Naujienos

SEO – 3 dalykai, kuriuos galite padaryti, kad svetainė šokteltų aukštyn

2023-10-26 15:58:55

SEO (search engine optimization - angl.) šifruojamas kaip svetainės paieškos sistemos optimizavimas arba kitaip – veiksmai, kilstelintys svetainę aukščiau Google paieškos rezultatuose.

Deja, jau praėjo tie laikai, kai užteko tiesiog mechaniškai kartoti pagridninius raktažodžius ir prikurti daug bet kokio teksto. Šiandien paieškos sistemos tikrina svetainės patikimumą, išsamumą, patogumą naudoti, vizualinę dalį (nuotraukas, vaizdo įrašus), sukeltas nurodas ir daug kitų parametrų. Gilinimasis į SEO temą neapsieina be praktikos ir SEO mokymus vedantis skaitmeninio marketingo agentūros „Rocket Science Baltics“ įkūrėjas Simonas Naudžius skatina pradėti nuo „namų darbų“ peržvelgiant savo svetainę, o tik tada gilintis į SEO teoriją. Ką pirmiausia reikia peržvelgti savo svetainėje prieš pradedant gilintis į šią temą?

Iki Google „mylimos“ svetainės – vos trys žingsniai

Pasak Simono Naudžiaus, svarbu sukurti ne tiesiog kelis puslapius turinio, tačiau atliepti informacijos ieškančio žmogaus poreikį – kad tas turinys atsakytų į ieškančiam rūpintį klausimą. Ir, turint tai omenyje, dėlioti ir raktažodžius.

„Kaip patekti į Google paieškos pirmąjį puslapį? Iš tiesų tereikia susitvarkyti tris dalykus: pirmas – tai raktiniai žodžiai, kitaip tariant – ko žmogus ieško, antra – sukurti turinį (tiek tekstinį, tiek vaizdinį), atliepiantį tai, ko žmogus ieško, ir trečia – pasiekti, kad patikimi šaltiniai dalintųsi tavo svetainės nuoroda. Iš esmės šių trijų dalykų užtenka, kad atsidurtum gerokai aukštesnėse Google pozicijose. Žinoma, su sąlyga, kad tavo svetainė yra techniškai tvarkinga, tačiau naudojant šiandieninius svetainių kūrimo įrankius, ši dalis dažniausiai jau yra išspręsta,“ – sakė S. Naudžius.

Pagrindinė raktažodžių klaida – klaidinga prielaida dėl klientų

Pirmoji užduotis, atrodytų, paprasta, kaip šaukštas: sugalvoti ir užrašyti frazes, kurios atvestų pas jus būtent to produkto ar paslaugos ieškančius klientus. Tačiau, pasak SEO eksperto Simono Naudžiaus, būtent ties šia užduotimi dažnai suklumpama.

„Mes įsivaizduojame, kad žmonės eina internetą tik ko nors nusipirkti. Tačiau statistika rodo, jog nuo 60 iki 80 % atvejų žmonės tiesiog ieško informacijos arba iškilusios problemos sprendimo. Taigi, galvojant apie savo klientą, reikia suvokti visus etapus, per kuriuos jis ateina iki mūsų: visų pirma jis turi problemą (ar poreikį), pradeda ieškoti informacijos, tada – ją renka, susidaro kelių variantų sąrašą ir tik tada, sudeginęs daug kalorijų ir įtempęs visus savo neuronus, išsirenka vienintelį produktą bei priima sprendimą pirkti,“ – paieškos internete etapus išvardijo pašnekovas.

Po prekės ar paslaugos įsigijimo dar seka to produkto ar paslaugos vartojimas ir po šio etapo klientas gali sugrįžti į svetainę pasidalinti savo įspūdžiais.

Dažniausiai žmonių srautą į svetainę atveda vos keli raktiniai žodžiai. Todėl analizuojant daugybę alternatyvų reikia, pasak Simono Naudžiaus, panaudoti „skustuvo metodą“ – nuskusti viską, ko nereikia ir palikti tik tuos kelis raktinius žodžius, kurie perteikia esmę. Vienas raktinis žodis turi būti skirtas vienam svetainės puslapiui. Taip pat nebereikia turinio „farširuoti“ tuo pačiu raktiniu žodžiu – pageidautina, kad raktinis žodis skambėtų pavadinime, antraštėje, kelis kartus įvairiais linksniais būtų pavartotas tekste, tačiau natūraliai, be dirbtinio kartojimo.

„Tie laikai baigėsi. Google jau išmoko, kaip veikia mūsų kalba, kaip veikia linksniai,“ – šypsosi S. Naudžius.

Ekspertas perspėja nesirinkti nei pernelyg siauros srities raktažodžių, kokių, tikėtina, potencialūs klientai tiesiog nesugalvos, tačiau taip pat vengti labai daug produktų aprėpiančių raktažodžių.

„Pavyzdžiui – „šuns maistas“. Juk jis gali būti ir sausas, ir šlapias, skirtas alergiškiems šunims, jauniems šuniukams, suaugusiems – taigi, reikia konkretinti. Turime ieškoti raktinių žodžių, kurie atitinka mūsų paslaugą, bet nėra pernelyg bendri. Kaip ir visur gyvenime – reikia atrasti aukso viduriuką,“ – patarė SEO specialistas. https://seokursai.com/

Potencialiems klientams kyla daugybė klausimų – atsakykite į juos

Koks yra geriausias raktinių žodžių šaltinis? Jūsų klientai.

„Pavyzdžiui, vienas iš mano pirmųjų verslų buvo namelių medžiuose statyba. Gan dažnai žmonės skambindavo pasiteirauti – o kaip su statybos leidimais? Tad išnagrinėjome šią temą iki smulkmenų ir sukūrėme vidinį puslapį su visa informacija. Šis puslapis jau trejus metus atveda lankytojų. Tai rodo, kad žmonės yra linkę pasinagrinėti, pasiskaityti – ir tik tuomet skambinti pardavėjui. Ne atvirkščiai,“ – pateikė pavyzdį S. Naudžius.

Kitas pavyzdys: nuostabūs apartamentai kurorte. Puslapyje gali būti keliasdešimt jaukumu ir atotrūkiu nuo didmiesčio rūpesčių kvepiančių nuotraukų, tačiau būsimiems poilsiautojams vis tiek rūpės ar yra automobilio parkavimo vieta, skalbimo mašina? Ar kažkur netoliese veikia maisto prekių parduotuvė? Jei yra pateikta išsami informacija, tai paskatina žmogų šiuos apartamentus išsirinkti iš daugelio variantų.

Galiausiai, ieškodami, pavyzdžiui, skalbimo mašinos dažniausiai bet kurioje elektroninėje parduotuvėje rasite nurodytą jos talpą. Bet ką ši talpa reiškia? Ar 5 litrų talpos skalbyklės užtenka 4 asmenų šeimai? Ar reikėtų didesnės? Ar ant būtent šios skalbimo mašinos galima statyti džiovyklę?

Vadinamasis Google „voriukas“ vaikšto po jūsų puslapį iš vieno „buto“ į kitą, tad geriausia, jei turinys būtų logiškai susijęs. Pavyzdžiui, jei jau paaiškinote savo klientams, ką reiškia itin tyli skalbimo mašina, logiška būtų straipsnio pabaigoje įterpti nuorodą, vedančią į būtent tokių prekių kategoriją.

„Dažnai prie produkto aprašymo matau tiesiog techninę gamintojo informaciją – ji taip pat reikalinga, bet nebūtinai ši techninė informacija atsako į klausimą: „Ar šitas produktas – tikrai tas, kurio man reikia?“ Taigi galvodami savo svetainės raktinius žodžius, pabandykite atsakyti į tokius klausimus: kas tai yra? Kaip tai veikia? Kada to prireikia? Juos analizuodami galite sugalvoti ir kokį turinį kursite,“ – sako S. Naudžius.

Turinys yra karalius, unikalumas – karalienė

Taip pereiname prie antrojo SEO žingsnio – turinio, aktualaus skaitytojams. Jei skirsite laiko tokiam turiniui sukurti, jis prikvies į jūsų svetainę potencialių klientų. Tačiau jiems pirmiausia turite paaiškinti „kas tai yra“, o tik vėliau į turinį įterpti nuorodą į konkretų produktą. Ir, žinoma, puslapyje turėtų būti naudojami raktiniai žodžiai, susiję su konkrečia tema.

„Kas yra internetas? Tai – tarsi stora telefonų ir adresų knyga. Internetas gali jus nuvesti į, pavyzdžiui, Vilniaus gatvėje stovintį 10-ą namą, 15-ą butą, kuriame gyvena toks ir toks žmogus. Interneto svetainė – tai adresas, kur guli unikalus turinys. Norėdami, kad paieškos variklis mus rastų – turime būti unikalūs! – pataria S. Naudžius. – Jei bus tūkstantis taip pat atrodančių butų ir dar juose gyvens panašūs žmonės – pas kurį tuomet eiti?!“.

Pašnekovas čia pat priduria, jog „ChatGPT“ gali mums padėti sukurti norimą aprašą ar turinį, tačiau nereikia viso darbo patikėti šiam įrankiui: tekstuose turėtų būti unikalumo, žmogiškumo.


S. Naudžius yra pastebėjęs, jog turinys nukonkuruoja netgi svetainės užkrovimo greitį, t.y. jei, pasak eksperto, „kreiva-šleiva“ svetainė turi unikalų turinį specifine tema, rezutatuose ji bus rodoma aukščiau. Turinys nusveria įvairius techninius parametrus – todėl geriau turimą biudžetą skirti būtent jo kūrimui.

Grėsmė – nutolti nuo esmės

Yra įvairių mokamų ir nemokamų įrankių, skirtų pasitikrinti, ar jūsų svetainė yra gerai sustyguota SEO prasme. Tačiau atkreipkite dėmesį, jog turinio – ypač lietuviško – šie įrankiai negali įvertinti. Tad S. Naudžius ragina neišsigąsti, net jei matote daug „raudonuojančių“ sričių – tai tiesiog rodo, jog svetainė neatitinka tam tikrų taisyklių, tačiau nebūtinai reiškia, jog Google nerodys jos aukščiau paieškų rezultatuose.

„Dauguma pradedančiųjų SEO specialistų „užsikapsto“ techniniuose dalykuose ir nutolsta nuo esmės: kodėl žmogus turėtų užeiti į šią svetainę? Kaip paskatinti jį nusipirkti kažką iš elektroninės parduotuvės? Mes galime pasiekti, kad Google paieškoje svetainė atsirastų pirmose pozicijose... įvedus raktinį žodį, kurio niekas niekada nenaudoja. Bet kokia iš to nauda?“, – perspėja S. Naudžius.

„Turite suprasti, kad konkuruojate šimtais ar tūkstančiais panašių į save. O jei dar Jūsų rinka yra anglakalbių šalių – tai ir su šimtais tūkstančių. Paieškos variklis, žmogui įvedus žodžius į paiešką, bando suprasti, kokiu tikslu žmogus ieško informacijos. Šis variklis bando atrasti puslapius, kurie geriausiai atsako į pateiktą klausimą,“ – paaiškino SEO specialistas.

Taigi pirmas paieškos variklio kriterijus – kaip konkretus puslapis atitinka žmogaus pateiktą užklausą, o antras – kaip konkretus puslapis yra apskritai matomas ir žinomas internete. Čia prieiname prie trečiosios SEO užduoties: geras turinys turėtų būti ... matomas. O tam reikia, jog jus geru žodžiu minėtų gigantai.

Kas veikia ir kas jau nebe?

Kaip pasiekti, kad apie jus kalbėtų? Simonas Naudžius rekomenduoja pirmiausia perkratyti galvoje savo turimus kontaktus: galbūt jūsų aukštoji mokykla galėtų pasidalinti informacija, kuo šiandien užsiima jos alumni?

Pašnekovas iš karto perspėja, kad taktika „paprašysiu draugų mane paminėti“ vargu ar suveiks. Geriau sutelkti dėmesį ir jėgas į tai, kad jus pastebėtų ir aprašytų tikrai žinomas ir gerbiamas naujienų portalas ar svetainė. Pavyzdžiui, vienas paminėjimas „New York Times“ kilstelės gerokai aukščiau, nei keliasdešimties draugų įsikeltos nuorodos mažutėse svetainėse ar regioniniuose interneto dienraščiuose.

„Nepirkite nuorodų neaiškiose svetainėse – google.com galit už tai netgi nubausti: nugrūsi kažkur tolyn paieškos rezultatuose, arba apksritai iš paieškos rezultatų ištrinti,“ – perspėja S. Naudžius.

Beje, beprasmiško turinio su gausybe vienodų raktažodžių kartojimas Google taip pat jau nebežavi – paieškos variklis kasdien dirba, kad tokios svetainės būtų stumiamos į paieškų sąrašo paribius.

Google taip pat akylai stebi tuos, kurie teikia finansines paslaugas arba siūlo produktus, kurie turėtų pagerinti sveikatą, savijautą – nes šioje srityje produkto ar paslaugos naudojimas gali apkartinti apgautam klientui gyvenimą.

„Jei turi tokį verslą – tuomet dvigubai svarbu, kad tavo svetainę cituotų garsūs finansų naujienų portalai, jei verslas susijęs su sveikata – visuomenėje žinomi gydytojai,“ – sako S. Naudžius.

Kaip atrodo investicijos į SEO laike? Pasak S. Naudžiaus, susitvarkius vidinius svetainės reikalus, t.y. raktažodžius, svetainė jau gali šoktelti aukštyn. Tada metas samdyti profesionalų žurnalistą ir kurti turinį, kurį „negėda bus skaityti ir po 10-ies metų“. Tą turinį talpinti viename didžiausiame arba keliuose dideliuose, žinomuose naujienų portaluose. Po šių žingsnių pokyčiai lankytojų sraute bus pastebimi po 3-4 mėnėsių. Po maždaug 9 mėnesių jie nusistovės, o dar po 8 mėnesių gali pradėti vėl kristi – nes internetas nestovi vietoje, randasi konkurentų, kurie irgi siekia iškilti aukščiau. Beje, paieškos rezultatai ir pozicija apskritai nuolat kinta, todėl norint įvertinti pokytį, reikia stebėti, koks yra vidutinis rezultatas (kada rodoma konkrečiai jūsų svetainė).

Patirtis – svetainę pavyko kilstelti 2 puslapiais aukščiau

Vienas iš Simono Naudžiaus klientų, banko „Fjord Bank“ rinkodaros vadovas Julius Atidukraitis dirba vienoje iš tų akylai stebimų sričių – finansinių paslaugų. Jis daug gilinosi į SEO temą ir pasiekė, jog svetainė paieškos rezultatuose būtų rodoma ne 4-5, o 2 ar 3 puslapyje.

„Pirmas etapas – atsirinkti raktažodžius. Čia labai padėjo agentūra „Rocket Science“ – kartu sėdėjome, kalbėjome, analizavome ir išsiryškinome, kas svarbiausia. Aišku, kai yra nedidelis puslapis atsirinkti raktažodžius galima ir patiems, tačiau su specialistų pagalba greičiau supranti, kur yra didelė konkurencija ir kur labiau logiška orientuotis. Kitaip tariant, visada namą gali pastatyti ir pats, bet su profesionalais tai greičiau ir padeda išvengti klaidų,“ – sakė J. Atidukraitis.

Pasak jo, gilinimasis į SEO niekada nesibaigia, nes Google taisyklės ir algoritmai keičiasi nuolat.

„Pagrindiniam žinių bagažui, patirčiai įgauti užtrukau apie puse metų. Po SEO sutvarkymo puslapis paieškos rezultatuose labai stipriai pakilo, pagrindiniuose raktažodžiuose iš 4-5 puslapio šokom iki 2-3. Reikia turėti omenyje, kad mūsų kategorija labai konkurencinga, tad rezultatas tikrai labai geras,“ – džiaugėsi J. Atidukratis.

Kiek laiko užtrunka susitvarkyti savo verslo puslapį?

„Tai labai priklauso nuo puslapio, jo dydžio, paslaugų, prekių kiekio arba, kitaip tariant, nuo raktažodžių kiekio. Kuo daugiau raktažodžių – tuo daugiau laiko reikės skirti. Be to, didelę įtaką turi kategorija – jei konkurentai skiria tam daug dėmesio, greičiausiai daugiau dėmesio reikės skirti ir Jums. O jei susitvarkius vidinį SEO jau pasiekėte iškeltų tikslų, tikėtina, kad dažnai prie to grįžti nereikės,“ – svarsto „Fjord Bank“ rinkodaros vadovas. – Mes su fjordbank.lt puslapio SEO užtrukome gal mėnesį-du, bet tikrai galima ir greičiau.“

Sakoma, kad Google į sveikatos ir finansines paslaugas teikiančias įmones žvelgia pro padidinamąjį stiklą – tačiau ar šioje srityje veikiančių profesionalų akimis paieškos variklis efektyviai išfiltruoja neaiškius siūlymus investuoti į neaišku ką?

„Žvelgiant į paieškos rezultatus atrodo, kad variklis dirba tikrai gerai, bent jau į pradinius puslapius tikrai atsijojami susiję ir patikimi rezultatai. Bet vėlgi, sukčiai stengiasi apgauti ne tik žmones, bet ir paieškos variklius, todėl reikia atidžiai įvertinti kiekvieną puslapį – ypač jei jis ne lietuviškas,“ – patarė J. Atidukraitis.

Dar apie raktažodžius: pamėginkite juos įvesti į Google

„Agentūroje „Rocket Science“, susitikę su klientais prašome įvairių duomenų: kokius raktinius žodžius jie naudoja, kiek paieškų turi per mėnesį. Sugalvojame šūsnį įvairiausių variantų, kaip jų produkto galėtų ieškoti ir tuomet atliekame tą „skustuvo“ darbą: paliekame tik kelis svarbiausius, aktualiausius. Ir tik tada pradedame planuoti turinį,“ – atskleidžia S. Naudžius.

Viena iš šios agentūros darbuotojų, Gabija Staugaitytė, jau metus gilinasi tik į SEO temą ir padeda įmonėms tobulinti jų puslapius. Ji taip pat pritaria, jog raktažodžiai, jų analizė – itin svarbus ir daugiausiai dėmesio reikalaujantis etapas.

„Neatlikus analizės ar neskyrus pakankamai dėmesio, paprasta prisirankioti raktinių žodžių, kurie nepilnai atitinka verslo temą arba ją atitinka puikiai, tačiau jų niekas nesuveda į paiešką – iš tokių raktinių žodžių nedaug naudos,“ – sako G. Staugaitytė.

Pasak jos, atliekant raktinių žodžių analizę svarbu nepasikliauti vien tik savo nuomone – kartais gali atrodyti, jog tam tikri raktažodžiai visiškai atitinką verslo temą, tačiau atsidarius Google ir įvedus tą neva puikiai tinkantį raktažodį, rezultatai yra ne tokie, kokių tikimasi.

„Kartais paaiškėja, jog žmonės pagal tą raktažodį ieško kitų panašių prekių ar paslaugų. Taip pat naudinga raktažodžius tikrinti ne tik Google paieškoje, bet ir vaizdų paieškoje. Prieš apsistojant ties kuriuo nors raktažodžiu, svarbu palyginti jį su panašiais: galimai vienas turės labai daug paieškų, bet ne visai atitiks temą, bus bendresnis, o antras turės šiek tiek mažiau paieškų, bet bus tikslesnis. Tuomet, žinoma, reikia rinktis ne bendrinį raktažodį, kuriuo gali ieškoti ir kitokios paslaugos ar prekės, o tą, kuris atitinka jūsų paslaugą ar prekę,“ – patarė G. Staugaitytė.

Kokį klaidingą įsitikinimą ji pastebi įmonių, kurios kreipiasi pagalbos, svetainėse?

„Klientai su kuriais teko dirbti turėjo daugiau mažiau teisingą supratimą apie tai, kas pakelia svetainę paieškos rezultatuose. Tačiau gana dažnai klientai nemano, kad turinys turi įtakos svetainės rezultatamas. Pavyzdžiui, neturi išsamių prekių ar paslaugų aprašymų, galvoja, jog jų ir nereikia –„kam apkrauti svetainę“,“ – sako „Rocket Science“ agentūros SEO projektų vadovė. https://rocketscience.lt/

O kokios yra didžiausios „raudonos vėliavos“ techninėje svetainės dalyje?

„Svarbi yra svetainės struktūra, jei vidiniai puslapiai yra pavadinti neaiškiai, su krūva simbolių skaičių ar raidžių, paieškos variklis nesupras, apie ką yra šis turinys. Taip pat svarbios techninės klaidos, tokios kaip 404 (nerandami puslapiai) – tokie atvejai prastina vartotojo kelią iki informacijos ir dar kuria nereikalingas aklavietes paieškos varikliams,“ – sako G. Staugaitytė.

Paklaustas, kas labiausiai jį nustebino ar įsiminė pradėjus gilintis į šią temą, „Fjord Bank“ rinkodaros vadovas J. Atidukraitis sako, kad nors SEO ir plati tema, kuriai galima skirti labai daug laiko bei resursų, jį nustebino tai, kad su paprastais baziniais dalykais (vidiniu, „techniniu“ SEO) galima pasiekti gerų rezultatų.

„Ypač jei kalbame apie mažesnes kategorijas ar kategorijas, kur konkurentai ne tiek daug tam skiria dėmesio. Geras pavyzdys: 2022 rudenį startavome Estijoje su tomis pačiomis paskolomis. Startuodami pritaikėme tas pačias SEO praktikas, kaip ir Lietuvoje, tik be išorinio SEO (aprašymo stambiuose naujienų portaluose). Mūsų nuostabai, to užteko, kad pagrindiniuose raktažodžiuose būtume pirmame puslapyje konkurencinga laikomoje kategorijoje,“– prisimena pašnekovas.

Palydovinių antenų ir imtuvų montavimas
Ši naujiena peržiūrėta 3499 kartus. Komentuojame:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2024-12-07 15:35:40

Kaip teisingai interpretuoti prietaisų skydelio siunčiamus signalus

Daugelis vairuotojų į prietaisų skydelio rodmenis žvilgteli tik tada, kai reikia pasitikrinti greitį ar degalų likutį. Tačiau ką daryti, kai prietaisų skydelyje netikėtai užsidega koks nors indikatorius ar perspėjanti lemputė?
       2024-12-07 15:19:48

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje.
       2024-12-04 12:13:29

KTU kibernetinio saugumo specialistas: DI tampa puolimo įrankiu

Sparčiai augant technologijų naudojimui kasdienybėje, daugėja ir kibernetinių grėsmių. Kauno technologijos universiteto Informatikos fakulteto (KTU IF) kibernetinio saugumo specialistas doc. Šarūnas Grigaliūnas sako, kad pasaulyje kibernetinių išpuolių skaičius per pastaruosius penkerius metus išaugo 75%.
       2024-11-30 12:44:22

5 magiški šventinio laikotarpio filmai, kuriuos privalote pamatyti su visa šeima

Kalėdų laikotarpis – tai metas, kai daugiau laiko praleidžiame namuose, apsupti šeimos šilumos ir jaukumo. Šventinė atmosfera suartina, o viena mėgstamiausių veiklų šaltuoju metu – kartu žiūrėti filmus, kurie įtraukia ir padeda atsipalaiduoti.
       2024-11-27 10:33:13

Ar verta kurti interneto svetainę savo hobiui ir kokį domeną naudoti?

Pasak psichologų, laisvalaikio pomėgiai yra vienas geriausių būdų, kaip po sunkios darbo dienos toliau negalvoti apie darbinius reikalus ir atsipalaiduoti. Hobis – sveikos emocinės sveikatos šaltinis, todėl vis daugiau lietuvių ieško įdomių laisvalaikio veiklų, kurias siekia paversti net savo verslu.
       2024-11-22 10:00:32

Ekspertai apie atliekų rūšiavimą: kartais žmonių pastangos nueina perniek

Skaičiuojama, kad visame pasaulyje vidutiniškai perdirbama tik apie 9 proc. plastiko, 21 proc. stiklo ir 60 proc. popieriaus atliekų. Jungtinių tautų organizacijos (JTO) vertinimu, situacija gali dar labiau pablogėti, nes iki 2050 m. kietųjų komunalinių atliekų susidarymas išaugs nuo 2,3 mlrd. iki, tikėtina, 3,8 mlrd. tonų.
       2024-11-20 17:16:39

„Teltonikos“ skandalas atskleidė biurokratijos problemų mastą

Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai ragina kurti verslo tarybą. Pastarosiomis dienomis kilęs įmonės „Teltonika skandalas atskleidė ne tik vienos įmonės problemas, bet ir platesnį biurokratijos iššūkių kontekstą Lietuvoje.
       2024-11-20 17:11:42

Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: infrastruktūros spragos stabdo pažangą?

„Teltonikos“ atvejis tikėtina padės spręsti elektros infrastruktūros vystymo klausimus. Tačiau Lietuvai turint ambiciją tapti skaitmeninės pažangos lydere, lygiai taip pat būtina turėti aukštos kokybės patikimą interneto ryšį, kurį gali užtikrinti tik išvystyta plačiajuosčio ryšio infrastruktūra.
       2024-11-16 15:20:51

Dėl vasarinių padangų nebegalioja automobilio techninė apžiūra ir draudimas

Naudodami šaltajam sezonui netinkamas automobilio padangas, vairuotojai rizikuoja ne tik savo ir kitų eismo dalyvių sveikata ir gyvybėmis, bet ir gali susidurti su kitais nemalonumais, pavyzdžiui, nebegaliojančiais techninės apžiūros pažyma ir draudimu.
       2024-11-13 18:05:56

Technologijų herojai: kaip telefonai ir kiti prietaisai gelbėja žmonių gyvybes?

Ne visi herojai dėvi apsiaustus – kai kurie jų turi tik ekranus, bet yra visada pasiruošę traukti mus iš mirties gniaužtų. Jie pastebi net menkiausius savininko sveikatos nukrypimus, geriau už bet ką kitą žino, kada iškviesti pagalbą, o prireikus – netgi patys jį pristato į gydymo įstaigą.
       2024-10-30 17:45:08

Per 20 metų patyčių mastas Lietuvoje beveik nesumažėjo: kas kiša koją pokyčiams?

Nepaisant daugybės pastangų kovoti su patyčiomis mokyklose ir internete, naujausi tyrimai rodo, kad Lietuvoje šios problemos mastas išlieka vienas didžiausių Europoje – jas patiria trečdalis paauglių.
       2024-10-30 17:42:54

Kenčiate nuo šiukšles kaupiančio kaimyno? Išeitis yra, tik ne visi apie tai žino

Į namus sklindantis dvokas, keliaujantys tarakonai ir nuolatinė gaisro baimė – su tokia kasdienybe susiduria daugiabučių gyventojai, šalia kurių gyvena šiukšles kaupiantis kaimynas.
       2024-10-30 17:40:00

Slaugytojai konsultuodami galės pratęsti paskirtą gydymą receptiniais vaistais

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) plečia bendrosios praktikos slaugytojų profesines veiklos sritis. Nuo šiol slaugytojai, įvertinę pacientų sveikatos būklę, galės savarankiškai pratęsti gydytojo paskirtą lėtinių ligų gydymą ir išrašyti receptą vaistams.
       2024-10-30 17:33:32

Kaip išvengti klaidų renkantis pirmąjį būstą?

Nors pirmuosius namus žmonės perka sau, profesiniai ar šeimos pokyčiai dažnai lemia tai, kad tokį turtą ilgainiui gali tekti parduoti ar išnuomoti. Ekspertų teigimu, būtent patrauklumas antrinėje rinkoje turėtų būti prioritetas jaunam žmogui ar šeimai renkantis pirmąjį būstą.
       2024-10-30 17:27:45

Naudotos ar naujos padangos: kam vairuotojai teikia pirmenybę?

Artėjant žieminių padangų sezonui, daugelis vairuotojų sprendžia, kokias padangas pasirinkti savo automobiliui – naujas ar naudotas? Ar verta skubėti pas meistrus, ar galima darbus atlikti savarankiškai?
       2024-10-30 17:21:50

Pasakė, kam orgazmas yra naudingiausias: sumažina tikimybę susirgti vėžiu

Nepaisant to, kad orgazmas yra natūralus žmogaus kūno atsakas, apie jį vis dar sklando daugybė mitų ir netikslių įsitikinimų. Kodėl vieniems žmonėms šį jausmą pasiekti lengviau nei kitiems?
       2024-10-25 09:54:44

Milijonierius po savaitės: kaip laimėjus loterijoje neprarasti šalto proto

Visai neseniai šalį apskriejo žinia apie lietuvį, loterijoje laimėjusį istoriškai didžiausią sumą Baltijos šalyse – 81 mln. eurų. Nors apie tokią sėkmę svajoja kone kiekvienas, daugelis neįvertina tinkamo finansinio raštingumo pasirengimo svarbos.
       2024-10-21 17:21:30

Kas pragraužė skylę: kandis ar kailiavabalis?

Drabužinės kandys ir kailiavabaliai – vabzdžiai, kenkiantys tekstilės gaminiams, kailiams, kilimams, baldams ir net muziejų eksponatams. Nors pamačius skylę vilnoniame megztinyje, kašmyro šalike ar kilime dažniausiai kaltiname kandžių lervas.
       2024-10-21 14:03:20

„TikTok“ privatumo nustatymai, kuriuos turite pasikeisti dabar

Vidutinis „TikTok“ naudotojas programėlėje praleidžia bent 95 minutes per dieną, nepalyginamai daugiau nei bet kuriame kitame soc. tinkle. Siekdama tobulinti savo paslaugas, trumpų vaizdo įrašų platforma taip pat gausiai renka vartotojų asmeninius duomenis.
       2024-10-21 13:56:51

Atliko elektros naudojimo eksperimentą namuose: kiek pavyktų sutaupyti

„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) skaičiuoja, kad buitiniai vartotojai per 2023 metus sunaudojo 28 proc. visos elektros energijos Lietuvoje. Todėl skatinant energetinį efektyvumą šalyje svarbu tampa kalbėti ne tik apie elektros energijos mažinimą įmonėse, bet ir namų ūkiuose.
       2024-10-21 13:51:20

Bendrabutis, buto nuoma ar buto pirkimas – ką rinktis studentui?

Aukštosiose mokyklose Lietuvoje šiuo metu studijuoja daugiau kaip 100 tūkst. studentų ir net 69 proc. jų gyvena savarankiškai. Kasmet studentai susiduria su sudėtingu pasirinkimu: gyventi dažnai nelabai aukštos kokybės, tačiau pigiame bendrabutyje, mokėti daugiau už komfortiško būsto nuomą ar, padedant tėvams, įsigyti nuosavą butą?
       2024-10-18 17:50:21

Seimas įteisino patogesnį būsto paskolų refinansavimą

Seimas priėmė Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo pataisas, kuriomis nutarta nuo 2025 m. vasario 1 d. leisti gyventojams paprasčiau, greičiau ir be papildomų išlaidų refinansuoti būsto paskolas.
       2024-10-18 17:39:41

ESO atmeta abejones dėl išmaniųjų skaitiklių: duomenimis manipuliuoti neįmanoma

Lietuvos gyventojams diegiami naujos kartos išmanieji apskaitos prietaisai yra patikimi ir koreguoti jų duomenų neįmanoma, o visose perdavimo sistemos grandyse yra įdiegti aukščiausi saugumo sprendimai.
       2024-10-17 10:30:18

Ar jūsų robotą dulkių siurblį apsėdo demonas? Ne, tai tik programišiai

Robotas dulkių siurblys vejasi katę ir tuo pat metu šūkauja necenzūrinius žodžius. Skamba kaip scenarijus iš mokslinės fantastikos filmo, tačiau tai jau tapo realybe.
       2024-10-16 13:06:23

Tvaresnis dyzelinas: ar Lietuvoje tai taps norma?

Elektromobilių gamintojams Europoje susiduriant su sunkumais pereinant prie šios technologijos, vis daugiau diskutuojama apie neišnaudojamą kitų alternatyvių degalų potencialą.
       2024-10-12 12:17:35

Paaiškėjo tikrieji piratinio turinio naudojimo Lietuvoje mastai

Keturi iš dešimties Lietuvos gyventojų bent kartais vartoja nelegalų turinį, o reguliariai tai daro ketvirtadalis gyventojų. Trečdalis gyventojų piratinį turinį dažniausiai vartoja nelegaliai žiūrėdami filmus, serialus, televizijos laidas, kitus vaizdo įrašus, o apie ketvirtadalis – klausydamiesi muzikos.
       2024-10-11 18:26:10

Darbas nuotoliniu būdu išliks: kaip išvengti ginčų?

Nors nuotolinio darbo galimybė suteikia darbuotojams daugiau lankstumo, tačiau kartu darbdaviui kelia papildomų iššūkių, susijusių su tinkamo darbo organizavimo ir reguliavimo užtikrinimu.
       2024-10-09 17:55:52

Šeimos gydytojai bus skatinami atlikti daugiau tyrimų

Nuo spalio 1 d. plečiamas Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis papildomai apmokamų pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų spektras, kad šeimos gydytojai galėtų skirti daugiau svarbių tyrimų pacientams.
       2024-10-09 11:08:03

Verta suklusti perkantiems internetu: 900 kenkėjiškų svetainių apsimeta „Amazon“

Prasidėjo kasmetinės „Amazon“ išpardavimų dienos, kai platforma vilioja pirkėjus patraukliais pasiūlymais. Tačiau saugumo ekspertas įspėja – nustatyta daugiau nei 100 skirtingų sukčiavimo atvejų ir beveik 900 naujų kenkėjiškų svetainių, kurios apsimeta „Amazon“.
       2024-10-05 10:02:12

RRT pakeitė savo užmokesčius ir mokėjimo tvarką

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) pakeitė savo, kaip nacionalinio reguliuotojo elektroninių ryšių ir pašto paslaugų srityse, teikiamų paslaugų ir atliekamų darbų užmokesčių dydžius bei jų mokėjimo tvarką.
    Daugiau ankstesnių naujienų:  1  2  3  4  5  6  7  8
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.