Naujienos

Vilniuje bus siaurinamas Konstitucijos prospektas

2021-10-13 17:20:47

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius šiandien informavo, kad „Grinda“ nufrezuos asfaltą, paruoš dirvą, kad po dviejų savaičių čia būtų pasodinta per 100 krūmelių ir per 70 medžių.

Geras noras, kad Vilnius, taptų žalesniu bei jaukesniu, tik ar reikiamoje vietoje? Gatvė yra, asfaltas neištrupėjęs... Jau daugelyje vietų eismas tapo apsunkintas dėl gatvių siaurinimo epidemijos.

Geriau "Grinda" kilometrą naujo dviračių tako nutiestų. Transporto judėjimas apsunkinamas, o alternatyviomis judėjimo galimybėmis nesirūpinama.

Ne vietoje ir ne laiku asfalto pjaustymai daromi. Ką manote?

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



2021-10-22 17:49:52 / Vytaras Radzevičius

Juostos naikinimas sukant į kairę į Kalvarijų gatvę iš Konstitucijos prospekto Vilniuje jau dabar didina spūstis. Realiai tai teroro aktas.

2021-10-18 15:49:34 / Daiva

O kada išgirsime daugiau apie strategines miesto magistrales - nusukimą į Tarandę, Šiaurinę gatvę, Mykolo Lietuvio gatvę, to paties Pedagoginio žiedo sprendimus? Vilnius.lt jau keleri metai kaip skelbia, kad Šiaurinę gatvę planuojama nutiesti iki 2020 metų. Šių miestui svarbių arterijų sprendimai nukeliami iš metų į metus, o vietoj to pirmos svarbos projektais tampa asfalto griovimai ir medžių sodinimai viduryje Konstitucijos prospekto, imituojant, kad kažkas mieste vyskta.

2021-10-18 15:34:31 / Vytas

Agitacija naudotis paspirtukais. O kur takai jiems? Kur investicijos? Nėra. Investicija tik griovimui...

Atvažiuok, Šimašiau, į Pašilaičius. Tada kartu važiuosim paspirtukais į centrą. Gal normalų taką parodysit? 10 metų važinėju, bet dar tokio neradau. Arba pripažinsit: čia reikia ivesticijų, o ne gerų gatvių griovimui ir siaurinimui.

2021-10-18 15:23:17 / Šimašius teisinasi

Kodėl daugiau medžių gatvėse reiškia ir mažiau spūsčių?
Kaip sumažinti spūstis Vilniuje? Ir kodėl automobilių fanai turėtų džiaugtis kiekvienu nauju medžiu, kiekvienu dviratininku, paspirtukininku, ar kitu, išlipusiu iš automobilio?

Paskelbėm, kad Konstitucijos prospekto nenaudojamą asfalto juostą apsodinsime medžiais ir krūmais. Ką tiksliai darome - viduriniąją asfalto dalį, kuri šiandien nenaudojama net posūkio į kairę juostai, užsodiname medžiais ir krūmais. Aišku, reikėtų pasiaurinti ir pačias juostas, nes jos platesnės nei numato teisės aktai, ir tas plotis duoda daugiau žalos, nei naudos, bet tai - vėlesniam etapui.

Gavau klausimų - kodėl NENAUDOJAMOS asfalto juostos nepaversti papildoma automobilių juosta Konstitucijos prospekte ir neva tokiu būdu sumažinti spūstis. Ir čia yra labai gera vieta pakalbėti apie šį mitą - kodėl platesnės važiuojamosios juostos, o dažniausiai ir daugiau juostų nemažina eismo spūsčių, o netgi jas didina.

Daugiau žalumos ir platūs pėsčiųjų takai kuria jaukesnį, darnesnį ir labiau su gamta draugaujantį miestą. Tikiu, kad būtent tokia miesto vizija įkvepia ne tik mane, bet ir daugelį jūsų. Tačiau apie tai plačiau kitą kartą, o šįkart susiaurinkime temą iki judėjimo automobiliais ir gatvių važiuojamosios dalies pločio.

Gausybė mokslinių tyrimų pasaulyje patvirtina - priešingai, nei atrodo daugeliui, daugiau eismo juostų gatvėse dažniausiai didina spūstis. Kodėl?

Visų pirma, butelio kakleliai automobilių eisme miestuose yra ne automobilių juostų plotis ar skaičius, o sankryžos. Todėl kur galime, didiname jų pralaidumą, keisdami į žiedus, geriau reguliuodami šviesoforus ir pan. Tačiau čia priemonės labai ribotos, paimkime tą patį Konstitucijos prospektą - viename gale piko metu kemšasi sankryža su Kalvarijų g., kitame - Pedagoginio žiedas. Šių sankryžų pralaidumo limitas jau pasiektas (žiede prašome policijos pagalbos, kad piko metu pareguliuotų ir taip padidintų pralaidumą), todėl net jei sugalvotume praplatinti ir taip jau plačią Konstitucijos pr. važiuojamąją dalį, spūstys piko metu nė kiek nesumažėtų. Aišku, padarius dar vieną viaduką virš žiedo, čia problema pasispręstų, tačiau tik tam, kad dar didesniu masteliu persikeltų į šalia esančias sankryžas. Kitaip tariant, vienas brangus sprendimas tik perkels problemą į kitą sankryžą, tuomet turėsime investuoti ten, ir taip pasaka be galo, kurią taip gerai žino daugelis JAV miestų.

? Apie eismo juostų plotį

Kalbant apie važiuojamosios dalies juostų plotį - jis nesusijęs su spūstimis, tik su judėjimo greičiu tarp sankryžų ne piko metu. Nes piko metu siaura ir plati juosta užsikemša vienodai, ir pralaidumą, kaip minėjau, lemia sankryžos, o ne juostų plotis. Kalbant apie greitį - būkim atviri - tos gatvės, kuriose judėjimas yra ir turi būti ne daugiau 50 km/h (o visose gatvėse, kurias dažnai kerta pėstieji, šalia kurių vyksta gyvenimas, taip ir turi būti), plačios juostos tiesiog skatina paspausti akceleratorių. Kartais tai turi labai rimtų pasekmių saugumui (eismo saugumo analizė įvairiose šalių tai aiškiai rodo), ir kasdienių pasekmių pėsčiųjų judėjimui (kas, pavyzdžiui, šiandien gali pasakyti, kad jam jauku pėstute kirsti Konstitucijos prospektą?).

Pastebėjote, kad Rytų Europoje žmonės miestuose laksto daug greičiau nei Vakarų Europos miestuose? Kodėl? Rytų europiečiai taip elgiasi ne dėl savo prigimties, o dėl sovietinio gatvių suplanavimo - pas mus automobilių juostų plotis gerokai didesnis nei Vakarų miestuose, pas mus gerokai per daug perteklinio asfalto (kas labai gerai pasimato pasnigus - pastebėkite, kur sniegas ant asfalto nepaliečiamas net ir pravažiavus daugybei automobilių). Palyginkite Minską ir jo kariniams paradams pritaikytas gatves net pačiame centre, su Amsterdamu, kurio centre alėjomis apsodintos gatvės - kur jaukiau? Mums priimtinesnė Vakarų kryptis ir mentalitetas, o ne posovietinė beprasmiška gigantomanija, todėl ir siauriname gatvių važiuojamąją dalį iki tokio pločio, kokio užtenka saugiai vairuoti 50 km/h greičiu (ne aplinkkelius ir magistralinius kelius, neplakime to į viena), arba 30 km/h, jeigu tai ramaus eismo gatvė, esanti arčiausiai gyvenamosios aplinkos.

? Apie eismo juostų skaičių

Ką padaro automobilių juostų skaičiaus didinimas? Ne tik teoriniai eksperimentai, bet ir praktinė įvairių pasaulio miestų patirtis - pavyzdžiui, kad ir plačiausios JAV magistralės Katy (26 juostos!) situacija - kai prieš 10-15 metų ji buvo praplatinta, rodo, kad kuriam laikui spūstys sumažėjo, bet vėliau jos dar labiau išaugo. Kodėl? Todėl, kad žmonės planuoja savo kasdienes keliones ne pagal kilometrus, o pagal laiką. Kuo iš toliau gali atvykti tik plačia magistrale, tuo daugiau žmonių pasirenka dažnai apgaulingai pigesnį, o visuomenei brangesnį gyvenimą toliau nuo miesto centro, ir kasdienį ilgą važinėjimą į darbą automobiliu. Neįtikinau? Tada kviečiu paskaityti ne mano vieną pastraipą, o daugiau. Pavyzdžiui, įveskite į google “why expanding roads increase traffic” arba ką nors panašaus - analizių ir pavyzdžių gausa jus priblokš.

? Apie žmones, judančius mieste

Visuose miestuose pagal kelionių tipus gyventojus galime skirstyti į kelias grupes. Yra grupė, kurie neturi kitų galimybių, kaip tik rinktis kelionę automobiliu - galbūt reikia atvykti iš priemiesčio į darbą, gal kelių vaikų vežimas į mokyklas skirtinguose miesto galuose arba krovinių vežimas darbo reikalais, ar dar kokios priežastys. Kad ir kokios bus eismo sąlygos - jie visada vyks automobiliu.

Yra antroji grupė, kurie neturi automobilio, arba jį turi ir nenaudoja - jie mėgsta keliones pėsčiomis, viešuoju transportu, dviračiais ar paspirtukais. Kas antra kelionė Vilniuje - būtent toks susisiekimo būdo pasirinkimas. Žinoma, kuo arčiau centro, kuo miestas kompaktiškesnis ir įvairiapusiškesnis, tuo tokių žmonių daugiau. Kuo ši grupė didesnė, tuo visiems miestiečiams patogiau. Taip, automobilių vairuotojams irgi, nes jie irgi mažiau laiko praleis spūstyse. Net kelių procentų žmonių sprendimas išlipti iš automobilių neproporcingai daug sumažina spūstis likusiems automobiliuose.

Ir tuomet yra trečioji didžiulė tarpinė grupė tarp pirmųjų dviejų. Jie gali rinktis - vykti į darbą, parduotuvę ar pramogų vietas automobiliu arba pasirinkti alternatyvias kelionių priemones - pėsčiomis, viešuoju transportu, dviračiu, paspirtuku. Labai tikėtina, kad ir jūs priklausote šiai grupei, net jei atrodo, kad automobiliui alternatyvų nėra. Mano tikslas, kad visi be išimties šiai grupei priklausantys žmonės irgi realiai, o ne teoriškai galėtų rinktis, ir kad visi be išimties būdai jiems būtų prieinami ir patogūs.

Vakarų miestai (ir jau net dalis JAV miestų, kurie prieš pusšimtį metų buvo sugadinti sparčia priemiesčių ir automobilizacijos plėtra) daro viską, kad ši pasirinkimą turinti grupė vietoj automobilių rinktųsi kitus kelionių būdus. Tą darome ir mes Vilniuje - radikaliai atnaujinome viešojo transporto parką, sparčiai kuriame dviračių takų tinklą, sodiname alėjas, po kuriomis būtų malonu eiti, sudarėme sąlygas judumo dalinimosi ekonomikai, pagal kurią pirmaujame pasaulyje. Taip, viešasis transportas pas mus dar nėra tobulas, bet tokie dalykai nepakeičiami per naktį - darome viską, kad ne tik patys autobusai ir troleibusai būtų nauji, bet ir maršrutai bei grafikas atitiktų poreikius. Ir kviečiame į jį vis naujas grupes - štai visiems mokytojams Vilnius padovanojo nemokamo viešojo transporto korteles.

Viskas tam, kad kuo daugiau žmonių galėtų pasirinkti patogiai judėti pėsčiomis ar kitomis priemonėmis, bet nebūtinai tik automobiliu. Ir, dėmesio, automobilistai. Būtent todėl jūs turėtumėt džiaugtis kiekvienu nauju dviračių taku, patogesniu pėsčiųjų taku ar nauju viešuoju transportu. Net jei jais nesinaudojate, būtent šios priemonės leidžia jums greičiau pasiekti kelionės tikslą automobiliu, o ne strigti spūstyse - nes dalis potencialių vairuotojų renkasi kitus keliavimo būdus.

? Apie sprendimus ir pokyčius Vilniaus gatvėms

Grįžkime prie intuityvaus noro platinti ir dauginti automobilių juostas, arba to paties Konstitucijos prospekto. Kas būtų, jei mieste pradėtume platinti važiuojamąją gatvių dalį? Katy magistralė JAV parodė - kuriam laikui spūstys sumažėtų, bet tik trumpam - po to pablogėtų dar labiau. Tuomet vis daugiau tos trečiosios grupės asmenų - kurie gali keliauti ir automobiliu, ir alternatyviais būdais - pradėtų rinktis automobilius. Nes juk „platesnės gatvės didina pralaidumą“, tai kodėl nepabandžius vėl grįžti prie vairo. Tokiu būdu spūstys tik padidėtų, nes platesnės gatvės pritraukia proporcingai daugiau vairuotojų, užpildančių praplėstą ruožą ir užkemšančių kitus ruožus. Tokių tyrimų pasaulio miestuose - daugybė.

Kas dar svarbu - Vilnius auga. Judėti poreikis yra ir bus vis didesnis, ir jei kažkam atrodo, kad visada bus patogu judėti tik automobiliu, tai net ir milijardinės investicijos į viadukus, sankryžas ir papildomas juostas neišspręs problemos niekam, o ją tik pagilins. Erdvės gatvėms (visiems gatvių elementams - nuo želdinių iki pėsčiųjų takų, nuo erdvės automobilių judėjimui iki jų stovėjimui) turime tiek, kiek turime ir ją būtina išnaudoti efektyviausiai, ir subalansuotai visiems judantiems. Miestuose judėjimą gerina pirmiausiai mūsų visų elgesio pokyčiai. Žalia juosta Konstitucijos pr. viduryje judėjimo automobiliu nepablogins, o miesto vaizdą ir miestiečių savijautą, judant bet kokiu būdu, tikrai pagerins.

Ir čia nesiplėsiu, kad vaikščiojimas ar važiavimas dviračiu daug sveikiau ir fizinei, ir emocinei sveikatai, ir neteršia miesto. Net jei priklausote pirmajai grupei, kurie savo kelionių be automobilio neįsivaizduoja - prisiminkite savo keliones po užsienį, pagalvokite, kurie miestai jums buvo malonesni - tie, kur viskas pritaikyta kojoms, kuriuose jauku pasivaikščioti, ar tie, kur be automobilių neįmanoma judėti. Laimė, Vilniuje daugybė žmonių suvokia, kad Nyderderlandų, o ne kaimynų rytuose kelias yra tai, ko reikia patogiam ir jaukiam gyvenimui mieste.
Kodėl siauresnės gatvių važiuojamosios dalys priduoda daugiau gyvybės miestui ir kodėl vaikštomas miestas daug geriau už važinėjamą miestą - parašysiu atskirai, tai irgi labai svarbi tema.

Nuotraukoje matote ne tik keičiamą perteklinį asfaltą Konstitucijos prospekto viduryje, kur bus žaluma, bet ir šonines alėjas - šį pavasarį pasodintus krūmus ir medžius, kurių dalis pasodinti pernai. Kažkodėl niekam anksčiau nepasirodė būtina tokiu būdu pažalinti šį prospektą, bet dabar tai jau įprastas ir atgal į trinkeles nebeatkeičiamas vaizdas, džiuginantis praeivio akį bei širdį.

2021-10-18 15:00:35 / L. R.

Kelių tiesimo specialistas į šuns dienas išdėjo R. Šimašiaus pertvarkas: šie sumanymai – sunkiai suvokiami protu.

Netrukus bus susiaurintas ir Konstitucijos prospektas, eilėje – V.Kudirkos gatvė. Esą bus saugiau pėstiesiems, nors kai buvo susiaurinta Naugarduko gatvė, čia jau buvo sužaloti trys pėstieji, o vienas mirtinai.

Kelių tiesimo specialistas siūlė palaukti žiemos. Tada ir paaiškės visų tų dabar itin sparčiai įgyvendinamų pertvarkų vaisiai.

2021-10-14 22:23:12 / No brain

Gal pirmiau sutvarkykite Pylimo gatvę (tarp Halės turgaus ir 3 PK) bei Basanavičiaus gatvės atkarpą tarp Pylimo ir Algirdo gatvių, kur duobes tokios, kad net troleibusai vos pravažiuoja, keleivių nuo kojų nenumesdami. Arba Stuokos-Gucevičiaus g. pačiame senamiestyje, kur jau galima KAM'o karinės technikos pakabos atsparumą tikrinti, o tada jau sveikos gatvės asfaltą lupti ir mišką veisti…

2021-10-14 21:36:05 / Red wing

Matomai kažkas sėdėjo savivaldybės pastate nieko neveikdamas, žiūrėjo pro langą į Konstitucijos pr. ir pradėjo svajoti, dėlioti, fantazuoti… Ir štai rezultatas… Aišku laikinas, brangiai kainuojantis, bet užtat svajonių išsipildymas.

2021-10-14 19:41:15 / Nuomonė

https://www.tvnaujienos.lt/?content_id.168

2021-10-14 18:32:10 / Vytas

Durnių laive sveiko proto nerasta…

2021-10-13 19:24:32 / Skirmantas

Nubrėžtos linijos, suklotas asfaltas, už tai sumokėjom mes visi, dabar sumokėsim, kad kažkas tai išgriautų ir užsodintų.

Daugiau naujų naujienų
       2021-10-27 12:48:27

Sugedo telefonas? Viskas, ką reikia žinoti apie jo garantiją

Perkantieji naujus išmaniuosius iš oficialių pardavėjų porai metų užsitikrina ramybę – jei įrenginys suges ne dėl jų pačių kaltės, jam galios 2 metų garantija.
       2021-10-27 12:27:00

Kaip sukurti privatumą atviros erdvės biuruose

Jeigu jūsų biuro stilius atvira erdvė, turėsite pagalvoti apie tai, kaip sukurti savo darbuotojams privatumo jausmą. Atviros erdvės biurai išpopuliarėjo dėl mažesnių įrengimo išlaidų, tokio tipo biuruose bendradarbiams lengviau bendrauti tarpusavyje.
       2021-10-27 11:47:55

Nuo ko pradėti statyti savo verslą, kad jis susilauktų sėkmės?

Šiuo metu matome daug raginimų pradėti savo verslus, tam teikiama valstybės parama, rengiama daug įvairių mokymų, konferencijų, programų. Dažnai girdime viešai skelbiamas sėkmės istorijas, matome įkvepiančius pavyzdžius.
       2021-10-27 11:40:06

Kaip telefone yra atkuriami gamykliniai parametrai?

Kartais nutinka tokių atvejų, kai reikia ištrinti visus išmaniojo telefono duomenis ir atkurti jo pradinius nustatymus. Turint šiuolaikines technologijas tai padaryti yra visiškai nesudėtinga, o turimus duomenis galima išsaugoti.
       2021-10-27 09:35:00

REKORDAS. Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 3509

Atlikus 24898 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 3509. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-10-27 06:29:40

Sukčių humoras: apgaulingas žinutes gyventojams siunčia Tadas Blinda

Finansiniai nusikaltėliai tampa vis išradingesni – pastaruoju metu gyventojams apgaulingas žinutes siunčia net pats žemaičių plėšikų vadas Tadas Blinda. Tokios išdaigos gali pasirodyti juokingos, jeigu nusikaltėliams šiemet nebūtų pavykę iš šalies gyventojų išvilioti apie 8 mln. EUR.
       2021-10-26 17:48:51

Taivano delegacijos vizitas atveria daug naujų galimybių Lietuvai

Trečiadienį darbą Lietuvoje pradeda didžiausia istorijoje Taivano verslo delegacija. Trijų dienų vizito metu šios šalies verslininkai ir oficialūs pareigūnai dalyvaus Lietuvos ir Taivano prekybos ir investicijų forume, lankysis Lietuvos įmonėse, pasirašys bendradarbiavimo susitarimus su Lietuvos organizacijomis bei bendrovėmis.
       2021-10-26 17:37:27

Šildymo sezonui įsibėgėjant: rizikuoja naudodami krosnis

Sparčiai vėstantys orai ir prasidėjęs šildymo sezonas, kuris, kaip prognozuojama, šiemet gali gerokai paploninti gyventojų kišenes, vėl paskatino diskusijas apie efektyvų ir saugų namų šildymą.
       2021-10-26 14:28:28

Išrinko TOP 3 brangiausius naudotus automobilius Baltijos šalyse ir Ukrainoje

Portalo autoplius.lt duomenimis, šiuo metu Lietuvoje parduodami 27 tūkst. automobilių. Iš jų – 76 kainuoja daugiau nei 100 tūkst. eurų.
       2021-10-26 11:41:00

Išsirinkti tinkamiausią elektromobilį vilniečiui padėjo paprasta matematika

Išsirinkti labiausiai sau tinkantį modelį naujausiomis technologijomis ir tvariu mobilumu intriguojančiame elektromobilių segmente nėra itin lengva. Tai dar sudėtingiau tuomet, kai greta įprastų prioritetų norisi kažko originalaus ir netradicinio.
       2021-10-26 11:16:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 2354

Atlikus 24089 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 2354. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-10-26 11:07:27

Teismas: nemokumo administratoriui būtina perduoti ne tik serverį

Įmonei iškėlus bylą dėl nemokumo ir įpareigojus vadovą perduoti nemokumo administratoriui įmonės valdomą turtą, dažniausiai vadovai galvoja apie fizinę infrastruktūrą – nekilnojamą turtą ar įrengimus.
       2021-10-26 10:58:24

Nuo sriubos iki desertų: 3 patiekalai su Helovino simboliu – moliūgu

Moliūgas – ne tik tikrų tikriausias rudens derliaus, bet ir visame pasaulyje bei Lietuvoje vis labiau populiarėjančios Helovino šventės simbolis.
       2021-10-26 10:55:07

Kaip išsirinkti tikrai gerą skalbimo mašiną?

Drabužių priežiūra kartais reikalauja tikrai nemažai pastangų, tačiau tuomet, jei pasirenkama tikrai gera skalbimo mašina, galima būti užtikrintiems, kad drabužiai bus visada švarūs ir ilgiau išlaikys savo pirminę išvaizdą.
       2021-10-25 19:32:54

Grupės „Pikaso“ vaikinai: vaikai mums svarbiau už karjerą

„Pikaso“ grupės nariai Tomas Eigertas ir Haroldas Šklėrius nėra tie vyrai, kurie itin trauktų praeivių žvilgsnius. Nors koncertuodami jie į sales visoje Lietuvoje sukviečia tūkstančius gerbėjų, atlikėjai pripažįsta, kad sostinėje netgi nėra itin atpažįstami.
       2021-10-25 15:24:39

Susisiekimo ministro M. Skuodžio komentaras dėl 5G dažnių aukciono

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) šiandien paskelbė aukcioną suteikti teisę naudoti radijo dažnius (kanalus) iš 713-733 MHz ir 768-88 MHz radijo dažnių juostų.
       2021-10-25 13:01:44

Iššūkiai, kuriuos teks įveikti pereinant prie elektra varomo sunkiojo transporto

Vilniuje vykusiame Transporto ir inovacijų forume technologijų ekspertams, verslo ir viešojo sektoriaus atstovams aptariant logistikos srities perspektyvas viena svarbiausių temų buvo veiksmingiausios priemonės, siekiant nulinės taršos.
       2021-10-25 12:56:36

Lietingasis ruduo ir vandeniui atsparūs išmanieji įrenginiai: ką reikia žinoti?

Dauguma šiuolaikinių išmaniųjų telefonų ir laikrodžių yra atsparūs drėgmei – gamintojai nurodo, kad daugelis jų gali būti net nardinami po vandeniu.
       2021-10-25 12:53:21

Lenkijos kelių mokesčių sistemos pokyčiai – galvos skausmas Lietuvos vežėjams

Palydoviniu ryšiu paremta Lenkijos kelių mokesčių sistema „eToll“ pradėjo veikti 2021 m. birželį, o nuo spalio 1 d. šioje šalyje ši sistema liko vienintelė.
       2021-10-25 12:50:02

Atostogos su vaikais – pasinaudokite visomis priklausančiomis privilegijomis

Artėjančias prailgintas moksleivių rudens atostogas nemaža dalis Lietuvos šeimų praleis užsienyje – dažniausiai jos renkasi Turkijos, Egipto, Tenerifės kurortus.
       2021-10-25 12:34:17

Specialistė dalinasi patarimais, kaip teisingai serviruoti stalą

Stalo serviravimas yra toks pats svarbus sėkmingos vakarienės elementas kaip ir patiekiamas maistas, jo skonis bei išvaizda.
       2021-10-25 12:26:38

RRT skelbia aukcioną radijo dažniams iš 700 MHz radijo dažnių juostos

2021 m. spalio 25 d. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) paskelbė aukcioną suteikti teisę naudoti radijo dažnius (kanalus) iš 713-733 MHz ir 768-88 MHz radijo dažnių juostų.
       2021-10-25 12:22:44

Mišrainių ir salotų istorijos: populiarumo paslaptys ir intriguojantys faktai

Lietuvių nacionaliniu patiekalu tapusi baltoji mišrainė buvo sukurta siekiant įtikti carinės Maskvos elito pomėgiui skanauti prancūziškos virtuvės delikatesus, o Cezario salotos neturi nieko bendro su garsiuoju Romos imperatoriumi.
       2021-10-25 10:43:43

Sveikiausia pasaulyje tituluojama virtuvė: išbandykite graikiškus receptus

Ar žinojote, kad pirmąją kulinarijos knygą dar prieš mūsų erą parašė graikų maisto gurmanas Archestratas, laikomas gastronomijos tėvu? O kad graikiška virtuvė yra plačiai pripažįstama kaip sveikiausia?
       2021-10-25 10:16:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 1810

Atlikus 9558 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 1810. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-10-24 20:19:28

Jonavoje atidarytas profesionalus kalnų dviračių parkas

Sekmadienį Jonavoje atidarytas pirmasis profesionaliai suprojektuotas ir įrengtas kalnų dviračių parkas Lietuvoje. Unikalus trijų lygių kalnų dviračių parkas įrengtas Joninių slėnyje.
       2021-10-24 19:56:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 2285

Atlikus 12630 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 2285. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-10-23 10:58:08

Suvirinta GIPL dujotiekio siūlė žymi Lietuvos ir Lenkijos dujų sistemų sujungimą

Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, nutiesus tarptautinio GIPL dujotiekio dalis iš abiejų valstybių pusių, buvo suvirinta simbolinė auksinė siūlė, žyminti dviejų Europos Sąjungos šalių dujų perdavimo sistemų fizinį sujungimą.
       2021-10-23 10:56:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 3050

Atlikus 25448 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 3050. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-10-23 10:33:38

Ketvirtoji COVID-19 banga netrukus taps didžiausia per visą pandemiją

Lietuvoje ketvirtoji COVID-19 banga netrukus taps didžiausia per visą pandemiją, rodo naujausi duomenys. Daugumoje savivaldybių atvejų, hospitalizacijų ir mirčių skaičius auga, o mažėja tik keliose Vakarų Lietuvos savivaldybėse, kuriose ir prasidėjo ši banga.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.