Naujienos

Kuo sunkesnis Dakaras, tuo didesnis #iGo2Dakar projekto vaidmuo

2021-01-25 07:09:34

Prieš savaitę finišavusį Dakaro ralį Saudo Arabijoje galima vadinti mažu stebuklu. Nors praėjusių metų spalį ralyje užsiregistravę lenktynininkai gavo Saudo Arabijos princo Khalido Bin Sultano Al Faisalo oficialų pranešimą, kad ralis tikrai įvyks, nes COVID-19 situacija šalyje suvaldyta, vėliau ėmė dėtis keisti dalykai.

Europoje blogėjant epidemiologinei situacijai ir plintant agresyvesnei britiškai viruso atmainai, Saudo Arabija staiga pareiškė uždaranti sienas, likus vos savaitei iki lietuvių kelionės pradžios. Kitaip tariant, visi Lietuvos lenktynininkų ir žurnalistų iš anksto įsigyti lėktuvų bilietai staiga tapo makulatūra, o galimybė patekti į Dakaro ralį pakibo ant plauko.

Taip gimė „Lietuvių lėktuvo“ (užsakomojo skrydžio) idėja, kurią įgyvendino Benedikto Vanago komanda. Šiuo lėktuvu į Saudo Arabiją išskrido ir vienintelė nepriklausoma Lietuvos Dakaro ralio media komanda #iGo2Dakar.

Viskas staiga apsivertė aukštyn kojomis

Bet tai – toli gražu dar ne visi „amerikietiški kalneliai“, kuriuos teko peršokti #iGo2Dakar komandai pakeliui į Džidą, kurioje sausio 3 d. startavo pirmasis Dakaro greičio ruožas. Patekti į „Lietuvių lėktuvą“ nebuvo taip paprasta, buvo priimami tik nesergantys koronavirusu. Be to, pagal Dakaro ralio organizatorių A.S.O. nustatytą prevencinę tvarką, kiekvienas Dakaro dalyvis privalėjo prieš skrydį atlikti COVID-19 testą. Jo atsakymas galiojo tik tris paras. Taigi, nuvykę į Saudo Arabiją, po dviejų parų saviizoliacijos testą dalyviai privalėjo kartoti. Ir tik gavę pakartotinį neigiamą atsakymą buvo įleidžiami į uždarą Dakaro „burbulą“.

Deja, dar Vilniuje #iGo2Dakar komandos laukė pirmieji išbandymai – projekto įkūrėjas Mindaugas Plukys, jau kelios dienos jutęs lengvus peršalimo simptomus, sulaukė teigiamo atsakymo. Medikai nukirto kaip kirviu – į Saudo Arabiją Mindaugas keliauti negali. Kadangi projektas #iGo2Dakar yra iš anksto sustyguojamas kaip Stradivarijaus smuikas ir visi darbai bei užduotys pasiskirstomos iš anksto (kas vairuos, kas filmuos, fotografuos, kas rengs tiesiogines transliacijas į Lietuvą, kurs Instagram istorijas), #iGo2Dakar komandos nariai net pritūpė iš netikėtumo, staiga netekę savo idėjinio vadovo. Tačiau tik trumpam. Juk visi komandos nariai – profesionalai.

Tad jau į penktą Dakarą susiruošusiam fotografui Andriui Lauciui ir į savo antrą Dakarą vykusiam filmuotojui Mantui Vilimui teko tiesiog sukeisti prioritetus. Nutarta, kad Mindaugas Plukys, kiek tik leis sveikata, talkins #iGo2Dakar komandai iš Vilniaus, seks aktualiausią informaciją (juk internetas Lietuvoje žymiai greitesnis), o Andrius su Mantu laikysis užsibrėžto plano: skirti daug dėmesio Dakaro lietuviams ir kalbinti klasių lyderius, pasaulinio lygio atletus. Tiesa, į raudonąjį Odisėją „Nissan Navara“ vyrukai pasikvietė ir kolegą Žilviną Pekarską, dar vadinamą Dakarsku. Tad su tokiomis kovinėmis nuotaikomis komanda išskrido į Saudo Arabiją.

„Jei iki šiol visus keturis Dakarus automobilyje praleisdavau žiūrėdamas į kompiuterio ekraną, redaguodamas nuotraukas arba miegodamas, tai šis, penktasis mano Dakaras buvo visiškai kitoks. Teko daug vairuoti, galvoti apie navigaciją, todėl reikėjo daug ką pasverti, apgalvoti, kaip greičiau iš taško A nuvykti į tašką B. Nors lengva nebuvo, šį Dakarą man primins ir vairavimo malonumas, nes tripinimas, nuolatinis judėjimas, yra nuostabi būsena, neatsiejama nuo Dakaro“, – atviravo Andrius Laucius.

Miegojo po 4 valandas

Kuo sunkiau, tuo geriau. Šis posakis galioja ne tik Dakaro pankams, bet ir #iGo2Dakar komandai. Netikėtai užklupę sunkumai (viruso užpultas Mindaugas) tik sustiprino komandos dvasią. Todėl darbas nesustojo nė akimirkai. Kol vienas komandos narys vairuodavo Odisėjų, kiti redaguodavo nuotraukas ir montuodavo filmuotą medžiagą, rašydavo straipsnius. Tokio intensyvaus Dakaro dar nebuvo. Juk Lietuvai, iki Vaidoto Žalos pasitraukimo dėl techninių problemų, atstovavo net septynios komandos. Kaip suspėti visas jas apibėgti ir visus pakalbinti? Pasirodo, #iGo2Dakar vyrukams nėra neįmanomų dalykų. Žinoma, dėl to šiek tiek kentėjo miegas, bet verdantis kraujas ir nuotykių troškimas, auganti auditorija #iGo2Dakar Instagram ir Facebook paskyrose neleido sustoti. Todėl Andrius su Mantu taupė kiekvieną minutę, o miegui skirdavo ne daugiau 4 valandų. Ir taip tris savaites!

Kaip tai atrodė? Jei įsivaizduojate, kad Saudo Arabija yra šilto klimato šalis, nedarykite skubotų išvadų. Ten juk taip pat žiema. Be to, šalis yra tarsi vienas ilgas plokščiakalnis. Todėl, vos nusileidžia saulė, temperatūra nukrenta iki 7-12 laipsnių šilumos. Košiant žvarbiam šiaurės vėjui, vakare (išskyrus šiltus vakarus Džidoje) norėtųsi sėdėti prie laužo arba šiltame kemperyje, o ne po atviru dangumi su kompiuteriu.

Tačiau Andriaus ir Manto vakarinė dienotvarkė atrodė taip. Grįžę iš finišo į bivaką, jei pakeliui pavykdavo išsiųsti visą medžiagą Mindaugui, leisdavosi į maratoną per lyderių komandas: KTM, TOYOTA, MINI, MAZ, GAS GAS ir kt., aplankė „Dakar Classic“ kategorijos dalyvius. Todėl, vis grįžę į bivaką, vyrukai skirdavo 5 min. dušui, 5 min. persirengimui ir, jei likdavo laiko, dar 15 min. vakarienei valgykloje. Jei laiko valgiui pritrūkdavo, į valgyklą tekdavo eiti jau patekėjus mėnulio pjautuvui.

Galbūt skaitytojams teko matyti nuotraukų socialiniuose tinkluose, kuriose #iGo2Dakar komandos nariai užfiksuoti miegantys, tarkime ant priekinės sėdynės. Tokia realybė. Vyrukai taupė laiką, todėl kas vakarą dirbdavo kol juos įveikdavo nuovargis. Todėl Andrius Laucius miegodavo „Nissan Navara“ bagažinėje, susirangęs į šiltą miegmaišį. O Mantas Vilimas, iki 2 val. nakties montuodavęs dinamiškus vaizdo reportažus, ten ir likdavo miegoti – priekinėje sėdynėje... Nes taip greičiau: montuoji, pamiegi, vėl montuoji, siunti medžiagą Mindaugui ir, jei liko dar bent pusvalandis iki keturratininkų ar motociklininkų starto, dar bandai nusnausti. Kaip galėjote suprasti, dirbant tokiu režimu, aplinkinio triukšmo tarsi imi nebegirdėti. Visą naktį kaukšintys mechanikų plaktukai ir be perstojo dūzgiantys dyzeliniai generatoriai tampa pačia švelniausia lopšine.

Ypatingas dėmesys L.Kanciui ir A.Gelažninkui

#iGo2Dakar „Nissan Navara“ dažniausiai nakvodavo šalia „Story Racing“ technikų palapinės – šiai keturračių komandai atstovavo Laisvydas Kancius su kolega iš Čekijos Tomašu Kubiena. Gražus sutapimas – dažniausiai visai šalia, vos už 100 m įsikurdavo ir „vienišių“ stovykla, kurioje gyveno geležiniu žmogumi tituluojamas motociklininkas Arūnas Gelažninkas. Todėl, kiek tik leido jėgos, #iGo2Dakar komanda keldavosi su šiais dviem atletais, dar neišaušus. Nes motociklai ir keturračiai startuodavo anksčiausiai. Pvz., Laisvydas Lietuvos laiku keldavosi apie 4 val. ryto, 5 val. jau išvažiuodavo į laiko kontrolę prie bivako vartų. Žinoma, ne vienas – jį lydėdavo Manto Vilimo kamera ir Andriaus Lauciaus objektyvas. Po to, jei nedrausdavo organizatoriai (apie draudimus šiek tiek vėliau), „Navara“ šaudavo iš paskos A.Gelažninkui ir L.Kanciui, kad galėtų užfiksuoti ir lietuvių nuotaikas starte. Idealiu atveju iki starto tekdavo važiuosi vos 3-5 km, tačiau būdavo dienų, kai tekdavo lėkti ir kelis šimtus kilometrų. Popiet lėkdavo į finišą.

„Jei Arūnas buvo tikras geležinis žmogus, niekad nepavargstantis, tai Laisvydas Kancius tapo šio Dakaro atradimu, šviesuliu. Niekad nepamiršiu pirmo interviu su Laisvydu po „nulinio“ greičio ruožo. L.Kancius taip džiaugėsi pasiekęs finišą, emocijos buvo tokios tikros, nesuvaidintos... rodėsi, kad jis laimėjo Dakarą“, – su šypsena prisimena fotografas Andrius Laucius.

Mantui Vilimui teko kalbinti nemažai gamyklinių komandų atletų – anglų, prancūzų ir rusų kalbomis.

„Turbūt labiausiai įstrigo interviu motociklininku su Toby Price’u, Matthiasu Walkneriu. Ir superžvaigžde Laia Sanz, pravirkusia finiše. Labai smagu, kai sportininkai, kuriuos kažkada matei per televiziją ir kurie atrodė pasiekiami tik Dakaro TV, maloniai atsakinėja į tavo klausimus“, – džiaugėsi nauja patirtimi Mantas Vilimas. Jis, beje, šiek tiek pramoko ir prancūzų bei rusų kalbų, nes ne visi Dakaro dalyviai kalba angliškai.

Organizatorių sudarytos kliūtys

#iGo2Dakar komandos nariai neslepia, kad ne tik miego trūkumas ar stringantis internetas yra didelės kliūtys, darbuojantis Dakaro ralyje. Jo organizatoriai yra nenuspėjami. Pavyzdžiui, jei raudonoji „Navara“ startuodavo iš bivako 6-7 val. ryto, organizatoriai apie galimus taškus fotografavimui pranešdavo tik po poros valandų. Ilgiau miegojusiems žurnalistams, nesistengusiems pagauti lietuvių visose įmanomose vietose, tai gal ir nieko blogo. Tačiau nuolat nusitaikiusiems į karščiausius taškus ir gražiausius vaizdus Andriui ir Mantui tekdavo gerokai pasukti galvą, kaip visur suspėti.

Kad būtų aiškiau – organizatoriai staiga nuspręsdavo uždrausti žurnalistams važiuoti į startą, esantį netoli bivako. Media automobiliuose organizatoriai instaliavo GPS įrangą, taigi matydavo, ar laikomasi jų įvestų apribojimų. Todėl kartais tekdavo gudrauti. Palikus automobilį atokiau, kulniuoti pėsčiomis. Arba, nuvažiavus į startą, fotografuoti ir filmuoti tol, kol sulaukdavo oficialaus organizatorių perspėjimo: vyniokite meškeres arba mokėkite baudą.

Deja, nuvykus ir organizatorių numatytą „foto tašką“, laukdavo plynės ir dykynės. Tekdavo nukulniuoti dar kilometrą kitą, kad būtų galima rasti posūkį ar bent nedidelį trampliną, nuotraukose atrodantį įspūdingiau, nei paprastas laiko kontrolės punktas.

O ką veikė Mindaugas?

Mindaugas Plukys, netikėtai likęs Vilniuje, ilgai dėl to nesikrimto. Nors miegojo ne ką ilgiau nei Saudo Arabijos smėlynus skrodę jo kolegos (4-5 val. per parą), komunikacijos guru akimirksniu susidėliojo naują planą. Mindaugas šio Dakaro metu tapo, ko gero, geriausiu renginio ekspertu Lietuvoje. Nes #iGo2Dakar vadovui buvo prieinama tiesiogiai Dakaro organizatorių teikiama informacija apie trasos pakeitimus ir specifiką, įvykius trasoje, baudas. Žinoma, jis sekė ir lyderių soccialines paskyras. Iš Andriaus ir Manto gavęs naujausią informaciją iš trasos, Mindaugas gyvai komentuodavo situaciją Lietuvos TV ir radijo stotims bei tiesioginėse naujienų portalų laidose.

Tokiu būdu #iGo2Dakar projektas įgavo naują pagreitį: tapo ne tik Dakaro priešakinių linijų reporteriu, su kuriuo skaitosi ir ralio lyderiai, bet ir ekspertu, galėjusiu operatyviai reaguoti į įvykius Lietuvoje.

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Autosportas: kitos panašios naujienos
       2023-10-18 20:04:26

Lietuva turi pirmą istorijoje motociklų sporto pasaulio čempioną

Laisvydas Kancius baigė Maroko ralį aukšta nata. Jis paskutinį greičio ruožą finišavo ketvirtoje pozicijoje. Tai leido jam išsaugoti pirmą vietą Pasaulio čempionato įskaitoje.
       2023-01-11 20:57:43

Be šviesų tamsoje finišavęs Vaidotas Žala: galbūt per stipriai norėjom laimėti

Trečiadienį, sausio 11-ąją, Dakaro maršrutas atvedė ralio maratono dalyvius į vieną didžiausių dykumų pasaulyje – Rub al Chalį. Dienos pradžioje ant kulnų Sebastienui Loebui mynęs „Teltonika Racing“ komandos ekipažas po nesėkmingo šuolio per kopą apgadino savo visureigį.
       2023-01-03 17:14:36

Dienos planą spausti iki dugno su kaupu įgyvendinęs Vaidotas Žala – septintas

Antradienį, sausio 3-iąją, neužsibuvę Al Ulos bivake Dakaro dalyviai pajudėjo link Chailio. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas itin efektingai įgyvendino dienos planą spausti iki dugno. Iš 31-osios pozicijos startavę Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza trečiajame greičio ruože užėmė septintąją vietą.
       2023-01-02 21:21:26

Gedimas nubraukė Vaidoto Žalos viltis siekti rezultato, bet liko noras varžytis

Pirmadienį, sausio 2-ąją, Dakaro dalyviai skynėsi kelią tarp akmenų link Al Ulos vedančioje trasoje ir ne visus čia lydėjo sėkmė. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza, neįpusėjus greičio ruožui jau nebeturėjo atsarginių ratų ir buvo priversti laukti pagalbos.
       2022-12-31 15:03:57

Dakaro prologe ratus vieną po kito keitęs Vaidotas Žala: pradžia sunki

Šeštadienį, gruodžio 31-ąją, Dakaro dalyviai įveikė trumpą kvalifikacinį greičio ruožą, kurio rezultatai nulems kitos dienos startines pozicijas. „Teltonika Racing“ komandos ekipažui net keletą kartų teko stoti trasoje ir keisti ratus, o tai nustūmė Vaidotą Žalą ir Paulo Fiuzą toli į automobilių rikiuotės galą.
       2022-11-17 18:03:45

Vaidotas Žala baigė Dakaro dėlionę - startuos su Paulo Fiuza

Po intriguojančių naujienų apie tai, kad Vaidotas Žala persėda į gamyklines specifikacijas atitinkantį „Prodrive Hunter“, ilgą laiką buvo neatsakytas dar vienas svarbus klausimas – kas T1+ klasės visureigyje šalia jo užims šturmano vietą.
       2021-07-09 17:39:15

Ralio mašinų technikinės ypatumai

Nors greitis ralio trasoje iš esmės priklauso nuo piloto galvoje vykstančių procesų – drąsos, reakcijos, sprendimų tikslumo ir pan. dalykų. Visgi net pašaliečio akiai nežymus techninis pranašumas, kai kažkas turi šiek tiek daugiau arklių, truputį mažesnį svorį ar dar kokia nors „smulkmena“ tampa lemiama sekundžių kare kai susigrumia lygiaverčiai varžovai.
       2021-07-01 09:33:47

Gamintojams automobilių sportas – tarsi bandymų poligonas

Automobilių sportas gamintojus vilioja unikaliomis įvaizdžio formavimo galimybėmis, tačiau tuo pat metu tai ir bandymų poligonas, kurio sąlygų neįmanoma pakartoti jokioje laboratorijoje.
       2021-06-08 10:34:23

Automobilis „Moterų raliui 2021“ – ekonomiškas, kompaktiškas ir erdvus

Antrąjį vasaros savaitgalį, birželio 12-ąją, vyks tradicinis „Moterų ralis“. Tik moterims skirtas renginys kasmet sulaukia šimtų dalyvių, kurios, susikooperavusios po kelias į vieną automobilį, visą dieną keliauja po įvairius istorinius ir pramoginius objektus bei vykdo įvairiausias užduotis.
       2021-06-06 14:57:34

Vaidotas Žala: tokio ralio Lietuvoje nemačiau jau seniai

Nors klasikinio ralio mėgėjams įprasta, kad pirmasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas vyksta žiemą, pandemijai pakoregavus planus šioms varžyboms startas duotas pirmąjį vasaros savaitgalį vykusio „Rally Žemaitija“ metu.
       2021-06-06 14:55:33

„Rally Žemaitija“ – sekundžių karą laimėjo V. Žala

Viso labo trijuose iš dvylikos greičio ruožų į priekį praleidęs „Agro Rodeo“ komandos pilotas Vaidotas Žala su šturmanu Andriu Malnieksu triumfavo „Rally Žemaitija 2021“.
       2021-06-04 15:13:08

„Rally Žemaitija 2021“ techninė komisija inventorizavo kovines mašinas

Birželio 4-osios vakarą asfaltiniu greičio ruožu Kelmės gatvėmis prasidedantis šiųmetis „Rally Žemaitija“ jau gali pasidžiaugti pagerinęs mažiausiai vieną rekordą.
       2021-06-04 14:52:55

„4rally.eu“ - pilkieji lenktynių kardinolai

Patys uoliausi „Rally Žemaitija“ fanai dėl galimybės stebėti trilerį trasoje yra pasiruošę keltis dar neprašvitus, kęsti kiaurai merkiantį lietų, svilinančius saulės spindulius ar dulkių debesis. Tačiau yra viena išimtis.
       2021-06-04 11:24:23

„Rally Žemaitija” kaip ypatinga muzika

Šimto itin galingų automobilių variklių gausmas, Kelmės apylinkėse aidintis kiekvienos vasaros pradžioje, vietos verslininkei Ingridai Savickienei skamba kaip ypatinga muzika.
       2021-03-19 19:12:33

„Specialist Racing Team“ Maroke lipa ant aukščiausio podiumo laiptelio

Šešias dienas Sacharos dykumos šiaurėje varžėsi pusantro šimto dalyvių – per šį laiką jiems teko įveikti beveik 1300 kilometrų, iš kurių net 1100 sudarė greičio ruožai. Vieniems tai buvo smagus ir romantiškas nuotykis,
       2021-03-18 15:35:48

Maratonas įveiktas: teko lopyti ir padangą, ir ratlankį

Antroji maratono ir priešpaskutinė „Fenix Rally“ diena baigėsi – grįžę į Douz miestą dalyviai džiaugėsi, kad techniką galės atiduoti į mechanikų globą, o patys dalinosi įspūdžiais iš dviejų greičio ruožų, kuriuose teko tvarkytis be jokios pagalbos.
       2021-03-17 14:42:06

Pirma „Fenix Rally“ maratoninė diena įveikta

Ketvirtoji Tunise vykstančio „Fenix Rally“ diena dalyviams buvo viena iš nervingiausių – tai pirmoji maratono diena ir tai reiškia, kad vakare jie negalės naudotis mechanikų pagalba.
       2021-03-16 15:03:00

Trečioji diena: trūkę diržai ir Dakaro ralį primenantis reljefas

Trečoji Tunise vykstančio „Fenix Rally“ diena baigėsi – šiandien dalyviams teko įveikti ilgiausią atstumą per šešias ralio dienas ir, pasak finišavusių, šiandieniniai kilometrai buvo dar ir labai sudėtingi.
       2021-03-15 16:08:29

Antroji „Fenix Rally“ diena – gedimai trasoje ir Lietuva tarp greičiausiųjų

Pirmadienį Tunise vykstančiame „Fenix Rally“ dalyviai turėjo įveikti net du greičio ruožus, kurių bendras ilgis siekė 189 kilometrus, o kartu su pervažiavimais teko susukti beveik ketvirtį tūkstančio kilometrų.
       2021-03-14 16:11:04

„Fenix Rally“ – nemalonūs nutikimai trasoje jau pirmąją dieną

Sekmadienio popietę Douz mieste prasidėjo pirmoji „Fenix Rally“ diena – dalyviai šiandien turėjo įveikti net 135 kilometrus Sacharos smėlynais.
       2021-02-02 13:20:10

Dakaro ralis. Lenktyninės chemijos ypatumai

Dakaras nuo įprastų ilgo nuotolio lenktynių be kita ko skiriasi tuo, kad čia karo lauko sąlygomis kasdien privalu imtis techninio aptarnavimo darbų, kurie net profesionaliai įrengtose dirbtuvėse priskiriami „sudėtingų“ kategorijai.
       2021-01-04 11:22:50

Dakaras 2021: 9 faktai, kurių, galbūt, nežinojote apie Dakaro ralį

Apie Dakaro ralį, kuris pirmą kartą įvyko prieš daugiau nei keturis dešimtmečius, 1978 metais, jau galima pastatyti ne vieną filmą ir parašyti ne vieną knygą. Tiesa, tą jau darė ne vienas, bet šių varžybų istorija tokia gausi, kad negirdėtų ir nežinomų faktų galima rasti dar ir dar.
       2021-01-04 07:03:10

Dakare Vaidotas Žala neslėpė: „myniau“ kiek galėjau, bet neatlaikė automobilis

Dakaro pirmasis greičio ruožas „Agrorodeo“ komandai buvo permainingas. Po pirmųjų pasiektų kontrolinių punktų Vaidotas Žala išsiveržė į pirmąją poziciją, ir rodėsi, pakartos praeitų metų scenarijų.
       2020-12-21 11:20:18

Dakaras 2021: ko laukti kiekvieną dieną?

Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus ir antrus metus iš eilės jis vyks tik Saudo Arabijoje.
       2020-12-08 18:46:23

Lietuvos čempionų vardas – tarpinė stotelė į Dakaro ralį 2022

Dalius Olechnavičius ir Aidas Bubinas bus pirmieji lietuviai, dalyvausiantys Dakaro ralio „Side by Side“ bagių kategorijoje. Jau šių metų pradžioje jie pradėjo intensyvų pasiruošimą startui 2022 m.
Daugiau naujų naujienų
       2024-03-27 16:28:16

Taip įdarytų kiaušinių dar neragavote: nustebinsite visą šeimą

Dienoms iki Velykų sparčiai tirpstant ir šventei neišvengiamai artėjant, daugelis sprendžiame dilemą, ką gaminti ir kokiomis vaišėmis nustebinti artimuosius. Visuomet pravers, jei išsisaugosime greitai paruošiamų užkandžių receptų.
       2024-03-27 09:58:27

Kaip keičiasi vairavimo įpročiai persėdus į elektromobilį?

Nors šiandien didelę dalį naudojamo transporto vis dar sudaro benzininiai ar dyzeliniai automobiliai, perėjimas prie aplinką tausojančių elektromobilių įgauna vis didesnį pagreitį.
       2024-03-27 09:50:59

4 išmanūs sprendimai, leidžiantys efektyviai taupyti elektrą

Ar kada nors pagalvojote, kad įmanoma padidinti saugumą, palengvinti savo buitį ir dar sumažinti sąskaitas už elektrą? Aktyviai tobulinamos išmaniosios sistemos ne tik padeda siekti šių tikslų, bet ir nereikalauja daug investicijų, o jų nauda pajuntama gana greitai.
       2024-03-27 09:39:24

Žinomas treneris: trys klaidos, kurias daro tėvai mokydami vaikus plaukti

„Didelę dalį iš „tėvų mokyklos“ į baseiną ateinančių vaikų plaukti tiesiog mokome iš naujo, „nuo nulio“. Tėčiai, mamos, seneliai ir kiti artimieji, net jei yra labai geri plaukikai, mokydami yra linkę daryti klaidų, kurios gali būti lemtingos vandenyje“.
       2024-03-27 09:32:07

Delsimas mažinti naftos degalų vartojimą kainuoja 1 mln. eurų per darbo dieną

Kiekviena darbo diena, per kurią nepriimami sprendimai mažinti naftos degalų vartojimą transporto sektoriuje, Lietuvos biudžetui tiesiogiai reiškia apie 1 mln. eurų praradimų – negautų pajamų ir atsiradusių papildomų išlaidų.
       2024-03-27 09:26:50

Sinchronizuotas palūkanų karpymas Europoje ir nerimo ženklai JAV

2024-uosius rinka pradėjo optimistinėmis nuotaikomis: tiek rinkos dalyviai, tiek paskolų turintys gyventojai ir verslai nekantrauja, kada gi pasaulio centriniai bankai pirmą kartą sumažins bazinę palūkanų normą.
       2024-03-26 09:27:44

„Tele2“ tinkle jau veikia nauji dvylikaženkliai numeriai: numerių pakaks

Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ tinkle jau pradėjo veikti pirmieji dvylikos simbolių telefono numeriai. Atsižvelgiant į šalyje atsiradusį naujų telefono numerių stygių, galimybę naudoti dvylikaženklius numerius pasiūlė Lietuvos Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT).
       2024-03-22 17:06:36

Vandens someljė atsakė į amžiną klausimą: ar sveika gerti mineralinį vandenį?

Vanduo – svarbiausias gyvybės šaltinis žemėje, sudarantis net 60–75 proc. žmogaus kūno masės. Sertifikuota vandens someljė Aistė Miliūtė pabrėžia, kad vandenyje esantys mineralai – organizmo trąšos, kurios būtinos kiekvienam žmogui.
       2024-03-21 18:33:11

Finansinių apgavysčių mastai auga: kieno naudai veikia dirbtinis intelektas?

Finansinės institucijos ir elektroninis verslas nuolat tobulina sistemų saugumą, aktyviai užsiima vartotojų informacinio raštingumo edukacija, o auganti dirbtinio intelekto (DI) pažanga sparčiai prisideda prie inovatyvių verslo sprendimų.
       2024-03-20 17:40:16

Kaip atskirti alergiją nuo peršalimo ligų ir gripo?

Pavasaris pasižymi ne tik ilgesnėmis dienomis ar šiltesniu oru, bet ir gausesniu žiedadulkių bei kitų ore tvyrančių alergenų kiekiu. Sezoninės alergijos dėl savo simptomų dažnai maišomos su peršalimo ligomis arba gripu, tačiau vaistininkai perspėja, kad būtina žinoti, nuo ko gydomasi.
       2024-03-20 17:21:02

Atakuojami Ukrainos televizijos kanalai palydove „Eutelsat Hotbird“

Pranešama, kad Ukrainos tarptautiniai kanalai „Freedom“ ir „Dom“, transliuojantys iš „Eutelsat HotBird“ palydovo, buvo užstrigę.
       2024-03-19 16:58:06

Pasitikrinkite dar kartą: primena, kaip telefone įsijungti saugos pranešimus

Lietuvoje reguliariai vykdomos civilinės saugos pratybos, gamtos stichijos – tai kelios priežastys, dėl kurių šalies gyventojai į mobiliuosius telefonus gauna informacinius perspėjimo pranešimus.
       2024-03-19 10:18:35

Ilgesnės dienos – mažesnės elektros sąskaitos: kokie įpročiai jas dar sumažins?

Šiltuoju metų laiku įprastai tikimės sulaukti mažesnių sąskaitų už dujas, šiluminę ar elektros energiją. Vis dėlto kartais sąskaitos ne mažėja, o priešingai – išauga.
       2024-03-18 11:21:18

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais, gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves.
       2024-03-15 16:47:59

ES reguliavimas „ChatGPT“ ir dirbtiniam intelektui: pliusų daugiau, nei minusų?

Šią savaitę Europos Parlamentas (EP) vienbalsiai patvirtino taisyklių rinkinį, kuris reguliuos dirbtinio intelekto (DI) įrankius, įskaitant „Google Gemini“ ir „ChatGPT“.
       2024-03-15 15:20:11

Skrendame dažnai, suprantame mažai: 9 keisti faktai apie aviaciją

Aviacijos specialistai skaičiuoja, kad kasmet lėktuvais skrenda apie 4,5 mlrd. žmonių. Be to, šios transporto priemonės kasmet pergabena apie 60 mln. tonų krovinių. Šie skaičiai, ko gero, būtų dar didesni, jeigu ne aviaciją kiek pristabdžiusi pandemija.
       2024-03-15 14:32:47

Lietuvoje pasirinktas 5G diegimo būdas gerina ne visus kokybės parametrus

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) 2023 m. atliko mobiliosios interneto prieigos paslaugų kokybės rodiklių įvertinimo matavimus Lietuvos teritorijoje veikiančiuose operatorių UAB „Bitė Lietuva“, Telia Lietuva, AB, UAB „Tele2“ tinkluose.
       2024-03-12 13:43:04

Odos niežulį gali sukelti net patiriamas stresas ar įtampa

Odos niežulys – itin varginantis pojūtis, galintis kilti dėl pačių įvairiausių veiksnių. Dažnai visai nesudėtinga atpažinti jo priežastį, pavyzdžiui, reakciją į vabzdžio įkandimą, tačiau pasitaiko, kad niežulys nepraeina net nesant jokiems matomiems odos pakitimams.
       2024-03-12 13:38:53

Žvejyba – ar tikrai verta?

Žvejyba nėra tik žuvų gaudymas; tai laisvalaikio praleidimo būdas, aistra ir veikla, kuri turi gilią reikšmę daugeliui žmonių visame pasaulyje. Nuo ramybės akimirkų, praleistų prie vandens, iki didžiulio džiaugsmo, kurį suteikia didelio laimikio sugavimas. Žvejyba teikia daugybę patirčių, kurios praturtina tiek protą, tiek sielą.
       2024-03-12 12:50:01

Skelbiami „Auksinių scenos kryžių“ nominantai

Profesionaliojo scenos meno vertinimo komisija iš 93-ių pateiktų pasiūlymų išrinko „Auksinių scenos kryžių“ nominantus už 2023 m. kūrybą pagal atskiras kategorijas.
       2024-03-08 18:44:44

FM siūlo reikšmingai didesnes baudas ir daugiau saugiklių azartiniams lošimams

Finansų ministerija pristatė parengtas azartinių lošimų įstatymo (ALĮ) pataisas, kuriomis reikšmingai didinamos baudos azartinių lošimų organizatoriams už įstatymo reikalavimų nevykdymą.
       2024-03-08 10:16:10

Amžiui nepavaldus kelionių troškimas: kur dažniausiai keliauja senjorai?

Kelionių organizatoriai pastebi, kad kasmet vis daugiau vyresniosios kartos atstovų nori pažinti pasaulį ir leidžiasi atostogauti į svečias šalis. „Tez Tour“ atlikto visuomenės tyrimo duomenimis, 55 metų ir vyresni asmenys sudaro apie 20 proc. visų keliautojų.
       2024-03-07 20:15:00

„Bitė“ nutraukia 4G namų maršrutizatorių prekybą

„Bitė Lietuva“ stabdo 4G namų maršrutizatorių prekybą. Vietoje jų naujieji 5G įrenginiai, kurie padės naudotis dar spartesniu ir stabilesniu internetu. Naudojantys 4G maršrutizatorius pokyčio nepajaus, pasak ekspertų, naujieji įrenginiai suteiks 10 kartų greitesnį internetą bei atvers galimybes naudotis naujomis paslaugomis.
       2024-03-07 20:09:02

Įpročiai iš vaikystės: 5 smagūs būdai, padėsiantys vaikams gyventi tvariau

Didžioji dalis mūsų įpročių yra įgyjami dar vaikystėje, todėl labai svarbu apie aplinkai ir žmonėms draugiško gyvenimo būdo naudą savo atžaloms pasakoti nuo pat mažų dienų.
       2024-03-07 13:40:46

Atkreipia dėmesį į dažniausias vaistų nuo skausmo vartojimo klaidas

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto praėjusiais metais pateiktais duomenimis, Lietuvoje net ketvirtadalis žmonių kenčia nuo nugaros ar kaklo skausmų, o beveik vienas iš penkių – nuo rankų, kojų skausmo.
       2024-03-07 13:00:00

Tenusišypso Jums Viešpats, Maestro Rimai Tuminai

Eidamas 73-iuosius metus, kovo 6 d. mirė Valstybinio Vilniaus mažojo teatro įkūrėjas, ilgametis šio teatro meno vadovas režisierius Rimas Tuminas. Simboliška, kad vos prieš keletą dienų, kovo 2-ąją, paminėję Valstybinio Vilniaus mažojo teatro 34-ąjį gimtadienį, dabar atsisveikiname su jo pradininku Maestro Rimu Tuminu.
       2024-03-06 16:40:13

„Elektrum Lietuva“ pajamos augo 1,7 karto, pelnas – 5 kartus

Didžiausiai Baltijos šalyse žaliosios elektros gamintojai Latvijos energetikos grupei „Latvenergo“ priklausanti bendrovė „Elektrum Lietuva“ neaudituotais duomenimis pernai gavo 357 mln. eurų pajamų ir uždirbo 3,3 mln. eurų grynojo pelno – atitinkamai 1,7 ir 5 kartus daugiau negu 2022 m.
       2024-03-06 16:30:24

Pajamų deklaravimas ir įmokos „Sodrai“: ką svarbu žinoti

Prasidėjus pajamų deklaravimui, savarankiškai dirbantys gyventojai turėtų prisiminti, kad nuo uždirbtų ir deklaruotų pajamų taip pat reikia sumokėti ir socialinio draudimo bei sveikatos draudimo įmokas.
       2024-03-06 16:24:50

Šį delikatesą valgė dar pirmykščiai žmonės: jis turi unikalią dietinę savybę

Austrės – visais laikais Europos didikų mėgtas delikatesas, neseniai iš naujo atrastas ir Lietuvoje. Savo išskirtiniu, vandenynu alsuojančiu skoniu jos papuošia dažną šventę ar draugų susibūrimą.
       2024-03-05 19:54:51

Palygino Baltijos šalių gyventojų taupymo ir apsipirkimo įpročius

„Rimi“ duomenimis, per praėjusius metus tinklo parduotuvėse visoje Lietuvoje parduota beveik 1 715 tonų nukainotų maisto produktų su besibaigiančio galiojimo terminu. „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius sako, kad tokia iniciatyva padėjo pirkėjams ženkliai sutaupyti.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.