Naujienos

„Euro 7“ standartas: ar jau palaidosime vidaus degimo variklius?

2021-10-06 14:25:10

Europos Komisija iki metų pabaigos planuoja pristatyti griežtesnį transporto ekologijos standartą „Euro 7“, kuris bus taikomas visiems benzininiams ir dyzeliniams automobiliams, furgonams, sunkvežimiams bei autobusams.

Specialistų teigimu, pirmosios į viešumą patekusios naujojo reglamento gairės leidžia prognozuoti, kad šis standartas bus paskutinis toks išmetamųjų dujų reguliavimo dokumentas, iš esmės lemsiantis netaršių automobilių dominavimą.

„Jeigu šis standartas bus toks, apie kokį dabar kalbama, de facto tai reikš automobilių su vidaus degimo varikliais pabaigą. Suprantama, iki standarto įsigaliojimo pagamintos transporto priemonės iš kelių akimoju nepradings, tačiau tiek paprastų vartotojų, tiek didelių parkų valdytojų laukia neišvengiami pokyčiai ir iki jų lieka visai nedaug laiko“, – sako daugiau nei 25 metus alternatyviaisiais degalais varomą komercinį transportą gaminančios „Iveco“ prekių ženklo Baltijos šalyse vadovas Ernestas Jakubonis.

Bene daugiausia diskusijų kelia du naujojo standarto priėmimo aspektai: įsigaliojimo laikas ir tai, kad jo reikalavimai gali gerokai pabranginti technologijas tradiciniais degalais – benzinu bei dyzelinu – varomų automobilių. Ši iniciatyva įtraukta į ES įsipareigojimą skatinti spartesnį perėjimą prie tvaraus ir išmaniojo judumo, todėl neoficialiai svarstoma, kad išaugusi tradicinių technologijų savikaina stums greičiau mažinti vidaus degimo varikliais varomų automobilių gamybą ir sparčiau plėsti netaršaus transporto rinką.

Dalis automobilių taptų nekonkurencingi

Oficialiame projekto apraše teigiama, kad, pritaikius „Euro 7“ standartus, bet kuris rinkoje pasirodęs automobilis išliktų netaršus visą naudojimo ciklą ir leistų veiksmingai įgyvendinti ES žaliosios politikos siekius. Iniciatyvos pristatyme taip pat pažymima, kad siūlomos taisyklės bus pagrįstos transporto priemonėms skirtomis naujomis technologijomis ir išmetamųjų teršalų kiekio matavimu realiuoju laiku.

Būtent šis pokytis kelia daug nerimo gamintojams. Ankstesni „Euro“ standartai neapimdavo absoliučiai visų transporto priemonių eksploatacijos situacijų – buvo skaičiuojami laboratorinių bandymų sąlygomis gauti parametrai.

Tačiau „Euro 7“ numato nuolatinį automobilio teršalų matavimą, todėl kiekvienoje transporto priemonėje privalės būti diegiama speciali įranga – ji taip pat padidins galutinę kainą. Be to, dėl griežtesnių CO₂ emisijos reikalavimų teks naudoti daugiau brangių medžiagų – platinos, rodžio ir pan., leidžiančių dar preciziškiau filtruoti arba neutralizuoti išmetamąsias dujas ir daleles.

Tokias abejones viešumoje jau išsakė Vokietijos automobilių pramonės asociacijos atstovai bei atskirų gamintojų, pavyzdžiui, „Volkswagen“ „Renault“ ar „Nissan“, vadovai.

Dėl šio reikalavimo automobiliuose tektų diegti sudėtingesnę programinės diagnostinės įrangą, kad būtų užtikrinta kokybiška parametrų atitikties standartui priežiūra daugiau nei kelis šimtus tūkstančių kilometrų.

Galiausiai dėl šių aplinkybių neproporcingiausiai pabrangs dabar piniginės neplėšantys automobiliai, jų kainos kartelė smarkiai priartės prie elektrinio transporto. Gamintojai pasieks kryžkelę: kai kurių vidaus degimo varikliais varomų automobilių gaminti nebeapsimokės, turint omenyje, kad jų elektrinėms alternatyvoms staiga bus pradėta taikyti itin panaši kainodara, be to, jos kels gerokai mažiau galvos skausmo dėl atitikties standartams.

Laiko stoka

Tačiau čia iškils antrasis galvosūkis – laiko pereinamajam laikotarpiui stoka. Galutiniai „Euro 7“ standarto pasiūlymai EK bus tvirtinami ir pristatyti Europos Parlamentui svarstyti paskutinį šių metų ketvirtį, o įsigalioti turėtų jau 2025-aisiais.

Tai reiškia, kad dideliems pokyčiams visa rinka turės pasirengti apie trejus metus – automobilių pasaulyje itin trumpą laikotarpį.

Šiuo metu naujų lengvųjų elektromobilių pardavimas sudaro mažiau nei dešimtadalį bendros rinkos apimties, o komerciniame transporte elektrinės technologijos apskritai dar nėra paklausios. Automobilių rinka inertiška, todėl nenuostabu, kad prognozės rodo, jog vidaus degimo variklių poreikis vidutiniu laikotarpiu vis dar išliks didelis, ypač – sunkiojo komercinio transporto rinkoje, tad tiek gamintojams, tiek pirkėjams teks eiti į kompromisus.

Be to, svarstomi įvairūs techniniai sprendimai, leidžiantys dar labiau mažinti vidaus degimo variklių taršą. Pavyzdžiui, galvojama katalizatorius montuoti arčiau variklių, kad būtų greičiau pasiekiamos optimalios darbinės temperatūros ir efektyviau neutralizuojami teršalai, esant įvairioms situacijoms, ypač važiuojant miestuose.

Komercinio transporto alternatyva funkcionuoja jau dabar

Suprantama ir tai, kad be svarių valstybės subsidijų baterijų energija varomi lengvieji automobiliai vidutiniu laikotarpiu vis dar išliks per brangūs daugumai vartotojų. O komercinio transporto rinkoje elektros pavarų klausimas dar opesnis.

Lengvojo komercinio transporto gamintojai jau gali pasiūlyti ne vieną elektra varomą modelį, tačiau didesnė jų kaina lemia ir teikiamų paslaugų ar prekių kainos korekcijas, kurias galiausiai pajaučia tie patys vartotojai. O sunkvežimiams bei vilkikams tebeieškoma veiksmingų sprendimų, nes ši technologija tiesiog dar nepritaikyta.

„Tai reiškia, kad sunkiojo transporto parkų valdytojai iš esmės bus varomi į kampą, nes šį kartą Europos politikai skuba spaudžiami patvirtintos Žaliojo kurso strategijos ir tą spaudimą perkelia ant verslo pečių. Brangstantis vidaus degimo varikliais varomas transportas atves į apsisprendimo kryžkelę: mokėti daugiau už tą patį ar rinktis tvaresnes alternatyvas“, – sako E. Jakubonis.

Specialisto teigimu, realiausia alternatyva verslui – suslėgtomis arba suskystintomis bio-metano dujomis varomas transportas, kuris jau dabar atitinka griežčiausius ateities „Euro 7“ taršos reikalavimus. Be to, vertinant ilgalaikius tokio transporto nuosavybės kaštus, jis jau dabar nenusileidžia dyzelinu varomiems vilkikams.

Pirmąjį suskystintomis gamtinėmis dujomis varomą vilkiką įmonė „Iveco“ pristatė dar 2012-aisiais ir šią technologiją nuolat tobulino. 2018 ir 2021 m. ji laimėjo „Tarptautinio metų tvaraus vilkiko“ nominacijas.

„Akivaizdu, kad iki 2025-ųjų elektrinės alternatyvos neišspręs komercinio transporto poreikių – tiek dėl efektyvių technologijų trūkumo, tiek dėl laiko stokos gamybos mastui sukurti. Kita vertus, komercinis transportas su jau dabar turimomis dujinėmis technologijomis gali tapti ta kelrode žvaigžde, kuri gerokai truktelės pirmyn visą sektorių, sprendžiant CO2 ir kitų teršalų mažinimo problemas“, – akcentuoja E. Jakubonis.

Iškalbingi skaičiai

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) savo komentare apie planuojamus „Euro 7“ reikalavimus teigė, kad Europos Komisijos pateiktos gairės, kuriose nurodyti viešai aptariami naujojo standarto aspektai, „iš esmės lems situaciją, itin panašią į vidaus degimo varikliais varomų automobilių uždraudimą, įskaitant ir hibridinius modelius“.

Asociacijos atstovų teigimu, naujasis standartas skaudžiai kirs norintiems įsigyti mažus, nebrangius automobilius, taip pat sportinius modelius. Dėl kai kurių veiksmų, tarkime, priekabos vilkimo, irgi teks pasukti galvą, nes jie laikinai padidins degalų sąnaudas ir atitinkamai teršalų išmetimą. Ankstesnių standartų vertinimu, toks vienkartinis CO₂ emisijos ūgtelėjimas būtų niveliuotas ilgalaikėje perspektyvoje, tačiau, matuojant realiuoju laiku, akimirksniu peržengtų raudonas linijas.

Dabar aktualus „Euro 6“ emisijos standartas pradėjo galioti 2013–2014 m., bet dauguma gamintojų, skirtingai nei dabar, jam buvo pasirengę iš anksto. Pavyzdžiui, „Iveco“ pirmąjį „Euro 6“ standartą atitinkantį vilkiką buvo parengusi likus daugiau nei šešeriems metams iki jam įsigaliojant – 2007-aisiais.

E. Jakubonio manymu, realistiškai šio dešimtmečio tikslus svarstantys rinkos dalyviai supranta, jog reikėtų labiau rūpintis veikiančiomis ir visas puses tenkinančiomis alternatyvomis.

„Suskystintomis gamtinėmis dujomis varomų vilkikų, palyginti su dyzeliniais analogais, tarša kietosiomis dalelėmis mažėja iki 85 proc., o naudojant biometaną 95 % sumažinama ir CO2 emisija. Šie skaičiai iškalbingi, turint omenyje, kad sunkiajam transportui tenka atsakomybė už maždaug 50 proc. viso sektoriaus taršos“, – tvirtina specialistas.

ACEA duomenimis, pernai 96,5 proc. ES registruotų naujų vilkikų buvo varomi dyzelinu.

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Transportas: kitos panašios naujienos
       2021-10-26 11:41:00

Išsirinkti tinkamiausią elektromobilį vilniečiui padėjo paprasta matematika

Išsirinkti labiausiai sau tinkantį modelį naujausiomis technologijomis ir tvariu mobilumu intriguojančiame elektromobilių segmente nėra itin lengva. Tai dar sudėtingiau tuomet, kai greta įprastų prioritetų norisi kažko originalaus ir netradicinio.
       2021-10-25 13:01:44

Iššūkiai, kuriuos teks įveikti pereinant prie elektra varomo sunkiojo transporto

Vilniuje vykusiame Transporto ir inovacijų forume technologijų ekspertams, verslo ir viešojo sektoriaus atstovams aptariant logistikos srities perspektyvas viena svarbiausių temų buvo veiksmingiausios priemonės, siekiant nulinės taršos.
       2021-10-25 12:53:21

Lenkijos kelių mokesčių sistemos pokyčiai – galvos skausmas Lietuvos vežėjams

Palydoviniu ryšiu paremta Lenkijos kelių mokesčių sistema „eToll“ pradėjo veikti 2021 m. birželį, o nuo spalio 1 d. šioje šalyje ši sistema liko vienintelė.
       2021-10-15 10:54:47

Kada keisti padangas: svarbu žvelgti ne tik į kalendorių, bet ir pro langą

Medžių šakoms vis labiau plinkant, o termometro stulpeliui nukrentant iki vis žemesnių padalų, turėtų sukrusti ir vairuotojai – artėja vasarinių padangų keitimo metas.
Daugiau naujų naujienų
       2021-10-27 12:48:27

Sugedo telefonas? Viskas, ką reikia žinoti apie jo garantiją

Perkantieji naujus išmaniuosius iš oficialių pardavėjų porai metų užsitikrina ramybę – jei įrenginys suges ne dėl jų pačių kaltės, jam galios 2 metų garantija.
       2021-10-27 12:27:00

Kaip sukurti privatumą atviros erdvės biuruose

Jeigu jūsų biuro stilius atvira erdvė, turėsite pagalvoti apie tai, kaip sukurti savo darbuotojams privatumo jausmą. Atviros erdvės biurai išpopuliarėjo dėl mažesnių įrengimo išlaidų, tokio tipo biuruose bendradarbiams lengviau bendrauti tarpusavyje.
       2021-10-27 11:47:55

Nuo ko pradėti statyti savo verslą, kad jis susilauktų sėkmės?

Šiuo metu matome daug raginimų pradėti savo verslus, tam teikiama valstybės parama, rengiama daug įvairių mokymų, konferencijų, programų. Dažnai girdime viešai skelbiamas sėkmės istorijas, matome įkvepiančius pavyzdžius.
       2021-10-27 11:40:06

Kaip telefone yra atkuriami gamykliniai parametrai?

Kartais nutinka tokių atvejų, kai reikia ištrinti visus išmaniojo telefono duomenis ir atkurti jo pradinius nustatymus. Turint šiuolaikines technologijas tai padaryti yra visiškai nesudėtinga, o turimus duomenis galima išsaugoti.
       2021-10-27 09:35:00

REKORDAS. Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 3509

Atlikus 24898 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 3509. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-10-27 06:29:40

Sukčių humoras: apgaulingas žinutes gyventojams siunčia Tadas Blinda

Finansiniai nusikaltėliai tampa vis išradingesni – pastaruoju metu gyventojams apgaulingas žinutes siunčia net pats žemaičių plėšikų vadas Tadas Blinda. Tokios išdaigos gali pasirodyti juokingos, jeigu nusikaltėliams šiemet nebūtų pavykę iš šalies gyventojų išvilioti apie 8 mln. EUR.
       2021-10-26 17:48:51

Taivano delegacijos vizitas atveria daug naujų galimybių Lietuvai

Trečiadienį darbą Lietuvoje pradeda didžiausia istorijoje Taivano verslo delegacija. Trijų dienų vizito metu šios šalies verslininkai ir oficialūs pareigūnai dalyvaus Lietuvos ir Taivano prekybos ir investicijų forume, lankysis Lietuvos įmonėse, pasirašys bendradarbiavimo susitarimus su Lietuvos organizacijomis bei bendrovėmis.
       2021-10-26 17:37:27

Šildymo sezonui įsibėgėjant: rizikuoja naudodami krosnis

Sparčiai vėstantys orai ir prasidėjęs šildymo sezonas, kuris, kaip prognozuojama, šiemet gali gerokai paploninti gyventojų kišenes, vėl paskatino diskusijas apie efektyvų ir saugų namų šildymą.
       2021-10-26 14:28:28

Išrinko TOP 3 brangiausius naudotus automobilius Baltijos šalyse ir Ukrainoje

Portalo autoplius.lt duomenimis, šiuo metu Lietuvoje parduodami 27 tūkst. automobilių. Iš jų – 76 kainuoja daugiau nei 100 tūkst. eurų.
       2021-10-26 11:41:00

Išsirinkti tinkamiausią elektromobilį vilniečiui padėjo paprasta matematika

Išsirinkti labiausiai sau tinkantį modelį naujausiomis technologijomis ir tvariu mobilumu intriguojančiame elektromobilių segmente nėra itin lengva. Tai dar sudėtingiau tuomet, kai greta įprastų prioritetų norisi kažko originalaus ir netradicinio.
       2021-10-26 11:16:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 2354

Atlikus 24089 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 2354. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-10-26 11:07:27

Teismas: nemokumo administratoriui būtina perduoti ne tik serverį

Įmonei iškėlus bylą dėl nemokumo ir įpareigojus vadovą perduoti nemokumo administratoriui įmonės valdomą turtą, dažniausiai vadovai galvoja apie fizinę infrastruktūrą – nekilnojamą turtą ar įrengimus.
       2021-10-26 10:58:24

Nuo sriubos iki desertų: 3 patiekalai su Helovino simboliu – moliūgu

Moliūgas – ne tik tikrų tikriausias rudens derliaus, bet ir visame pasaulyje bei Lietuvoje vis labiau populiarėjančios Helovino šventės simbolis.
       2021-10-26 10:55:07

Kaip išsirinkti tikrai gerą skalbimo mašiną?

Drabužių priežiūra kartais reikalauja tikrai nemažai pastangų, tačiau tuomet, jei pasirenkama tikrai gera skalbimo mašina, galima būti užtikrintiems, kad drabužiai bus visada švarūs ir ilgiau išlaikys savo pirminę išvaizdą.
       2021-10-25 19:32:54

Grupės „Pikaso“ vaikinai: vaikai mums svarbiau už karjerą

„Pikaso“ grupės nariai Tomas Eigertas ir Haroldas Šklėrius nėra tie vyrai, kurie itin trauktų praeivių žvilgsnius. Nors koncertuodami jie į sales visoje Lietuvoje sukviečia tūkstančius gerbėjų, atlikėjai pripažįsta, kad sostinėje netgi nėra itin atpažįstami.
       2021-10-25 15:24:39

Susisiekimo ministro M. Skuodžio komentaras dėl 5G dažnių aukciono

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) šiandien paskelbė aukcioną suteikti teisę naudoti radijo dažnius (kanalus) iš 713-733 MHz ir 768-88 MHz radijo dažnių juostų.
       2021-10-25 13:01:44

Iššūkiai, kuriuos teks įveikti pereinant prie elektra varomo sunkiojo transporto

Vilniuje vykusiame Transporto ir inovacijų forume technologijų ekspertams, verslo ir viešojo sektoriaus atstovams aptariant logistikos srities perspektyvas viena svarbiausių temų buvo veiksmingiausios priemonės, siekiant nulinės taršos.
       2021-10-25 12:56:36

Lietingasis ruduo ir vandeniui atsparūs išmanieji įrenginiai: ką reikia žinoti?

Dauguma šiuolaikinių išmaniųjų telefonų ir laikrodžių yra atsparūs drėgmei – gamintojai nurodo, kad daugelis jų gali būti net nardinami po vandeniu.
       2021-10-25 12:53:21

Lenkijos kelių mokesčių sistemos pokyčiai – galvos skausmas Lietuvos vežėjams

Palydoviniu ryšiu paremta Lenkijos kelių mokesčių sistema „eToll“ pradėjo veikti 2021 m. birželį, o nuo spalio 1 d. šioje šalyje ši sistema liko vienintelė.
       2021-10-25 12:50:02

Atostogos su vaikais – pasinaudokite visomis priklausančiomis privilegijomis

Artėjančias prailgintas moksleivių rudens atostogas nemaža dalis Lietuvos šeimų praleis užsienyje – dažniausiai jos renkasi Turkijos, Egipto, Tenerifės kurortus.
       2021-10-25 12:34:17

Specialistė dalinasi patarimais, kaip teisingai serviruoti stalą

Stalo serviravimas yra toks pats svarbus sėkmingos vakarienės elementas kaip ir patiekiamas maistas, jo skonis bei išvaizda.
       2021-10-25 12:26:38

RRT skelbia aukcioną radijo dažniams iš 700 MHz radijo dažnių juostos

2021 m. spalio 25 d. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) paskelbė aukcioną suteikti teisę naudoti radijo dažnius (kanalus) iš 713-733 MHz ir 768-88 MHz radijo dažnių juostų.
       2021-10-25 12:22:44

Mišrainių ir salotų istorijos: populiarumo paslaptys ir intriguojantys faktai

Lietuvių nacionaliniu patiekalu tapusi baltoji mišrainė buvo sukurta siekiant įtikti carinės Maskvos elito pomėgiui skanauti prancūziškos virtuvės delikatesus, o Cezario salotos neturi nieko bendro su garsiuoju Romos imperatoriumi.
       2021-10-25 10:43:43

Sveikiausia pasaulyje tituluojama virtuvė: išbandykite graikiškus receptus

Ar žinojote, kad pirmąją kulinarijos knygą dar prieš mūsų erą parašė graikų maisto gurmanas Archestratas, laikomas gastronomijos tėvu? O kad graikiška virtuvė yra plačiai pripažįstama kaip sveikiausia?
       2021-10-25 10:16:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 1810

Atlikus 9558 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 1810. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-10-24 20:19:28

Jonavoje atidarytas profesionalus kalnų dviračių parkas

Sekmadienį Jonavoje atidarytas pirmasis profesionaliai suprojektuotas ir įrengtas kalnų dviračių parkas Lietuvoje. Unikalus trijų lygių kalnų dviračių parkas įrengtas Joninių slėnyje.
       2021-10-24 19:56:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 2285

Atlikus 12630 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 2285. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-10-23 10:58:08

Suvirinta GIPL dujotiekio siūlė žymi Lietuvos ir Lenkijos dujų sistemų sujungimą

Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, nutiesus tarptautinio GIPL dujotiekio dalis iš abiejų valstybių pusių, buvo suvirinta simbolinė auksinė siūlė, žyminti dviejų Europos Sąjungos šalių dujų perdavimo sistemų fizinį sujungimą.
       2021-10-23 10:56:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 3050

Atlikus 25448 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 3050. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-10-23 10:33:38

Ketvirtoji COVID-19 banga netrukus taps didžiausia per visą pandemiją

Lietuvoje ketvirtoji COVID-19 banga netrukus taps didžiausia per visą pandemiją, rodo naujausi duomenys. Daugumoje savivaldybių atvejų, hospitalizacijų ir mirčių skaičius auga, o mažėja tik keliose Vakarų Lietuvos savivaldybėse, kuriose ir prasidėjo ši banga.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.