iliustracija iliustracija
iliustracija iliustracija iliustracija
Naujienos

Oro erdvė – ne guminė: kaip joje telpa vis daugiau lėktuvų?

2019-04-18 07:29:21

„Flightradar24“ vaizdas nepalieka abejingų – Europos žemėlapyje knibždėte knibžda įvairiais greičiais ir įvairaus dydžio simboliais pažymėtų lėktuvų – kiekvieną dieną Europoje aptarnaujama daugiau kaip 30 tūkst. skrydžių.

Mūsų šalies oro erdvėje skrydžių taip pat netrūksta ir didėjant skrydžių skaičiui Europoje, jų skaičius auga ir Lietuvoje. Oro erdvėje galioja visuotinai pripažintos oro eismo taisyklės, tad kaip iš tiesų suvaldomas lėktuvų eismas ir kaip lėktuvai išsitenka Lietuvos oro erdvėje?

„Viskas priklauso nuo nustatytų taisyklių ir procedūrų. Prieš kelias dešimtis metų besileidžiančių lėktuvų Lietuvoje buvo nedaug, todėl pakakdavo vienam lėktuvui leisti nusileisti ir galėdavo kilti kitas. Dabar kai kylančių ir besileidžiančių lėktuvų srautas yra išaugęs, smarkiai padidėjęs per Lietuvą tranzitu skrendančių lėktuvų skaičius, norint visa tai suvaldyti, pagreitinti nusileidimo ir pakilimo procedūras, aptarnauti daugiau orlaivių, ieškoma daugiau galimybių, geresnės įrangos, tobulinamos ir automatizuojamos koordinavimo procedūros su kitais skrydžių valdymo centrais. Viskas turi būti sustyguota tobulai, kaip šveicariško laikrodžio mechanizmas“, – pasakoja VĮ „Oro navigacija“ generalinis direktorius Mindaugas Gustys.

Valdoma ir nevaldoma oro erdvė

Lėktuvų eismą virš Lietuvos ir dalies Baltijos jūros esančios oro erdvės kontroliuoja VĮ „Oro navigacija“. Nors dangus paprastam žmogui atrodo kaip vientisa erdvė, tačiau aviacijoje yra kiek kitaip – pirmiausia erdvė virš Lietuvos skirstoma į valdomą ir nevaldomą. Valdoma oro erdvė sudaryta iš aerodromų skrydžių valdymo zonų (CTR), aerodromų skrydžių valdymo rajonų (TMA), skrydžių valdymo rajonų (CTA) ir viršutinio skrydžių valdymo rajono (UTA). Šioje erdvėje tarp orlaivių ir skrydžių vadovų palaikomas nuolatinis ryšys, užtikrinantis visišką abiejų pusių informacijos dalinimąsi apie orlaivio kelionės plano vykdymą, saugų ir tikslų skrydį pagal naujausius turimus duomenis. Nevaldoma oro erdve laikoma erdvė tarp žemės paviršiaus ir 2900 metrų aukščio (FL 95), kurioje skrydžių vykdymui taikomos paprastesnės taisyklės ir skrydžių informacijos paslauga.

Oro erdvė klasifikuojama į 7 klases nuo A iki G. A – tai griežčiausiai reguliuojama oro erdvė, kurioje visi skrydžiai leidžiami tik vadovaujantis instrumentiniais skrydžiais pagal prietaisus (IFR), griežtai prižiūrimi skrydžių valdymo centrų, orlaivių greitis neribojamas, o visi skrydžiai atskiriami vienas nuo kito. Kartu tai ir pati aukščiausia oro erdvė, kurioje skrydžiai vykdomi didesniame nei 5,5 km aukštyje virš jūros lygio. G – pati žemiausia oro erdvės klasė, paprastai esanti arčiausiai žemės, mūsų oro erdvėje tai iki 3 km aukščio virš jūros lygio. Šioje erdvėje skrydžiai vykdomi tiek vadovaujantis pagal prietaisus, tiek vizualiai, o orlaiviai gali skristi ne didesniu nei 250 mazgų greičiu (462,5 km/val greičiu).

Ir lėktuvai turi savo kelius

Jeigu ant žemės mes turime kelių raizgalynę, tai oro erdvėje viskas vyksta daug tvarkingiau. Virš Lietuvos yra 29 oro keliai, kiekvieno iš jų plotis – 10 jūrmylių (18,52 km)! Kiekvienas oro kelias turi savo „koridorius“. Dažniausiai naudojamas „oro koridorius“ – beveik 160 km ilgio – driekiasi pietrytinėje Lietuvos dalyje: prasideda ties Lietuvos ir Lenkijos siena, kerta Alytų ir Vilnių bei pasibaigia ties Lietuvos ir Baltarusijos siena. Dažniausiai Lietuvos oro padangėje galima pamatyti Airbus A320, A321 ir A319, Boeing B738 bei Bombardier CRJ9 tipo orlaivius.

Siekdama diegti pažangias oro eismo paslaugas, „Oro navigacija“ dalyvauja mokslinių tyrimų programoje SESAR 2020. Dalyvaudama projekte „Laisvai pasirenkamas maršrutas pagal orlaivio trajektoriją“, įmonė kartu su partneriais – oro navigacijos paslaugų teikėjais ir aviacinės įrangos gamintojais – įgyvendino laisvai pasirenkamų maršrutų koncepciją. Projekto tikslas – oro erdvės naudotojams leisti planuoti ir perplanuoti maršrutą pagal apibrėžtus segmentus, skrendant trumpiausiais atstumais tarp dviejų maršruto taškų oro erdvėje, kurioje nėra griežtai nustatytų oro kelių.

Per tris pirmuosius šių metų mėnesius tranzitu Lietuvos oro erdvę kirto 40,9 tūkst. orlaivių, kovo mėnesį per Lietuvą praskrido kiek daugiau nei 14,2 tūkst. lėktuvų. Daugiausia kovo mėnesį buvo skrendama į Rusijos Federaciją – 3376 skrydžiai, Vokietiją – 2597 skrydžiai, Latviją – 1001 skrydžių, Suomiją – 896 skrydžiai, Kiniją – 696 skrydžiai. Šalių, iš kurių buvo tranzitu skrendama per Lietuvą, sąrašas panašus – Rusijos Federacija, Vokietija, Latvija, Suomija ir Prancūzija. Įdomu ir tai, kad kovo mėnesį, iš Lietuvos, kaip ir į mūsų šalį, daugiausiai buvo skrendama ir į ir iš šių miestų - Rygos, Londono, Varšuvos, Kopenhagos, Maskvos.

Kokios taisyklės galioja orlaiviams ore?

Orlaiviai oro erdvėje yra saistomi įvairių taisyklių, įspėjimų ir draudimų. Pavyzdžiui, vykdyti skrydžius be specialaus leidimo gali būti neleidžiama virš valstybės valdymo institucijų, pasienio ruožuose, aviacijos sporto veiklos erdvėje ar karinėms pratyboms ir mokymams skirtose teritorijose. Oro erdvės rezervacija rūpinasi atskiras „Oro navigacijos“ padalinys – Oro eismo vadybos skyrius. Skrydžių vadovai yra atsakingi, kad tarp lėktuvų būtų išlaikomas nustatytas saugus atstumas.

Pasak „Oro navigacijos“ Operacinės veiklos departamento vadovo Nerijaus Malecko, jeigu orlaiviai rengiasi tūpti ir artėja prie aerodromo ar jo prieigų, minimalus atstumas tarp orlaivių privalo būti mažiausiai 3 jūrmylės (~ 5 km). Aukščiau 3 km aukščio ribos, arba kitaip vadinamojo 100 skrydžių lygio (FL095), atstumas tarp orlaivių turi siekti mažiausiai 5 jūrmyles (8 km). Atstumas priklauso nuo naudojamos radiolokacinės ir skrydžių valdymo įrangos.

11-12 km aukštyje virš jūros lygio skrendantis orlaivis, kuris į Lietuvą atskrenda per Baltijos jūrą ir leisis Vilniaus oro uoste, Lietuvos oro erdvėje gali palaikyti ryšį net su keturiais skrydžių vadovais. Įskrisdamas į Lietuvos oro erdvę per Baltijos jūrą pilotas pirmiausia kontaktuoja su Regiono skrydžio valdymo centro viršutinės oro erdvės skrydžių vadovu. Lėktuvui pasiekus žemesnį aukštį jis jau bendrauja su žemutinės oro erdvės skrydžių vadovu.

„Netrukus pagal sudėliotas procedūras žemėjantis orlaivis patenka į Vilniaus oro uosto prieigas valdančio skrydžio vadovo jurisdikciją. Jis pasirūpina, kad neliesdamas kitų erdvių orlaivis būtų tinkamai nukreiptas į Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką. Tuo atveju, jeigu leistis ar kilti panašiu metu planuojančių orlaivių yra daugiau, prieigų skrydžio vadovas juos išrikiuoja saugiu atstumu vienas paskui kitą. Tik tada jų valdymas perduodama aerodromo bokšto skrydžių vadovui, kuris seka orlaivį tūpimo, riedėjimo ir įvažiavimo į aikštelę manevrų metu“, – aiškina N.Maleckas.

„Oro navigacija“ lėktuvų pilotams ir aviakompanijoms rengia ir platina vadinamuosius NOTAM pranešimus. Tai su navigacine įranga, paslaugomis, procedūromis arba pavojumi susiję nurodymai, svarbūs orlaivių įguloms ir pilotams. Šių įspėjimų sąraše atsiduria ir dronų kilimas į kilometro aukštį siekiant rekordo, ir ugnikalnių išsiveržimai.

Kaip sutalpinti daugiau lėktuvų viename plote?

Siekiant užtikrinti, kad kuo daugiau lėktuvų tilptų oro erdvėje, būtina užtikrinti daug svarbių faktorių: turėti modernią navigacijos, ryšių ir lėktuvų stebėjimo bei antžeminę įrangą, tikslias procedūras, profesionalius skrydžių vadovus, būti pasirengus atidaryti papildomus skrydžių valdymo sektorius.

Itin užimtoje Europos erdvėje lėktuvų maršrutų sudaryme svarbų vaidmenį atlieka Europos saugios oro navigacijos organizacija Eurokontrolė. Ji taip pat užtikrina ir viso žemyno oro erdvės pralaidumą bei užtikrina, kad nesusidarytų „lėktuvų kamščiai“. Europiniams oro erdvės „žaidėjams“ taikant bendrus standartus, oro erdvė valdoma daug efektyviau: mažėja atidėtų skrydžių, auga saugumo ir aplinkosaugos standartai, mažėja skrydžių aptarnavimo kaštai.

„Kiekvienai oro erdvei, priklausomai nuo turimos įrangos, orlaivių tipų, nustatomas optimalus, saugus pralaidumas. Dėl augančio skrydžių skaičiaus kartu su Eurokontrolės atstovais peržiūrėsime dabar taikomą pralaidumo standartą ir jį optimizuosime pagal galimybes ir poreikius“, – nuolatinį kaitos procesą akcentuoja „Oro navigacijos“ vadovas M.Gustys.

Oro erdvė nei didėja, nei mažėja, tačiau pasitelkus moderniausią įrangą, turint profesionalius techninės įrangos specialistus, profesionalius skrydžių vadovus, kitus aviacijos srities profesionalus, rodos, net ir tokioje mažoje Lietuvos oro erdvėje galima užtikrinti vis didesnį lėktuvų srautą, tad orlaivius, sklendžiančius aukštai danguje, matysime vis dažniau.

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų el. paštas:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
iliustracija2019-09-18 16:21:26

Perspėjimas vairuotojams: Lietuvoje prognozuojamos pirmosios šalnos

Jau šios savaitės pabaigoje Lietuvoje prognozuojamos pirmosios šalnos. Iššūkių vairuotojams rudens pradžioje kyla ne tik dėl slidžios kelio dangos, bet ir dėl vis dažnesnio lietaus, darganos – tai lemia prastėjantį matomumą.
iliustracija2019-09-18 16:18:30

Elektromobiliai Lietuvoje įgauna pagreitį

Augant Europos elektromobilių rinkai, pokyčiai ryškūs ir Lietuvoje. Elektromobilių skaičius keliuose perkopė 1200, o iki metų pabaigos visoje šalyje bus įrengta per 110 naujų įkrovimo stotelių. Populiariausias elektromobilis Europoje – „Nissan Leaf“. „Nissan“ skelbia, kad 2018 m. buvo parduota per 40 000 šio modelio elektromobilių.
iliustracija2019-09-18 16:12:31

Kaip sloguojantį vaiką išleisti į darželį ar mokyklą?

Nuo praėjusių metų rudens galioja Sveikatos apsaugos ministro įsakymas, leidžiantis sloguojantį vaiką leisti į mokymo įstaigą. Vaistininkai pastebi, kad šis sprendimas daugeliui tėvų nėra aiškus ir dalinasi patarimais, kaip elgtis, kad vaikai su sloga jaustųsi gerai, o tie, kuriems slogos nėra, ja neužsikrėstų.
iliustracija2019-09-18 15:26:11

AB Lietuvos paštas - blogiau nei blogai?

Tai bus pasvarstymai apie AB Lietuvos paštą ir labai norėčiau, kad Jūsų patirtis ir nuomonė nebūtų tokia prasta, kokia susidaro man. Kai vidutiniškai dingsta iš užsienio siųsti 1-3 siuntinukai iš dešimties, dar galima sukandus dantis su tuo susitaikyti, tačiau tai yra nemalonu.
iliustracija2019-09-17 20:22:27

78 proc. Baltijos šalių gyventojų nesirūpina savo duomenų saugumu

Kiekvieną dieną tūkstančiai Lietuvos gyventojų kompiuteryje ar išmaniajame telefone jungiasi prie elektroninės bankininkystės, saugo verslo ir asmeninius duomenis įrenginiuose ar duomenų saugyklose, naudojasi dešimtimis programėlių.
iliustracija2019-09-17 19:17:29

Pietryčių Lietuvoje pradedamas transliuoti TV kanalas „TVP Wilno”

Nuo rugsėjo 17 dienos Pietryčių Lietuvoje per eterinės televizijos tinklą pradedamas retransliuoti naujas kanalas lenkų kalba „TVP Wilno“. Kanalas „TVP Wilno“ retransliuojamas nemokamai, nekoduotu signalu greta 5 nemokamų nekoduotų Lenkijos TV kanalų, kurie šiame regione retransliuojami nuo 2018 metų gegužės.
iliustracija2019-09-17 19:11:34

Atleistas Lietuvos radijo ir televizijos centro valdybos pirmininkas

Vakar Lietuvos radijo ir televizijos centro (Telecentro) valdybos pirmininkas Egidijus Vaišvilas atleistas iš pareigų. Telecentro valdybai E. Vaišvilas vadovavo nuo 2017-ųjų spalio pabaigos.
iliustracija2019-09-17 19:08:36

5 dalykai, kurie įsigijus telefoną labiausiai varo į neviltį: kaip išvengti?

Įsigijus naują išmanųjį telefoną mus apima džiaugsmas – laukiame, kol galėsime patyrinėti naujas jo funkcijas ar galimybes. Tačiau džiugesį netrukus pakeičia kartėlis, nes žinome, kad senajame įrenginyje lieka daug reikalingos informacijos, kurią reikės persikelti į naująjį telefoną.
iliustracija2019-09-16 16:16:04

Didelis televizorius: kodėl sporto rungtynės stebėti namuose patiks labiau

Nepraleidžiate nė vienų sporto rungtynių, o joms artėjant, didžiausiu klausimu tampa – kur šįkart žiūrėti varžybas? Pirkti brangų bilietą ir keliauti žiūrėti gyvai ar ieškoti kavinės, kurioje rodys transliaciją?
iliustracija2019-09-13 14:34:11

Perspėjimas grybautojams: rugsėjį – antroji erkių užkrečiamų ligų banga

Žinant, kad bent kartą per metus grybauti išsiruošia kas antras Lietuvos gyventojas, o grybai šalies miškuose ėmė masiškai dygti tik vasaros pabaigoje, draudikai perspėja dėl erkių keliamo pavojaus.
iliustracija2019-09-13 14:28:37

„Bolt“ planuose – patys save vairuojantys automobiliai

Europoje lyderiaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“, kartu su Tartu universitetu ėmėsi kurti technologijas ketvirtojo autonomiškumo lygio savivaldžiams automobiliams. Projektą inicijavusi „Bolt“ siekia jau iki 2026 m. pasiūlyti keliones savivaldžiais automobiliais, o pirmieji bandomieji važiavimai prasidės jau kitąmet.
iliustracija2019-09-13 14:23:07

Pažangiausios išmaniųjų savybės – kokios jos?

Ieškote naujo telefono, su kuriuo galėtumėte nuveikti dar daugiau nei iki šiol? Šiandien galingų ir pažangias savybes turinčių išmaniųjų pasiūla plati. Tačiau „Samsung“ technologijų ekspertas Artūras Erbreideris atskleidė, į kurias papildomas išmaniųjų funkcijas verta atkreipti dėmesį, jei norite iš tiesų palengvinti kasdienes užduotis.
iliustracija2019-09-13 14:20:38

VR akiniai ir žaidimų konsolės: naujausios tendencijos

Technologijos žengia į priekį: virtualios realybės akiniais gali naudotis regos sutrikimų turintys, o žaidimų konsolės gali skatinti ir fizinį aktyvumą. Pasaulyje sparčiai populiarėjant esportui ir internetinių žaidimų kultūrai kartu auga ir žaidimų įrangos pasiūla.
iliustracija2019-09-11 14:25:23

Pasibaigus metų „Apple“ renginiui: 6 netikėti siurprizai, kurie nustebino

Vakar įvyko laukiamiausias metų „Apple“ renginys, kurio metu, tradiciškai, kompanija pristatė savo naujienas. Nors visiems buvo smalsu, kokie gi iš tikrųjų bus ir kaip atrodys naujieji telefonų „iPhone“ modeliai, „Apple“ nustebino ir naujais įrenginiais bei paslaugomis.
iliustracija2019-09-06 14:43:21

Telefonų keliamas pavojus vairuojant: įžvelgiama nauja tendencija

Naudojimasis telefonu prie vairo Lietuvoje vis dar išlieka opia problema. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, vien per šių metų sausio–liepos mėn. laikotarpį pareigūnams įkliuvo 12,5 tūkst. pažeidėjų, nepaisiusių minėto Kelių eismo taisyklių (KET) punkto.
iliustracija2019-09-06 14:41:04

5 įsimintiniausi dalykai, kaip „Apple“ pakeitė technologijų rinką

Kompanijos „Apple“ įrenginiai – puikiai visiems pažįstami. Sunku nieko nežinoti ir apie kultinius telefonus „iPhone“, nes kompanija su jais ne kartą pakeitė pasaulį ir mobiliųjų telefonų rinką. O jau rugsėjo 10 d. „Apple“ bandys nustebinti pasaulį dar kartą, pristatydama savo naujienas tradicija tapusiame rugsėjo renginyje.
iliustracija2019-09-05 18:32:37

„8K OLED“ ir „NANOCELL“ televizoriai iš „LG“ pradeda pasaulinę kelionę

Šį mėnesį „LG Electronics (LG)“, pradėdama nuo Australijos, Vokietijos, Prancūzijos, Jungtinės Karalystės ir Jungtinių Amerikos Valstijų, pradeda pasaulinėse rinkose pristatinėti pirmąjį pasaulyje „8K OLED“ televizorių (modelį 88Z9) ir savo „LG 8K NanoCell“ televizorių (modelį 75SM99).
iliustracija2019-09-04 20:04:12

Cukrus: ar būtina jį pašalinti iš savo mitybos?

Neseniai paskelbti mokslinio tyrimo rezultatai parodė, kad asmenys, gėrę daugiau cukrumi saldintų gėrimų – gaiviųjų gėrimų, vaisvandenių, sirupų, sulčių, saldintų karštų gėrimų, pieniškų cukrumi saldintų gėrimų, sportinių ar energinių gėrimų, dažniau sirgo vėžiu.
iliustracija2019-09-04 20:01:27

Išmanūs priedai: kokie įrenginiai pavers jūsų darbą efektyvesnį

Daug dirbate kompiuteriu, o gal esate kūrybininkas? Bet kuriuo atveju greičiausiai žinote ir naudojate daugybę kompiuterinių programų, kurios paspartina jūsų darbą ir suteikia papildomų galimybių kūryboje. Tačiau ar žinojote, kad ne jos gali palengvinti jūsų atliekamas užduotis?
iliustracija2019-09-04 19:57:28

Kiek iš tiesų kainuoja atsisiųsti prekes iš JAV?

Visuomenėje vyraujanti nuomonė, kad siųstis prekes iš JAV veikiančių elektroninių parduotuvių yra kur kas brangiau nei, pavyzdžiui, iš Kinijos – klaidinga. Mat egzistuoja daugybė būdų, kaip perkant iš jų galima gerokai sutaupyti ir gauti kokybiškesnes prekes.
iliustracija2019-09-03 15:10:38

Klausimai, į kuriuos atsakę galėsite pasirinkti televizijos tipą namams

Dažna dilema iškylanti naujų namų savininkams, jaunoms šeimoms arba tik savarankišką gyvenimą pradėjusiems asmenims, tačiau galinti kamuoti ir ne vieną kartą yra tinkamo televizijos tipo pasirinkimas. Prieinamų paslaugų spektras yra itin platus.
iliustracija2019-09-03 15:07:21

Saulės elektrinė teikią naudą, bet tik jei sumontuota atsakingai

Augant susidomėjimui savo namuose pasigaminti elektros energiją, „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) specialistai pataria nesiimti savavališkų veiksmų montuojant saulės elektrines, būtinai gauti Bendrovės išduodamas prijungimo sąlygas, patikėti darbą atestuotiems ir darbą išmanantiems specialistams.
iliustracija2019-09-02 09:02:59

5 priežastys, kodėl telefono operacinės sistemos atnaujinimas turi tapti įpročiu

Perspėjimas ekrane, kad atnaujintumėte operacinę telefono sistemą, atrodo, visada atsiranda nepatogiausiu metu. Dažnai tai atidedame vėlesniam laikui, nepagalvodami, kad taip patys sau galime prisidaryti žalos. Vis tik yra kelios svarios priežastys, kodėl operacinę sistemą reikėtų atnaujinti reguliariai.
iliustracija2019-08-30 16:10:07

Kas atsitinka, jei trūksta miego?

Miego trūkumas yra žinomas kankinimo būdas. Mokslininkai ir gydytojai atrado miego trūkumo ir tam tikrų ligų tiesioginę priklausomybę. Jei manote, kad vieną naktį neišsimiegojus, kitą naktį galime kompensuoti miegą - esate teisūs. Tačiau neišsimiegojus kelias naktis iš eilės, “užsukame” miego trūkumo spiralę ir tokia būsena tampa nuolatine.
iliustracija2019-08-30 16:06:13

IT specialistai turėtų suklusti – siūlo darbą su perspektyvia technologija

Prieš dvejus metus Lietuvoje įsikūrusi viena sėkmingiausių Olandijos IT bendrovių „Macaw“ Lietuvoje toliau plečia veiklą – skelbiama, kad nuo naujų metų mūsų šalyje darbą pradės dar viena „Sitecore“ platformos specialistų komanda.
iliustracija2019-08-29 15:38:50

Bepiločio orlaivio skrydis per Lietuvą: aplankytos aviatorių gimtinės

Šiemet aviacijos sektoriui didelė šventė – praėjo šimtmetis nuo tos akimirkos, kai mūsų šalyje pradėjo skraidyti lėktuvai. Norėdami įprasminti šią sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Antano Gustaičio aviacijos instituto (VGTU AGAI) atstovai savo sukonstruotu bepiločiu orlaiviu perskrido Lietuvą ir įveikė 397 km atstumą.
iliustracija2019-08-29 15:28:53

Naujoji operacinė sistema „Android 10“: didžiausi atnaujinimai

Jau visai netrukus bus išleista naujoji operacinės sistemos „Android“ versija. Kai kurių telefonų naudotojai jau turi priėjimą prie bandymams skirtos sistemos „beta“ versijos. Bet jau dabar po truputį aiškėja, kad tai gali būti vienas didžiausių „Android“ atnaujinimų per visą istoriją.
iliustracija2019-08-29 15:24:46

Automobilių ekonomiškumas: kas pasikeitė per 10 metų?

Automobilių rinkoje pastaraisiais metais vyksta daug pokyčių. Ypatingai daug jų – ekonomijos srityje. Daugeliui yra tekę girdėti kalbas apie iš JAV atkeliavusius galingus visureigių modelius, kurių apetitas siekdavo dvidešimt litrų šimtui kilometrų benzino.
iliustracija2019-08-28 18:47:30

Ruošiuosi kelionei lėktuvu: ką būtina žinoti apie vaistus ir pažymas?

Rečiau keliaujantieji lėktuvais dėl įprastų oro uostų procedūrų – bagažo registracijos ir saugumo patikros – dažnai nerimauti ima gerokai iki skrydžio. Keleivius, kuriems aktualu lagamine vežti vaistus ar sveikatos būklę nurodančius dokumentus, gali apimti dar didesnis galvos skausmas.
iliustracija2019-08-28 18:43:49

Tyrimas: septyni iš dešimties lietuvių nori dirbti užsienio kapitalo įmonėse

Septyni iš dešimties Lietuvos gyventojų pirmenybę teiktų darbui tarptautinėje privačioje arba užsienio valstybės valdomoje įmonėje, o lietuviškoje – tik trys. Tokius rezultatus atskleidė tarptautinės personalo atrankos ir laikinojo įdarbinimo kompanijos „Manpower“ inicijuota visuomenės nuomonės apklausa.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.
Reklama