iliustracija iliustracija iliustracija
iliustracija iliustracija
Naujienos

Oro erdvė – ne guminė: kaip joje telpa vis daugiau lėktuvų?

2019-04-18 07:29:21

„Flightradar24“ vaizdas nepalieka abejingų – Europos žemėlapyje knibždėte knibžda įvairiais greičiais ir įvairaus dydžio simboliais pažymėtų lėktuvų – kiekvieną dieną Europoje aptarnaujama daugiau kaip 30 tūkst. skrydžių.

Mūsų šalies oro erdvėje skrydžių taip pat netrūksta ir didėjant skrydžių skaičiui Europoje, jų skaičius auga ir Lietuvoje. Oro erdvėje galioja visuotinai pripažintos oro eismo taisyklės, tad kaip iš tiesų suvaldomas lėktuvų eismas ir kaip lėktuvai išsitenka Lietuvos oro erdvėje?

„Viskas priklauso nuo nustatytų taisyklių ir procedūrų. Prieš kelias dešimtis metų besileidžiančių lėktuvų Lietuvoje buvo nedaug, todėl pakakdavo vienam lėktuvui leisti nusileisti ir galėdavo kilti kitas. Dabar kai kylančių ir besileidžiančių lėktuvų srautas yra išaugęs, smarkiai padidėjęs per Lietuvą tranzitu skrendančių lėktuvų skaičius, norint visa tai suvaldyti, pagreitinti nusileidimo ir pakilimo procedūras, aptarnauti daugiau orlaivių, ieškoma daugiau galimybių, geresnės įrangos, tobulinamos ir automatizuojamos koordinavimo procedūros su kitais skrydžių valdymo centrais. Viskas turi būti sustyguota tobulai, kaip šveicariško laikrodžio mechanizmas“, – pasakoja VĮ „Oro navigacija“ generalinis direktorius Mindaugas Gustys.

Valdoma ir nevaldoma oro erdvė

Lėktuvų eismą virš Lietuvos ir dalies Baltijos jūros esančios oro erdvės kontroliuoja VĮ „Oro navigacija“. Nors dangus paprastam žmogui atrodo kaip vientisa erdvė, tačiau aviacijoje yra kiek kitaip – pirmiausia erdvė virš Lietuvos skirstoma į valdomą ir nevaldomą. Valdoma oro erdvė sudaryta iš aerodromų skrydžių valdymo zonų (CTR), aerodromų skrydžių valdymo rajonų (TMA), skrydžių valdymo rajonų (CTA) ir viršutinio skrydžių valdymo rajono (UTA). Šioje erdvėje tarp orlaivių ir skrydžių vadovų palaikomas nuolatinis ryšys, užtikrinantis visišką abiejų pusių informacijos dalinimąsi apie orlaivio kelionės plano vykdymą, saugų ir tikslų skrydį pagal naujausius turimus duomenis. Nevaldoma oro erdve laikoma erdvė tarp žemės paviršiaus ir 2900 metrų aukščio (FL 95), kurioje skrydžių vykdymui taikomos paprastesnės taisyklės ir skrydžių informacijos paslauga.

Oro erdvė klasifikuojama į 7 klases nuo A iki G. A – tai griežčiausiai reguliuojama oro erdvė, kurioje visi skrydžiai leidžiami tik vadovaujantis instrumentiniais skrydžiais pagal prietaisus (IFR), griežtai prižiūrimi skrydžių valdymo centrų, orlaivių greitis neribojamas, o visi skrydžiai atskiriami vienas nuo kito. Kartu tai ir pati aukščiausia oro erdvė, kurioje skrydžiai vykdomi didesniame nei 5,5 km aukštyje virš jūros lygio. G – pati žemiausia oro erdvės klasė, paprastai esanti arčiausiai žemės, mūsų oro erdvėje tai iki 3 km aukščio virš jūros lygio. Šioje erdvėje skrydžiai vykdomi tiek vadovaujantis pagal prietaisus, tiek vizualiai, o orlaiviai gali skristi ne didesniu nei 250 mazgų greičiu (462,5 km/val greičiu).

Ir lėktuvai turi savo kelius

Jeigu ant žemės mes turime kelių raizgalynę, tai oro erdvėje viskas vyksta daug tvarkingiau. Virš Lietuvos yra 29 oro keliai, kiekvieno iš jų plotis – 10 jūrmylių (18,52 km)! Kiekvienas oro kelias turi savo „koridorius“. Dažniausiai naudojamas „oro koridorius“ – beveik 160 km ilgio – driekiasi pietrytinėje Lietuvos dalyje: prasideda ties Lietuvos ir Lenkijos siena, kerta Alytų ir Vilnių bei pasibaigia ties Lietuvos ir Baltarusijos siena. Dažniausiai Lietuvos oro padangėje galima pamatyti Airbus A320, A321 ir A319, Boeing B738 bei Bombardier CRJ9 tipo orlaivius.

Siekdama diegti pažangias oro eismo paslaugas, „Oro navigacija“ dalyvauja mokslinių tyrimų programoje SESAR 2020. Dalyvaudama projekte „Laisvai pasirenkamas maršrutas pagal orlaivio trajektoriją“, įmonė kartu su partneriais – oro navigacijos paslaugų teikėjais ir aviacinės įrangos gamintojais – įgyvendino laisvai pasirenkamų maršrutų koncepciją. Projekto tikslas – oro erdvės naudotojams leisti planuoti ir perplanuoti maršrutą pagal apibrėžtus segmentus, skrendant trumpiausiais atstumais tarp dviejų maršruto taškų oro erdvėje, kurioje nėra griežtai nustatytų oro kelių.

Per tris pirmuosius šių metų mėnesius tranzitu Lietuvos oro erdvę kirto 40,9 tūkst. orlaivių, kovo mėnesį per Lietuvą praskrido kiek daugiau nei 14,2 tūkst. lėktuvų. Daugiausia kovo mėnesį buvo skrendama į Rusijos Federaciją – 3376 skrydžiai, Vokietiją – 2597 skrydžiai, Latviją – 1001 skrydžių, Suomiją – 896 skrydžiai, Kiniją – 696 skrydžiai. Šalių, iš kurių buvo tranzitu skrendama per Lietuvą, sąrašas panašus – Rusijos Federacija, Vokietija, Latvija, Suomija ir Prancūzija. Įdomu ir tai, kad kovo mėnesį, iš Lietuvos, kaip ir į mūsų šalį, daugiausiai buvo skrendama ir į ir iš šių miestų - Rygos, Londono, Varšuvos, Kopenhagos, Maskvos.

Kokios taisyklės galioja orlaiviams ore?

Orlaiviai oro erdvėje yra saistomi įvairių taisyklių, įspėjimų ir draudimų. Pavyzdžiui, vykdyti skrydžius be specialaus leidimo gali būti neleidžiama virš valstybės valdymo institucijų, pasienio ruožuose, aviacijos sporto veiklos erdvėje ar karinėms pratyboms ir mokymams skirtose teritorijose. Oro erdvės rezervacija rūpinasi atskiras „Oro navigacijos“ padalinys – Oro eismo vadybos skyrius. Skrydžių vadovai yra atsakingi, kad tarp lėktuvų būtų išlaikomas nustatytas saugus atstumas.

Pasak „Oro navigacijos“ Operacinės veiklos departamento vadovo Nerijaus Malecko, jeigu orlaiviai rengiasi tūpti ir artėja prie aerodromo ar jo prieigų, minimalus atstumas tarp orlaivių privalo būti mažiausiai 3 jūrmylės (~ 5 km). Aukščiau 3 km aukščio ribos, arba kitaip vadinamojo 100 skrydžių lygio (FL095), atstumas tarp orlaivių turi siekti mažiausiai 5 jūrmyles (8 km). Atstumas priklauso nuo naudojamos radiolokacinės ir skrydžių valdymo įrangos.

11-12 km aukštyje virš jūros lygio skrendantis orlaivis, kuris į Lietuvą atskrenda per Baltijos jūrą ir leisis Vilniaus oro uoste, Lietuvos oro erdvėje gali palaikyti ryšį net su keturiais skrydžių vadovais. Įskrisdamas į Lietuvos oro erdvę per Baltijos jūrą pilotas pirmiausia kontaktuoja su Regiono skrydžio valdymo centro viršutinės oro erdvės skrydžių vadovu. Lėktuvui pasiekus žemesnį aukštį jis jau bendrauja su žemutinės oro erdvės skrydžių vadovu.

„Netrukus pagal sudėliotas procedūras žemėjantis orlaivis patenka į Vilniaus oro uosto prieigas valdančio skrydžio vadovo jurisdikciją. Jis pasirūpina, kad neliesdamas kitų erdvių orlaivis būtų tinkamai nukreiptas į Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką. Tuo atveju, jeigu leistis ar kilti panašiu metu planuojančių orlaivių yra daugiau, prieigų skrydžio vadovas juos išrikiuoja saugiu atstumu vienas paskui kitą. Tik tada jų valdymas perduodama aerodromo bokšto skrydžių vadovui, kuris seka orlaivį tūpimo, riedėjimo ir įvažiavimo į aikštelę manevrų metu“, – aiškina N.Maleckas.

„Oro navigacija“ lėktuvų pilotams ir aviakompanijoms rengia ir platina vadinamuosius NOTAM pranešimus. Tai su navigacine įranga, paslaugomis, procedūromis arba pavojumi susiję nurodymai, svarbūs orlaivių įguloms ir pilotams. Šių įspėjimų sąraše atsiduria ir dronų kilimas į kilometro aukštį siekiant rekordo, ir ugnikalnių išsiveržimai.

Kaip sutalpinti daugiau lėktuvų viename plote?

Siekiant užtikrinti, kad kuo daugiau lėktuvų tilptų oro erdvėje, būtina užtikrinti daug svarbių faktorių: turėti modernią navigacijos, ryšių ir lėktuvų stebėjimo bei antžeminę įrangą, tikslias procedūras, profesionalius skrydžių vadovus, būti pasirengus atidaryti papildomus skrydžių valdymo sektorius.

Itin užimtoje Europos erdvėje lėktuvų maršrutų sudaryme svarbų vaidmenį atlieka Europos saugios oro navigacijos organizacija Eurokontrolė. Ji taip pat užtikrina ir viso žemyno oro erdvės pralaidumą bei užtikrina, kad nesusidarytų „lėktuvų kamščiai“. Europiniams oro erdvės „žaidėjams“ taikant bendrus standartus, oro erdvė valdoma daug efektyviau: mažėja atidėtų skrydžių, auga saugumo ir aplinkosaugos standartai, mažėja skrydžių aptarnavimo kaštai.

„Kiekvienai oro erdvei, priklausomai nuo turimos įrangos, orlaivių tipų, nustatomas optimalus, saugus pralaidumas. Dėl augančio skrydžių skaičiaus kartu su Eurokontrolės atstovais peržiūrėsime dabar taikomą pralaidumo standartą ir jį optimizuosime pagal galimybes ir poreikius“, – nuolatinį kaitos procesą akcentuoja „Oro navigacijos“ vadovas M.Gustys.

Oro erdvė nei didėja, nei mažėja, tačiau pasitelkus moderniausią įrangą, turint profesionalius techninės įrangos specialistus, profesionalius skrydžių vadovus, kitus aviacijos srities profesionalus, rodos, net ir tokioje mažoje Lietuvos oro erdvėje galima užtikrinti vis didesnį lėktuvų srautą, tad orlaivius, sklendžiančius aukštai danguje, matysime vis dažniau.

Paskelbk savo skelbimą nemokamai
paslauga
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų el. paštas:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
iliustracija2019-05-22 12:10:20

Ar reikia mokėti už leistinąją naudoti galią, jei nevartojama elektros energija?

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK), išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ ginčą dėl teikiamų apmokėti sąskaitų, pasisakė, kad operatorius pagrįstai reikalauja mokėti už leistinąją naudoti elektros energijos galią.
iliustracija2019-05-22 09:11:58

Registrų centras bus perduodamas Ekonomikos ir inovacijų ministerijai

Atlikus esminę Registrų centro pertvarką – strateginę, struktūrinę, užkardžius korupcijos apraiškas – valstybės duomenis valdančią įmonę numatoma perduoti Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, vykdančiai informacinių išteklių konsolidavimą valstybės lygmeniu.
iliustracija2019-05-22 09:05:29

Mitai ir faktai: autonominiai automobiliai mūsų ateities keliuose

Tobulėjant automobilių ir technologijų rinkai, vis dažniau girdime, kad jau netolimoje ateityje dirbtiniu intelektu valdomos mašinos sugebės pakeisti vairuotojus. Tačiau niekam nėra paslaptis, kad autonominių automobilių pritaikymas kelia tam tikrus iššūkius, girdime įvairiausias diskusijas apie jų naudą ir galimą riziką.
iliustracija2019-05-21 18:22:44

„AUTOKURTAS“ tampa oficialiu „FORD TRUCKS“ atstovu Lietuvoje

„FORD TRUCKS“, vienas didžiausių komercinių sunkvežimių gamintojų pasaulyje, pasirašė bendradarbiavimo sutartį su AUTOKURTAS, UAB, kuri tampa oficialiu šio prekinio ženklo atstovu Lietuvoje. Derybos dėl „FORD TRUCKS“ komercinio transporto atstovavimo Lietuvoje užtruko apie metus.
iliustracija2019-05-21 18:14:22

Kietasis „Brexitas“ gali patuštinti kišenes

Nuolat stringančios derybos dėl Jungtinės Karalystės (JK) pasitraukimo iš Europos Sąjungos (ES), vadinamojo „Brexito“, kelia nerimą įvairių sričių atstovams. Vieni jų –perkantys internetu. Jiems, panašu, gali ateiti kur kas sunkesni laikai.
iliustracija2019-05-20 19:07:04

Kaip tvarkoma jūsų darbo vieta: nuo ekologijos iki išmaniųjų programėlių

Aplinka, kurioje dirbame, įprastai nė kiek neatsilieka nuo mūsų kasdienybės tempo. Juk progreso, galinčio padidinti darbo našumą bei taupyti mūsų laiką, ieškome visose srityse – ar tai būtų modernūs darbo įrankiai, interjero sprendimai ar priemonės, skirtos šiai aplinkai prižiūrėti.
iliustracija2019-05-18 07:05:37

Po detalės keitimo Druskininkų keltuvas atnaujins darbą

Praėjusį savaitgalį dėl gedimo sustoję Druskininkų “Lynų kelio” keltuvai planuoja darbą atnaujinti jau ryt. Iš Šveicarijos gamintojo pristatyta nauja ir originali pagrindinė pavara. Ją pakeitus keleiviai bus pradėti kelti jau šeštadienį ryte.
iliustracija2019-05-17 15:16:27

Daugiau nei ketvirtadalis Lietuvos žmonių namų saugumą patiki šunims

Tyrimas parodė, kad daugiau nei ketvirtadalis Lietuvos žmonių būsto ir jame esančio turto saugumą patiki namuose laikomiems šunims. Kinologas Artūras Zaleckas tokią statistiką sieja su prastesne mūsų šalies kinologine kultūra.
iliustracija2019-05-17 15:06:06

Valstybinė ligonių kasa nupirko vakcinas nuo tymų

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) nupirko vakcinas nuo tymų. Pirmosios vakcinos dozės Lietuvą turėtų pasiekti jau vasarą. „Vakcinų nuo tymų šįkart nupirkta net 120 tūkst. dozių.
iliustracija2019-05-17 15:01:01

Kaip neišleidžiant daug pinigų suplanuoti įdomią kelionę?

Artėjanti vasara žadina norą mažiau sėdėti namuose ir daugiau veikti. Vienas geriausių būdų atitrūkti nuo rutinos – leistis į kelionę. Kartais atidedame tokias mintis, nes išvykų planavimas, atrodo, reikalauja didelio pasiruošimo ir lėšų.
iliustracija2019-05-17 14:56:50

IT specialistų rinka Baltijos šalyse: Lietuva vejasi pirmaujančią Rygą

Lietuva laikoma Baltijos šalių IT centru, tačiau kaip rodo naujausi tyrimo duomenys, pagal programuotojų skaičių Vilnių ir Kauną kartu sudėjus lenkia mūsų artimiausios kaimynės Latvijos sostinė Ryga.
iliustracija2019-05-17 14:51:14

Tarptautinė telekomunikacijų diena: 154 metai ir 5 ryškiausios technologijos

Gegužės 17 arba Tarptautinė telekomunikacijų diena gali pasirodyti kiek keista. Kaip ją minėti? Ypatingai, kai ši diena dar vadinama ir Pasaulio informacinės visuomenės diena.
iliustracija2019-05-17 14:43:32

Žaidimai, pasibaigę nuostoliais: kaip apsaugoti vaikus ir brangius daiktus?

Artėja vasaros atostogos, todėl vaikų žaidimai netrukus iš mokyklos persikels į namų ir kiemo erdvę, o ten, kur smagiai laiką leidžia vaikai, dažnai pasitaiko ir nuostolių.
iliustracija2019-05-16 08:15:53

Gyventojai nuomonės nekeičia: būstas dar brangs

Lietuvos gyventojai kol kas nekeičia nuomonės dėl būsto kainų krypties per artimiausius dvylika mėnesių. SEB banko užsakymu balandžio pradžioje atlikta apklausa atskleidė, kad 54 proc. apklaustųjų tikisi, jog būsto kaina per vienus metus padidės.
iliustracija2019-05-16 08:09:33

Tyrimas atskleidė – lietuvius pirkti internetu paskatintų viena priemonė

Lietuvius apsipirkti tam tikroje e. parduotuvėje paskatintų galimybė pasirinkti įsigytos prekės pristatymo laiką vienos valandos tikslumu, skelbia naujausio tyrimo duomenys. Pagal tokios paslaugos populiarumą šalyje itin mažai atsiliekame nuo Europos vidurkio.
iliustracija2019-05-16 08:00:33

Beribės dronų galimybės: nuo įspūdingų vaizdų iki organų transportavimo

Bepiločių orlaivių pritaikomumas skirtingose srityse didėja, o bene didžiausią paklausą turi fotografuojantys ar filmuojantys dronai. Jei anksčiau akį džiugino net paprasta iš drono padaryta nuotrauka, tai šiandien dronais filmuojami ar fotografuojami kadrai prilygsta kokybiškam kinematografiniam vaizdui.
iliustracija2019-05-15 14:58:59

Keleivius Vilniaus oro uoste pavežėjai pasitiks tam skirtoje aikštelėje

Nuo birželio pradžios sostinės pavežėjai savo klientų Vilniaus oro uoste lauks specialiai jiems skirtoje vietoje, o keleiviams rasti išsikviestą automobilį bus dar patogiau.
iliustracija2019-05-15 14:47:57

93 procentus įvaizdžio lemia ne žodžiai: kaip elgtis darbo aplinkoje?

7 procentus. Tokią dalį mūsų pirmojo įspūdžio, anot psichologams puikiai žinomo tyrimo, lemia kalbos turinys. Likusius 93 proc. sudaro kūno kalba, laikysena, tonas ir gebėjimas išgirsti pašnekovą.
iliustracija2019-05-15 14:41:50

Stiprinamos pasaulinės Lietuvos lazerių pramonės pozicijos

Šiandien Lazerinių tyrimų centre Vengrijoje pradėjo veikti lietuvių pagaminta viena galingiausių pasaulyje lazerinių sistemų SYLOS. Unikalios lazerinės sistemos perėmimo naudoti ceremonijoje dalyvavo ekonomikos ir inovacijų viceministras Gintaras Vilda.
iliustracija2019-05-14 08:08:36

Tingime eiti į lauką? Gydytoja įspėja apie rimtus sveikatos sutrikimus

Jeigu pažvelgtumėme į savo eilinę dieną iš šalies, veikiausiai nustėrtumėme pamatę, kiek daug laiko praleidžiame uždarose erdvėse. Namai, automobilis, autobusas, mokykla ar darbas – tai tarsi užburtas ratas, į kurį įsisukę prarandame vieną didžiausių malonumų atšilus orams – buvimą lauke.
iliustracija2019-05-14 08:01:48

Butas su nuosavu kiemeliu: kaip jį įsirengti racionaliai ir jaukiai

Rytinė kava nuosavoje terasoje ir žaliasis plotas džiuginantis akį – apie tokią kasdienybę svajoja vis daugiau naujakurių, įsigyjančių butą su jaukiu nedideliu nuosavu kiemeliu. Specialistų teigimu, augant tokio formato butų paklausai, žaliojo ploto bei terasos įrengimo klausimas kyla ne vienam.
iliustracija2019-05-14 07:55:28

Egzaminų karštinė: 5 išmanūs patarimai, kaip jiems pasiruošti paprasčiau

Dvyliktokams dabar įtemptas laikas – šalies mokyklose pats brandos egzaminų sesijos įkarštis. Nors laiko liko nedaug, tačiau žinių bagažą papildyti dar galima, o kad tai padaryti būtų lengviau, ekspertai pataria pasitelkti išmaniąsias technologijas.
iliustracija2019-05-14 07:52:33

LRTK pradėjo vykdyti teisių turėtojų priežiūrą internete

Vykdydama intelektinės nuosavybės teisių turėtojų internete priežiūrą, 2019 m. gegužės 8 d. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (toliau – LRTK) pirmą kartą priėmė sprendimą dėl privalomų nurodymų interneto prieigos paslaugų teikėjams davimo.
iliustracija2019-05-14 07:49:46

Apklausa: kas penktas Lietuvos gyventojas gyvena šia diena

Dauguma Lietuvos gyventojų nėra linkę planuoti savo pajamų ir išlaidų ilgesniam laikui, o net kas penktas apskritai gyvena tik šia diena. Tai, kad šalyje labai trūksta supratimo ir įgūdžių rūpintis asmeniniu bei šeimos biudžetu, atskleidė reprezentatyvi „Spinter tyrimų“ apklausa.
iliustracija2019-05-14 07:46:21

Dalinė apdaila: kada galėsite gyventi naujuose namuose?

Lietuvoje populiarumą išlaiko nauji būstai, kuriuos pirkėjai įsigyja su daline apdaila. Tai reiškia, kad, prieš kraustantis į naujus namus, naujakuriams dar reikia susiplanuoti nemažai darbų. Tad kokios pagrindinės užduotys ir investicijos?
iliustracija2019-05-09 15:59:15

„Regitra“ primena, per kiek laiko reikia įregistruoti automobilį savo vardu

Pardavėte, o galbūt įsigijote Lietuvoje eksploatuotą automobilį? Tuomet svarbu žinoti, kad, pardavus transporto priemonę, apie tai nedelsiant reikia pranešti „Regitrai“. Tuo tarpu naujasis savininkas, norėdamas dalyvauti su automobiliu viešajame eisme, turi jį įregistruoti savo vardu.
iliustracija2019-05-09 15:52:15

Tyrimas atskleidė: 7 iš 10 vairuotojų regėjimą tikrinasi per retai

Gydytojai oftalmologai tikina, kad regėjimą reikėtų tikrintis kasmet, tačiau tik ketvirtadalis vadovaujasi šiomis rekomendacijomis, rodo optikų tinklo „Vision Express“ atlikta reprezentatyvi visuomenės nuomonės apklausa.
iliustracija2019-05-09 15:47:56

Sėkmės receptas: kaip augant kaštams didinti pajamas?

Viena stambiausių granito ir dolomito skaldos gamintoja bei pardavėja Lietuvoje, „Milsa“ įmonių grupė, ketvirtus metus iš eilės skaičiuoja augimą. 2018 m. pardavimo pajamos siekė beveik 31 mln. eurų: tai penktadaliu daugiau lyginant su 2017 m. (25, 4 mln.) ir bene du kartus daugiau nei 2015 m. (18,5 mln.)
iliustracija2019-05-09 15:40:52

Uodai: keliautojams ir ne tik

2017 m. buvo užfiksuota apie 219 mln. maliarijos atvejų 90 šalių. Pagal naujausią Pasaulio maliarijos ataskaitą vaikai iki 5 metų yra labiausiai pažeidžiama grupė, 2017 m. net 61% visų mirusių nuo maliarijos buvo vaikai. 2018 m. Lietuvoje buvo užregistruoti 8 įvežtiniai dengės karštligės, 6 maliarijos ir 2 vidurių šiltinės atvejai.
iliustracija2019-05-09 15:35:59

Vadovai skundžiasi – pramonės vystymąsi stabdo specialistų trūkumas

Lazerių pramonė – viena iš aukštųjų technologijų sričių, kuria Lietuva gali didžiuotis ir pasigirti esanti tarp tvirtų lyderių. Vis tik šios pramonės atstovai sunerimę – lazerių pramonė, kaip ir nemaža dalis kitų inžinerinės pramonės įmonių, negali tinkamai plėstis, nes kenčia dėl specialistų trūkumo.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.
Reklama