Naujienos

SEO – 3 dalykai, kuriuos galite padaryti, kad svetainė šokteltų aukštyn

2023-10-26 15:58:55

SEO (search engine optimization - angl.) šifruojamas kaip svetainės paieškos sistemos optimizavimas arba kitaip – veiksmai, kilstelintys svetainę aukščiau Google paieškos rezultatuose.

Deja, jau praėjo tie laikai, kai užteko tiesiog mechaniškai kartoti pagridninius raktažodžius ir prikurti daug bet kokio teksto. Šiandien paieškos sistemos tikrina svetainės patikimumą, išsamumą, patogumą naudoti, vizualinę dalį (nuotraukas, vaizdo įrašus), sukeltas nurodas ir daug kitų parametrų. Gilinimasis į SEO temą neapsieina be praktikos ir SEO mokymus vedantis skaitmeninio marketingo agentūros „Rocket Science Baltics“ įkūrėjas Simonas Naudžius skatina pradėti nuo „namų darbų“ peržvelgiant savo svetainę, o tik tada gilintis į SEO teoriją. Ką pirmiausia reikia peržvelgti savo svetainėje prieš pradedant gilintis į šią temą?

Iki Google „mylimos“ svetainės – vos trys žingsniai

Pasak Simono Naudžiaus, svarbu sukurti ne tiesiog kelis puslapius turinio, tačiau atliepti informacijos ieškančio žmogaus poreikį – kad tas turinys atsakytų į ieškančiam rūpintį klausimą. Ir, turint tai omenyje, dėlioti ir raktažodžius.

„Kaip patekti į Google paieškos pirmąjį puslapį? Iš tiesų tereikia susitvarkyti tris dalykus: pirmas – tai raktiniai žodžiai, kitaip tariant – ko žmogus ieško, antra – sukurti turinį (tiek tekstinį, tiek vaizdinį), atliepiantį tai, ko žmogus ieško, ir trečia – pasiekti, kad patikimi šaltiniai dalintųsi tavo svetainės nuoroda. Iš esmės šių trijų dalykų užtenka, kad atsidurtum gerokai aukštesnėse Google pozicijose. Žinoma, su sąlyga, kad tavo svetainė yra techniškai tvarkinga, tačiau naudojant šiandieninius svetainių kūrimo įrankius, ši dalis dažniausiai jau yra išspręsta,“ – sakė S. Naudžius.

Pagrindinė raktažodžių klaida – klaidinga prielaida dėl klientų

Pirmoji užduotis, atrodytų, paprasta, kaip šaukštas: sugalvoti ir užrašyti frazes, kurios atvestų pas jus būtent to produkto ar paslaugos ieškančius klientus. Tačiau, pasak SEO eksperto Simono Naudžiaus, būtent ties šia užduotimi dažnai suklumpama.

„Mes įsivaizduojame, kad žmonės eina internetą tik ko nors nusipirkti. Tačiau statistika rodo, jog nuo 60 iki 80 % atvejų žmonės tiesiog ieško informacijos arba iškilusios problemos sprendimo. Taigi, galvojant apie savo klientą, reikia suvokti visus etapus, per kuriuos jis ateina iki mūsų: visų pirma jis turi problemą (ar poreikį), pradeda ieškoti informacijos, tada – ją renka, susidaro kelių variantų sąrašą ir tik tada, sudeginęs daug kalorijų ir įtempęs visus savo neuronus, išsirenka vienintelį produktą bei priima sprendimą pirkti,“ – paieškos internete etapus išvardijo pašnekovas.

Po prekės ar paslaugos įsigijimo dar seka to produkto ar paslaugos vartojimas ir po šio etapo klientas gali sugrįžti į svetainę pasidalinti savo įspūdžiais.

Dažniausiai žmonių srautą į svetainę atveda vos keli raktiniai žodžiai. Todėl analizuojant daugybę alternatyvų reikia, pasak Simono Naudžiaus, panaudoti „skustuvo metodą“ – nuskusti viską, ko nereikia ir palikti tik tuos kelis raktinius žodžius, kurie perteikia esmę. Vienas raktinis žodis turi būti skirtas vienam svetainės puslapiui. Taip pat nebereikia turinio „farširuoti“ tuo pačiu raktiniu žodžiu – pageidautina, kad raktinis žodis skambėtų pavadinime, antraštėje, kelis kartus įvairiais linksniais būtų pavartotas tekste, tačiau natūraliai, be dirbtinio kartojimo.

„Tie laikai baigėsi. Google jau išmoko, kaip veikia mūsų kalba, kaip veikia linksniai,“ – šypsosi S. Naudžius.

Ekspertas perspėja nesirinkti nei pernelyg siauros srities raktažodžių, kokių, tikėtina, potencialūs klientai tiesiog nesugalvos, tačiau taip pat vengti labai daug produktų aprėpiančių raktažodžių.

„Pavyzdžiui – „šuns maistas“. Juk jis gali būti ir sausas, ir šlapias, skirtas alergiškiems šunims, jauniems šuniukams, suaugusiems – taigi, reikia konkretinti. Turime ieškoti raktinių žodžių, kurie atitinka mūsų paslaugą, bet nėra pernelyg bendri. Kaip ir visur gyvenime – reikia atrasti aukso viduriuką,“ – patarė SEO specialistas. https://seokursai.com/

Potencialiems klientams kyla daugybė klausimų – atsakykite į juos

Koks yra geriausias raktinių žodžių šaltinis? Jūsų klientai.

„Pavyzdžiui, vienas iš mano pirmųjų verslų buvo namelių medžiuose statyba. Gan dažnai žmonės skambindavo pasiteirauti – o kaip su statybos leidimais? Tad išnagrinėjome šią temą iki smulkmenų ir sukūrėme vidinį puslapį su visa informacija. Šis puslapis jau trejus metus atveda lankytojų. Tai rodo, kad žmonės yra linkę pasinagrinėti, pasiskaityti – ir tik tuomet skambinti pardavėjui. Ne atvirkščiai,“ – pateikė pavyzdį S. Naudžius.

Kitas pavyzdys: nuostabūs apartamentai kurorte. Puslapyje gali būti keliasdešimt jaukumu ir atotrūkiu nuo didmiesčio rūpesčių kvepiančių nuotraukų, tačiau būsimiems poilsiautojams vis tiek rūpės ar yra automobilio parkavimo vieta, skalbimo mašina? Ar kažkur netoliese veikia maisto prekių parduotuvė? Jei yra pateikta išsami informacija, tai paskatina žmogų šiuos apartamentus išsirinkti iš daugelio variantų.

Galiausiai, ieškodami, pavyzdžiui, skalbimo mašinos dažniausiai bet kurioje elektroninėje parduotuvėje rasite nurodytą jos talpą. Bet ką ši talpa reiškia? Ar 5 litrų talpos skalbyklės užtenka 4 asmenų šeimai? Ar reikėtų didesnės? Ar ant būtent šios skalbimo mašinos galima statyti džiovyklę?

Vadinamasis Google „voriukas“ vaikšto po jūsų puslapį iš vieno „buto“ į kitą, tad geriausia, jei turinys būtų logiškai susijęs. Pavyzdžiui, jei jau paaiškinote savo klientams, ką reiškia itin tyli skalbimo mašina, logiška būtų straipsnio pabaigoje įterpti nuorodą, vedančią į būtent tokių prekių kategoriją.

„Dažnai prie produkto aprašymo matau tiesiog techninę gamintojo informaciją – ji taip pat reikalinga, bet nebūtinai ši techninė informacija atsako į klausimą: „Ar šitas produktas – tikrai tas, kurio man reikia?“ Taigi galvodami savo svetainės raktinius žodžius, pabandykite atsakyti į tokius klausimus: kas tai yra? Kaip tai veikia? Kada to prireikia? Juos analizuodami galite sugalvoti ir kokį turinį kursite,“ – sako S. Naudžius.

Turinys yra karalius, unikalumas – karalienė

Taip pereiname prie antrojo SEO žingsnio – turinio, aktualaus skaitytojams. Jei skirsite laiko tokiam turiniui sukurti, jis prikvies į jūsų svetainę potencialių klientų. Tačiau jiems pirmiausia turite paaiškinti „kas tai yra“, o tik vėliau į turinį įterpti nuorodą į konkretų produktą. Ir, žinoma, puslapyje turėtų būti naudojami raktiniai žodžiai, susiję su konkrečia tema.

„Kas yra internetas? Tai – tarsi stora telefonų ir adresų knyga. Internetas gali jus nuvesti į, pavyzdžiui, Vilniaus gatvėje stovintį 10-ą namą, 15-ą butą, kuriame gyvena toks ir toks žmogus. Interneto svetainė – tai adresas, kur guli unikalus turinys. Norėdami, kad paieškos variklis mus rastų – turime būti unikalūs! – pataria S. Naudžius. – Jei bus tūkstantis taip pat atrodančių butų ir dar juose gyvens panašūs žmonės – pas kurį tuomet eiti?!“.

Pašnekovas čia pat priduria, jog „ChatGPT“ gali mums padėti sukurti norimą aprašą ar turinį, tačiau nereikia viso darbo patikėti šiam įrankiui: tekstuose turėtų būti unikalumo, žmogiškumo.


S. Naudžius yra pastebėjęs, jog turinys nukonkuruoja netgi svetainės užkrovimo greitį, t.y. jei, pasak eksperto, „kreiva-šleiva“ svetainė turi unikalų turinį specifine tema, rezutatuose ji bus rodoma aukščiau. Turinys nusveria įvairius techninius parametrus – todėl geriau turimą biudžetą skirti būtent jo kūrimui.

Grėsmė – nutolti nuo esmės

Yra įvairių mokamų ir nemokamų įrankių, skirtų pasitikrinti, ar jūsų svetainė yra gerai sustyguota SEO prasme. Tačiau atkreipkite dėmesį, jog turinio – ypač lietuviško – šie įrankiai negali įvertinti. Tad S. Naudžius ragina neišsigąsti, net jei matote daug „raudonuojančių“ sričių – tai tiesiog rodo, jog svetainė neatitinka tam tikrų taisyklių, tačiau nebūtinai reiškia, jog Google nerodys jos aukščiau paieškų rezultatuose.

„Dauguma pradedančiųjų SEO specialistų „užsikapsto“ techniniuose dalykuose ir nutolsta nuo esmės: kodėl žmogus turėtų užeiti į šią svetainę? Kaip paskatinti jį nusipirkti kažką iš elektroninės parduotuvės? Mes galime pasiekti, kad Google paieškoje svetainė atsirastų pirmose pozicijose... įvedus raktinį žodį, kurio niekas niekada nenaudoja. Bet kokia iš to nauda?“, – perspėja S. Naudžius.

„Turite suprasti, kad konkuruojate šimtais ar tūkstančiais panašių į save. O jei dar Jūsų rinka yra anglakalbių šalių – tai ir su šimtais tūkstančių. Paieškos variklis, žmogui įvedus žodžius į paiešką, bando suprasti, kokiu tikslu žmogus ieško informacijos. Šis variklis bando atrasti puslapius, kurie geriausiai atsako į pateiktą klausimą,“ – paaiškino SEO specialistas.

Taigi pirmas paieškos variklio kriterijus – kaip konkretus puslapis atitinka žmogaus pateiktą užklausą, o antras – kaip konkretus puslapis yra apskritai matomas ir žinomas internete. Čia prieiname prie trečiosios SEO užduoties: geras turinys turėtų būti ... matomas. O tam reikia, jog jus geru žodžiu minėtų gigantai.

Kas veikia ir kas jau nebe?

Kaip pasiekti, kad apie jus kalbėtų? Simonas Naudžius rekomenduoja pirmiausia perkratyti galvoje savo turimus kontaktus: galbūt jūsų aukštoji mokykla galėtų pasidalinti informacija, kuo šiandien užsiima jos alumni?

Pašnekovas iš karto perspėja, kad taktika „paprašysiu draugų mane paminėti“ vargu ar suveiks. Geriau sutelkti dėmesį ir jėgas į tai, kad jus pastebėtų ir aprašytų tikrai žinomas ir gerbiamas naujienų portalas ar svetainė. Pavyzdžiui, vienas paminėjimas „New York Times“ kilstelės gerokai aukščiau, nei keliasdešimties draugų įsikeltos nuorodos mažutėse svetainėse ar regioniniuose interneto dienraščiuose.

„Nepirkite nuorodų neaiškiose svetainėse – google.com galit už tai netgi nubausti: nugrūsi kažkur tolyn paieškos rezultatuose, arba apksritai iš paieškos rezultatų ištrinti,“ – perspėja S. Naudžius.

Beje, beprasmiško turinio su gausybe vienodų raktažodžių kartojimas Google taip pat jau nebežavi – paieškos variklis kasdien dirba, kad tokios svetainės būtų stumiamos į paieškų sąrašo paribius.

Google taip pat akylai stebi tuos, kurie teikia finansines paslaugas arba siūlo produktus, kurie turėtų pagerinti sveikatą, savijautą – nes šioje srityje produkto ar paslaugos naudojimas gali apkartinti apgautam klientui gyvenimą.

„Jei turi tokį verslą – tuomet dvigubai svarbu, kad tavo svetainę cituotų garsūs finansų naujienų portalai, jei verslas susijęs su sveikata – visuomenėje žinomi gydytojai,“ – sako S. Naudžius.

Kaip atrodo investicijos į SEO laike? Pasak S. Naudžiaus, susitvarkius vidinius svetainės reikalus, t.y. raktažodžius, svetainė jau gali šoktelti aukštyn. Tada metas samdyti profesionalų žurnalistą ir kurti turinį, kurį „negėda bus skaityti ir po 10-ies metų“. Tą turinį talpinti viename didžiausiame arba keliuose dideliuose, žinomuose naujienų portaluose. Po šių žingsnių pokyčiai lankytojų sraute bus pastebimi po 3-4 mėnėsių. Po maždaug 9 mėnesių jie nusistovės, o dar po 8 mėnesių gali pradėti vėl kristi – nes internetas nestovi vietoje, randasi konkurentų, kurie irgi siekia iškilti aukščiau. Beje, paieškos rezultatai ir pozicija apskritai nuolat kinta, todėl norint įvertinti pokytį, reikia stebėti, koks yra vidutinis rezultatas (kada rodoma konkrečiai jūsų svetainė).

Patirtis – svetainę pavyko kilstelti 2 puslapiais aukščiau

Vienas iš Simono Naudžiaus klientų, banko „Fjord Bank“ rinkodaros vadovas Julius Atidukraitis dirba vienoje iš tų akylai stebimų sričių – finansinių paslaugų. Jis daug gilinosi į SEO temą ir pasiekė, jog svetainė paieškos rezultatuose būtų rodoma ne 4-5, o 2 ar 3 puslapyje.

„Pirmas etapas – atsirinkti raktažodžius. Čia labai padėjo agentūra „Rocket Science“ – kartu sėdėjome, kalbėjome, analizavome ir išsiryškinome, kas svarbiausia. Aišku, kai yra nedidelis puslapis atsirinkti raktažodžius galima ir patiems, tačiau su specialistų pagalba greičiau supranti, kur yra didelė konkurencija ir kur labiau logiška orientuotis. Kitaip tariant, visada namą gali pastatyti ir pats, bet su profesionalais tai greičiau ir padeda išvengti klaidų,“ – sakė J. Atidukraitis.

Pasak jo, gilinimasis į SEO niekada nesibaigia, nes Google taisyklės ir algoritmai keičiasi nuolat.

„Pagrindiniam žinių bagažui, patirčiai įgauti užtrukau apie puse metų. Po SEO sutvarkymo puslapis paieškos rezultatuose labai stipriai pakilo, pagrindiniuose raktažodžiuose iš 4-5 puslapio šokom iki 2-3. Reikia turėti omenyje, kad mūsų kategorija labai konkurencinga, tad rezultatas tikrai labai geras,“ – džiaugėsi J. Atidukratis.

Kiek laiko užtrunka susitvarkyti savo verslo puslapį?

„Tai labai priklauso nuo puslapio, jo dydžio, paslaugų, prekių kiekio arba, kitaip tariant, nuo raktažodžių kiekio. Kuo daugiau raktažodžių – tuo daugiau laiko reikės skirti. Be to, didelę įtaką turi kategorija – jei konkurentai skiria tam daug dėmesio, greičiausiai daugiau dėmesio reikės skirti ir Jums. O jei susitvarkius vidinį SEO jau pasiekėte iškeltų tikslų, tikėtina, kad dažnai prie to grįžti nereikės,“ – svarsto „Fjord Bank“ rinkodaros vadovas. – Mes su fjordbank.lt puslapio SEO užtrukome gal mėnesį-du, bet tikrai galima ir greičiau.“

Sakoma, kad Google į sveikatos ir finansines paslaugas teikiančias įmones žvelgia pro padidinamąjį stiklą – tačiau ar šioje srityje veikiančių profesionalų akimis paieškos variklis efektyviai išfiltruoja neaiškius siūlymus investuoti į neaišku ką?

„Žvelgiant į paieškos rezultatus atrodo, kad variklis dirba tikrai gerai, bent jau į pradinius puslapius tikrai atsijojami susiję ir patikimi rezultatai. Bet vėlgi, sukčiai stengiasi apgauti ne tik žmones, bet ir paieškos variklius, todėl reikia atidžiai įvertinti kiekvieną puslapį – ypač jei jis ne lietuviškas,“ – patarė J. Atidukraitis.

Dar apie raktažodžius: pamėginkite juos įvesti į Google

„Agentūroje „Rocket Science“, susitikę su klientais prašome įvairių duomenų: kokius raktinius žodžius jie naudoja, kiek paieškų turi per mėnesį. Sugalvojame šūsnį įvairiausių variantų, kaip jų produkto galėtų ieškoti ir tuomet atliekame tą „skustuvo“ darbą: paliekame tik kelis svarbiausius, aktualiausius. Ir tik tada pradedame planuoti turinį,“ – atskleidžia S. Naudžius.

Viena iš šios agentūros darbuotojų, Gabija Staugaitytė, jau metus gilinasi tik į SEO temą ir padeda įmonėms tobulinti jų puslapius. Ji taip pat pritaria, jog raktažodžiai, jų analizė – itin svarbus ir daugiausiai dėmesio reikalaujantis etapas.

„Neatlikus analizės ar neskyrus pakankamai dėmesio, paprasta prisirankioti raktinių žodžių, kurie nepilnai atitinka verslo temą arba ją atitinka puikiai, tačiau jų niekas nesuveda į paiešką – iš tokių raktinių žodžių nedaug naudos,“ – sako G. Staugaitytė.

Pasak jos, atliekant raktinių žodžių analizę svarbu nepasikliauti vien tik savo nuomone – kartais gali atrodyti, jog tam tikri raktažodžiai visiškai atitinką verslo temą, tačiau atsidarius Google ir įvedus tą neva puikiai tinkantį raktažodį, rezultatai yra ne tokie, kokių tikimasi.

„Kartais paaiškėja, jog žmonės pagal tą raktažodį ieško kitų panašių prekių ar paslaugų. Taip pat naudinga raktažodžius tikrinti ne tik Google paieškoje, bet ir vaizdų paieškoje. Prieš apsistojant ties kuriuo nors raktažodžiu, svarbu palyginti jį su panašiais: galimai vienas turės labai daug paieškų, bet ne visai atitiks temą, bus bendresnis, o antras turės šiek tiek mažiau paieškų, bet bus tikslesnis. Tuomet, žinoma, reikia rinktis ne bendrinį raktažodį, kuriuo gali ieškoti ir kitokios paslaugos ar prekės, o tą, kuris atitinka jūsų paslaugą ar prekę,“ – patarė G. Staugaitytė.

Kokį klaidingą įsitikinimą ji pastebi įmonių, kurios kreipiasi pagalbos, svetainėse?

„Klientai su kuriais teko dirbti turėjo daugiau mažiau teisingą supratimą apie tai, kas pakelia svetainę paieškos rezultatuose. Tačiau gana dažnai klientai nemano, kad turinys turi įtakos svetainės rezultatamas. Pavyzdžiui, neturi išsamių prekių ar paslaugų aprašymų, galvoja, jog jų ir nereikia –„kam apkrauti svetainę“,“ – sako „Rocket Science“ agentūros SEO projektų vadovė. https://rocketscience.lt/

O kokios yra didžiausios „raudonos vėliavos“ techninėje svetainės dalyje?

„Svarbi yra svetainės struktūra, jei vidiniai puslapiai yra pavadinti neaiškiai, su krūva simbolių skaičių ar raidžių, paieškos variklis nesupras, apie ką yra šis turinys. Taip pat svarbios techninės klaidos, tokios kaip 404 (nerandami puslapiai) – tokie atvejai prastina vartotojo kelią iki informacijos ir dar kuria nereikalingas aklavietes paieškos varikliams,“ – sako G. Staugaitytė.

Paklaustas, kas labiausiai jį nustebino ar įsiminė pradėjus gilintis į šią temą, „Fjord Bank“ rinkodaros vadovas J. Atidukraitis sako, kad nors SEO ir plati tema, kuriai galima skirti labai daug laiko bei resursų, jį nustebino tai, kad su paprastais baziniais dalykais (vidiniu, „techniniu“ SEO) galima pasiekti gerų rezultatų.

„Ypač jei kalbame apie mažesnes kategorijas ar kategorijas, kur konkurentai ne tiek daug tam skiria dėmesio. Geras pavyzdys: 2022 rudenį startavome Estijoje su tomis pačiomis paskolomis. Startuodami pritaikėme tas pačias SEO praktikas, kaip ir Lietuvoje, tik be išorinio SEO (aprašymo stambiuose naujienų portaluose). Mūsų nuostabai, to užteko, kad pagrindiniuose raktažodžiuose būtume pirmame puslapyje konkurencinga laikomoje kategorijoje,“– prisimena pašnekovas.

Pagalba tvarkant Jūsų TV antenas
Ši naujiena peržiūrėta 3631 kartą. Komentuojame:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2025-07-03 09:10:53

8 už: kodėl užsakovai statyboms vis dažniau renkasi generalinės rangos paslaugą

Šiandieninėje statybų rinkoje matome aiškų poslinkį: vis daugiau užsakovų projektus įgyvendina pasitelkdami generalinę statybos rangą.
       2025-06-24 19:16:19

Sezonui ruošiasi ir sukčiai: 5 dažniausiai pasitaikantys turistų spąstai

Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad kelionės neapkartintų finansiniai nuostoliai, pasakoja „Luminor“ banko Sukčiavimo rizikos valdymo skyriaus vadovas Linas Sadeckas.
       2025-06-20 09:52:52

Įsigijus naują būstą, atkreipkite dėmesį ir į sprendimus susijusius su elektra

Planuojant įsigyti nuosavą būstą, visuomet atidžiai įvertinama jo vieta: atstumas iki darbo, vaikų darželių ar mokyklų, pati rajono infrastruktūra. Vis dėlto ne mažiau svarbu ir daugybė praktinių dalykų.
       2025-06-13 13:41:27

Nafta brangsta: Izraelio – Irano konflikto kainą mokės visas pasaulis

Izraelis, surengė keliasdešimt oro smūgių ataką prieš Iraną, kuri gali įstumti Artimuosius Rytus į naują karą. Plataus masto atakos taikiniais tapo Irano branduolinė programa, kariniai objektai, buvo nužudyti keli aukščiausio rango vado pareigas ėję Irano karininkai.
       2025-06-07 10:08:51

Prieš protestą – aiški protesto organizatorių pozicija dėl NT mokesčio

Lietuvos jaunųjų ūkininkų ir jaunimo sąjunga, reaguodama į Premjero Gintauto Palucko pasisakymus dėl pirmojo būsto neapmokestinimo, šį žingsnį vertina kaip sveikintiną reakciją į visuomenės lūkesčius.
       2025-06-06 10:36:55

Telefonuose – visas gyvenimas: kaip juos apsaugoti keliaujant užsienyje?

Prasidėjusi vasara žymi atostogų kelionių pradžią, kuomet nemaža gyventojų dalis planuoja vykti ilsėtis ar pramogauti į užsienio šalis. Keliautojai vis dažniau daugelį kelionės dokumentų bei kitų svarbių asmeninių duomenų saugo savo išmaniuosiuose telefonuose ar kituose įrenginiuose.
       2025-06-04 16:28:14

Lietuvos pajūryje nebeliko 3G ryšio

Vasaros sezoną pradedančiame Lietuvos pajūryje galutinai išjungta senoji 3G ryšio technologija. Daugiau kaip 20 metų šalyje naudota technologija nuo birželio 3 dienos nebeveikia visoje Klaipėdos apskrityje – Klaipėdos mieste ir rajone, Palangoje, Neringoje, Kretingos, Skuodo ir Šilutės rajonų savivaldybėse.
       2025-05-30 13:32:42

Telefonas – jūsų vaiko saugumo įrankis: ar naudojate šias funkcijas?

Pirmasis telefonas – svarbus žingsnis vaiko gyvenime, tačiau sunkus sprendimas tėvams: kaip užtikrinti, kad įrenginys būtų ne tik patrauklus, bet ir iš tiesų naudingas?
       2025-05-23 12:31:31

Miegas ir nutukimas: glaudus ryšys, apie kurį verta žinoti

Vis daugiau tyrimų rodo, kad miegas ir kūno svoris – glaudžiai susiję. Miego trukmė ir kokybė turi reikšmingą poveikį vaikų sveikatai, ypač nutukimo rizikai. Nutukimas yra būklė, kuri turi įtakos daugeliui organizmo sistemų: širdies ir kraujagyslių bei nervų sistemai, sąnariams ir raumenims.
       2025-05-21 19:32:34

Ryto kava – malonumas ar stresas širdžiai?

Daugeliui mūsų rytas be kavos – ne rytas. Tačiau ar kofeinas visada saugus širdžiai? Kada jis gali būti naudingas, o kada – žalingas? Specialistai pabrėžia: viskas priklauso nuo to, kiek kavos geriame, kaip ją ruošiame ir kaip mūsų organizmas į ją reaguoja.
       2025-05-21 19:26:07

3000 eurų už kompiuterį – ir vis tiek lėtas? IT ekspertas paaiškina klaidas

Ar gali jūsų 3000 eurų vertės garsaus prekės ženklo kompiuteris dirbti lėčiau nei kolegos įrenginys, kainavęs 800 eurų? Deja, bet gali. Ir dėl to kalta ne technologinė įranga, o mūsų blogi įpročiai.
       2025-05-17 12:34:20

Išmanusis televizorius ar televizorius su dirbtiniu intelektu

Televizorių technologijos nuolat tobulėja ir namų pramogos tampa vis labiau personalizuotos. Jau nesame tik pasyvūs žiūrovai – naujosios technologijos siūlo individualizuotą turinį, pritaiko vaizdo ir garso kokybę, leidžia bendrauti pasitelkiant išmaniuosius asistentus.
       2025-05-17 12:26:49

Netrukus Lietuvoje bus visiškai išjungtas 3G ryšys

„Bitė“ birželį pradės senosios 3G ryšio technologijos išjungimą. Iki šių metų pabaigos Lietuvoje bus visiškai išjungtas šis senosios technologijos ryšys. Beveik 20 metų naudotą mobiliojo ryšio technologiją keičia naujesnės kartos 4G ir 5G ryšys.
       2025-05-10 16:24:20

Dirbtinis intelektas kyla – o kur mūsų inžinierių karta?

Skaitmenizacija, automatizacija, robotika ir dirbtinis intelektas iš esmės keičia pramonės veidą, o kartu – ir inžinieriaus vaidmenį joje. Jei anksčiau pramonės įmonei pakakdavo šaltkalvio mechaniko ir elektriko, tai dabartiniai reikalavimai inžinieriui – kur kas didesni.
       2025-05-09 11:04:58

Moderni, šiuolaikinė gamyba neįmanoma be inžinerijos

Skaitmenizacija, automatizacija, robotika ir dirbtinis intelektas iš esmės keičia pramonės veidą, o kartu – ir inžinieriaus vaidmenį joje. Jei anksčiau pramonės įmonei pakakdavo šaltkalvio mechaniko ir elektriko, tai dabartiniai reikalavimai inžinieriui – kur kas didesni.
       2025-05-07 18:39:16

Atskleidė, koks darbas būtų Z kartos košmaras

Privalomas darbas biure nuo 8 iki 17 val., viršvalandžiai, rutininės užduotys, nuolatinė kontrolė ir neaiški darbo prasmė. Šias sąlygas siūlantys darbdaviai gali neabejoti – didžioji dalis Z kartos atstovų nuo tokio darbo bėgs neatsisukdami.
       2025-04-30 15:18:43

Paauglį užklupo aistra: kaip degti, bet nesudegti?

Brendimui įsibėgėjus paauglio gyvenime aistra užgriežia pirmuoju smuiku. Čia kyla dilema – laisvai mėgautis tuo, kas duota gamtos, ar lėtinti greitį, kad staigus gyvenimo posūkis neišmestų į šalikelę?
       2025-04-25 18:45:47

Ką apie pinigus byloja liaudies išmintis ir ką sako ekspertai?

Apie pinigus egzistuoja daugybė patarlių ir posakių, kurie yra įsitvirtinę giliai mūsų sąmonėje. Turbūt kiekvienas yra girdėjęs posakius „laikas – pinigai“, „šykštus moka du kartus“ ir daugelį kitų.
       2025-04-25 18:38:09

Besaikės saulės vonios – kelias į melanomą: deginimąsi reikėtų pamiršti

Nors melanoma tarp vyrų yra trečias pagal paplitimą vėžys, o tarp moterų – antras, į saulės spindulius neretai numojame ranka. Dažnas ne tik neskuba teptis apsauginėmis priemonėmis, bet ir ilgiausiai deginasi, tepasi įdegį stiprinančiais aliejais.
       2025-04-25 18:33:42

Įspėjo naudojančius „Skype“ – turite mažai laiko pereiti prie kitos programėlės

Gegužės 5 d. viena pirmųjų vaizdo skambučių ir susirašinėjimo programėlių – „Skype“ bus išjungta visiems laikams. „Microsoft“ oficialiai nutraukia programos veikimą ir ragina žmones pereiti prie kitų nemokamų sprendimų.
       2025-04-23 12:13:43

Lošimų reklamai – stop ženklas: kas pasikeis ir kodėl tai svarbu?

Praeitų metų pabaigoje Seimas žengė ryžtingą žingsnį – pritarė reikšmingiems Azartinių lošimų įstatymo pakeitimams, kurie jau nuo 2025 m. liepos 1 d. iš esmės pakeis lošimų reklamos taisykles Lietuvoje.
       2025-04-18 15:02:51

Ar darbdavys turi teisę naudoti darbuotojo atvaizdą reklamuojant paslaugas?

Šių dienų socialinių tinklų tendencijos - verslininkai vis dažniau į parduodamų prekių ir paslaugų reklamas įtraukia savo darbuotojus. Šios tendencijos šalutinis efektas – nutraukus darbo sutartį, darbuotojai įprastai nenori, kad jis pats ir jo atvaizdas būtų siejamas su konkrečia įmone ir jos produktais.
       2025-04-18 14:55:19

Būsto kainos ir vėl gali kilti: ką daryti laukiantiems dar mažesnių palūkanų?

Europos Centrinis Bankas šiais metais jau ne kartą mažino bazinę palūkanų normą, o naujausių žinių dėl pokyčių turėtume sulaukti jau balandžio 17 dieną. Planuojančius būsto paskolą tai skatina viltis, kad ši data reikš dar vieną palūkanų normos sumažėjimą.
       2025-04-18 14:44:54

Kodėl kartojame tėvų klaidas, nors pažadame sau būti kitokie?

Ar pagaunate save sakant ar darant tai, ką sakydavo ar darydavo jūsų tėvai – nors sau kartojote, kad elgsitės kitaip? Pavyzdžiui, kitaip bendrausite su partneriu (-e) ir auginsite vaikus, niekada jų nekontroliuosite, visada mylėsite?
       2025-04-18 14:32:28

Odai, širdžiai ir energijai palankiausi vaisiai: kuriuos rinktis ir kodėl?

Daliai žmonių vaisiai ir uogos – ne tik gaivus užkandis ar desertas, bet ir svarbi kasdienio maisto dalis: nuo rytinių glotnučių, spalvingų salotų ar ingredientų pagrindiniuose patiekaluose.
       2025-04-18 14:26:04

Atostogos svetur: dažna klaida, dėl kurios permokate atsiskaitydami kortele

Atėjus pavasariui vis dažniau planuojame išvykas svetur. „Luminor“ banko kasdienės bankininkystės vadovė Aušrinė Mincienė primena – keliaujant į ne euro zonos šalis atsiskaitymo banko kortele metu verta pasirinkti vietinę valiutą.
       2025-04-18 14:21:38

Apie perdegimo prevenciją: poilsis turi būti tikras, o ne apsimestinis

Ar jums pažįstama situacija, kai prabudę ryte jaučiatės nepailsėję, atostogaudami vis dirsčiojate į mobilųjį telefoną, o jaukiausių metų švenčių šurmulys virsta nerimu?
       2025-04-16 11:26:03

Kraustotės į naują būstą? Kokių su elektra susijusių klausimų reikėtų nepamiršti

Naujo būsto pirkimas – jaudinanti ir džiugi patirtis, tačiau už jos slypi ir daugybė praktinių klausimų, į kuriuos reikia atsakyti, kad gyvenimas būtų kuo patogesnis. Vienas tokių – elektros tiekimas ir energijos valdymo sprendimai.
       2025-04-16 11:23:16

Ar žinote, kur kreiptis nemokamos pagalbos susirgus per šventes?

Šeimos medicinos įstaigos jose prirašytiems gyventojams turi užtikrinti, kad šeimos gydytojo komandos paslaugas jie galėtų gauti 12 valandų per dieną, 5 darbo dienas per savaitę.
       2025-04-12 10:10:31

Auksiniai antrankiai. Ar ne per daug aukojame dėl pinigų?

Šiandien profesinėje aplinkoje vis dažniau girdima metafora „auksiniai antrankiai“. Kai kurie darbdaviai, dažniausiai startuoliai, stengiasi paskatinti nuomonę, kad darbuotojai, norintys pakeisti darbo vietą ar netgi karjeros kryptį, rizikuoja prarasti per daug, ir todėl šie geriau renkasi likti.
    Daugiau ankstesnių naujienų:  1  2  3  4  5  6  7  8  9
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.