Naujienos

Vietinis transportas: įsigyti naujus vilkikus skatina noras sutaupyti

2021-03-09 09:18:10

Lietuvos ir kitų Baltijos šalių krovinių pervežimo rinkose vis dar įprasta veiklą vykdyti ne naujomis, o naudotomis transporto priemonėmis. Daugelis čia veikiančių įmonių įsitikinusios, kad toks pasirinkimas – ekonomiškai naudingesnis.

Visgi eksploatuojant naudotas transporto priemones ne visuomet pavyksta veikti taip pat pelningai, kaip ir naudojant naujas.

Plėtojant verslą derėtų apsvarstyti daugybę aspektų. Vienas svarbiausių – kokioms užduotims atlikti įsigyjamos transporto priemonės. Pastebima, kad būtent nauji vilkikai yra ne tik patogesni, saugesni, bet ir didina įmonės efektyvumą bei gerina darbo kokybę.

Naujomis transporto priemonėmis – dažniausiai tik į Vakarus

Nors naujoms transporto priemonėms įsigyti reikia didesnių pradinių investicijų, jos po truputį tampa apsvarstytu ir pasiteisinusiu sprendimu – krovinių pervežimu užsiimančios įmonės Lietuvoje vis dažniau seka Vakarų Europos šalių pavyzdžiu.

O naudotas transporto priemones Lietuvoje eksploatuojančios bendrovės įsitikinusios, kad šis pasirinkimas leis sutaupyti, – finansinis aspektas svarbus, nes dažnai techninė transporto priežiūra atliekama paties personalo pajėgomis ir resursais. Nors pokyčiai krovinių pervežimo rinkoje daromi atsargiai, vis dėlto jie pastebimi.

Kaip teigia logistikos įmonės „Baltic Logistics Solutions“ (BLS) transporto vadovas Baltijos šalims Viktoras Šinkariovas, naujas transporto priemones dažniau renkasi į darbą Vakaruose besiorientuojantys vežėjai, ir tai lemia kelios priežastys.

„Svarbu, kad bet kurioje Europos vietoje sugedus naujam vilkikui būtų galima kreiptis į transporto gamintojo servisų tinklą. Be to, klientai Vakarų Europoje kelia aukštesnius reikalavimus ir mažiau toleruoja prastovas“, – teigia pašnekovas.

Sprendimas, pasiteisinęs praktikoje

Anot specialisto, užsiimant vietiniais ar netolimais pervežimais ir įvykus gedimams, naudotas transporto priemones paprasta grąžinti į įprastas remonto vietas. Visgi, neturint galimybės transporto priemonių taisyti sertifikuotuose servisuose, nesiryžtama automobilių siųsti tolimais atstumais.

Pašnekovo patirtis rodo, kad naudotos transporto priemonės ilgalaikėje perspektyvoje ne visuomet yra įvairiapusiškai pagrįstas pasirinkimas konkretiems verslo poreikiams tenkinti net ir veikiant geografiškai siauresnėje srityje.

„Nepaisant to, kad daugiausia pervežimų atliekame Baltijos šalyse, jau seniai pastebėjome, jog veiklą vykdyti labiau apsimoka naudojant naujas transporto priemones. Dar prieš 15 metų savo parką pirmą kartą atnaujinome įsigydami 10 vilkikų, o kiek vėliau pirkome sunkvežimių. Nuo to laiko transporto priemonės keičiamos kas 5–6 metus. Mūsų teoriniai modeliavimai pasitvirtino, todėl šią praktiką taikome iki šiol“, – sako V. Šinkariovas.

Prastovos – žaidimas su ugnimi

V. Šinkariovo teigimu, krovinių pervežimo versle tvarkaraštis yra itin intensyvus ir kiekviena minutė kainuoja didžiulius pinigus. Norint tiksliai organizuoti darbo procesą ir išvengti netikėtumų, būtina patikima technika.

„Savo automobilių parką stengiamės išnaudoti maksimaliai – vilkikai per mėnesį nuvažiuoja ir 22 tūkst. km, o jų resursas – maždaug 1 mln. kilometrų. Dirbdami tokiu tempu naudotas transporto priemones turėtume keisti kone kas metus. Mūsų maršrutai suderinti taip, kad laiko improvizuoti turime vos 30–60 min. per parą. Todėl mums reikia technikos, kuria pasitikėtume, – būtent nauji vilkikai garantuoja patikimumą, taip pat našumą ir patogumą vairuotojams“, – kalba dar praėjusį mėnesį 7 naujus „Scania“ vilkikus įsigijusios įmonės atstovas.

Vairuotojai kuria aukštą pridėtinę vertę

Nauji sunkvežimiai pasižymi ne tik didesniu degalų naudojimo efektyvumu, bet ir atitinka šiuolaikiškus saugumo, taip pat ir ekologijos standartus. Ne mažiau svarbu tai, kokią įtaką naujos ir patogios, poreikius atitinkančios transporto priemonės turi vairuotojams.

Anot V. Šinkariovo, tokie rodikliai kaip klientų pasitikėjimas, vairuotojų nusiteikimas, nors ir sunkiai išmatuojami tiksliais skaičiais, bet neabejotinai daro teigiamą įtaką darbo kokybei.

„Vairuotojų kaita 2020 m. buvo mažesnė nei 5 proc. Stabili komanda mums yra vienas pagrindinių aspektų, siekiant tobulinti paslaugų kokybę. Šitaip išvengiama papildomų laiko sąnaudų, kurių prireikia naujiems nariams įtraukti į veiklos procesus.

Nauji sunkvežimiai yra vienas iš būdų, padedančių išlaikyti mažą vairuotojų kaitą. Į veiklą įtraukdami naują darbuotoją, pirmuosius 2–3 mėnesius sulaukiame 70–80 proc. produktyvumo. Todėl naujo darbuotojo ugdymas lemia papildomus kaštus, kuriuos galime prilyginti mėnesiniam patyrusio vairuotojo atlygiui“, – sako BLS atstovas V. Šinkariovas.

Pastebimai mažėja avarinių situacijų kelyje

Daugybę valandų kabinoje praleidžiantiems vairuotojams automobilis dažnu atveju tampa namais. Vakaruose populiariausios 4–6 savaičių vairuotojo kelionės, mažiau nutolusiose šalyse 2–3 kartus trumpesnės, per savaitę vairuojant 45 valandas.

Dėl to sunkvežimių gamintojai nuolat skiria didelį dėmesį vairuotojų darbo ergonomikai, kad dirbti būtų lengviau, o poilsis teiktų komfortą.

„Kaskart atnaujinant transporto priemones tobulinama ir įranga – sunkvežimiai tampa patogesni ir saugesni, įdiegiamos papildomos saugumo priemonės, kaip juostų ar atstumų palaikymo funkcijos. O štai naudoti vilkikai, nors akylai prižiūrimi, yra mažiau patikimi – stabdžiai, vairavimo mechanizmai yra ne tokie efektyvūs kaip naujų vilkikų. Visa tai gali lemti net mažą sekundės dalį, kuri itin svarbi susidarius ekstremaliai situacijai.

Analizuodami vairuotojų elgesį kelyje pastebime, kad naujesniais vilkikais važiuojantys vairuotojai patiria vidutiniškai 2–3 kartus mažiau avarinių situacijų nei vairuojantys senesnius, atstumo ir juostų atpažinimo įrangos neturinčius vilkikus“, – pasakoja V. Šinkariovas.

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2024-04-19 19:12:53

Kas dešimtas skambutis Lietuvoje – sukčių iš padirbto numerio

„Telia“ per pirmuosius tris šių metų mėnesius užkirto kelią 2,6 mln. atakų, nutaikytų į Lietuvos mobiliojo ryšio abonentus. Apsaugoti vartotojus bendrovei padėjo dar pernai aktyvuota automatinė padirbtų mobiliųjų numerių (angl. „spoofing“) filtravimo sistema.
       2024-04-19 19:00:45

Morkos – ne vienintelės akių pagalbininkės: dar viena daržovė nuo akių ligų

Kai oras šiltyn – ir mūsų patiekalai lengvyn. Tad gamindami pigesnius maltinukus iš cukinijų ir avinžirnių, ilgai neužgaišite, o rezultatu džiaugsis visi valgytojai.
       2024-04-19 12:27:56

Kodėl Azijoje šviežius agurkus ne pjausto, o traiško – tokių salotų nevalgėte

Šviežių lietuviškų, šiltnamiuose užaugintų agurkų sezonas įsibėgėja, tad geros jų kainos vilioja vis dažniau gamintis salotas. Gaivios, traškios salotos tinka prie įvairių patiekalų, tačiau paruoštos kiek įdomiau gali tapti ir pagrindine stalo žvaigžde ar sveikais priešpiečiais.
       2024-04-19 12:19:30

Ekspertai: norite statyti moderniai? Atsigręžkite į natūralumą ir tradicijas

Mes tikimės, kad statybų technologijos nuolat tobulės ir taps futuristiškesnės, tačiau klimato kaita verčia suabejoti, ar aklas progresas yra geriausias pasirinkimas.
       2024-04-18 22:33:13

Kokybiška vištiena vertinama visame pasaulyje, kokia jos perspektyva Lietuvoje?

Šiuolaikinė visuomenė vis labiau rūpinasi savo sveikata, geresne savijauta vartodama maistingesnę, natūralesnę ir sveikatai palankesnę produkciją. Vištiena – ne išimtis, o pagaminta iš be antibiotikų užaugintų paukščių yra būtent ta mėsa, kuri vis dažniau aptinkama kiekvieno pirkėjo krepšelyje.
       2024-04-18 20:56:05

Reikalavimo važinėti vasarinėmis padangomis nėra – kodėl būtina tai daryti?

Kaip ir kasmet, nuo balandžio 1 d. automobiliai šalies keliuose gali būti eksploatuojami su vasarinėmis padangomis. Visgi dažnam vairuotojui kyla klausimas, kodėl apskritai verta tai daryti, nes žieminių padangų, jei jos nėra dygliuotos, naudojimas vasaros metu neuždraustas.
       2024-04-18 14:29:51

Erkės perduoda daugiau nei 20 ligų, o Laimo liga gali sukelti 70 simptomų

Atėjus šiltajam sezonui, daugelis pirmiausia skubės į gamtą. Visgi svarbu prisiminti, kad erkių aktyvumas didėja termometro stulpeliams esant dar ne taip aukštai – infekcines ligas pernešantys voragyviai miškuose ir parkuose mūsų tyko jau nuo septynių laipsnių šilumos ir savo pamainą baigia tik vėlyvą rudenį.
       2024-04-18 12:50:03

Esu mažos, iki 3 ha miško valdos savininkas. Ką turėčiau žinoti?

Lietuvoje yra apie 319 tūkst. privačių žemės sklypų, kuriuose yra miško. Vidutinis sklypo dydis – apie 2,7 hektaro. Dažnai šių sklypų savininkai yra žmonės, nesusiję su miškininkyste, turintys kitų sričių išsilavinimą, gyvenantys ir dirbantys miestuose.
       2024-04-17 15:34:10

Automobilio vairuotojo atsakomybė: kada keleivis privalo būti išlaipintas

Saugumas kelyje labiausiai priklauso nuo vairuotojo įgūdžių ir atidumo bei automobilio techninės būklės. Transporto priemonėje įrengtos oro pagalvės taip pat reiškia saugumą nelaimės atveju, tačiau saugos diržo segėjimas yra kiekvieno automobilio vairuotojo bei keleivio asmeninis pasirinkimas, kuris, deja, ne visada būna teisingas.
       2024-04-17 15:31:22

Vasarai, kai atsivalgysite šaltibarščių: atgaivins agurkų šaltsriubė

Šylant orams, į mūsų virtuves vis dažniau atkeliauja agurkai: juos pjaustome į salotas, dedame į šaltibarščius, gardiname jais geriamąjį vandenį. Kai nesinori karštų ir sočių pietų, puikiai atgaivins bulgariška „Tarator“ sriuba.
       2024-04-17 15:17:21

Schema, kai tampate nusikaltėlių bendrininku: kaip atpažinti ir apsisaugoti

Viena iš pastaruoju metu populiariausių finansinio sukčiavimo schemų – netikri darbo skelbimai. Jie aukoms gali kelti ypač didelį pavojų, nes jos, pačios to nesuprasdamos, gali tapti nusikaltėlių bendrininkėmis.
       2024-04-17 15:11:49

RRT: skaitmeninių sukčių metodams tobulėjant, esamų priemonių nebepakanka

Praėjus beveik metams nuo pirmųjų Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) sprendimų, skirtų skaitmeniniams sukčiams pažaboti, buvo apžvelgti jų rezultatai – pristatyta statistika, kurią renka tiek operatoriai, pašto paslaugų teikėjai, tiek susijusios institucijos.
       2024-04-17 15:08:56

Įminė mįslę, kaip nesutikti su vadovu ar aukštesnio statuso žmogumi?

Daugeliui mūsų labai sunku nesutikti su vadove arba bet kuo kitu, kas yra aukštesnėje galios pozicijoje. Tai gali būti ir darbinė, ir asmeninė aplinka – statusu viršesnis žmogus ar vyresnis šeimos narys, mama, tėtis ar kitas autoritetas.
       2024-04-17 15:02:57

Kaip saugiai transportuoti televizorių, skalbimo mašiną ar šaldytuvą

Persikraustymas į naujus namus paprastai būna džiaugsmingas nuotykis, tačiau kartu su juo tenka ir nelengva užduotis saugiai pervežti didelius prietaisus, pavyzdžiui, televizorius, šaldytuvus ir skalbykles.
       2024-04-17 14:56:33

5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

Parduodant automobilį svarbu turėti visus su jo eksploatavimu susijusius dokumentus. Tai sumažins abejones dėl pardavėjo sąžiningumo bei transporto priemonės būklės.
       2024-04-16 22:02:22

Lietuvos radijo ir televizijos komisija patyrė kibernetinę ataką

Š. m. balandžio 16 d. nuo 9 val. iki 12 val. Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (toliau – LRTK) interneto svetainė patyrė kibernetinę ataką, tačiau dėl greitos LRTK reakcijos ir pritaikytų techninių priemonių, jokia žala nepadaryta.
       2024-04-16 16:45:30

Kokias didžiausias klaidas daro keliautojai: galite būti nepasiekiami

Be išmaniojo telefono – nė žingsnio namuose, tad tokio paties komforto norisi ir keliaujant. Likti be ryšio svetimoje šalyje – ne išeitis, tad Arnoldas Lukošius, „Tele2“ Inovacijų ekspertas, primena, ką reikėtų pasitikrinti ir kokius žingsnius būtina atlikti dar prieš kelionę.
       2024-04-16 13:41:30

7 finansiniai žmonių asmenybės tipai: pasitikrinkite, kuris esate jūs

Siekiant finansinės gerovės ir stabilumo, dažnai pamirštamas aspektas yra mūsų finansinis asmenybės tipas. Tai – pasikartojantis elgesys su pinigais ir požiūris į juos.
       2024-04-16 13:30:44

Vilniaus TV bokšto rekonstrukcija: taurėje lankytojams atvertos naujos erdvės

Šiandien aukščiausiame Lietuvos statinyje – Vilniaus televizijos bokšte – surengtos bokšto viršutinės taurės naujų erdvių rekonstrukcijos pabaigtuvės. Pabaigus šį darbų etapą, lankytojams atveriamos naujos erdvės, kuriose jų laukia naujos paslaugos bei pramogos.
       2024-04-15 14:01:19

Dirbtinio intelekto rinka 2030-aisiais: investuoti, reguliuoti ar bijoti?

Gyvename dirbtinio intelekto psichozės laikais – stebime lenktynes, kuriose neaiškios nei taisyklės, nei starto ir finišo linijos. Nežinome, kada jos baigsis, tačiau aišku viena – šiandien svarbiausia pasirinkti strategiją ir judėti kryptingai, sako advokatas, „TGS Baltic“ partneris Mindaugas Civilka.
       2024-04-15 13:37:33

Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis

Išankstiniai indikatoriai rodo, kad ekonominis aktyvumas Lietuvoje laipsniškai atsigauna. Vis dėlto, kol daugelis pagrįstai Lietuvos ekonomikos atsigavimą sieja su eksporto ir pramonės rodikliais, vidaus vartojimas tampa ypač svarbiu komponentu, šiemet stipriai patempsiančiu šalies ekonomiką į viršų.
       2024-04-15 13:35:07

Ne tik varlių šlaunelės ir sraigės: 2 greiti ir pigūs prancūziški patiekalai

Maisto gamyboje prancūzai išties moka panaudoti viską, kas yra geriausia: tiek šviežius ir kokybiškus ingredientus, tiek ištobulintas skonių derinimo technikas. Ką ir bekalbėti apie valgymo kultūrą, kuri skatina mėgautis ne tik maistu, bet ir kompanija.
       2024-04-15 12:56:56

Kodėl įspėjamuosius pranešimus kartais gauna ne visi gyventojai?

Jonas, gyvenantis Vilniaus Naujamiesčio mikrorajone, bet dirbantis Viršuliškėse, darbo metu negavo pranešimo apie gaisrą, įsiplieskusį netoli jo namų. Kodėl? Pasak Arnoldo Lukošiaus, „Tele2” Inovacijų eksperto, nors ši konkreti situacija išgalvota,
       2024-04-15 12:48:50

JAV atvėrė rinką Lietuvos oro bendrovėms

JAV atvėrė rinką Lietuvos oro bendrovėms: atlikusi Lietuvos civilinės aviacijos valdymo ir skrydžių saugos užtikrinimo sistemos auditą, JAV federalinės aviacijos administracija (FAA) suteikė galimybes Lietuvos oro vežėjams vykdyti komercinius skrydžius JAV teritorijoje Lietuvoje registruotais orlaiviais.
       2024-04-15 12:24:48

Kuo naudinga garso terapija?

Teigiamas garso poveikis žmogui žinomas nuo senų laikų. Įvairių istorijų galima rasti jau senovės Egipte, Indijoje, Graikijoje. Tam tikri aspektai pasiekė ir dabartinį laikotarpį. Pavyzdžiui, ganėtinai populiariu užsiėmimu vis dar išlieka garso terapija.
       2024-04-15 12:17:15

Koks turėtų būti seifo saugumo lygis?

Seifas yra naudingas itin įvairių daiktų saugojimui nuo įsilaužimų ar gaisro. Dažniausiai žmonės šį įsigyja norėdami paslėpti ginklus, dokumentus, pinigus, brangią įrangą, papuošalus, raktus. Žinoma, įvairių vertingų daiktų egzistuoja ir gerokai daugiau.
       2024-04-15 12:10:41

Ką veikti lietingais vakarais porai? 5 idėjos

Nors už lango oras vis gerėja, vasarėja, tačiau saulėtas dienas anksčiau arba vėliau keičia lietingos ir tenka galvoti ką smagaus nuveikti. Žinoma, kad kai šalia yra mylimas žmogus – rasti smagias veiklas yra kur kas paprasčiau.
       2024-04-12 11:27:43

Ką būtina žinoti apie vaistų nuo skausmo vartojimą? Didžiausios klaidos

Vaistai nuo skausmo yra dažnas medikamentas kiekvieno žmogaus vaistinėlėje. Jų populiarumą didžiąja dalimi lemia universalus poveikis – jie vartojami tiek kenčiant ūminį skausmą, tiek turint lėtinių ligų.
       2024-04-10 18:52:18

Blokuojami 23 IP adresai, kuriais pasiekiama Kremliaus propaganda

2024 m. balandžio 10 d. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (toliau – LRTK) priėmė sprendimą blokuoti 23 IP adresus, kuriais sudaroma galimybė žiūrėti Lietuvos Respublikoje draudžiamas transliuoti pagrindines Kremliaus propagandos televizijos programas.
       2024-04-10 18:47:02

Ženšenis: natūralus adaptogenas jūsų sveikatai

Kas yra adaptogenai ir kodėl jie svarbūs mūsų organizmui? Adaptogenai yra natūralios kilmės medžiagos, kurios padeda organizmui prisitaikyti prie stresinių situacijų ir įveikti iššūkius. 1947 m. rusų mokslininkas Nikolai Lazarev sukūrė terminą „adaptogenas‘‘.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.