Naujienos

Nesugebantiems pailsėti per atostogas: kaip išsimiegoti ir atsipalaiduoti?

2020-08-05 07:49:17

Net 70 proc. žmonių pripažįsta, jog atostogų metu jiems sunkiai sekasi atsipalaiduoti ir netikrinti darbinio elektroninio pašto, rodo „LinkedIn Summer Vacation data“ tyrimo duomenys.

Vis tik gebėjimas atsitraukti nuo kasdienių darbų ir kokybiškai pailsėti yra svarbus, norint ilgainiui išlaikyti aukštą produktyvumo lygį. Negalintiems atsipalaiduoti, tai padaryti padės išmaniosios miego, jogos, meditacijos ir net spalvinimo programėlės.

Poilsio trūkumo krizė – čia pat

„Kasdien intensyviai dirbant, dažnam mūsų gali būti sunku, staiga atėjus atostogoms, imti ir „persijungti“ į gerokai ramesnį atostogų režimą. Tyrimai rodo, kad neretai sunkiai pamirštame darbo rūpesčius net ir atostogoms prasidėjus. Vis tik norint ilgainiui išlaikyti produktyvumą, kokybiškai pailsėti – privalu. Tai padaryti gali padėti savistaba – pastebėjimas, kai mintys nuklysta į darbus, bei supratimas, kad tinkamas poilsis mums būtinas. Šiandien gan gajus persidirbimas, tad poilsis turi tapti prioritetu, nes yra tiek pat svarbus kiek ir sveikas maistas ar grynas oras“, – sako Eglė Staniulionė, „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.

Vakarų pasaulyje šiandien neretai kalbama ir apie nemigos krizę, tad vis daugiau kalbama apie atsipalaidavimo ir miego svarbą bei tiesioginę jo įtaką darbui, sveikatai ir žmonių gyvenimams, prideda E. Staniulionė. Bestseleriais tampa knygos, kalbančios apie nemigą ir patarimus, kaip gerai pailsėti – tai rodo augančią šios temos svarbą pasaulyje. Žinoma žurnalistė Arianna Huffington bestseleriu tapusioje savo knygoje „Miego revoliucija“ taip pat kalba apie nemigos krizę, kuri laukia žmonijos, jei nepakeisime savo požiūrio į miegą ir nepradėsime tinkamai ilsėtis.

„Norint tinkamai atsipalaiduoti, verta į pagalbą pasitelkti ir išmaniąsias priemones. Šiuolaikinės technologijos padeda lengvai rasti informacijos apie streso bei nerimo valdymą, taip pat informacijos, kaip pagerinti miego kokybę, galėsite išbandyti ir įvarius kvėpavimo ir atsipalaidavimo pratimus. Be to, visą šią informaciją nuolat turėsite šalia savęs, tad ją greitai pasieksite, kada panorėję“, – sako Vilniaus „Akropolyje“ esančiame „Bitės“ salone dirbantis „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas ir dalinasi kokybišką poilsį užtikrinančių išmaniųjų programėlių rekomendacijomis.

Kokybiškas miegas – poilsio pagrindas

Atostogų metu svarbu susikurti ne tik gerą laisvalaikio planą, bet ir tinkamą poilsio režimą – juk svarbu ne tik atsipalaiduoti ir prasiblaškyti, bet ir tinkamai pailsėti bei atgauti jėgas. Todėl išmaniųjų programėlių kūrėjai aktyviai kuria naujus produktus, padedančius pagerinti būtent miego kokybę.

„Nors įprastai ilsėtis einame tyloje, kai kuriems žmonėms užmigti padeda įvairūs garsai. Vienus migdo rami muzika ar balso įrašas, o kai kurie verčiau renkasi jūros ar medžių ošimą. Visus šiuos garsus susikurti padės itin lengvai naudojama ir paprasta programėlė „Noisli“ („Android“, „iOS“). Ji turi platų skirtingų garsų pasirinkimą: nuo vėjo gūsių gausmo iki kavinės šurmulio. Pasirinkus norimą garsą, tereikės užsidėti ausines ar pasidėti telefoną šalia ir atsipalaiduoti“, – pasakoja M. Vrubliauskas.

Dar viena populiariausių miego programėlių sąrašo lyderė – „Calm“ („Android“, „iOS“), siūlanti ne tik įvairų garsų spektrą, bet ir užmigti padedančias „Miego istorijas“.

„Miego istorijos“ yra trumpi tekstai, kuriuos raminančiais balsais skaito įvairūs žmonės, tarp kurių ir įžymybės, pavyzdžiui, Holivudo aktorius Matthew McConaughey. Pasileidę jas, pasijausite taip, lyg kas nors šalia lovos sektų pasaką prieš miegą “, – sako M. Vrubliauskas.

Tiesa, tik kelios istorijos yra nemokamos – norint išgirsti daugiau, teks įsigyti programėlės prenumeratą, kuri kainuos 40,99 eurų metams. Bet su ja gausite ir nemažai papildomo turinio: vaizdo ir garsinių pamokų, meditacijos patarimų.

Jei užmiegate lengvai, tačiau miegas būna neramus, anksti nubundate, verta paanalizuoti paties miego kokybę. Tai padaryti padės programėles „Sleepzy“ („Android“, „iOS“) ar „Sleep Cycle – Sleep Track“ („Android“, „iOS“). Miego kokybę seka ir beveik visi išmanieji laikrodžiai bei apyrankes, tad miego analizei galima pasitelkti ir juos.

Atokvėpiui – meditacija ir kvėpavimo pratimai

„The Journal of Positive Psychology“ atliko tyrimą, kuriame palygino poilsį atostogų metu ir aktyviai medituojant. Nustatyta, jog meditacija turi labai panašų poveikį žvalumui ir gerai savijautai, kaip ir diena, praleista atostogaujant, tad norintiems gerai pailsėti, išbandyti meditaciją – verta.

„Norint išmokti pagrindinių meditacijos metodų nebūtina eiti į treniruotes – tereikia parsisiųsti išmaniąją programėlę „Mindfulness with Petit BamBou“ („Android“, „iOS“). Ji puikiai tiks pradedantiesiems ar net vaikams, nes joje naudojama ryški bei linksma animacija. Programėlė pirmiausia paaiškina, kaip veikia meditacija, o vėliau pateikia ir įvairių technikų“, – pasakoja M. Vrubliauskas.

Begalę teigiamų vartotojų atsiliepimų sulaukė ir turbūt populiariausia meditacijos programėlė pasaulyje – „Headspace“ („Android“, „iOS“). Vienas iš platformos įkūrėjų – buvęs Tibeto vienuolis Andy Puddicombe‘as, tad joje pateiktos žinios paremtos patirtimi. Čia galima rasti dėmesio sutelkimo, atsipalaidavimo ir kitų meditacijos formų pratimų. Programėlė seks jūsų progresą ir skatins nesustoti bei siekti užsibrėžtų tikslų.

„Kai kurios meditacijos kryptys leidžia medituoti su muzika ar tam tikrais garsais. Indija garsėja meditacija ir joga, tad nenuostabu, jog daugelis pasirenka būtent šios šalies muziką. Jei ir jums ji nėra svetima, rekomenduojame „Sounds of India – Music for Yoga“ („iOS“). Įvairių melodijų pasirinkimą galima rasti ir „Aura“ („Android, „iOS“)“, – pasakoja „Bitės Profas“.

Meditaciją galima derinti ir atlikti kartu su kvėpavimo pratimais. Taip trumpos pertraukėlės nauda bus dar didesnė – galėsite ne tik atsipalaiduoti, bet ir suvaldyti stresą, nerimą ar net kovoti su panikos priepuoliais.

Joga – geresniam kūno ir dvasios poilsiui

Puikiai žinoma, kad jogos treniruotės efektyviai mankština raumenis, gerina judesių koordinaciją, suteikia kūnui grakštumo, o kartu padeda atpalaiduoti protą. Toks naudų derinys itin pravartus atostogų metu, o su išmaniosiomis programėlėmis – dar ir nesunkiai pasiekiamas.

„Skubantiems ir nenorintiems ilgų įsipareigojimų puikiai tiks programėlė „5 minute yoga“ („Android“, „iOS“). Ji siūlo paprastas, tačiau veiksmingas jogos treniruotes, kurios niekada netrunka ilgiau nei penkias minutes, o jas atlikti galite bet kur – tiek viešbučio kambaryje, tiek paplūdimyje“, – pasakoja M. Vrubliauskas.

Tiek pradedantieji, tiek pažengusieji įvertins „Daily Yoga“ („Android“, „iOS“) programėlę, kurioje taip pat galima rasti šimtus pratimų ir treniruočių planų. Čia virtualus treneris padės atlikti kiekvieną judesį, atkreipdamas dėmesį į svarbiausias detales. Programėlėje taip pat galėsite prisijungti prie pasaulinės jogos entuziastų bendruomenės, kurioje lengvai gausite motyvacijos kasdienei mankštai arba rasite atsakymus į kylančius klausimus.

„Jei norite susikurti tik jums skirtą ir puikiai tinkančią individualią treniruotę, galite parsisiųsti „Yoga Studio“ („Android“, „iOS“) programėlę. Ji siūlo virš 280 pratimų su informacija ir patarimais, todėl galėsite susikurti tokią sporto rutiną, kuri atitiks jūsų individualius poreikius ir galimybes. Programėlė turi patogų filtrą, tad galėsite greitai rasti jums tinkantį pratimą ar visą treniruotę pagal intensyvumą, trukmę ar jūsų fizinį pasirengimą”, – sako M. Vrubliauskas.

Nuobodulį nuvys... spalvinimas

Neįprastas būdas atsipalaiduoti ir kartu maloniai praleisti laiką – išbandyti spalvų terapiją.

Spalvinimas tampa naująja meditacija, kurioje galite parodyti savo kūrybiškumą derindami spalvas. Vyrauja mitas, jog spalvinimas – tik vaikų užsiėmimas, tačiau iš tikrųjų tai puikus terapijos metodas, kuris ne tik populiarus, bet ir labai veiksmingas.

„Dažnai žmonės baiminasi šios atsipalaidavimo priemonės, nes yra įsitikinę, kad nemoka piešti ir spalvinti. Vis tik su išmaniosiomis technologijomis jokio pasiruošimo ir specialių gebėjimų čia neprireiks. „Colorfy“ („Android“, „iOS“) programėlėse tereikia pasirinkti spalvą ir paliesti vietą piešinyje – taip ji akimirksniu bus nuspalvinta“, – pasakoja M. Vrubliauskas.

Pabaigtus piešinius bus galima parsisiųsti į savo kompiuterį ar telefoną, o vėliau jais pasidalinti ir su draugais. Dažniausiai tokias programėles galima naudoti ir neprisijungus prie interneto ryšio.

Daugiau apie išmaniąsias programėles galite sužinoti iš didžiųjų miestų „Bitės“ salonuose įsikūrusių „Bitės Profų“. Išmaniųjų technologijų ekspertai konsultuoja nemokamai nepriklausomai nuo to, kokio tinklo paslaugomis naudojatės. Daugiau naudingų patarimų ir įdomių naujienų ieškokite „Bitės Profų“ puslapyje https://www.bite.lt/profai.

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2021-01-18 15:17:15

Turintiems bepiločius orlaivius (dronus)

Transporto kompetencijų agentūra praneša, kad nuo 2020 m. gruodžio 31 d. įsigaliojo nauji reikalavimai dronų turėtojams. Visi skrydžiai skirstomi į tris kategorijas – atvirąją, specialiąją ir sertifikuotąją.
       2021-01-18 14:28:25

Lietuvą pasiekė penktoji skiepų nuo COVID-19 siunta – 14040 vakcinos dozių

Pirmadienį į Lietuvą lėktuvu iš Vokietijos buvo pristatyta penktoji dviejų farmacijos kompanijų „BioNTech“ ir „Pfizer“ sukurtos vakcinos nuo koronaviruso (COVID-19) siunta su 14040 vakcinos dozėmis.
       2021-01-18 14:14:50

Kaip technologijos gali padėti pasirūpinti emocine higiena

Psichologų išskaičiuota pati liūdniausia diena metuose – trečiasis sausio mėnesio pirmadienis, kitaip dar vadinamas „Mėlynuoju pirmadieniu“ (angl. „Blue Monday“). Ši diena – priminimas, kad savo emocine higiena reikėtų rūpintis reguliariai.
       2021-01-18 14:10:02

Penki dalykai, kurių elektromobilių vairuotojai privalo nepamiršti žiemą

Nukritus termometro stulpeliui ir kelius užklojus sniego sluoksniui, kiekvieno automobilio priežiūra reikalauja papildomų pastangų. O jeigu tas automobilis turi ne vidaus degimo variklį, o yra varomas elektra, klausimų kaip jį prižiūrėti žiemą kyla dar daugiau.
       2021-01-18 09:42:32

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti 476 nauji koronaviruso atvejai

Atlikus 3583 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruoti 476 nauji koronaviruso atvejai. Per paskutines 7 dienas teigiamų tyrimų dalis: 11,9% Patvirtintų atvejų skaičius per paskutines 7 dienas: 7548
       2021-01-18 08:08:20

Vėjo elektrinės ir žemdirbystė: ką reikia žinoti ūkininkams?

Kalbant apie elektros energijos gamybą iš atsinaujinančių šaltinių, dažniausiai akcentuojamos tokios globalios naudos, kaip švari vietinė elektra, pagaminta neeikvojant žemės išteklių, nedidelis CO2 pėdsakas, pozityvi įtaka klimato kaitai.
       2021-01-18 07:41:40

Vilniaus Stoties rajono konversija perbraižys būsto paklausos žemėlapį

Nekilnojamojo turto (NT) ekspertai prognozuoja, kad po planuojamos Vilniaus Stoties rajono konversijos pakils Stoties, Naujininkų ir Naujamiesčio mikrorajonuose esančio būsto vertė – pokyčiai NT rinkoje turėtų išryškėti po 5-7 metų.
       2021-01-18 07:11:18

L. Slušnys: vaikas per pamokas žaidžia kompiuterinius žaidimus, neužsipulkite jo

Vaikų ir paauglių psichiatras Linas Slušnys prisipažįsta matantis daugiau nuotolinio ugdymo minusų nei pliusų, ir neabejoja, kad pasibaigus pandemijai vaikai patys norės sugrįžti į mokyklas ir įprastą mokymosi būdą.
       2021-01-18 07:03:51

Kosmetologė pataria, kokia turėtų būti veido odos priežiūra šaltuoju sezonu

„Šaltojo sezono metu daugelis skundžiasi veido odos išsausėjimu – dehidratacija, sudirgimu, paraudimu, dilgčiojimu, pleiskanojimu ir pan. Todėl pagrindinė užduotis žiemą – apsaugoti odą nuo šių nemalonių problemų ir kitų neigiamų išorės faktorių“, - teigia kosmetologė ir Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro profesijos mokytoja Urtė Šveiterienė.
       2021-01-18 06:56:51

Sportas šaltame ore: kada organizmui kyla pavojus

Karantino laikotarpiu dauguma žmonių sportuoja ir mankštinasi gryname ore. Specialistai pataria, kokių saugumo priemonių būtina imtis, kad atšalus orams sportas gamtoje nepakenktų kūnui.
       2021-01-17 09:32:52

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti 836 nauji koronaviruso atvejai

Atlikus 5428 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruoti 836 nauji koronaviruso atvejai. Per paskutines 7 dienas teigiamų tyrimų dalis: 12,1% Patvirtintų atvejų skaičius per paskutines 7 dienas: 7845
       2021-01-16 09:32:52

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti 1122 nauji koronaviruso atvejai

Atlikus 9540 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruoti 1122 nauji koronaviruso atvejai. Per paskutines 7 dienas teigiamų tyrimų dalis: 12,6% Patvirtintų atvejų skaičius per paskutines 7 dienas: 8500
       2021-01-16 08:48:54

NVSC primena – izoliacijos taisyklių laikytis būtina

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras primena, kad dėl sąlyčio su COVID-19 užsikrėtusiuoju izoliuoti asmenys privalo laikytis izoliavimo taisyklių, su kuriomis jie supažindinami izoliavimo metu. Tai būtina, kad būtų užkirstas kelias infekcijos plitimui visuomenėje.
       2021-01-15 13:08:12

Žiemiškos sąlygos kelia pavojus darbo vietose

Žemą oro temperatūrą ypač aktualu įvertinti dirbantiesiems lauko sąlygomis. Elektros linijų tiesimo, krovimo, kelių, inžinerinių komunikacijų tiesimo ir remonto, miško kirtimo, teritorijų, gatvių, kiemų valymo, statybos ir kiti darbai, atliekami lauke, nesustoja ir žiemą.
       2021-01-15 10:59:13

Skaitmeninės technologijos drebina tradicinio žemės ūkio pamatus

Prof. Astrida Miceikienė, Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos kanclerė Vienas autoritetingiausių pasaulio verslo leidinių „Forbes“ 2017 m. išplatino informaciją apie tai, kad mūsų planetoje visiškai be tiesioginio fizinio žmogaus darbo sėkmingai užaugintas ir nuimtas pirmasis derlius.
       2021-01-15 09:32:52

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti 1149 nauji koronaviruso atvejai

Atlikus 9842 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruoti 1149 nauji koronaviruso atvejai. Per paskutines 7 dienas teigiamų tyrimų dalis: 12,9% Patvirtintų atvejų skaičius per paskutines 7 dienas: 9020
       2021-01-15 08:24:06

Išmaniųjų įrenginių kovos: ar planšetė gali atstoti kompiuterį?

Ribos tarp skirtingų išmaniųjų įrenginių kasmet vis labiau nyksta. Planšetės įgyja vis daugiau funkcijų, galios ir universalumo. Todėl dažnam iškyla klausimas, ar galima apsieiti be stacionaraus ar nešiojamo kompiuterio?
       2021-01-15 08:00:56

Kodėl koronavirusas pavojingesnis nėščiosioms ir gimdyvėms?

„Gimdymo metu labiausiai bijojau, kad per medikų dėvimus apsauginius kostiumus, kaukes, skydelius ir kas keturias valandas besikeičiančias pamainas neišgirsiu, ką man sako gydytojai ir nepadarysiu visko taip, kaip reikėtų“
       2021-01-15 07:54:11

Rizika užsikrėsti COVID-19 liga išlieka ir būnant lauke

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) atkreipia dėmesį, kad nesilaikant saugaus atstumo, nedėvint tinkamos apsauginės veido kaukės, užsikrėsti koronavirusu (COVID-19 liga) galima ir būnant lauke, atvirose erdvėse.
       2021-01-15 07:54:11

Jaučiančius COVID-19 simptomus epidemiologai ragina registruotis tyrimui

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro specialistai (NVSC), jiems talkinantys savanoriai, atliekantys epidemiologinę diagnostiką, pastebi, kad žmonės neretai, nepaisant jaučiamų koronavirusinei infekcijai (COVID-19) būdingų simptomų, delsia registruotis tyrimui.
       2021-01-15 07:09:38

Sveikesnio gyvenimo receptai: kaip desertuose pakeisti cukrų?

Sausis – mėnuo, kai visi dar turime entuziazmo tesėti sau duotus naujų metų pažadus. Viena sričių, kurios naujų metų pažadai beveik niekada neaplenkia – saldumynų ir desertų vartojimas.
       2021-01-15 07:03:04

Verslas skaitmenizuojasi − LVPA padeda tą daryti sparčiau

Išmanusis įrangos valdymas, robotai, gamybos procesų skaitmeninimas tapo neatsiejamu pažangių ir perspektyvių Lietuvos įmonių atributu. Per pastaruosius penkerius metus LVPA kartu su verslu prie jo modernizavimo prisidėjo beveik 415 mln. Eur investicijomis.
       2021-01-14 09:52:48

Asmens duomenų apsauga: ką galvoja Lietuvos gyventojai

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos užsakymu 2020 m. pabaigoje atlikta daugiau kaip 1 000 Lietuvos gyventojų apklausa. Ji atskleidė, kad visuomenei asmens duomenų apsauga rūpi, o atlaidumas pažeidėjams šioje srityje mažėja.
       2021-01-14 09:42:12

Praėjusią parą Lietuvoje registruotas 1371 naujas koronaviruso atvejis

Atlikus 10182 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas 1371 naujas koronaviruso atvejis. Per paskutines 7 dienas teigiamų tyrimų dalis: 13,6% Patvirtintų atvejų skaičius per paskutines 7 dienas: 9867
       2021-01-14 08:17:21

Ekspertas pataria, kaip susitvarkyti kompiuterio darbalaukį – ir kam to reikia?

Kompiuterio darbalaukis vieniems – šventa vieta, kur laikomos tik pačios svarbiausios nuorodos ir dokumentai, o pas kitus ir velnias koją nusilaužtų.
       2021-01-14 07:59:43

Sinoptikams prognozuojant -15 laipsnių šalčio, 10 vaistininkės patarimų

Pastaraisiais metais Lietuvoje neužklumpa didesni šalčiai, todėl 15 laipsnių žemiau nulio nukritusi temperatūra, lietuviams jau yra neįprastas reiškinys. „Eurovaistinės“ vaistininkė Vilmantė Uselienė primena, kaip reikėtų elgtis per šalčius ir ko tokiu oru nepamiršti.
       2021-01-13 13:41:27

Norite išsimiegoti? Savo lovą naudokite tik miegui

Miegas – vienas pagrindinių veiksnių lemiančių gerą savijautą. Pandemijos metu dalis visuomenės išbalansavo savo miego ritmą, pradėdami eiti miegoti ir keltis vis kitu metu. Vaistininkai sunerimę, kad miego higienai skiriama per mažai dėmesio.
       2021-01-13 09:39:16

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti 1694 nauji koronaviruso atvejai

Atlikus 11369 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruoti 1694 nauji koronaviruso atvejai. Per paskutines 7 dienas teigiamų tyrimų dalis: 14,1% Patvirtintų atvejų skaičius per paskutines 7 dienas: 10828
       2021-01-13 07:18:26

Menininkai apie 1991 m. sausio įvykius: geriau mirti nei grįžti į praeitį

„Kam kilo mintis paišyti ant barikadų – niekas neatsimena. Tekstilės katedra davė kokius 5 litrus dažų ir šluotų. Turėjau tapybos kursą. Su žiguliuku ir visu kursu nuvažiavom prie tų barikadų, išsikrovėm dažus.
       2021-01-12 14:02:21

Tomas Lūža: nepavyksta pastoti – nebijokite kreiptis į specialistus

Žinoma, kad nevaisingumas paliečia pakankamai daug porų, tačiau daugelis vis dar klaidingai vertina priežastis, dėl kurių nepavyksta susilaukti kūdikio. Kokie veiksniai padeda ar trukdo moteriai pastoti?
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.