Naujienos

Penki elektromobilių pranašumai prieš įprastus: dinamika ir didesnis komfortas

2021-06-09 18:48:28

Dažniausiai pabrėžiamas elektromobilių privalumas prieš vidaus degimo varikliais varomus automobilius – jų nulinė teršalų emisija. Tačiau tai – dar ne viskas.

Elektros variklių ir pačios elektromobilių konstrukcijos teikiami pranašumai vis labiau ryškėja gamintojams pristatant daugiau elektra varomų modelių.

Žemesnis svorio centras

Viena iš elektromobilių savybių, lemiančių geresnes valdymo savybes, – žemesnis svorio centras. Norint tokį patį efektą pasiekti automobiliuose su vidaus degimo varikliais, tenka spręsti svarbiausių komponentų – variklių ir pavarų dėžių – montavimo galvosūkius.

Dėl dugne sumontuotų akumuliatorių elektromobiliuose žemas svorio centras susidaro savaime. Tačiau, kaip pastebi „Lietuvos metų automobilio“ komisijos narys ir ilgametis automobilių apžvalgininkas Renaldas Gabartas, svarbu įvertinti vieną elektromobilio savybę.

„Geresnis svorio balansas grynakraujų elektromobilių, o ne tų, kurie pagaminti kaip bazę naudojant modelį su vidaus degimo varikliu. Žemas svorio centras užtikrina geresnį sukibimą ir tolygesnį svorio pasiskirstymą tarp ašių, todėl automobilis geriau subalansuotas, vairuotojas jaučiasi kiek saugiau ir užtikrinčiau. Gamintojai tikrai to siekia ir didžiuojasi, kai pasiekia, o tokie automobiliai giriami“, – pastebi ekspertas.

Tokie modeliai kaip „Tesla Model 3“ ar naujutėlis „Kia EV6“ sukurti naudojant specialiai elektromobiliams pritaikytas platformas. Pavyzdžiui, dėl naujos, išskirtinai elektromobiliams skirtos modulinės platformos E-GMP, „Kia EV6“ krosoveris tiksliai atspindi šio modelio šūkį „Sujungtos priešingybės“. Dažniausiai tokio tipo automobiliai dėl didesnės prošvaisos ir aukštesnės stogo linijos turi aukštą svorio centrą, o EV6 svorio centras santykinai žemas, dėl to jos geresnės valdymo savybės.

Geresnė važiavimo dinamika

Elektra varomi automobiliai vairuotojus džiugina ir labai plastiška važiavimo dinamika bei greitu įsibėgėjimu. Pavyzdžiui, net ir kuklus antrosios kartos „Nissan Leaf Plus“ nuo 0 iki 100 km/val. gali įsilėkti per 6,5 sekundės. Dar įspūdingiau atrodo „Kia EV6 GT“ versijos parametrai – jo spurtas iki 100 km/val. trunka vos 3,5 sekundės.

Kaip pastebi R. Gabartas, tokia elektromobilių dinamika gali praversti ir kasdienėse situacijose.

„Dinamika yra vienas didžiųjų elektromobilių privalumų: jį suteikia nuolat pasiekiamas maksimalus sukimo momentas. Ši charakteristika leidžia greitai sureaguoti ir greitai atlikti veiksmą, pavyzdžiui, persirikiuoti iš vienos eismo juostos į kitą, įsilieti į eismą iš greitėjimo juostos.

Kai kurie į greitėjimo juostą įsukę vairuotojai važiuoja iki pat galo ir sustoja, nespėja įsibėgėti, tada jiems įsilieti labai sunku. Elektromobilis šią užduotį supaprastina, nes išvažiavus iš greitėjimo juostos susilieti su srauto greičiu paprasčiau“, – pavyzdžiais dalijasi R. Gabartas.

Optimalesnė visų varančių ratų sistema

Norint, kad vidaus degimo variklį turintis automobilis būtų varomas visais ratais, reikia sukurti sudėtingus mechaninius arba elektromechaninius galios perdavimo komponentus, naudoti kardaninį veleną, kuris sumažina interjero erdvę. O elektromobiliai gali turėti po atskirą variklį kiekvienai ašiai ir taip sukurti santykinai paprastą visų varančiųjų ratų pavarą.

„Tobulas variantas būtų variklis prie kiekvieno rato. Tuomet būtų patys mažiausi energijos nuostoliai, nes nereikėtų transmisijos ir visą galią būtų galima perduoti tiesiai į ratus. Tačiau tokiu atveju varikliai užima nemažai vietos ir tai daro įtaką važiuoklės konstrukcijai. O dabar naudojamose sistemose svarbu ne tik elektros varikliai, bet ir programavimas. Neseniai viename pristatyme buvo pastebėta, kad, konstruojant elektromobilį, 30 proc. įtakos turi variklių komponuotė ir techninė dalis, o 70 proc. – programavimas“, – akcentuoja R. Gabartas.

Siekdami sukurti visais ratais varomas pavaras, daugelis elektromobilių gamintojų naudoja dviejų elektros variklių koncepciją, kai vienas motoras suka priekinius, kitas – galinius ratus. Tai – optimalus sprendimas vietos, svorio ir galios perdavimo atžvilgiu.

Tokia konstrukcija naudojama ir „Kia EV6“ modelyje su visais varančiaisiais ratais. Pažangūs techniniai ir programavimo sprendimai leidžia užtikrinti momentinį reikiamą galios paskirstymą tarp ašių realiuoju laiku – taip pagerinamas sukibimas ir valdymo savybės.

Daugiau erdvės viduje

Net ir kompaktinės klasės elektromobilius išbandę vairuotojai dažnai pastebi, kad, palyginus su tokio pat dydžio vidaus degimo varikliais varomais modeliais, pirmieji dėl savo konstrukcinių savybių turi daugiau erdvės viduje.

„Kai kuriamos naujausios elektromobilių platformos, dažniausiai stengiamasi ratus kuo labiau pastumti į automobilio kampus, nes tai leidžia konstrukcija. Taip atsiranda daugiau erdvės interjerui. Dar vienas privalumas – lygios grindys, kurios taip pat suteikia daugiau patogumo“, – pasakoja R. Gabartas.

Naujausiuose elektromobiliuose, sukurtuose naudojant išskirtinai jiems skirtas platformas, įrengti erdvesni salonai, nedidinant automobilio matmenų. Geri to pavyzdžiai: „Kia EV6“ ar „Volkswagen ID.3“. Nors tai nėra itin dideli automobiliai, jų viduje daugiau erdvės nei analogiško dydžio modeliuose su vidaus degimo varikliais.

Tyliau ir komfortiškiau važiuoja

Kai kurie vairuotojai mėgaujasi garsiai riaumojančiais vidaus degimo varikliais, tačiau tai nebūtinai patinka aplinkiniams, o kai nuo to pavargstama, vienintelė išeitis – variklį užgesinti. Tuo metu elektromobiliai yra tylūs, todėl suteikia daugiau komforto keliaujantiems.

„Kai aplink mažiau dirgiklių, vairuotojas ilgesnėje kelionėje ilgiau išlieka susikoncentravęs. Galbūt problema ta, kad variklio garsas yra informacijos šaltinis, kaip tu važiuoji. Jei automobilis skleidžia tiek pat garso, kiek, pavyzdžiui, lygintuvas, gali nepajusti greičio ir jį viršyti. Bet šią problemą sprendžia sistemos, pranešančios apie greitį, atpažįstančios kelių ženklus ir panašiai“, – svarsto R. Gabartas.

Žinoma, negalima pamiršti, kad automobilis leidžia ir daugiau garsų. Aerodinaminis triukšmas, padangos ar važiuoklė taip pat skleidžia garsus, kurie važiuojant elektromobiliu gali būti girdimi geriau, nei keliaujant vidaus degimo variklį turinčiais automobiliais. Bet ir tai sprendžiama naujoviškais būdais.

„Natūralių pašalinių garsų problemą elektromobiliuose padeda spręsti ne papildoma garso izoliacija, kuri yra nepageidaujamas svoris, o įrenginiai, skleidžiantys rezonuojantį dažnį ir taip slopinantys garsą. Apskritai akustiniam komfortui skiriama daug dėmesio, todėl klasikinis triukšmą stengiamasi pašalinti. Beje, jei nori kažkokio garso, kai kuriuose elektromobiliuose yra galimybė įjungti variklio garsą. Paliekama teisė rinktis“, – pasakoja automobilių žinovas.

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Transportas: kitos panašios naujienos
       2021-09-21 18:43:57

Ekspertas perspėja: sunkūs vilkikų gedimai kartais nutinka ir dėl noro sutaupyti

Kiekvienas Europos ir Lietuvos keliais riedantis vilkikas jo savininkui yra didžiulė investicija. Visgi kartais vadovaujamasi klaidinga prielaida, jog kol transporto priemonė važiuoja – viskas gerai, ir per mažai dėmesio skiriama reguliariai jos priežiūrai.
       2021-09-13 13:42:28

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto priemonių vairuotojai. Dažnai jie kelią pro intensyvų eismą skinasi apie save pranešdami švyturėliais, į kuriuos privalu reaguoti visiems eismo dalyviams.
       2021-09-09 18:05:35

Pokyčiai Lenkijos keliuose: mažiausiai galvos skausmo pasirengusiems vežėjams

Pasibaigus sutarčiai su ankstesnės kelių mokesčių rinkliavos paslaugos „viaToll“ rengėjais, Lenkijos institucijos paskelbė naujojo administratoriaus konkursą.
       2021-09-08 16:56:44

Iš tinklo įkraunami hibridai: ar jie gali atstoti iš karto du automobilius?

Dėl griežtėjančių ekologinių reikalavimų ir besikeičiančių vartotojų įpročių automobilių gamintojai ieško būdų, kaip sumažinti poveikį aplinkai, bet kartu patenkinti vairuotojų poreikius.
Daugiau naujų naujienų
       2021-09-22 16:54:00

REKORDAS. Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 1402

Atlikus 25163 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 1402. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-09-22 09:18:18

M. Dubnikovas: šaltasis sezonas tolygus elektros sezonui – kainų augimą pajusime

Didmeninėms elektros kainoms pastaruoju metu mušant dešimtmečio rekordus, artėjantis šaltasis sezonas ir laukiantis elektros bei kitų energetinių išteklių vartojimo pikas neleidžia tikėtis, kad jos galėtų pasukti žemyn.
       2021-09-22 09:01:41

Rudens makiažo tendencijos – tvarumas, mėlyni šešėliai ir 60-ųjų nuotaika

Vasarą dekoratyvinę kosmetiką keičia saulė, tačiau atvėsus orams, norisi natūralų grožį paryškinti kosmetikos priemonėmis.
       2021-09-22 08:46:08

Vaistų efektyvumas – kiek jis priklauso nuo to, kada ir kaip geriame vaistus?

Reikia išgerti vaistus, tačiau po ranka neturite vandens, tad juos tiesiog sukramtote ar užsigeriate sultimis? Vienu metu išgeriate skirtingus vaistus, skirtus vartoti prieš valgį ir po jo?
       2021-09-22 06:08:22

Darbiniai ginčai peržengė ribą? Prieš teismą, išbandyti siūlo mediaciją

Kaip šaukštas deguto sugadina statinę medaus, taip ir konfliktas, kilęs darbe, gali rimtai apkartinti karjerą.
       2021-09-22 06:00:55

Investuotojų akys krypsta į mažiausios kvadratūros NT

Rinkos analitikai kalba apie aukso amžių sostinės NT rinkoje. Tiesa, išaugusios būsto kainos užduoda daug klausimų ne tik svajojantiems apie pirmąjį būstą, bet ir investuotojams.
       2021-09-22 05:54:21

Lietuvos kiaulininkystės krizė nesibaigia, tik gilėja

Nepaisant kiaulininkystės sektoriui suteiktos paramos neigiamoms covid-19 pasekmėms amortizuoti, Lietuvos kiaulininkystės sektoriuje situacija iš esmės nepakito ir išlieka labai įtempta.
       2021-09-21 18:43:57

Ekspertas perspėja: sunkūs vilkikų gedimai kartais nutinka ir dėl noro sutaupyti

Kiekvienas Europos ir Lietuvos keliais riedantis vilkikas jo savininkui yra didžiulė investicija. Visgi kartais vadovaujamasi klaidinga prielaida, jog kol transporto priemonė važiuoja – viskas gerai, ir per mažai dėmesio skiriama reguliariai jos priežiūrai.
       2021-09-21 15:54:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 1155

Atlikus 25086 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 1155. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-09-21 15:37:31

Saldesnis už morką ir maistingas kaip bulvė – kas?

Jeigu kas paklaustų, kokias žinote populiariausias šaknines daržoves, didelė tikimybė, kad pastarnoko šiame sąraše nebūtų. Deja, bet kažkuriuo metu ši lietuviams anksčiau gerai pažįstama daržovė buvo primiršta, kaip ir ropės.
       2021-09-21 09:48:46

5 pamokos, padėsiančios išugdyti finansiškai raštingą vaiką

Tyrimai rodo, kad pinigų stygiaus problemos Lietuvoje pastaraisiais metais padažnėjo tėvams, gyvenantiems su vaikais iki 18 metų. Šią problemą lemia prastas tėvų indėlis į vaikų mokymą apie finansus.
       2021-09-21 09:10:53

Vaistinės: automobilyje pasilikę vyrai vaistų jiems pirkti siunčia moteris

Statistika rodo, kad Lietuvos vyrai gyvena net dešimt metų trumpiau nei moterys, tačiau apie savo sveikatą jie vis dar dažnai drovisi šnekėtis su farmacijos specialistais, gydytojais ir neretai – net savo artimiausiais žmonėmis.
       2021-09-21 07:36:39

Būkite budrūs: sukčiai siunčia laiškus „Sodros“ vardu

„Sodra“ perspėja apie sukčių siunčiamus elektroninius laiškus, kuriuose pateikiamas fiktyvus susirašinėjimas su neva „Sodros“ darbuotojais. Nieko bendro su „Sodra“ šie pranešimai neturi.
       2021-09-20 14:54:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 745

Atlikus 9713 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 745. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-09-20 10:58:35

Piniginę perkeliame į telefoną: kaip išsaugoti mokėjimo korteles išmaniuosiuose?

Piniginė – jau atgyvena, nes daugumą kortelių galite saugoti tiesiog savo telefone. Vos keliais mygtukų paspaudimais atsiskaitysite už pirkinius tiek prekybos centre ar restorane, tiek ir internete.
       2021-09-20 10:52:33

Ar tikrai reikia naujo pirkinio ir kiek pasiskolinti jo įsigijimui?

Pasaulis – kupinas pagundų. Šiandien jų tiek daug, kad retam pavyksta iš gaunamo atlyginimo iškart įgyvendinti visus norus. Nuo vaikystės esame mokomi pasverti „noriu“ ar „reikia“ – ir vis tik žmogaus smegenys tokios tobulos, kad visada ras daugybę argumentų, kodėl tikrai šio daikto „reikia“.
       2021-09-16 11:10:46

Ar galima užsikrėsti prisilietus prie ligą platinančios erkės?

Rudenį erkės vis dar itin aktyvios: jų platinamomis ligomis galima užsikrėsti ne tik žolėje, krūmynuose ar miško tankmėje, bet ir grybaujant, uogaujant, skinant obuolius, renkant bulves bei kitas daržoves.
       2021-09-16 10:54:00

REKORDAS: praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 1300

Atlikus 24531 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 1300. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-09-16 10:06:50

Kaip teisingai prižiūrėti planšetinį kompiuterį? 4 patarimai priežiūrai

Planšetinio kompiuterio privalumai turbūt jau nieko nebestebina: galingumas, mobilumas, ekrano dydis ar universalumas, kai ši įrenginį naudojame tiek darbui, tiek ir poilsiui.
       2021-09-15 14:05:08

Ekonomikos kalneliai: beprecedenčiu greičiu nuo nuosmukio iki perkaitimo

Lietuvos ekonomika demonstruoja išskirtinį atsparumą COVID-19 krizei. Atsipirkusi trumpu ir negiliu kritimu pirmojo karantino metu, ji visiškai išvengė nuosmukio antrąjį 2020 m. pusmetį ir jau 2021 m. pradžioje pasiekė prieškrizinį lygį.
       2021-09-15 09:54:00

REKORDAS: praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 1298

Atlikus 24567 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 1298. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-09-15 07:45:01

Kivių uogos: tiks ir prie saldžių, ir prie pikantiškų patiekalų

Šviežių kivių uogų derlius jau pasiekė parduotuvių lentynas. Lietuviai tampa vis išrankesni maistui ir dažnai ryžtasi gastronominėms kelionėms. Jie drąsiai ragauja ne visai įprastus vaisius, tad pirkėjų krepšeliuose atsiranda ir kivių uogos.
       2021-09-15 07:41:02

LVŽS frakcija: nauji valdančiųjų mokesčiai skurdins žmones

Trečiadienį, rugsėjo 15 dieną, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos nariams aplinkos ministras Simonas Gentvilas pristatys naujai planuojamą mokesčių reformą. Jos metu augs aplinkosauginiai mokesčiai.
       2021-09-15 07:34:57

Vakar „Apple“ pristatė laukiamiausią „iPhone 13“ seriją: kokių naujovių tikėtis?

Vakar įvyko svarbiausias „Apple“ metų renginys, kuriuo metu JAV technologijų milžinė pristatė nemažai naujienų. Dienos šviesą pagaliau išvydo naujoji „iPhone 13“ įrenginių serija.
       2021-09-15 07:28:21

Seime siūloma sudaryti laikinąją komisiją dėl COVID-19 pandemijos valdymo

Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovai parengė nutarimo projektą, kuriuo Seime būtų sudaroma laikinoji kontrolės komisija dėl COVID-19 pandemijos valdymo.
       2021-09-14 14:56:49

Kokia žuvis palankiausia sveikatai ir kiek jos reikėtų suvartoti

Siekiant subalansuotos ir visavertės mitybos, į savo racioną būtina įtraukti žuvį. Šis maisto produktas turtingas mineralinėmis medžiagomis, vitaminais ir organizmui naudingomis riebalų rūgštimis.
       2021-09-14 13:54:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai: 889

Atlikus 22720 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 889. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-09-14 12:27:55

ESO ruošiasi sparčiai elektromobilumo plėtrai Lietuvoje

Elektromobilumo plėtra darys didelę įtaką elektros skirstomojo tinklo pajėgumams, todėl bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) jau dabar aktyviai ruošiasi šiai transporto ir viso energetikos sektoriaus transformacijai plečiant elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą šalyje.
       2021-09-13 15:35:19

Reikia mokėti mokestį už galios dedamąją, jeigu vartotojas nevartoja elektros?

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), išnagrinėjusi ginčą, kilusį tarp vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), nutarė, jog vartotojo reikalavimas įpareigoti ESO neskaičiuoti objektui galios dedamosios mokesčio ir grąžinti vartotojo sumokėtas sumas, nepagrįstas.
       2021-09-13 14:54:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai: 489

Atlikus 11538 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 489. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.