Naujienos

Aido Gedvilo pranešimas: „Ne automobilių taršos, o tautos kiršinimo mokestis“

2021-12-03 13:24:55

Aplinkos ministerija po ilgų svarstymų, gąsdinimų ir klaidinimų, be platesnių diskusijų su visuomene, kaip jau tapo įprasta šioje Vyriausybėje, pagaliau išgrynino automobilių apmokestinimo koncepciją.

Siūloma atsisakyti šiuo metu galiojančio automobilių registracijos mokesčio ir palikti tik taršos mokestį, kuris įneš dar daugiau sumaišties, negu buvo iki šiol.

Pirmiausia, labai norėtųsi paklausti pačių Aplinkos ministerijos klerkų ir įvairaus plauko ekspertų, išdygusių kaip grybų po lietaus, kiek jie patys yra draugiški aplinkai, kiek svarbi jiems patiems mažesnė aplinkos tarša ir švarus oras. Norėčiau pamatyti, su kokiais automobiliais jie važinėja. Ar jie tikrai visi jau yra persėdę į draugiškus aplinkai automobilius? Ministras taip ramiai bando mums įpiršti tą „Tautos kiršinimo mokestį“, kad, rodos, galima ir patikėti jo nuoširdumu.

Kai pasižiūri į šiandienos aplinkos sergėtojus, supranti, kad arba jie rengia projektus už Europos Sąjungos lėšas ir iš to pragyvena, arba bendradarbiauja su Aplinkos ministerija, įgyvendinant svarbius Projektus, arba šiaip yra prisitaikėliai, nes jų veikla yra priklausoma nuo ministro, ministerijos klerkų sprendimų, Europos Sąjungos ir kitų fondų, ar lobistų.

Esama situacija

Tad vadinkime faktus savais vardais ir nebūkime „išverstaskūriais“. Beveik pusantrų metų visuomenė buvo audrinama transporto registracijos mokesčiu. Iniciatoriai suokė, koks jis neišvengiamai reikalingas, kol galu gale tapo aišku, kad toks mokestis galimai prieštarauja europinei teisei. Štai Jums naujas pavyzdys – Europos Sąjungos sankcijos ir šimtamilijoninės baudos už tai, kad nėra apmokestinti automobiliai. Man panašu į pataikavimą Briuseliui mūsų žmonių sąskaita. O Jums?

Vienoje televizijos laidoje taršos mokestį, vidutiniškai sieksiantį apie 140 Eur žmogui, ministras prilygino net civilinės atsakomybės draudimui. Toks palyginimas, mano supratimu, visiškai nelogiškas ir neadekvatus, nes draudimas suteikia konkrečią paslaugą. Kokią paslaugą vairuotojui suteiktų jo sumokėtas taršos mokestis? Matyt vienas ministras ir težino...

Ministras sako, kad trečdalis automobilių savininkų mokesčio nemokės, nes jų automobilių CO2 tarša neviršys 130 g/km. O tai, kad laikui bėgant taršos riba mažės ir mokestis bus didinamas, nutylima? Neoficialaus pokalbio su Aplinkos ministerijos atstovu metu negavau patikinimo, kad ateityje ir elektromobiliai nebus apmokestinti. Prisiminkime nekilnojamojo turto mokesčio atsiradimą, įgyvendinimą ir kiek kartų jau mažėjo neapmokestinamoji turto riba?

Dar daugiau, ministras pasakė, kad pusė vartotojų mokės tik iki 100 Eur. Natūraliai kyla klausimas, tai kam tas mokestis reikalingas, nes jo poveikis bus menkas – įplaukos į biudžetą nebus įspūdingos, o ir vairuotojai nebus motyvuoti keisti transporto priemonių? Akivaizdu, kad ministras nėra iki galo nuoširdus.

Kilnūs tikslai turi būti siekiami progresyviomis priemonėmis. Dabartinėje Vyriausybės patvirtintoje tvarkoje neįžvelgiu jokio racionalumo, išskyrus kaip dar vieną „Tautos kiršinimo mokestį“, kuris papildys skylėtą biudžetą. Ir toks pasipinigavimas vyksta nuolat. Ką tik teko stebėtis, kai kylant elektros ir dujų kainai prašėme palengvinti naštą gyventojams ir sumažinti PVM, bet argi ši valdžia įgali? Pririšti pensijas ar minimalų darbo užmokestį vidutinio darbo užmokesčio – šiai valdančiajai koalicijai ši misija yra neįmanoma. Įvesti naujus mokesčius? Lengvai!

Tik PVM tarifas nejudinamas, nors nuo 18 iki 21 procento konservatoriai jį padidino „laikinai“. Ir tas laikinumas tęsiasi jau daugiau kaip 11 metų. Suprantu, kad jų sprendimo niekas nenorėjo taisyti, tačiau dabar juk nereikia ir nieko prašyti, nes tos pačios partijos vėl yra prie valdžios vairo.

Dar ministras kalba, kad kuro dedamoji įtraukta į viską, todėl rinkti mokestį per akcizą neperspektyvu ir, kad iki 5 500 Eur galima įsigyti komfortišką šeimos automobilį, už kurį nereikės mokėti taršos mokesčio. Įdomu, kur čia tokių mašinų yra? Amerikos daužtų automobilių aukcione ar kur kitur – žino ministras, tik mums tos vietos neatskleidžia?

Nukrypimai nuo logikos

Ministerijos keičia senus automobilius į taršius automobilius už valdiškus pinigus ir jokios atsakomybės neprisiima, o juk ir už transportą, ir taršos mokestį vis tiek galiausiai sumokės mokesčių mokėtojai, kurie ir taip pastatomi prieš faktą, kad reikės mokėti dar ir už savo automobilius. Kur buvo ministerijų klerkai anksčiau, kad iki šios dienos valstybinių įstaigų transportas tebėra netinkamas.

Iš šalies žvelgiantys ekspertai, nesusiję su ministerija, pavyzdžiui, ekonomistas Raimondas Kuodis, tiesiai šviesiai rėžė tiesą, kad tai bus turto mokestis, o ne taršos, nes jis bus nesusijęs su nuvažiuotais kilometrais. O tai reiškia, kad net jeigu automobilis ir bus naujas, nepatenkantis į apmokestinamųjų sąrašą, bet nuvažiavęs daugiau už taršų automobilį, jo žala gamtai bus net didesnė. Panašu, kad bus taip, jog tas, kuris nuvažiuos dešimtis tūkstančių kilometrų, už gamtos taršą sumokės mažiau, negu kaimo žmogus, nuvažiavęs vos kelis tūkstančius kilometrų per metus. Kartais atrodo, kad valdininkai net nesupranta, iš kur tas CO2 atsiranda. Juk ne nuo automobilio, o nuo sudeginto kuro. Kur dingo toks nuvalkiotas, tačiau labai teisingas principas ,,teršėjas moka“? Kodėl žmogus, turintis kelis automobilius asmeniniam naudojimui, turi mokėti už kiekvieną atskirai, nors vairuoja jis vienas. Suprantama, kad vienu metu jų abiejų jis neeksploatuos.

Ar tik ministras sprendimą visai Lietuvai siūlo ne pagal Vilnių, nes ten tarša didžiausia? Tuo tarpu aš siūlyčiau nuvažiuoti ir į kitus tuštėjančius miestus. Jeigu reikia, galiu ir palydėti. Apskritai, kalbant apie Vilnių, vos prieš kelis metus žinodamas, kad visas pasaulis juda ekologiškumo link, Vilniaus meras Remigijus Šimašius autobusų parką pildė dyzelinu varomais autobusais. Kitas absurdas toks, kad nežinau nė vienos atskirtos juostos viešajam transportui, kuri būtų įrengta neaukojant esamų eismo juostų. Dar kitas pavyzdys – kai reikia saugoti Valakampių tiltą, nes jam reikalingas kapitalinis remontas, piešiama ,,A“ juosta. Dėl to gyventojai, važiuojantys ne viešuoju transportu, lieka įkalinti dar didesnėse spūstyse ir taip dar labiau teršia orą. Tokie sprendimai yra absurdiški ir sunkiai logiškai paaiškinami. Belieka kreiptis į valdžią, kad paliktų gyventojus ramybėje, kol institucijų veiksmai nėra koordinuojami tarpusavyje ir infrastruktūra nėra gerinama racionaliai.

Geras pavyzdys situacijos absurdiškumui iliustruoti yra vienos daugiavaikės šeimos net su penkiais mažamečiais vaikais laiškas man: „Sveiki, esu Povilas, gyvenantis Vilniaus r. Džiaugiamės su žmona dorai augindami 5 vaikus, jiems 3, 6, 10, 11, 13 metų. Turime didelį septynvietį automobilį – vienatūrį miniveną, varomą benzinu, su įmontuota dujų įranga. Mūsų automobiliui būtų taikomas beveik maksimalus mokestis. Viešai deklaruojama, kad mokestis skirtas perorientuoti visuomenę į ekologiškesnes transporto rūšis. Tačiau gausioms šeimoms alternatyvų tiesiog nėra. Elektrinių 7-viečių minivenų arba mikroautobusų – nėra. Išskyrus „Mercedes“ V klasės mikroautobusą, kurio kaina prasideda nuo ~80 tūkst. eurų. Net ir naujausi 2021 m. minivenai, turintys 7 vietas ir bagažinę, tokie kaip „Ford Galaxy“ ar „Seat Alhambra“, turi >160 g/km CO2 reikšmes, reiškiančias, kad teks mokėti taršos mokestį. Alternatyvos, pvz. viešasis transportas, mums kainuoja ~4 kartus brangiau nei vykstant savo automobiliu. Išeina, kad mūsų šeima, bus „baudžiama“ už tai, kad esame gausi šeima, sąmoningi piliečiai, kad tikime gimstamumo skatinimo politika ir pan. Šiuo mokesčiu esame skatinami vietoj 1 turėti 2 mažesnius ir „mažiau taršius“ automobilius, už kuriuos nereikėtų mokėti taršos mokesčio. Prie jūros, pas senelius ar į teatrą vyktume 2 automobiliais. Sudegintume ~30 proc. daugiau kuro ir išskirtume tiek pat daugiau CO2. Užimtume 2 parkavimo vietas mieste. Vietoj 4 sunaudotume 8 padangas, vietoj vieno – du akumuliatorius, filtrus, tepalus, valytuvus ir pan.“

Alternatyvos

Kadangi taršos mokestis nebus nei sąžiningas, nei motyvuojantis ir skatinantis, todėl pagrindinis tikslas – taršos mažinimas – pasiektas tikrai nebus, o tik dar labiau apsunkins žmonių gyvenimą, nuskurdins juos ir supriešins, kaip jau yra šios Vyriausybės supriešinti skiepyti ir neskiepyti žmonės. Gal jau būtų laikas atsižvelgti į gerąsias kitų šalių patirtis? Ar iš gero gyvenimo didžioji visuomenės dalis eksploatuoja 15–20 metų senumo automobilius? O tie, kurie galėtų mokėti mokestį, ir vėl liks nepralošę, nes jau dabar važinėja naujais automobiliais.

Kodėl, kalbant apie automobilių apmokestinimą, nekalbama apie skatinamųjų priemonių praplėtimą įsigyjant mažiau taršų automobilį, infrastruktūros gerinimą? Kodėl nesivadovaujama gerąja kitų šalių patirtimi? Įdomu tai, kad kai kalbama apie akcizo dyzeliniam kurui didinimą, ministerijos atstovai Lietuvą lygina su Vokietija ir visa Vakarų Europa, o kai kalba apie atlyginimus, jau nebelygina, nes ir lyginti nėra ką.

Ar ne gamintojai turi prisiimti atsakomybę už taršių priemonių gamybą? Jie turi rasti būdą, kaip sumažinti išmetamų emisijų tonų kiekį. Taip sutaupysime gyventojams papildomų išlaidų, jie bus dėkingi. Jei kažkas sukūrė taršų automobilį, tai tegul ir susimoka. Palikit mūsų žmones ramybėje, nes jie, pirkdami automobilį, jau susimokėjo.

Siekiant oro taršos mažinimo, kam, iš principo, labai pritariu, valstybė taip pat turi prisiimti atsakomybę ir, neperkeldama problemos ant gyventojų pečių, galėtų supirkti taršiausius automobilius ir utilizuoti juos. Kas iš to, kad tas automobilis nukeliaus į kitą šalį, juk toks veiksmas problemos globaliu lygiu nespręs.

Kodėl nebuvo paruoštos alternatyvos taršos mokesčiui? Vis dar neišplėtota viešojo transporto infrastruktūra, nors tai yra ypač opus klausimas visoje Lietuvoje, ypač mažuose miestuose. Dar viena iš galimų taršos mažinimo priemonių – taršių automobilių importo ribojimas.

Beje, kalbėdami apie taršą, nepamirškime, kad ji gali pradėti mažėti natūraliai, nes didžiosios transporto įmonės dėl valdžios neveiklumo ir įvairių dirbtinų kliūčių sudarymo savo automobilius perregistruoja kaimyninėse šalyse, taip pat ir Lenkijoje.

Tad alternatyvų taršos problemai spręsti tikrai yra apstu, tačiau vieną gražią dieną, kad ir po metų, apmokestinti jau senai įsigytas transporto priemones, yra mažų mažiausia nekorektiška. Įsivaizduokime, ką reikės daryti žmogui, kuriam tas mokestis bus lygus penktadaliui jo turimos transporto priemonės vertės arba ketvirtadaliui jo gaunamos algos? Suprantu idėją uždrausti dyzelinu varomiems automobiliams įvažiuoti į miesto centrą. Gal šiuo atveju žmonės patirtų nepatogumų, bet bent jau nereikėtų prarasti automobilio ir patuštinti piniginės. Į klausimą, ką daryti žmogui, turinčiam 1 000 Eur kainuojantį automobilį, ministras atsako, kad jį galima pasikeisti į ekologiškesnę alternatyvą. Po tokių atsakymų atrodo, kad ministerijos vadovas skraido kažkur kosmose ir neturi žalio supratimo apie tai, kas vyksta Lietuvoje.

Pabaigai

Sakote, elektromobilis pats žaliausias? Ogi, ne! Yra „žalesnių“, pavyzdžiui, biometanu varomas transportas. Elektromobilio išmetama emisija tonomis siekia 0 tik eksploatacijos metu. Tuo metu, remiantis Europos Parlamento ir Tarybos direktyva dėl skatinimo naudoti atsinaujinančių išteklių energiją ir Gas On tyrimų ir inovacijų projekto duomenimis, dyzelino, suskystintų dujų ir suslėgtų dujų gamybos ir utilizavimo metu, išmetamos emisijos siekia 6 t, benzino – 5 t, o elektromobilių – net 9 t. Ir kitas svarbus rodiklis – išmetamos emisijos kiekis kuro aprūpinimo periodu. Taigi, elektromobilių išmetamos emisijos kuro aprūpinimo metu siekia 11 t, kai tuo metu benzino, dyzelino, suslėgtų gamtinių dujų – 4 t, o suskystintų dujų – 2 t. Ir nepamirškime fakto, kad Lietuvoje žaliosios elektros dalis bendrame balanse nesiekia net 30 proc. Kitaip sakant, ne viskas auksas, kas auksu žiba.

Ministras televizijos laidoje atviravo, kad jam nemalonu siūlyti tą mokestį, nes tenka kaip kempinei sugerti daug nepasitenkinimų. Ministre, o kaip kitaip, kai klausimas paruoštas be jokios fantazijos ir skamba visiškai neįtikinamai, netgi galima sakyti labai valdiškai.

Ir iš principo, kas gi čia vyksta su liberalais? Prieš rinkimus visiems žada laisvę, net ir nuo mokesčių, o kai gauna valdžią, vienas gatves siaurina, medžius važiuojamojoje dalyje sodina, kitas, įvesdamas naujus mokesčius, meluoja ir nemirkčioja, neva toks mokestis savalaikis ir neišvengiamas. Štai ir Laisvės partijos lyderė Aušrinė Armonaitė iš principo atrodo neapsisprendusi, kaip ir jos partijos kolegos: tai ji „Facebook“ piktinasi naujo mokesčio atsiradimu, tai Vyriausybės posėdyje, kartu su savo partijos deleguotais ministrais, taršos mokesčio įvedimą palaiko ir balsuoja ,,UŽ“. Lyg ir nori pataikauti rinkėjams, tačiau ar ji supranta, kad ir rinkėjai tai supranta? Kokiu tikslu veidmainiaujama, paliksiu spręsti Jums.

Sutinku, kad turime rūpintis oro tarša, ypač Lietuvoje, kur užterštumas kietosiomis dalelėmis yra vienas didžiausių Europoje, tačiau tai reikia daryti kompleksiškai, diskutuoti su visuomene apie alternatyvas, o ne bauginti, bausti ir apmokestinti „Tautos kiršinimo mokesčiais“.

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2022-08-18 18:08:46

Automobilio degalų sąnaudų mažinimas: Paprasti būdai taupyti pinigus

Automobilio įsigijimo kaina vis didėja. Degalų kainos kyla, todėl vairuotojai vis labiau suinteresuoti mažinti degalų sąnaudas ir vairuoti protingiau. Šiame straipsnyje rasite praktinių patarimų, kurie padės sutaupyti pinigų ir kartu sumažinti automobilio degalų sąnaudas bei išmetamo CO2 kiekį.
       2022-08-18 17:44:32

Iš finansinių klaidų nepasimokiusiems lietuviams žiema gali apkarsti

Kad ir kokį finansiškai tvarkingą gyvenimą gyventume, kiekvienam iš mūsų bent vieną kartą greičiausiai teko apmokėti mažesnę ar didesnę skolą.
       2022-08-18 15:03:49

VERT: dėl UAB „Perlas energija“ pranešimo stabdyti veiklą

UAB „Perlas energija“ pranešus apie veiklos sustabdymą, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) pradeda bendrovės patikrinimą. Jo metu VERT sieks įvertinti nepriklausomo elektros energijos tiekimo veiklos stabdymo pagrįstumą vartotojų, su kuriais buvo sudarytos elektros energijos tiekimo sutartys fiksuotomis kainomis, atžvilgiu.
       2022-08-17 17:32:05

Kyla klausimas, ar dabartinės rinkos taisyklės gali funkcionuoti

Seimo narys Lukas Savickas dėl situacijos elektros rinkoje kreipėsi į Ingridą Šimonytę ir Europos Komisiją: „Kyla klausimas, ar dabartinės rinkos taisyklės gali funkcionuoti tokiomis sąlygomis“
       2022-08-17 17:28:48

Kaip verslui užimti aukštesnes vietas Google paieškoje?

Aukšta vieta "Google" paieškos rezultatuose labai svarbi kiekvieno verslo sėkmei. Jei potencialūs klientai negali rasti jūsų svetainės, jūsų verslas sunkiai klestės.
       2022-08-17 13:57:08

Kvantinės technologijos: sudėtingi, bet ateities pasaulį pakeisiantys sprendimai

Kvantinis mažų dalelių pasaulis daugeliui iš mūsų yra labai menkai pažįstamas arba nepažįstamas visai. Jis remiasi visai kitokiais fizikos dėsniais, dėl kurių dalelės gali pereiti kiaurai barjerus ar būti dviejų būsenų vienu metu.
       2022-08-17 10:36:36

Daržovių konservavimo taisyklės: kaip gaminti, kur laikyti ir kiek vartoti?

Prasidėjus gausiam daržovių derliui daugelis ne tik mėgaujasi šviežiomis gėrybėmis, bet ir dalį jų šaldo, džiovina arba marinuoja. Konservuotos daržovės tikrai pravers atšalus orams, be to, padės sutaupyti.
       2022-08-17 10:22:49

Žmonės pavargo nuo aukštų elektros kainų: vis daugiau gyventojų skolinasi

Neprognozuojamai augant elektros kainoms, daugėja siekiančių tapti energetiškai nepriklausomais – šių metų liepos mėnesį paraiškas saulės elektrinių įrengimo finansavimui pateikė daugiau nei 17 tūkst. gyventojų, o iki rugpjūčio vidurio – dar 7,5 tūkst., skelbia Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA).
       2022-08-17 10:18:14

„Netflix“ vadovas prognozuoja televizijos mirtį: ar tikrai jai liko 5-10 metų?

Pastaraisiais metais smarkiai išpopuliarėjus vaizdo turinio transliavimo paslaugoms, linijinės televizijos likimas atsidūrė didžiausioje kryžkelėje nuo pat jos atsiradimo.
       2022-08-17 10:13:18

Būdų turėti automobilį tampa vis daugiau – kurį pasirinkti?

Prieš kurį laiką galvojant apie transporto parko papildymą įmonėms pirmiausia reikėdavo atidžiai susiskaičiuoti savo sąskaitose sukauptus pinigus – automobilio turėjimas buvo lygus nuosavybės teisei į jį.
       2022-08-17 09:06:18

Perkate būstą nesusituokę: ką būtina žinoti?

Bendrą gyvenimą pradedančių porų sprendimą įsigyti ar nuomotis būstą dažnai nulemia jų šeiminė padėtis. Vienos didžiausių Lietuvoje nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovių „Realco“ duomenimis, susituokusieji būstus įsigyja 4 kartus dažniau nei gyvenantys neregistruotoje santuokoje.
       2022-08-16 17:14:59

Aktyvūs darbai vasarą – kaip nepakenkti nugarai?

Infliacija jau viršijo 21 proc., taigi dalis žmonių svajonių atostogas iškeitė į poilsį namuose, kur kyla visokių išganingų minčių – gal iš nuobodulio perstumdyti baldus? Griebtis remonto?
       2022-08-16 17:07:07

Dar 8 tūkstančiai gyventojų panoro įsigyti elektrines iš saulės parkų

Rugpjūčio 15 d. baigėsi kvietimams teikti paraiškas kompensacijoms už elektrines iš saulės parkų gauti. Aplinkos projektų valdymo agentūra sulaukė beveik 7500 paraiškų už kiek daugiau nei 12,1 mln. eurų.
       2022-08-13 10:51:15

Lietuvos šokėjai triumfuoja prestižiniame turnyre Vokietijoje

Štutgarte, Vokietijoje, šiandieną baigsis 34-ąjį kartą surengtos vienos didžiausių ir prestižiškiausių sportinių šokių varžybų pasaulyje – Atvirasis Vokietijos čempionatas (German Open Championships).
       2022-08-12 20:09:26

Vedybų sutartis – apsauga nuo nelaimingos meilės ir nepavykusio verslo

Lietuvoje kasmet sudaroma vis daugiau vedybų sutarčių, apsaugančių nuo ilgų ir labai brangių skyrybų. Ir, panašu, ne be reikalo – statistika rodo, kad beveik pusė šalyje sudaromų santuokų išyra.
       2022-08-12 20:04:41

Įžengėme į naują demografinį gimstamumo etapą, kuris nenuteikia viltingai

Gimstamumas Lietuvoje 2021 m. krito į žemumas, kurios pranoksta net ir niūriausias prognozes. Tai labai bloga žinia Lietuvai, kurios demografinė būklė ir perspektyvos jau seniai nekėlė optimizmo.
       2022-08-12 18:41:31

Per anksti nesidžiaukite radę gintaro – tai gali būti baltasis fosforas

Po audrų pajūrio gyventojai skuba ieškoti gintaro, tačiau aplinkosaugininkai ragina būti budriems – vietoje gintaro galite rasti baltojo fosforo gabalėlių. Nusprendus rinkti gintarus reikia laikytis visų įmanomų atsargumo priemonių:
       2022-08-12 15:58:39

Pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai, kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę apžiūrą (TA) vežami po 3 metų nuo pirmosios registracijos, o po to, kas dvejus metus.
       2022-08-12 15:39:44

Nauji langai jaukiems namams

Reikalingi nauji langai? Kreipkitės į patyrusius langų meistrus, kurie suteiks jūsų namams tinkamiausius pasiūlymus. Su specialistų pagalba lengviau susigaudysite, kokie langai būtų visais atžvilgiais praktiškiausi ir tinkamiausi, leistų sutaupyti išlaidų.
       2022-08-12 13:30:54

Iš Sitkūnų radijo stoties prabilo „Radio Pravda“

Istorinė radijo stotis Sitkūnuose (Kauno r.) rugpjūčio pirmosiomis dienomis vėl atgimė – iš jos vidurinėmis bangomis 1557 kHz dažniu į eterį pradėta siųsti radijo programa rusų kalba „Radio Pravda“.
       2022-08-12 13:19:38

9 įdomūs faktai apie laivų krikštijimą: nuo žiaurių tradicijų iki šampano

Nuo tada, kai žmonės pradėjo plaukioti vandenyse, naujo laivo nuleidimas į vandenį būdavo pažymimas iškilminga ceremonija. Babiloniečiai aukojo jaučius, vikingai savo jūrų dievui – žmonių aukas.
       2022-08-12 10:28:28

Elektromobilį krausim greitai ir (ar) patogiai?

Šiais laikais daugybei vartotojų labai svarbu, kad kiekvieną akumuliatorių turintį įrenginį, įskaitant nešiojamuosius kompiuterius, mobiliuosius telefonus ir elektromobilius, būtų galima greitai įkrauti.
       2022-08-12 10:23:41

Komfortiškos darbo erdvės įrengimas namuose: nuo ko pradėti?

Nors į biurus sugrįžome jau senokai – visgi daugelis vis dar dažnai renkasi hibridinį darbą arba dirba iš namų. O tam, kad darbas namuose eitųsi kuo sklandžiau – privalu įsirengti komfortišką erdvę: pasirinkti patogią kėdę, stalą, dėmesį atkreipti į apšvietimą bei kitas jaukumo darbo zonai suteiksiančias detales.
       2022-08-12 09:45:07

Gyventojai raginami kreiptis paramos įsigyti saulės elektrinių iš saulės parkų

Dar šį savaitgalį gyventojai, norintys prisidėti prie atsinaujinančių energijos išteklių plėtros bei sutaupyti lėšų, kviečiami įsigyti dalį elektrinės iš vystytojo parkų. Kvietimas galioja iki rugpjūčio 14 d.
       2022-08-12 09:27:24

Žolinę švęsite gamtoje: ką daryti, jei įgėlė vabzdys, o vaistinėlė namie?

Ilgasis savaitgalis žada gerus orus, kurie daugumą paskatins Žolinę atšvęsti gamtoje. Išvengti vabzdžių tokiu metu sudėtinga, tačiau ką daryti, jei vienam iš jų įgėlus supratote, kad vaistinėlė liko namuose?
       2022-08-12 09:22:50

Saulės elektrinę verslui jau galima įsigyti be didelių pradinių investicijų

Šių metų pabaiga ir kitų metų pirmas ketvirtis elektros kainomis, tikėtina, stebins dar ne kartą. Todėl nenuostabu, kad ne tik gyventojai, bet ir verslas aktyviai svarsto apie elektros gamybą iš atsinaujinančios energetikos šaltinių, įsirengiant saulės elektrinę.
       2022-08-12 09:19:55

Senjorams stinga naujų įspūdžių? Kviečia jungtis prie nuotolinių kelionių

Jei esi senjoras, tuomet neturi galimybių keliauti po pasaulį? Tokią visuomenėje įsigalėjusią nuostatą jau kurį laiką stengiasi paneigti organizacijos „Senjorų pasaulis“ įkūrėjai, pakvietę vyresnio amžiaus žmones kartu leisti laiką ir keliauti... nuotoliniu būdu.
       2022-08-11 15:34:42

Vanduo, kurio galite atsikąsti: karštą dieną atgaivins ir daržovės bei vaisiai

Sušilus orams ir saulei kaitriai glostant mūsų kūnus, kur kas daugiau prakaituojame. O tai reiškia, kad būtent vasarą prarandame žymiai daugiau skysčių nei kitais metų laikais.
       2022-08-11 14:37:45

Gydytojos pataria, kas galima ir kas nerekomenduojama nėštumo metu

Nėštumas – ypatinga moters būsena, kurios metu jos kūne vyksta daugybė pokyčių. Ką reikia žinoti, norint užtikrinti puikią savijautą ir sklandžią nėštumo eigą, pataria medicinos centro „Northway“ Klaipėdoje gydytoja akušerė ginekologė Sigita Neverauskienė ir šeimos gydytoja Vida Uzelienė.
       2022-08-11 14:19:54

„Gmail“ pašto dėžutė: programėlė naršyklėje nuo šiol atrodys kitaip

Nemaža dalis žmonių visame pasaulyje šią savaitę pastebėjo, jog „Gmail“ jų naršyklės ekrane atrodo šiek tiek kitaip. Taip nutiko todėl, jog šią elektroninio pašto paslaugą valdanti „Google“ išsiuntė automatinį atnaujinimą, kuris pridėjo papildomą navigacijos juostą bei taip palengvino prieigą prie „Chat“, „Spaces“ ir „Meet“ programėlių.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.