Naujienos

Temperatūros svarba miegui – kaip atvėsinti kūną naktimis?

2019-11-15 09:07:55

Įvairių tyrimų ir stebėjimų dėka šiandien žinome, kad mūsų miegui įtaką daro daugybė įvairių vidinių bei išorinių veiksnių. Tai – teisingas miego ritmas, miegojimo ciklai, čiužinys ir net miegamojo aplinka. Vis dėlto, veiksnys, kurį savo kūnų jaučiame ir identifikuoti galime kiekvienas yra temperatūra.

Esant normaliai kūno ir aplinkos temperatūrai, užmigti mums yra lengviau, o miegas išlieka kokybiškas. Vis dėlto oro sąlygų ar nuo mūsų nepriklausančio centrinio šildymo reguliuoti negalime. Sekinant aukštai oro temperatūrai, labai svarbu žinoti atsakymą į klausimą – kaip teisingai atvėsinti kūną?

Normali kūno temperatūra – kokia ji?

Jei paklaustumėme, kokia yra normali kūno temperatūra, turbūt kiekvienas nesudvejojęs atsakytų – 36,6°C. Vis dėlto, šis skaičius gali varijuoti priklausomai nuo įvairių vidinių ir išorinių veiksnių. Pavyzdžiui, žmogaus medžiagų apykaitos greičio, fizinio aktyvumo, amžiaus, lyties, dienos ir metų laiko. Jei temperatūra svyruoja nuo 36,2°C iki 37,5°C, greičiausiai jokios ligos jūsų neužklupo, o tik patiriate natūralų temperatūrų svyravimą. Tačiau, jei kūno temperatūra yra aukštesnė arba žemenė, vertėtų atkreipti dėmesį į savo sveikatos būklę.

Optimali kambario temperatūra miego metu

Kūno ir aplinkos temperatūra daro įtaką mūsų miego kokybei ir užmigimo laikui. Vakare mūsų kūno temperatūra ima žemėti ir veikia tarsi signalas kūnui pradėti gaminti miego hormoną melatoniną. Atitinkamai, jei kambaryje mūsų kūnui bus per karšta, užmigti taps itin sunku.

Jei miegamajame jausimės tarsi šaldytuve, mūsų organizmas energiją skirs kūno šilumai palaikyti, o ne kokybiškam miegui užtikrinti. Optimali kambario temperatūra turėtų siekti 15–21°C, o tinkamos kambario ir kūno temperatūros balansas ne tik gerins gilaus miego kokybę, bet ir skatins medžiagų apykaitą.

Atvėsinti kūną padeda ne tik kondicionierius

Turbūt niekas nepaneigs, kad kondicionierius – tikras išsigelbėjimas karščiu alsuojančiomis vasaros dienomis ir naktimis. Vis dėlto, kondicionavimo įranga prieinama ne kiekvienam, o kartu – kelia riziką susirgti peršalimo ligomis. GERO MIEGO KLUBO ambasadoriai dalinasi paprastais, tačiau veiksmingais patarimais, kaip atvėsinti kūną miegant karštoje aplinkoje.

Rinkitės natūralią patalynę.

Sintetinės medžiagos audiniai neleidžia odai kvėpuoti, skatina prakaitavimą. Tuo tarpu natūralios medžiagos patalynė išsiskiria pralaidumu orui, todėl miegant oda gali laisvai kvėpuoti, prakaitas ne tik nesikaupia po antklode, bet ir lengvai išgaruoja. Puikus pasirinkimas karštoms vasaros naktims ar stipriai prišildytame kambaryje – perkelio arba lino patalynė. Šios medžiagos yra išskirtinai lengvos ir pralaidžios orui.

Sudrėkinkite paklodę

Ar esate girdėję apie Egipto metodą? Egiptiečiai bandydami ištverti karštį, sugalvojo pačių įvairiausių priemonių, kaip atsivėsinti kaitriomis vasaros naktimis. Egipto metodas – tai kūno atvėsinimo būdas, kai sudrėkinta paklodė yra naudojama kaip antklodė.

Vakare išgerkite vandens

Visi vieningai sutariame, kad vandenį gerti sveika. Vis dėlto, mokslininkų, gydytojų bei dietologų nuomonės išsiskiria, kai pradedama kalbėti apie tinkamiausią laiką jam gerti. Vieni teigia, kad prieš miegą išgėrus vandens, kitą rytą prabusime paburkusiais paakiais. Kiti – jog vandens stiklinė prieš miegą ne tik numalšins troškulį, bet ir iš organizmo išvalys per dieną susikaupusius toksinus, padės subalansuoti energijos lygį, leisiantį mums greičiau atsipalaiduoti ir užmigti. Visuomet svarbu jausti balansą, tačiau viena stiklinė vandens tikrai suteiks daugiau naudos nei žalos.

Prauskitės drungnu vandeniu

Vienas iš populiariausių būdų atsigaivinti vasarą – šaltas dušas. Visgi, šis būdas nėra pats efektyviausias, kadangi greitai atšaldžius kūną, mūsų organizmas norės atstatyti nukritusią temperatūrą. Prausiantis drungnu vandeniu, jūs šiek tiek atšaldysite kūną, tačiau ne tiek daug, kad organizmas pradėtų jį šildyti.

Vakare nesportuokite

Užplūdus karščio bangai mes tampame tingesni, apatiškesni, didžiausias noras – gulėti ir nieko neveikti. Neretai vakare, nukritus termometro stulpeliui, atsigauname ir prisimename sportą. Nors sportas miego kokybei turi teigiamą įtaką, tačiau po intensyvios treniruotės kūno temperatūra bus pakilusi dar kelias valandas ir greitai užmigti nepavyks. Šiltuoju metu laiku, arba žiemą gyvenant būste, kuriame temperatūra yra labai aukšta, sportui rekomenduojama rinktis ankstyvus rytus. Tokiu metu dar nebus per daug karšta, o energijos pasikrausite visai dienai.

Išjunkite elektroninius prietaisus

Eidami miegoti iš elektros lizdų išjunkite visus miegamajame kambaryje esančius elektronikos prietaisus. Žinoma, vienas įjungtas kištukas neišskiria daug šilumos, tačiau jei paliksite įjungę kelis prietaisus – temperatūra kambaryje gali šiek tiek pakilti ir sukelti dar didesnį diskomfortą.

Atvėsinkite pėdas

Kojų pėdose bei pirštuose yra daug nervinių taškų, kurie atsakingi už įvairius procesus mūsų organizme. Dėl šios priežasties prieš einant miegoti rekomenduojame atšaldyti kojas. Pats paprasčiausias būdas – pamirkyti jas šaltame vandenyje.

Kokybiškas miegas karštose oro sąlygose

Nesvarbu, ar už lango vasaros karštis, ar žiema ir nuo jūsų nepriklausantis centrinis šildymas, užklupus karščio bangai – nepasiduokite. GERO MIEGO KLUBO ambasadoriai ragina kiekvieną vakarą ieškoti sprendimų, padėsiančių susikurti sąlygas idealiam poilsiui. Tik kokybiškai išsimiegoję galime būti energingi, žvalūs ir kupini naujų idėjų!

Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2020-07-10 13:40:04

Greiti užkandžiai: kaip paprastai nustebinti netikėtai užklupusius svečius?

„Esu šalia, galiu užsukti?“ – netikėtas bičiulio ar giminaičio skambutis kartais išverčia iš kojų, nes šaldytuvas – tuščias. O išleisti iš namų nepavaišintą svečią – ne išeitis.
       2020-07-10 13:30:51

Saulės belaukiant: maisto produktai, kurie padės gražiai įdegti

Ne paslaptis, kad vasarą norime gražiai ir tolygiai įdegti, todėl neretai mūsų paplūdimio krepšiuose atsiduria įdegį skatinantys kremai. Tačiau nereikėtų jais piktnaudžiauti, o padėti odai šiek tiek parusti gali ir įvairūs maisto produktai.
       2020-07-10 13:27:35

Įvežtiniai koronaviruso atvejai į Lietuvą – iš visų žemynų

Įvežtiniai COVID-19 atvejai Lietuvoje registruoti iš visų žemynų, išskyrus Antarktidą, kurioje atvejų nėra užfiksuota. Nuo šių metų vasario 28 d., kai mūsų šalyje buvo patvirtintas pirmasis koronaviruso atvejis, iki liepos 6 d. iš viso užregistruoti 362 įvežtiniai atvejai.
       2020-07-10 12:57:44

Dėl karantino pasikeitęs gyvenimo ritmas, keitė ir vandens vartotojų įpročius

Didžiausios Lietuvoje vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bendrovės „Vilniaus vandenys“ duomenimis, įprastai per parą Vilniaus mieste ir aplinkiniuose rajonuose sunaudojama apie 94 tūkst. kubinių metrų vandens, tačiau per karantiną jo sunaudota maždaug 7 proc. mažiau.
       2020-07-10 11:35:14

Koronavirusas (COVID-19) - liepos 9 diena

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos teikiami duomenys. Per vakar dieną patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių skaičius: 4.
       2020-07-10 09:40:36

Nuo metų pradžios – 14 žuvusių darbe

Per pirmąjį šių metų pusmetį Valstybinė darbo inspekcija (VDI) gavo 14 pranešimų apie įvykius darbe, dėl kurių darbuotojai mirė, ir 58 pranešimus apie įvykius darbe, kurių metu buvo sunkiai pakenkta darbuotojų sveikatai.
       2020-07-10 09:37:55

Skrydžiai su vaikais arba kaip tėvams paruošti atžalas kelionei lėktuvu?

Šalies aviacijai atgaunant pagreitį, Lietuvos oro uostai sulaukia vis daugiau klausimų apie taisykles, galiojančias keliaujant su vaikais arba nepilnamečių pasiruošimą savarankiškam skrydžiui.
       2020-07-10 09:35:25

Kasdien daugiau nei 3 valandos prie ekranų: kaip apsaugoti akis?

Vidutiniškai suaugęs žmogus kasdien į išmaniojo telefono ekraną žiūri 3 valandas ir 15 minučių, o tūkstantmečio vaikai beveik 7 valandas. Išmaniųjų prietaisų ekranai spinduliuoja nenatūralią, violetinę ir mėlyną šviesą, kuria piknaudžiaujant, ši gali sukelti perštėjimą, nuovargį ar netgi lemti suprastėjusią miego kokybę.
       2020-07-10 09:31:09

Neteisėtas valstybės pagalbos teikimas LRT

Interneto žiniasklaidos asociacija ir UAB „All Media Lithuania“ viešina skundo, pateikto prieš Lietuvos valstybę, tekstą. Skundą Europos Komisijai (EK) dėl valstybės pagalbos teikimo Lietuvos nacionaliniam radijui ir televizijai (LRT), pažeidžiant Europos Sąjungos valstybės pagalbos taisykles, minėtos bendrovės pateikė prieš dvi savaites.
       2020-07-10 06:45:34

Lietuvos paštas iš Gedimino pr. kelsis į Totorių gatvę

Nuo liepos 21 d. Vilniaus centre esantis AB Lietuvos pašto skyrius klientus priims naujose, pagal modernią koncepciją įrengtose patalpose, adresu Totorių g. 8.
       2020-07-09 16:22:36

Liepos danguje įspūdingi sidabriškieji debesys ir nauja kometa

Liepos naktimis šiaurinėje padangėje galima išvysti slaptingą, į šiaurės pašvaistę panašų švytėjimą. Tai paslaptingieji sidabriškieji debesys.
       2020-07-09 11:40:24

Pagaminkite patiekalą neišėję iš namų arba kuo pakeisti trūkstamus ingredientus?

Turbūt daugelis yra susidūrę su ta erzinančia situacija, kuomet nori pradėti gaminti patiekalą, kurio taip trokšti ir pastebi, jog tam trūksta vieno ar dviejų ingredientų.
       2020-07-09 09:35:14

Koronavirusas (COVID-19) - liepos 8 diena

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos teikiami duomenys. Per vakar dieną patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių skaičius: 3.
       2020-07-09 07:48:32

Tyrimas: tik 5 proc. lietuvių jaučiasi saugūs išeiti į pensiją

Beveik ketvirtadalis Lietuvos gyventojų šiųmetės krizės akivaizdoje patyrė didelį stresą dėl savo finansinės situacijos, tačiau pradėti taupyti ar investuoti neplanuoja.
       2020-07-09 07:29:45

Smulkios vairuotojų nuodėmės – didelė rizika kitiems eismo dalyviams

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti kitais dalykais: naršė telefone ar skambino, valgė, žaidė su vaikais ar nesusitvarkė su automobilio salone nerimstančiu naminiu gyvūnu.
       2020-07-09 07:23:40

Nuo spūsčių iki gamtos stichijų: kas išspręs šiuolaikinių miestų problemas?

Šiandien miestuose gyvena per 50 proc. pasaulio gyventojų. Skaičiuojama, kad 2050-aisiais šis rodiklis išaugs iki 75 procentų. Lietuva jau artėja prie šių skaičių – statistikos departamento duomenimis, 2019 m. Lietuvos miestuose gyveno 67,1 proc. nuolatinių šalies gyventojų.
       2020-07-08 18:24:58

Makaronai lietuviškai? 3 vasariški ir greiti receptai iš šviežių daržo gėrybių

Ar makaronai – tai būtinai tik itališkas patiekalas? O galbūt krapų pestas, karamelizuoti burokėliai ar rūkytas varškės sūris ne ką prasčiau dera nei trinti pomidorai ar parmidžianas?
       2020-07-08 18:24:05

Teismų krūvio svarstyklės – ne ginčo bylas gali perimti notarai

Lietuvos teismai pagal gaunamų civilinių bylų skaičių yra vieni labiausiai apkrautų teismų Europos Sąjungoje. Todėl Teisingumo ministerija parengė įstatymų pataisų paketą, kuriuo siūloma kai kurias teismų funkcijas, nesusijusias su ginčų sprendimu, perduoti kitoms institucijoms.
       2020-07-08 18:19:27

Atvykusiems iš dar 7 šalių bus privaloma izoliacija

Rumunija, Bulgarija, Mergelių salos, Seišeliai, Džibutis, San Marinas ir Svazilandas – naujos šalys, iš kurių grįžus bus privaloma 14 dienų izoliacija.
       2020-07-08 18:15:02

Kelionių organizatorius „Tez Tour" stabdo keliones į Bulgariją

Dėl pastaruoju metu blogėjančios epidemiologinės situacijos Bulgarijoje, kuomet fiksuojamas padidėjęs sergamumo rodiklis Covid-19 liga, tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“ stabdo užsakomuosius skrydžius į Bulgariją.
       2020-07-08 18:12:30

LRTK stabdo TV programų „RT“ laisvą priėmimą

2020 m. liepos 8 d. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (toliau – LRTK) priėmė sprendimą sustabdyti Lietuvos Respublikoje retransliuojamų ar platinamų internete televizijos programų „RT“, „RT HD“, „RT SPANISH“, „RT DOCUMENTARY“ ir „RT DOCUMENTARY HD“ laisvą priėmimą.
       2020-07-08 12:24:01

Koronavirusas (COVID-19) - liepos 7 diena

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos teikiami duomenys. Per vakar dieną patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių skaičius: 10.
       2020-07-08 11:42:44

Ypatingi augalai: švarus ir drėgnas kambario oras be papildomų pastangų

Kambariniai augalai ne tik kuria namų jaukumą, bet ir gerina patalpų oro kokybę. Didžiąją dalį vandens, kurį naudojame jų laistymui, augalai vėliau išgarina per lapus bei sugeria ore esančius teršalus, tad gali būti naudojami kaip natūralus, orą drėkinantis ir jį valantis filtras.
       2020-07-08 08:17:09

M.Dubnikovas: Pigūs pinigai – galimybė tapti stipresniais nei prieš krizę

Ne veltui sakoma, kad krizė gali tapti ir puikia galimybe sustiprėti. Tik reikia laiku ir protingai tuo pasinaudoti. Ši pandemija, kurią su visais jos padariniais, vis dar išgyvena pasaulis, neišvengiamai įeis į istoriją kaip vienas didžiausių iššūkių verslui.
       2020-07-08 08:14:00

Karantino pamoka: kaip internetiniai prekių katalogai virto e. parduotuvėmis

Koronaviruso pandemija supurtė tiek mažesnius, tiek didesnius verslus, o dalį jų privertė arba persiorientuoti bei skaitmenizuotis, arba nutraukti savo veiklą. Taip nutiko ir nedideliam šeimos verslui „Urban Food“, gaminančiam maisto miltelius.
       2020-07-08 08:07:42

Kardiologė: cholesterolį įmanoma kontroliuoti ir be vaistų

Žmogus negali pakeisti savo biologinio amžiaus, bet gali atitolinti lėtines širdies ir kraujagyslių ligas, jei jo kraujagyslės bus „švarios“. Mokslas įrodė, kad šiuolaikiniai būdai kontroliuoti mažo tankio cholesterolį, dar vadinamą „bloguoju“, gali padėti išvengti infarkto ir insulto.
       2020-07-08 08:03:44

Lietuvos žmonių kiemuose – vis daugiau išmanių ir prabangių daiktų

Lietuvos gyventojai kiekvienais metais ne tik namus, bet ir kiemus papildo išmaniaisiais elektronikos prietaisais. Draudikai pastebi, kad namų kiemuose naudojamas turtas kasmet brangsta, nes tautiečiai žengia koja kojon su technologijomis.
       2020-07-07 17:15:31

Lietuva įsigys vaisto koronavirusui gydyti

Lietuva planuoja įsigyti antivirusinio vaisto remdesiviro, skirto koronaviruso infekcijai (COVID-19 ligai) gydyti. Dalis suplanuoto vaisto kiekio bus perkama centralizuotai, t. y. kartu su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis, kitą dalį Lietuva įsigys individualiai.
       2020-07-07 13:30:36

Frankfurtas – vieta, kurią privalote aplankyti

Ar galite įsivaizduoti nuostabų rezultatą, kai vienoje vietoje dera spindintys dangoraižiai ir tuo pačiu nuostabios gamtos plotmės? Nereikia net įsivaizduoti, jeigu turite galimybę apsilankyti Frankfurte.
       2020-07-07 13:30:33

Tinkama pagalvės priežiūra garantuoja ilgaamžiškumą

Ar patalynei reikia skirti dėmesio, kad ji kuo ilgiau tarnautų? Žinoma, tačiau tai daro retas. Štai užvalkalus, užtiesalus daugelis mūsų skalbia kartą per savaitę ir dar dažniau, tačiau tinkamai nesirūpina pačia patalyne.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.