško sprendimų, kaip palengvinti darbą namuose, todėl pateikiame penkis patarimus, kurie darbą iš namų pavers sklandesniu, padės patogiau dalintis įvairiais dokumentais, organizuoti darbo eigą ir rengti vaizdo skambučius.
       2020-04-02 10:37:30

Apsaugos nuo koronaviruso rinkinys vairuotojams

Apsaugos nuo koronaviruso rekomendacijų žmonės turi nepamiršti net ir sėsdami į savo automobilį. Draudikai vairuotojams pataria vengti tiesioginio kontakto su kitais vairuotojais, tarnybų bei degalinių darbuotojais.
       2020-04-02 10:31:55

Daugėjant tyrimų gyventojų prašoma kantrybės

Sėkmingai sukūrus mobiliųjų punktų tinklą ir tikslingai pradėjus nuo koronaviruso tirti visus, kuriems pasireiškia ūmios kvėpavimo takų infekcijos simptomai, vis didesnės apkrovos tenka šalies laboratorijoms, dėl ko kartais gali užtrukti tyrimų atsakymai.
       2020-04-02 07:59:18

Karantino poveikį asmeniniams finansams pajuto beveik 40 proc. šalies gyventojų

Daliai įmonių pristabdžius ar iš viso nustojus vykdyti savo veiklą, 38 proc. šalies gyventojų teigia jau spėję pajusti dėl karantino stojančios ekonomikos poveikį asmeniniams finansams, rodo „Swedbank“ Finansų instituto užsakymu atlikta šalies gyventojų apklausa.
       2020-04-02 07:55:40

Kompensuos gyventojams dalį išlaidų už įsigytą elektromobilį

Siekdama sumažinti neigiamą transporto keliamos taršos poveikį klimatui ir skatinti naudotis mažataršiais automobiliais, Aplinkos ministerija gyventojams kompensuos dalį išlaidų už įsigytą elektromobilį. Šiam tikslui iš ministerijos administruojamos Klimato kaitos programos skirta 5 mln. eurų.
       2020-04-02 07:52:27

Bendravimas per atstumą: kaip būti suprastam teisingai?

81 proc. žmonių darbe patiria komunikacijos iššūkių, o 46 proc. apklaustųjų teigia, kad technologijos nesusikalbėjimą tik didina, rodo tyrimo duomenys. Ilgas darbo iš namų laikotarpis šią problemą gali paaštrinti, todėl svarbu žinoti keletą nuotolinio bendravimo principų, lengvinančių bendravimą per atstumą.
       2020-04-02 07:43:07

Šalyje griežtinamos karantino sąlygos

Siekiant stabdyti koronaviruso infekcijos plitimą ir apsaugoti šalies gyventojų sveikatą, Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) siūlymu Lietuvoje griežtinamos visuotinio karantino sąlygos.
       2020-04-01 15:58:38

Per parą tyrimų apimtys Klaipėdoje ženkliai išaugs

Klaipėdos universitetinėje ligoninėje sumontavus neatlygintinai gautą automatizuotą laboratorinę įrangą, Vakarų Lietuvos regiono žmonėms atliekamų tyrimų apimtys ženkliai išaugs. Darbui su šia modernia įranga planuojama įsigyti ir 30 tūkstančių specialių jai pritaikytų reagentų.
       2020-04-01 15:57:06

Raseinių karščiavimo klinika jau priima pirmuosius pacientus

Šiandien Raseinių pirminės sveikatos priežiūros centre (Žemaitės g. 2) duris atvėrė Raseinių karščiavimo klinika, kur galės kreiptis viršutinių kvėpavimo takų infekcijos simptomų turintys pacientai. Čia jiems bus atliekami išsamesni tyrimai, įtariant koronavirusinę infekciją (COVID-19).
       2020-04-01 10:10:37

Balandžio 1-osios pokštai Lietuvos zoologijos sode

Melagių diena – tai Pasaulinė juoko diena, švenčiama visame pasaulyje. Tą dieną visi krečiame pokštus ir išdaigas savo artimiesiems, draugams ir kolegoms. O kaip yra gyvūnų pasaulyje? Ar jie taip pat apgaudinėja ir krečia išdaigas?
       2020-04-01 09:59:02

Ką daro vienas galingiausių lazerių pasaulyje, kurį sukūrė lietuviai

Prieš beveik metus Nobelio premijos laureatas prof. Gérard’as Mourou įžiebė vieną galingiausių lazerių pasaulyje, kurį sukūrė lietuviai. Jo kūrėjai pasidalino, kaip lazeris veikia, kuo jis ypatingas, ir kur bus pritaikomas.
       2020-04-01 07:31:47

Gydantys gydytojai spręs dėl priverstinio užsikrėtusiųjų gydymo per karantiną

Seimas priėmė Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) inicijuotus siūlymus, kurie leis karantino metu gydančiam gydytojui pačiam, be teismo sprendimo, nuspręsti infekuotus žmones, kurie nesutinka gydytis patys, gydyti ne ilgiau kaip mėnesį, kol jie taps nepavojingi aplinkiniams.
       2020-04-01 07:28:43

Lietuvoje – 581 koronavirusu užsikrėtęs žmogus

Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos (NVSPL) duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra patvirtinti 581 užsikrėtimo koronavirusine infekcija (COVID-19) atvejai. Šie duomenys surinkti iš visų laboratorijų, kuriuose šie tyrimai atliekami.
       2020-04-01 07:24:35

Prezidentas: krizės valdyme daugiau kariškos tvarkos – lauksiu rezultatų

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, ankstų trečiadienio rytą apsilankęs Ekstremaliųjų situacijų operacijų štabe, įvertino pokyčius koronaviruso krizės valdymo sistemoje ir paragino sparčiau spręsti išryškėjusias problemas.
       2020-03-31 17:55:11

Koronavirusinė infekcija nustatyta dar 4 asmenims

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad antradienį, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti dar 4 užsikrėtimo koronavirusine infekcija (COVID-19) atvejai.
       2020-03-31 17:52:33

Pasveikusieji nuo koronaviruso – po dviejų neigiamų testų

Lengvus koronavirusinės infekcijos (COVID-19) simptomus jaučiantys pacientai, kuriems leista gydytis ambulatoriškai, privalo laikytis visų izoliavimosi taisyklių iki tol, kol gaus patvirtinimą, jog pasveiko.
       2020-03-31 14:19:40

Prezidentas: nepaliksime medikų vienų

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį vaizdo konferencijoje su medikų atstovais aptarė medicinos darbuotojų darbo sąlygas koronaviruso ligos (COVID-19) protrūkio metu.
       2020-03-31 14:16:44

Imuniteto svarba apsisaugant nuo korona viruso

Sergančiųjų skaičius korona virusu kasdien vis didėja, tad ir kiekvienam iš mūsų didėja rizika užsikrėsti šiuo virusu. Be abejonės, visi norime išlikti sveiki. Tad, dabar – ypatingai svarbu turėti stiprų imunitetą.
       2020-03-31 09:31:04

Kibernetinis saugumas: daugiau iššūkių persikėlus dirbti į namus?

Karantino metu daugeliui šalies gyventojų jų namai tapo biuru, tačiau darbams persikėlus į namus išaugo ir susirūpinimas įmonių įrenginių ir duomenų kibernetiniu saugumu.
       2020-03-31 09:26:06

Šiuo metu Lietuvoje nustatyti 533 koronavirusine infekcija užsikrėtę asmenys

Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos (NVSPL) duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra patvirtinti 533 užsikrėtimo koronavirusine infekcija (COVID-19) atvejai. Šie duomenys surinkti iš visų laboratorijų, kuriuose šie tyrimai atliekami.
       2020-03-30 11:58:12

7 gėrybės iš gamtos – imunitetui stiprinti

Stiprus imunitetas padeda išvengti sveikatos negalavimų ir lengviau įveikti užklupusias ligas. Subalansuota mityba yra svarbi sveikos gyvensenos dalis, o keli paprasti produktai gali greitai ir efektyviai sutvirtinti organizmą saugantį imuniteto skydą.
       2020-03-30 11:50:17

LRT Lituanica televizija – į Lenkijos lietuvių namus

Jau nuo šių metų rudens Lenkijos Suvalkų krašte gyvenantys lietuviai galės matyti LRT Lituanica televizijos programą. Tai numatyta pasirašytoje trišalėje Susisiekimo ministerijos, VšĮ „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ (LRT) ir AB Lietuvos radijo ir televizijos centro sutartyje.
       2020-03-30 11:40:00

Šiuo metu Lietuvoje nustatyti 484 koronavirusine infekcija užsikrėtę asmenys

Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos (NVSPL) duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra patvirtinti 484 užsikrėtimo koronavirusine infekcija (COVID-19) atvejai. Šie duomenys surinkti iš visų laboratorijų, kuriuose šie tyrimai atliekami.
       2020-03-29 17:32:38

Tikslinama atvejo apibrėžtis: bus tiriami visi, kuriems pasireiškia simptomai

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), reaguodama į situaciją dėl koronavirusinės infekcijos (COVID-19) plitimo Lietuvoje, tikslina atvejo apibrėžimą ir tiriamųjų grupes. Nuo šiol dėl galimos infekcijos gali būti tiriami visi, kuriems pasireiškia ūmios kvėpavimo takų infekcijos simptomai.
       2020-03-29 14:37:42

Ieškoma galimybių plėsti tyrimų koronavirusui nustatyti apimtis

Nacionalinei visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijai (NVSPL) pavesta įvertinti dar keturias laboratorijas – UAB „Baltic Medics“, UAB „Diagnostikos laboratorija, UAB „Medicina practica laboratorija“, UAB „SK Impeks Medicinos diagnostikos centras“.
       2020-03-25 18:07:41

Šiandien nustatyta dar 19 koronavirusinės infekcijos atvejų

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinta dar devyniolika naujų koronaviruso infekcijos (COVID-19) atvejų. Taigi šiuo metu Lietuvoje iš viso yra nustatyti 274 užsikrėtimo šia infekcija atvejai.
       2020-03-25 17:13:03

Koronavirusinė infekcija nustatyta NVSC darbuotojui

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad vienam Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) Vilniaus departamento darbuotojui patvirtinta koronavirusinė infekcija (COVID-19). Žmogus izoliuotas, pagal jo sveikatos būklę jam bus teikiama pagalba.
       2020-03-25 17:11:08

Šiandien Lietuvą pasiekė virš 10 tūkst. reagentų

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) informuoja, kad šiandien Lietuvą pasiekė užsakytieji reagentai. Nacionalinę visuomenės sveikatos priežiūros laboratoriją (NVSPL) jau šįryt pasiekė 4500 reagentų, kurie atkeliavo iš Jungtinės Karalystės, o neseniai čia atgabenta ir kita siunta su 6000 reagentų iš Pietų Korėjos.
       2020-03-25 13:43:51

Patvirtintas ketvirtasis mirties nuo koronavirusinės infekcijos atvejis

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad Lietuvoje patvirtintas ketvirtasis mirties nuo koronaviruso (COVID-19) atvejis. Asmuo mirė Respublikinėje Panevėžio ligoninėje, kurioje buvo gydytas nuo kovo 12 d. Mirusysis priklausė rizikos grupei.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.
Reklama