Naujienos

Trenerės patarimai: kas svarbu, sportuojant namuose?

2023-03-09 19:35:47

Aktyvi veikla, o ypač reguliarus fizinis krūvis, gerina sveikatą ir fizinę būklę. Norint užsiimti sportu, nebūtina eiti į specialius klubus, tai galima padaryti ir namie, tereikia turėti tinkamą sporto inventorių ir žinoti kelias pagrindines taisykles.

Lietuvos asociacijos „Gimnastika visiems“ prezidentė, kūno rengybos trenerė Vilma Povilionienė įsitikinusi, kad sportas yra svarbus, norint išlaikyti sveikatą ir gerą savijautą.

„Reguliarus mankštinimasis gali ne tik padėti sumažinti įvairių ligų riziką, bet ir padidinti pasitikėjimo savimi jausmą, suteikti gyvenimo tikslo ar prasmės pojūtį. Apskritai sportas turi daug reikšmės skatinant sveiką visavertį fizinį ir emocinį gyvenimą“, – pasakoja trenerė.

Sporto namie rūšis priklauso ir nuo sezono

Prekybininkai pastebi, kad susidomėjimas aktyvia veikla pastebimas jau kurį laiką, ypač tai buvo matyti prasidėjus pandemijai, tačiau įpročiai sportuoti namie išlieka. Pasak prekybos tinklo „Senukai“ atstovų, tai patvirtina didėjantys įvairaus sporto inventoriaus pardavimai.

Žinoma, sporto ir turizmo prekių populiarumas priklauso nuo sezoniškumo. Pavyzdžiui, treniravimosi įrangos – treniruoklių, mankštos kamuolių, svarmenų, mankštos kilimėlių paklausa prasideda rugsėjį. Tuo tarpu nuo kovo vidurio renkamasi sportuoti lauke. Pavasarį ir vasarą populiarios prekės, skirtos aktyviai veiklai atvirame ore – dviračiai, elektriniai paspirtukai, riedžiai, riedučiai ir riedlentės. Šios kategorijos prekės perkamos ir elektroninėje, ir fizinėse parduotuvėse, apibendrina specialistai.

Plaukimo prekės neturi didelio sezoniškumo, nes šaltąjį sezoną žmonės eina į baseiną, o vasarą renkasi plaukimo prekes nardymui. Taip pat vasarą daugiau domimasi krepšinio, futbolo, lauko teniso, tinklinio, badmintono prekėmis.

Svarbu reguliarumas

Norint išlaikyti gerą sveikatą, svarbu reguliariai užsiimti fizine veikla. Vis dėlto labai svarbu pasirinkti tinkamą krūvį. Kūno rengybos trenerė sako, kad sporto kiekis ir intensyvumas yra labai individualus. Jis priklauso nuo amžiaus, fizinio pasirengimo, darbo pobūdžio ir kitų veiksnių.

„Pasaulio sveikatos organizacija suaugusiesiems rekomenduoja užsiimti bent 150 minučių vidutinio intensyvumo aerobine veikla arba 75 minutes didelio intensyvumo veikla kiekvieną savaitę. Tai gali būti suskirstyta į trumpesnius mankštinimosi ciklus, bet ne trumpesnius kaip 20 minučių. Pavyzdžiui, galite užsiimti vidutinio intensyvumo veikla 30 minučių penkias dienas per savaitę arba 25 minutes intensyvia veikla tris dienas per savaitę“, – paaiškina V. Povilionienė.

Pasak trenerės, galima nebūtinai rinktis konkrečią mankštą, bet tiesiog aktyviai leisti laisvalaikį, papildant jį įvairiais judriais žaidimais ar paplaukiojimu. „Senukų“ atstovai pastebi tendenciją, kad pastaruoju metu itin išpopuliarėjo ir riedlentės, ir irklentės.

Nuo tinkamo apšilimo iki raumenų ištempimo

Sportuojant namuose, trenerė pataria įsitikinti, kad turite pakankamai vietos patogiai judėti ir nerizikuojate susižeisti. Pagalvokite, ar turite tinkamą įrangą, skirtą pratimams atlikti, – svarmenis, pasipriešinimo juostas ar jogos kilimėlį.

Pradėti sportuoti V. Povilionienė visada pataria nuo tinkamo apšilimo, kad padidintumėte širdies ritmą. Atkreipkite dėmesį ir į krūvį – jį didinkite palaipsniui. Mankštindamiesi gerkite pakankamai skysčių ir po sporto, nepamirškite atvėsti bei ištempti raumenis.

„Jei turite kokių nors sveikatos problemų, traumų ar sužeidimų, prieš pradėdami pratimų programą namie, apsvarstykite galimybę kreiptis į specialistą – asmeninį trenerį, kineziterapeutą ar gydytoją, kuris nurodys, kaip teisingai atlikti tam tikrus pratimus“, – pataria trenerė.

Atkreipkite dėmesį į sporto įrangą

V. Povilionienė sako, kad sportui namuose užtenka minimalios įrangos. Tačiau svarbu įsitikinti, kad ji yra tinkama ir leis atlikti norimus pratimus. Taip pat atkreipkite dėmesį ir į įrangos būklę, kad nesusižeistumėte.

„Jei esate sporto naujokai, iš pradžių galite pradėti nuo vaikščiojimo ar bėgiojimo ant takelio, o intensyvumą galite keisti didindami greitį arba nuolydį. Bent du kartus per savaitę nepamirškite skirti laiko jėgos pratimams. Mankštos metu naudokite laisvus svorius, pavyzdžiui, svarmenis, svorinius maišelius, skirtus tvirtinti ant kojų ar rankų, pasunkintus kamuolius, o paįvairinimui visada galite naudoti pasipriešinimo juostas“, – teigia V. Povilionienė.

Trenerė bent kartą per savaitę siūlo pasirinkti giliųjų kūno raumenų stiprinimo pratimus. Šie raumenys padeda tinkamai išlaikyti reikiamą kūno padėtį.

„Gilieji raumenys atsakingi už kūno gebėjimą išlikti vertikalioje padėtyje, todėl juos treniruojant, mažėja rizika pargriūti ir susižeisti. Šių raumenų treniravimui galima naudoti nestabilius paviršius ar sporto priemones – didelius gimnastikos kamuolius, pusinius kamuolius, masažines balansines pagalvėles, balansines lentas. O raumenų atpalaidavimui rekomenduoju rinktis masažinius volus ar masažinius kamuoliukus“, – pataria kūno rengybos trenerė.

Pakelkite motyvaciją

Anot V. Povilionienės, mankštinimasis gali būti puikus būdas išlikti aktyviems ir sveikiems, tačiau kartais iš nežinojimo praleidžiami svarbūs etapai.

„Viena iš dažniausiai daromų klaidų – apšilimo ir raumenų atvėsinimo po sporto praleidimas. Tai praleidus, padidėja tikimybė gauti traumą ir susižeisti. Taip pat gana dažnai sportuojantys savarankiškai nežino, kaip teisingai atlikti tam tikrus pratimus, todėl jie nebūna tokie efektyvūs, kyla traumų rizika. Vertėtų susidaryti ir sporto planą. Plano neturėjimas trukdo sistemingoms treniruotėms, ilgainiui jos tampa betikslės“, – pabrėžia V. Povilionienė.

Anot ekspertės, pratimų įvairovės trūkumas gali sukelti nuobodulį ir pristabdyti pažangą. Ji pataria rinktis skirtingas treniruotes ir išbandyti naujus pratimus, treniruoklius ir sporto įrangą, kad sportas būtų įdomus ir taptų iššūkiu kūnui.

„Senukų“ specialistai atkreipia dėmesį į dar vieną motyvacinę priemonę daugiau judėti – tai išmanieji prietaisai. Išmanieji laikrodžiai, apyrankės leidžia sportuoti apgalvojant, stebint pažangą, matuojant savo pasiekimus ir protingai siekiant tikslo. Mėgstamos muzikos ar audio knygos klausymas taip pat maloniau nuteikia sportinei veiklai.

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2024-04-12 11:27:43

Ką būtina žinoti apie vaistų nuo skausmo vartojimą? Didžiausios klaidos

Vaistai nuo skausmo yra dažnas medikamentas kiekvieno žmogaus vaistinėlėje. Jų populiarumą didžiąja dalimi lemia universalus poveikis – jie vartojami tiek kenčiant ūminį skausmą, tiek turint lėtinių ligų.
       2024-04-10 18:52:18

Blokuojami 23 IP adresai, kuriais pasiekiama Kremliaus propaganda

2024 m. balandžio 10 d. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (toliau – LRTK) priėmė sprendimą blokuoti 23 IP adresus, kuriais sudaroma galimybė žiūrėti Lietuvos Respublikoje draudžiamas transliuoti pagrindines Kremliaus propagandos televizijos programas.
       2024-04-10 18:47:02

Ženšenis: natūralus adaptogenas jūsų sveikatai

Kas yra adaptogenai ir kodėl jie svarbūs mūsų organizmui? Adaptogenai yra natūralios kilmės medžiagos, kurios padeda organizmui prisitaikyti prie stresinių situacijų ir įveikti iššūkius. 1947 m. rusų mokslininkas Nikolai Lazarev sukūrė terminą „adaptogenas‘‘.
       2024-04-10 12:25:28

Lietuvos biudžetas nepasipildo milijonais už automobilių ridos klastojimą

Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą daugiau nei dešimtyje Europos šalių tam, kad nustatytų, kaip skirtingose valstybėse kovojama su ridos klastojimu.
       2024-04-09 20:35:59

IT Lietuvoje: trečdalis tėvų vis dar mano, kad tikslieji mokslai – berniukams

Dauguma (59 proc.) tėvų Lietuvoje mano, kad IT srities profesijos yra ir išliks perspektyviais karjeros pasirinkimais jų vaikams, o 39 proc. yra įsitikinę, kad programavimo įgūdžiai yra esminiai ir ateityje jų reikės daugeliui.
       2024-04-09 20:02:33

Ar galiu savo miške iškirsti sausuolius ir ko tam reikia?

Valstybinė miškų tarnyba pastaruoju metu sulaukia miškų savininkų klausimų apie galimybes išsikirsti nudžiūvusius medžius (sausuolius). Žmonės teiraujasi, kur kreiptis ir kokių dokumentų ar suderinimų tam reikia.
       2024-04-08 19:24:01

Ką daryti, kad turimas turtas nenuvertėtų: atkreipkite dėmesį į 4 žingsnius

Lietuvių sukauptas grynasis finansinis turtas per penkerius metus padvigubėjo, tačiau tik nedidelė dalis gyventojų žino, kaip išsaugoti sukaupto turto vertę, kad galėtų juo džiaugtis patys senatvėje ar perduoti savo ateities kartoms.
       2024-04-04 14:32:35

Lietuvą sėkmingai pasiekė stiklinės stadijos europiniai unguriai

Žuvininkystės tarnyba prie LR žemės ūkio ministerijos, įvykdžiusi viešųjų pirkimų procedūras, šiemet sėkmingai įsigijo ir sulaukė 415 kg stiklinės stadijos europinių ungurių. Tiekėjas žuvis pristatė specialiose talpyklose, pritaikytose saugiam gyvų žuvų transportavimui, tiesiai iš Prancūzijos.
       2024-04-04 14:09:28

Paštu apsimetantys sukčiai masiškai atakuoja mobiliojo ryšio vartotojus

Daugiau nei 6500 pranešimų iš gyventojų vien tik per kovo mėnesį. Ir virš pusės tūkstančio užblokuotų nuorodų per beveik metų laikotarpį. Lietuvos paštu apsimetantiems sukčiams toliau siautėjant ir mobiliojo ryšio vartotojus atakuojant žinutėmis, bendrovė gyventojus kviečia išlikti budriais.
       2024-04-03 10:20:23

Ekonominiai ciklai: ar žinote, kaip jais pasinaudoti jūsų naudai?

Investuodami turėtume domėtis ne tik tuo, į ką bei kiek investuoti, tačiau ir kada tai daryti – ar mūsų investicijos bus pelningos, labai priklauso nuo ekonominių ciklų.
       2024-04-02 09:49:57

Pavasaris – vagišių darbymetis: neša kepsnines, net ir sunešiotus batus

Kaip rodo statistika, pavasaris – ilgapirščių darbymetis. Informatikos ir ryšių departamento duomenimis, vagys suaktyvėja kovą, o vis labiau šylant orams ir dar labiau įsibėgėja – praėjusių metų kovo–gegužės mėnesiais, palyginti su šaltuoju sezonu, vagysčių skaičius išaugo maždaug trečdaliu.
       2024-03-30 09:45:42

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje.
       2024-03-29 18:12:09

Pensijos tolsta, darbuotojai sensta. Keisti požiūrį privalės ir darbdaviai

Amžius, kuomet Lietuvos piliečiai gali išeiti į senatvės pensiją, šiemet pasiekė 64 metus ir 8 mėnesius vyrams bei 64 metus ir 4 mėnesius moterims. Abiejų lyčių pensijos amžius susilygins 2026 metais, kai pasieks 65 metus ir daugiau nebeaugs.
       2024-03-29 14:30:49

Žengsime į vasaros laiką − kodėl šis metas itin pavojingas vairuotojams?

Įvairūs tyrimai ir gyventojų apklausos rodo, kad du kartus per metus persukinėti laikrodžio rodykles iš žiemos į vasaros laiką ir atvirkščiai daugeliui žmonių nėra priimtina.
       2024-03-28 19:17:33

Seimas spręs, ar leisti gyventojams pasitraukti iš pensijų kaupimo

Seimas pradėjo svarstyti Seimo narės Ligitos Girskienės pristatytas Pensijų kaupimo įstatymo pataisas, kuriomis siūloma suteikti asmeniui teisę bet kuriuo metu atsisakyti dalyvauti pensijų kaupime ir atgauti sumokėtas pensijų įmokas.
       2024-03-28 13:42:30

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti.
       2024-03-28 13:39:30

Pasiūlymas internete lėmė prarastą laisvę: kaip atskirti verbavimą?

„Siūlome nemokamai mokytis anglų kalbos ir šokių“ – toks, atrodytų, nekaltas skelbimas internete tapo lemtingu net apie 50 merginų Lietuvoje. Už „nemokamas“ pamokas jos galiausiai priverstos atsiskaityti priverstiniu darbu striptizo klube.
       2024-03-28 12:30:19

Stalo žaidimai šeimai: linksmybės ir mokymosi derinys

Stalo žaidimai – tai ne tik puikus būdas praleisti laiką su šeima, bet ir galimybė mokytis bei tobulėti. Nuo senovės Egipto ir Mesopotamijos laikų žmonės rinkdavosi prie bendro stalo žaisti žaidimus, kurie lavintų protą, strateginį mąstymą ir socialinius įgūdžius.
       2024-03-27 16:28:16

Taip įdarytų kiaušinių dar neragavote: nustebinsite visą šeimą

Dienoms iki Velykų sparčiai tirpstant ir šventei neišvengiamai artėjant, daugelis sprendžiame dilemą, ką gaminti ir kokiomis vaišėmis nustebinti artimuosius. Visuomet pravers, jei išsisaugosime greitai paruošiamų užkandžių receptų.
       2024-03-27 09:58:27

Kaip keičiasi vairavimo įpročiai persėdus į elektromobilį?

Nors šiandien didelę dalį naudojamo transporto vis dar sudaro benzininiai ar dyzeliniai automobiliai, perėjimas prie aplinką tausojančių elektromobilių įgauna vis didesnį pagreitį.
       2024-03-27 09:50:59

4 išmanūs sprendimai, leidžiantys efektyviai taupyti elektrą

Ar kada nors pagalvojote, kad įmanoma padidinti saugumą, palengvinti savo buitį ir dar sumažinti sąskaitas už elektrą? Aktyviai tobulinamos išmaniosios sistemos ne tik padeda siekti šių tikslų, bet ir nereikalauja daug investicijų, o jų nauda pajuntama gana greitai.
       2024-03-27 09:39:24

Žinomas treneris: trys klaidos, kurias daro tėvai mokydami vaikus plaukti

„Didelę dalį iš „tėvų mokyklos“ į baseiną ateinančių vaikų plaukti tiesiog mokome iš naujo, „nuo nulio“. Tėčiai, mamos, seneliai ir kiti artimieji, net jei yra labai geri plaukikai, mokydami yra linkę daryti klaidų, kurios gali būti lemtingos vandenyje“.
       2024-03-27 09:32:07

Delsimas mažinti naftos degalų vartojimą kainuoja 1 mln. eurų per darbo dieną

Kiekviena darbo diena, per kurią nepriimami sprendimai mažinti naftos degalų vartojimą transporto sektoriuje, Lietuvos biudžetui tiesiogiai reiškia apie 1 mln. eurų praradimų – negautų pajamų ir atsiradusių papildomų išlaidų.
       2024-03-27 09:26:50

Sinchronizuotas palūkanų karpymas Europoje ir nerimo ženklai JAV

2024-uosius rinka pradėjo optimistinėmis nuotaikomis: tiek rinkos dalyviai, tiek paskolų turintys gyventojai ir verslai nekantrauja, kada gi pasaulio centriniai bankai pirmą kartą sumažins bazinę palūkanų normą.
       2024-03-26 09:27:44

„Tele2“ tinkle jau veikia nauji dvylikaženkliai numeriai: numerių pakaks

Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ tinkle jau pradėjo veikti pirmieji dvylikos simbolių telefono numeriai. Atsižvelgiant į šalyje atsiradusį naujų telefono numerių stygių, galimybę naudoti dvylikaženklius numerius pasiūlė Lietuvos Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT).
       2024-03-22 17:06:36

Vandens someljė atsakė į amžiną klausimą: ar sveika gerti mineralinį vandenį?

Vanduo – svarbiausias gyvybės šaltinis žemėje, sudarantis net 60–75 proc. žmogaus kūno masės. Sertifikuota vandens someljė Aistė Miliūtė pabrėžia, kad vandenyje esantys mineralai – organizmo trąšos, kurios būtinos kiekvienam žmogui.
       2024-03-21 18:33:11

Finansinių apgavysčių mastai auga: kieno naudai veikia dirbtinis intelektas?

Finansinės institucijos ir elektroninis verslas nuolat tobulina sistemų saugumą, aktyviai užsiima vartotojų informacinio raštingumo edukacija, o auganti dirbtinio intelekto (DI) pažanga sparčiai prisideda prie inovatyvių verslo sprendimų.
       2024-03-20 17:40:16

Kaip atskirti alergiją nuo peršalimo ligų ir gripo?

Pavasaris pasižymi ne tik ilgesnėmis dienomis ar šiltesniu oru, bet ir gausesniu žiedadulkių bei kitų ore tvyrančių alergenų kiekiu. Sezoninės alergijos dėl savo simptomų dažnai maišomos su peršalimo ligomis arba gripu, tačiau vaistininkai perspėja, kad būtina žinoti, nuo ko gydomasi.
       2024-03-20 17:21:02

Atakuojami Ukrainos televizijos kanalai palydove „Eutelsat Hotbird“

Pranešama, kad Ukrainos tarptautiniai kanalai „Freedom“ ir „Dom“, transliuojantys iš „Eutelsat HotBird“ palydovo, buvo užstrigę.
       2024-03-19 16:58:06

Pasitikrinkite dar kartą: primena, kaip telefone įsijungti saugos pranešimus

Lietuvoje reguliariai vykdomos civilinės saugos pratybos, gamtos stichijos – tai kelios priežastys, dėl kurių šalies gyventojai į mobiliuosius telefonus gauna informacinius perspėjimo pranešimus.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.