Naujienos

Išbandykite: sezoniniai užkandžiai, kuriuose mažiau nei 200 kalorijų

2021-09-08 16:27:08

Sukate galvas, ką skanaus ir sveiko suvalgyti? Vilma Juodkazienė, prekybos tinklo „Iki“ maisto ekspertė teigia, kad jeigu tarp dienos valgymų jaučiatės alkani – reiktų nepamiršti užkandžių.

Vis dėlto juos renkantis reikėtų dėmesį atkreipti į ingredientų naudą organizmui ir kalorijų kiekį.

„Subalansuotam valgiaraščiui svarbiausia užtikrinti kuo įvairesnių produktų pasirinkimą. Pastebime, kad pirkėjai daugiau dėmesio kreipia, ką deda į prekių krepšelius, skaito produktų etiketes, renkasi ne tik sveikesnius produktus, bet ir užkandžius. Į savo racioną stengiasi įtraukti kuo daugiau sezoninių vaisių bei daržovių. Būtent dėl šios priežasties stengiamės užtikrinti kuo didesnį jų asortimentą: šiuo metu parduotuvėse galima rasti lietuvių augintojų užaugintų obuolių, patisonų, morkų ir kitų šviežių sodo bei daržo gėrybių“, – sako V. Juodkazienė.

Maisto ekspertė teigia, kad norint susikurti sveiką ir subalansuotą sveikų užkandžių dėžutę ar lėkštę reikėtų vadovautis keliomis taisyklėmis. Mat tinkamai paruošti užkandžiai duoda naudos organizmui.

Kaip pasakoja V. Juodkazienė, užkandžiai gali padėti ir kūnui, ir smegenims. O jeigu norite padidinti savo budrumą ar pagerinti smegenų veiklą, reikėtų rinktis dėmesį didinančius maisto produktus, tokius kaip avokadai, mėlynės ar juodasis šokoladas.

Sveikų užkandžių valgymas gali padėti reguliuoti ir norimą kūno svorį. Suvalgius sveiką ir subalansuota užkandį – stipriai nebeišalksite ir nepersivalgysite greitojo maisto produktų ar saldumynų. Užkandžiaudami netgi galite sumažinti riziką susirgti širdies ligomis ir diabetu. Mat sveiki užkandžiai palaiko normalų cukraus kiekį kraujyje, taip pat gali padėti sumažinti cholesterolio kiekį organizme.

Kaip teigia ekspertė, jeigu norite, kad jūsų užkandžiai būtų subalansuoti reikėtų rinktis tokius, kurie sudaro apie 150–200 kalorijų. Sugalvoti, ką sveiko užkąsti, nėra paprasta, tad V. Juodkazienė siūlo net 8 gardžius, tačiau itin sveikus užkandžių derinius.

110 g grūdėtos varškės + didelė kriaušė. Grūdėta varškė ir kriaušė – puikus ir lengvas užkandis, kuriuo galite pasimėgauti tarp pietų ir pusryčių. Jame gausu ne tik baltymų, bet ir skaidulų bei kitų sveikatai naudingų vitaminų. Šio derinio energinė vertė: 190,6 kcal. Grūdėtos varškės ir kriaušės derinį sudaro baltymai: 12,1 g, riebalai: 2,7 g, sotieji riebalai: 1,4 g, angliavandeniai: 26,7 g, cukrūs: 21,8 g, skaidulos: 5,6 g, druska: 0,9 g, kalcis: 138,1 mg, geležis: 0,5 mg.

120 ml graikiško jogurto + 100 g vynuogių. Norėdami sveikai paužkandžiauti pirmoje dienos pusėje rinkitės graikišką jogurtą. Jį galite pagardinti mėgstamomis uogomis, pavyzdžiui, vynuogėmis.Šio derinio energinė vertė:139,8 kcal. Graikiško jogurto ir vynuogių derinį sudaro baltymai: 12,9 g, riebalai: 0,6 g, sotieji riebalai: 0,2 g, angliavandeniai: 21,5 g, cukrūs: 19,4 g, skaidulos: 0,9 g, druska: 0,1 g, kalcis: 142 mg, geležis: 0,4 mg.

Kietai virtas kiaušinis + vidutinio dydžio obuolys. Kiaušinis – ne tik lengvas, bet ir baltymų kupinas užkandis. Galbūt skamba netikėtai, tačiau prie kietai virto kiaušinio puikiai tinka gaivūs ir vitaminų kupini obuoliai. Šio derinio energinė vertė: 172,1 kcal. Kietai virto kiaušinio ir vidutinio dydžio obuolio derinį sudaro baltymai: 6,8 g, riebalai: 5,6 g, sotieji riebalai: 1,7 g, angliavandeniai: 21,3 g, cukrūs: 19,5 g, skaidulos: 4,4 g, druska: 0,2 g, kalcis: 35,9 mg, geležis: 0,8 mg.

Mažas bananas + 2 šaukštai migdolų. Ieškote lengvo užkandžio, kurį galėtumėte įsidėti į darbą ir suvalgyti tiesiog prie stalo? Tam puikiai tiks švieži vaisiai, tokie kaip bananas bei riešutai. Bananas – kalio šaltinis, o riešutų įtraukimas į kasdienį racioną gerina smegenų veiklą.Šio derinio energinė vertė: 181,6 kcal. Mažo banano ir 2 šaukštų migdolų derinį sudaro baltymai: 4,5 g, riebalai: 8,3 g, sotieji riebalai: 0,7 g, angliavandeniai: 21,7 g, cukrūs: 12,9 g, skaidulos: 4,6 g, druska: 0 g, kalcis: 48 mg, geležis: 0,9 mg.

100 g humuso + 100 g salierų. Humusas – skanus ir sveikas užkandis, kuriuo galite pasimėgauti prieš arba po pietų. Prie šios užtepėlės labai tinka pačios įvairiausios šviežios daržovės. Viena jų – salieras. Šio derinio energinė vertė: 187,6 kcal. Humuso ir salierų derinį sudaro baltymai: 7,8 g, riebalai: 8,7 g, sotieji riebalai: 1,1 g, angliavandeniai: 14,9 g, cukrūs: 4,5 g, skaidulos: 7,3 g, druska: 1,3 g, kalcis: 128,6 mg, geležis: 2,2 mg.

100 g slyvinių pomidorų + 50 g mocarelos. Itališko maisto mėgėjams ypatingai turėtų patikti klasikinis pomidorų ir mocarelos derinys. Pomidorai ne tik turi daugybę vitaminų, bet ir vandens, todėl užkandžiaudami pomidorais organizmą papildysite skysčiais.Šio derinio energinė vertė: 165,5 kcal. Pomidorų ir mocarelos derinį sudaro baltymai: 12,8 g, riebalai: 10,1 g, sotieji riebalai: 5,7 g, angliavandeniai: 5,5 g, cukrūs: 3,6 g, skaidulos: 1,2 g, druska: 0,8 g, kalcis: 358,5 mg, geležis: 0,4 mg.

100 g kalakutienos + šviežias vidutinio dydžio agurkas. Kalakutiena ir agurkas – dar vienas puikiai visiems pažįstamas derinys. Šios rūšies mėsa itin liesa, todėl tiks tiems, kurie prižiūri savo svorį.Šio derinio energinė vertė: 162 kcal. Kalakutienos ir agurko derinį sudaro baltymai: 30,8 g, riebalai: 2,2 g, sotieji riebalai: 0,6 g, angliavandeniai: 2,5 g, cukrūs: 1,7 g, skaidulos: 1,1 g, druska: 0,3 g, kalcis: 25 mg, geležis: 1 mg.

3 džiovintos figos + 3 riekelės Parmos kumpio. Prieš vakarienę galite pasimėgauti ir dar vienu puiku figų ir kumpio deriniu. Nors figos – itin saldus vaisius, jos puikiai subalansuoja pikantiškojo kumpio skonį. Šio derinio energinė vertė: 169,5 kcal. Figų ir kumpio derinį sudaro baltymai: 14,4 g, riebalai: 5,6 g, sotieji riebalai: 1,9 g, angliavandeniai: 13,6 g, cukrūs: 12,1 g, skaidulos: 2,5 g, druska: 2,3 g, kalcis: 45,6 mg, geležis: 1,3 mg.

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Maistas: kitos panašios naujienos
       2021-09-24 10:53:51

Blynų gidas: kaip kepti ir kokius ingredientus naudoti?

Blynai gali būti valgomi pusryčiams, pietums ir vakarienei. Viskas priklauso nuo jų sudėtinių dalių ir paruošimo būdų. Kai kuriose šalyse jie taip mėgstami, kad net turi savo nacionalines dienas, pavyzdžiui, rugsėjo 26-oji JAV yra nacionalinė blynų diena.
       2021-09-24 07:04:21

Pusryčiai vyturiams ir pelėdoms: 5 neįprasti sumuštinių receptai

Nors visi dieną pradedame ir pusryčiaujame skirtingu laiku, tačiau pagrindinis pusryčių tikslas – energija, kurios kasdien reikia darbe ar pamokų bei paskaitų metu.
       2021-09-23 12:21:56

Desertai iš daržovių: konditeris papasakojo, kaip tokius pasigaminti

Gausus daržovių derlius skatina gaminti gardžiausius patiekalus. Ir nors iš rudens teikiamų daržovių dažniausiai gaminame įvairius garnyrus prie mėsos ar žuvies patiekalų, iš jų galima paruošti ir puikius sveikuoliškus desertus, kurie nustebins originaliu skoniu.
       2021-09-23 08:17:08

Stotingi, skanūs ir sveiki: rudens derliaus karaliais tituluojami moliūgai

Jei rudenį būtų paskelbti šviežio sezono derliaus karaliaus rinkimai, tapti vienu rimčiausių kandidatų į sostą neabejotinai pretenduotų moliūgas.
Daugiau naujų naujienų
       2021-09-24 13:31:18

„Windows 11“ jau čia pat: kaip ją gauti ir ko verta laukti?

Naujoji „Microsoft“ operacinė sistema „Windows 11“ bus išleista jau spalio 5 dieną – nuo tada ją galės įsidiegti pirmieji žmonės, turintys šiai operacinei sistemai pritaikytus ir su ja suderinamus įrenginius, o vėliau atnaujinimas bus siūlomas vis platesniam ratui vartotojų.
       2021-09-24 12:54:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 1464

Atlikus 26640 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 1464. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-09-24 10:53:51

Blynų gidas: kaip kepti ir kokius ingredientus naudoti?

Blynai gali būti valgomi pusryčiams, pietums ir vakarienei. Viskas priklauso nuo jų sudėtinių dalių ir paruošimo būdų. Kai kuriose šalyse jie taip mėgstami, kad net turi savo nacionalines dienas, pavyzdžiui, rugsėjo 26-oji JAV yra nacionalinė blynų diena.
       2021-09-24 07:04:21

Pusryčiai vyturiams ir pelėdoms: 5 neįprasti sumuštinių receptai

Nors visi dieną pradedame ir pusryčiaujame skirtingu laiku, tačiau pagrindinis pusryčių tikslas – energija, kurios kasdien reikia darbe ar pamokų bei paskaitų metu.
       2021-09-24 06:54:28

Grybavimo čempionas atsakė, ar šį savaitgalį dar verta ruoštis į mišką

Įsivyraujant nepastoviems rudeniškiems orams grybavimo teikiamo malonumo ir naudų nereikėtų pamiršti. Grybavimo čempionatas ir grybautojų asociacijos įkūrėjas Vytenis Daugudis tikina – nors orai kiek atvėso, grybų miškuose tikrai netrūksta.
       2021-09-24 06:35:08

Kaip atpažinti, ar dirbate palaikančioje komandoje

Dirbdami profesionalioje ir vieningoje komandoje – jaučiame malonumą, galime tobulėti. Komandiškumas yra ir viena iš svarbiausių „Lidl Lietuva“ vertybių, kuri padeda kurti pagarba ir pasitikėjimu grįstą vidinę kultūrą.
       2021-09-24 06:27:10

Lietuva ir Lenkija netoleruos nelegalaus sienos kirtimo

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė, Vilniuje vyksiančio Lietuvos ir Lenkijos tarpvyriausybinės bendradarbiavimo per sieną komisijos posėdžio išvakarėse, susitiko su Lietuvoje viešinčiu Lenkijos vidaus reikalų ir administracijos ministerijos valstybės sekretoriumi Bartoszu Grodeckiu.
       2021-09-24 06:18:40

Kova prieš pūsles ant kojų – kaip jų išvengti ir pagreitinti gijimą?

Daugeliui yra tekę susidurti su pūsle – nuo trinties atsiradusiu skaidraus, vandeningo skysčio pripildytu „maišeliu“, kuris yra organizmo atsakas į odos pažeidimą.
       2021-09-23 14:48:23

Kaip apsaugoti savo telefoną ir suvaldyti duomenų saugumo rizikas?

Kibernetinis saugumas – šią savaitę bene karščiausia naujiena Lietuvoje, sulaukusi ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesio. Technologijų ekspertai primena, kaip saugiai naudoti savo įrenginius, kad galėtumėte būtumėte ramūs dėl juose esančios jautrios ir vertingos informacijos.
       2021-09-23 12:21:56

Desertai iš daržovių: konditeris papasakojo, kaip tokius pasigaminti

Gausus daržovių derlius skatina gaminti gardžiausius patiekalus. Ir nors iš rudens teikiamų daržovių dažniausiai gaminame įvairius garnyrus prie mėsos ar žuvies patiekalų, iš jų galima paruošti ir puikius sveikuoliškus desertus, kurie nustebins originaliu skoniu.
       2021-09-23 11:54:00

REKORDAS. Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 1486

Atlikus 24046 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 1486. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-09-23 09:50:30

Gyventi šiltai ar šalti? Ką tai reiškia?

Pastarosiomis dienomis viešojoje ir socialinėje erdvėje gausu diskusijų: „šildyti ar taupyti?“. Žmones baugina brangstanti energija, tačiau pamirštama, kad tai žiemos mėnesių prognozė.
       2021-09-23 09:06:37

Paspirtukas ir dviratis – dažniausios paauglių nelaimių kelyje priežastys

Po karantino į mokyklas grįžę vaikai vėl gali su draugais bendrauti ir mokytis gyvai. Taip pat turi daugiau laisvės po pamokų, eina į būrelius ir užsiima kita veikla.
       2021-09-23 08:58:09

Pirmasis „Android“: kaip neišvaizdus telefonas sukėlė revoliuciją?

Lygiai prieš 13 metų, rugsėjo 23-ąją, pasauliui buvo pristatytas išmanusis „HTC Dream“. Šis sunkokas ir kritikų dėl nuobodaus dizaino peiktas telefonas vis tik pateko į istoriją – būtent jame buvo pirmą kartą įdiegta dabar populiariausia pasaulyje „Android“ operacinė sistema.
       2021-09-23 08:22:50

Automobilių poreikių šalies gyventojų biudžetas savarankiškai neatlaiko

Solidus mūsų šalies lengvųjų automobilių parko amžius verčia vairuotojus skolintis naujos transporto priemonės įsigijimui, neretai skolinamasi ir jau turimos remontui.
       2021-09-23 08:17:08

Stotingi, skanūs ir sveiki: rudens derliaus karaliais tituluojami moliūgai

Jei rudenį būtų paskelbti šviežio sezono derliaus karaliaus rinkimai, tapti vienu rimčiausių kandidatų į sostą neabejotinai pretenduotų moliūgas.
       2021-09-23 08:13:53

5 dalykai, į kuriuos verta atkreipti dėmesį prieš pradedant kaupti pensijai

Apie orią senatvę, kurioje gaunama pensija sudarytų galimybę gyventi patogiai ir mėgautis užtarnautu poilsiu, pagalvoja kiekvienas. Tačiau imtis veiksmų siekiant tai užsitikrinti pasiryžta ne visi, nes dažniausiai žmonės nežino, nuo ko pradėti.
       2021-09-23 07:09:09

5 patarimai tėvams: kaip palaikyti paauglių pasitikėjimą savimi?

Paauglystė – tai didelių ir sudėtingų pokyčių laikotarpis, kai iš vaiko tampama suaugusiuoju. Šiame laikotarpyje žmogus keičiasi tiek fiziškai, tiek emociškai, keičiasi jo poreikiai, savęs suvokimas, bendravimas, saviraiška ir pasitikėjimo savimi jausmas.
       2021-09-22 16:54:00

REKORDAS. Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 1402

Atlikus 25163 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 1402. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-09-22 09:18:18

M. Dubnikovas: šaltasis sezonas tolygus elektros sezonui – kainų augimą pajusime

Didmeninėms elektros kainoms pastaruoju metu mušant dešimtmečio rekordus, artėjantis šaltasis sezonas ir laukiantis elektros bei kitų energetinių išteklių vartojimo pikas neleidžia tikėtis, kad jos galėtų pasukti žemyn.
       2021-09-22 09:01:41

Rudens makiažo tendencijos – tvarumas, mėlyni šešėliai ir 60-ųjų nuotaika

Vasarą dekoratyvinę kosmetiką keičia saulė, tačiau atvėsus orams, norisi natūralų grožį paryškinti kosmetikos priemonėmis.
       2021-09-22 08:46:08

Vaistų efektyvumas – kiek jis priklauso nuo to, kada ir kaip geriame vaistus?

Reikia išgerti vaistus, tačiau po ranka neturite vandens, tad juos tiesiog sukramtote ar užsigeriate sultimis? Vienu metu išgeriate skirtingus vaistus, skirtus vartoti prieš valgį ir po jo?
       2021-09-22 06:08:22

Darbiniai ginčai peržengė ribą? Prieš teismą, išbandyti siūlo mediaciją

Kaip šaukštas deguto sugadina statinę medaus, taip ir konfliktas, kilęs darbe, gali rimtai apkartinti karjerą.
       2021-09-22 06:00:55

Investuotojų akys krypsta į mažiausios kvadratūros NT

Rinkos analitikai kalba apie aukso amžių sostinės NT rinkoje. Tiesa, išaugusios būsto kainos užduoda daug klausimų ne tik svajojantiems apie pirmąjį būstą, bet ir investuotojams.
       2021-09-22 05:54:21

Lietuvos kiaulininkystės krizė nesibaigia, tik gilėja

Nepaisant kiaulininkystės sektoriui suteiktos paramos neigiamoms covid-19 pasekmėms amortizuoti, Lietuvos kiaulininkystės sektoriuje situacija iš esmės nepakito ir išlieka labai įtempta.
       2021-09-21 18:43:57

Ekspertas perspėja: sunkūs vilkikų gedimai kartais nutinka ir dėl noro sutaupyti

Kiekvienas Europos ir Lietuvos keliais riedantis vilkikas jo savininkui yra didžiulė investicija. Visgi kartais vadovaujamasi klaidinga prielaida, jog kol transporto priemonė važiuoja – viskas gerai, ir per mažai dėmesio skiriama reguliariai jos priežiūrai.
       2021-09-21 15:54:00

Praėjusią parą Lietuvoje registruoti nauji koronaviruso atvejai - 1155

Atlikus 25086 (bendras tyrimų skaičius) tyrimus, vakar Lietuvoje registruotas naujų koronaviruso atvejų skaičius: 1155. (* Pastaba: išankstiniai duomenys per kelias dienas gali pasipildyti vėluojančiais įrašais - Lietuvos statistika).
       2021-09-21 15:37:31

Saldesnis už morką ir maistingas kaip bulvė – kas?

Jeigu kas paklaustų, kokias žinote populiariausias šaknines daržoves, didelė tikimybė, kad pastarnoko šiame sąraše nebūtų. Deja, bet kažkuriuo metu ši lietuviams anksčiau gerai pažįstama daržovė buvo primiršta, kaip ir ropės.
       2021-09-21 09:48:46

5 pamokos, padėsiančios išugdyti finansiškai raštingą vaiką

Tyrimai rodo, kad pinigų stygiaus problemos Lietuvoje pastaraisiais metais padažnėjo tėvams, gyvenantiems su vaikais iki 18 metų. Šią problemą lemia prastas tėvų indėlis į vaikų mokymą apie finansus.
       2021-09-21 09:10:53

Vaistinės: automobilyje pasilikę vyrai vaistų jiems pirkti siunčia moteris

Statistika rodo, kad Lietuvos vyrai gyvena net dešimt metų trumpiau nei moterys, tačiau apie savo sveikatą jie vis dar dažnai drovisi šnekėtis su farmacijos specialistais, gydytojais ir neretai – net savo artimiausiais žmonėmis.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.