Naujienos

Kaip išsaugoti kokybišką miegą?

2022-04-15 11:02:19

Suprastėjusi miego kokybė, gali kelti riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, metabolinėmis bei kai kuriomis onkologinėmis ligomis. Kauno klinikų Neurologijos klinikos gydytoja neurologė Evelina Pajėdienė sako, kad laikantis gero miego rekomendacijų, žmonės gali ne tik sugrįžti į norimą miego ritmą, pagerinti jo kokybę nakties metu, bet ir išsaugoti sveikatą.

„Miego ritmas – labai svarbus žmonėms, o geras ir kokybiškas poilsis priklauso nuo daug veiksnių, apie kuriuos kartais net nesusimąstome“, – sako gydytoja neurologė.

Norint išsaugoti kokybišką miego ritmą, Kauno klinikų gydytojai neurologai rekomenduoja eiti miegoti ir keltis tuo pačiu metu. Laikantis pastovaus miego ritmo, bus lengviau užmigti ir pabusti tuo pačiu metu, pakankamai ir kokybiškai išsimiegant kiekvieną naktį. „Užmigti rekomenduojama iki 23 valandos, nes tokiu metu įprastai pradeda skirti miegą skatinantis hormonas melatoninas. Vidutiniškai per parą suaugusiam žmogui miegoti rekomenduojama apie 7-9 valandas“, – teigia E. Pajėdienė.

Užtikrinti tinkamą poilsį gali padėti ir prieš miegą susikurti raminantys ritualai, pavyzdžiui, gulėjimas šiltoje vonioje, pieno ar žolelių arbatos gėrimas, ramios muzikos klausymas, meditacija, kvėpavimo pratimai ar knygos skaitymas. „Prieš miegą derėtų vengti negatyvaus ir gąsdinančio informacinio turinio, – pastebi gydytoja neurologė. – Taip pat miego higienai svarbi ir miegamojo aplinka, kuri turi būti išvėdinta, vėsi, pritemdyta, tyli ir neperkrauta daiktais. Nepatariama prabudus viduryje nakties žvilgčioti į laikrodį, nes prabudimas nepageidaujamu paros metu gali sukelti nerimą ir neigiamas emocijas.“

Gydytoja priduria, kad atsigulus į lovą, nereikėtų dirbti, o elektroninius prietaisus vertėtų palikti kitoje patalpoje. „Jei lovoje dirbsime, valgysime ir pramogausime, tada nebeliks psichologinės ir fiziologinės sąsajos, kad joje užmigsime, kokybiškai išsimiegosime ir prabusime pailsėję“, – aiškina ji.

Prieš miegą reikėtų vengti prisivalgyti ir intensyviai sportuoti. „Vakarieniaujant reikėtų rinktis lengvesnį maistą: varškę, avižų košę, kalakutieną, avietes, bananus, graikinius riešutus, gerti žolelių arbatas. Taip mūsų organizmas galės lengviau pasiruošti poilsiui, – tikina E. Pajėdienė. – Nors fizinio aktyvumo nauda miego kokybei ir neabejotina, bet labai intensyvus ir vėlyvas sportas gali reikšmingai padidinti kraujospūdį, kūno temperatūrą, adrenalino ir kortizolio kiekį kraujyje, kurie ir trukdys lengvai užmigti.“

Be visų šių patarimų, kokybiškai išsimiegoti gali padėti reguliari dienotvarkė ir jos laikymasis. Pastebima, kad geram nakties miegui svarbios ne tik veiklos ir įpročiai prieš miegą, bet ir elgsena visos dienos metu. „Reguliariam miego ir būdravimo ritmui svarbu ar pirmoje dienos pusėje pakankamai laiko praleidome natūralioje šviesoje, kaip reguliariai maitinomės, judėjome ir kiek streso patyrėme“, – pažymi gydytoja neurologė.

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Sveikata: kitos panašios naujienos
       2022-10-01 11:46:50

Depresija Lietuvoje ‒ sergančiųjų kasmet daugėja ir ateityje daugės

Kasmet depresija Lietuvoje diagnozuojama daugiau nei pusei šimto tūkstančių gyventojų. Pernai tokią diagnozę išgirdo 65 879 žmonės. Spalio 1 d. Europoje minima depresijos diena.
       2022-09-21 11:48:57

Saugus sportas nėštumo metu: ką derėtų žinoti

Judėjimas – tai sveikata, todėl niekas nepaneigs, jog sportuoti reikėtų visais gyvenimo etapais. Ir visiškai nesvarbu, jog iki šiol nesimankštinote, gyjate po traumos ar laukiatės vaikelio. Netinkamo laiko sportuoti tiesiog nėra!
       2022-09-09 09:38:44

Vaistininkė: rankos ir nagai – jūsų sveikatos vizitinė kortelė

Dažnai sakoma, jog rankos – tai vizitinė kortelė, kuri suteikia informacijos apie žmogų, jo dirbamą darbą, pomėgius ir sveikatos būklę. Nagų grožį rodo ne ryški nago spalva ar ilgis, o sveiki, tvarkingi, rausvi, skaidrūs, blizgantys nagai.
       2022-09-06 09:33:15

Cirkadinis ritmas – ar žinote, kas tai? Kuo jis svarbus mūsų miego režimui

Kėlimasis ankstyvą rytą gali tapti rimtu iššūkiu. Tai jau turbūt spėjo pajusti po vasaros atostogų į naujus mokslo metus sugrįžę studentai, moksleiviai bei jauniausiųjų darželinukų tėvai.
       2022-08-24 13:30:51

Žindymas – pirmas bendras, intymus ir labai svarbus, mamos ir vaikelio patyrimas

Savo naujagimius Respublikinės Šiaulių ligoninės Moters ir vaiko klinikoje pagimdžiusios mamos turėtų prisiminti bendrosios praktikos slaugytoją Gintarę Olberkienę ir akušerę Dainą Skirmantienę, kurios šioje gydymo įstaigoje teikia pagalbą mamoms žindymo klausimais.
       2022-08-11 14:37:45

Gydytojos pataria, kas galima ir kas nerekomenduojama nėštumo metu

Nėštumas – ypatinga moters būsena, kurios metu jos kūne vyksta daugybė pokyčių. Ką reikia žinoti, norint užtikrinti puikią savijautą ir sklandžią nėštumo eigą, pataria medicinos centro „Northway“ Klaipėdoje gydytoja akušerė ginekologė Sigita Neverauskienė ir šeimos gydytoja Vida Uzelienė.
       2022-08-03 14:40:34

Nekalti simptomai gali reikšti itin pavojingą ligą: kaip atpažinti?

Visuomenėje kepenų ligos itin dažnai siejamos su besaikiu alkoholio vartojimu. Visgi rimtus, su kepenimis susijusius sveikatos sutrikimus, gali lemti ir tokios priežastys kaip nutukimas, antsvoris, mažas fizinis aktyvumas, diabetas ar metabolinis sindromas.
       2022-06-22 08:58:15

Vaistininkė apie gydomąją arbatų galią ir suderinamumą su vaistais

Visi žinome, kad peršalus reikia gerti ramunėlių ar liepžiedžių arbatą, o kosint – čiobrelių, tačiau neretai žinios apie vaistažoles tuo ir pasibaigia. Kokių vaistažolių arbatas vartoti kuriais atvejais ir kaip jas tinkamai paruošti – pataria vaistininkė.
       2022-06-01 09:55:31

Įvardijo ženklus, kuriuos siunčia organizmas, jei trūksta magnio

Organizmui ypač svarbaus mikroelemento magnio stoka gali pasireikšti bet kuriuo metų laiku. To priežastis – paprasta: daugeliui sunku užsitikrinti reikiamos jo paros normos.
       2022-05-28 17:44:55

Moterų sveikatos gerinimo diena: kaip pasirūpinti savimi po gimdymo?

Pogimdyminis laikotarpis – tai metas, kada viskas namuose kardinaliai pasikeičia. Tačiau ką daryti, jeigu nėštumo metu visas dėmesys buvo sukoncentruotas į gimdymą, o ne į tai, kas laukia po to?
       2022-05-18 09:20:43

Hipertenzija – liga, varginanti vis jaunesnio amžiaus žmones

Aukštas kraujospūdis – vienas dažniausių Lietuvos gyventojus varginančių sveikatos sutrikimų. Gegužės 17-ąją, minint Pasaulinę hipertenzijos dieną, siekiama atkreipti ne tik ja sergančių, bet ir sveikų žmonių dėmesį – laikantis kelių paprastų kasdienių taisyklių, šios ligos galima išvengti.
       2022-05-18 09:03:26

Diagnostiniai testai – tai ne žaidimai, o svarbi profilaktikos priemonė

Šiomis dienomis vaistinėje galima rasti testų, skirtų pačioms įvairiausioms reikmėms: nuo ŽIV ar storosios žarnos vėžio diagnostikos iki narkotikų ar gastritą sukeliančių bakterijų nustatymo.
       2022-05-11 10:45:01

Koks sportas naudingas sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis?

Judėjimas – viena pagrindinių žmogaus gyvenimo dalių. Tačiau ne visada pavyksta reguliariai užsiimti fizine veikla dėl laiko, o kartais – ir noro stokos.
Daugiau naujų naujienų
       2022-10-03 18:01:14

Gyvenvietėje vairuotojas greitį viršijo daugiau nei dvigubai

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus 1-ojo poskyrio pareigūnai, siekdami užtikrinti saugumą kelyje, praėjusią savaitę, rugsėjo 26 – spalio 2 dienomis, toliau tikrino, kaip eismo dalyviai laikosi Kelių eismo taisyklių (toliau – KET).
       2022-10-03 17:55:41

Pagalvok prieš paspausdamas: Lietuvoje auga internetinio sukčiavimo atvejų

Internetinių sukčių veikla ir jų bandymai įvairiais būdais iš žmonių išvilioti pinigus ar prisijungimo prie jų elektroninių paskyrų duomenis didėja jau kelerius metus iš eilės.
       2022-10-03 14:28:49

Gudrybės, kaip paruošti sočius, maistingus ir nebrangius pusryčius

Pusryčiai – neatsiejama dienos dalis, visgi, kad ją pradėtume ne tik sočiai, subalansuotai, bet ir taupiai verta pasinaudoti įvairiausiomis kulinarinėmis gudrybėmis: gaminti iš likučių, nepamiršti rudeniškų sodo ir daržo gėrybių.
       2022-10-03 14:21:08

Dingo elektra? Trys patarimai ką daryti, kad ją atgauti kuo greičiau

Tūkstančiai šalies gyventojų su elektros gedimais gali susidurti kasdien. Tai gali nutikti dėl įvairiausių pažeidimų nepaisius apsaugos zonų, kaitros, o dėl audrų sukeltų padarinių – krentančių medžių – atjungtų klientų kiekis gali būti daug didesnis.
       2022-10-03 13:01:01

Įdomūs faktai apie augalą, kuris gali pakeisti rytinį kavos puodelį – cikoriją

Mėgstate dieną pradėti puodeliu kvapnios kavos, bet norėtumėte sumažinti kofeino kiekį? Nebūtina visiškai atsisakyti mėgiamo gėrimo – cikorijų kava yra puiki alternatyva.
       2022-10-03 12:50:41

Norite gauti verslo paskolą? Ekspertas pataria, kokių klaidų reiktų vengti

Augant energetikos kainoms, Lietuvos smulkusis ir vidutinis verslas ieško būdų, kaip išgyventi artėjančią žiemą. Alternatyvaus finansuotojo „Noviti finance“ duomenimis, pastaraisiais mėnesiais ne tik dažniau prašoma paskolų apyvartinėms lėšoms,
       2022-10-03 12:45:38

Vis daugiau pensinio amžiaus sulaukusių žmonių toliau dirba

Naujausiais „Sodros“ duomenimis, vidutinė pensijoje dirbančių vyrų senatvės pensija siekia 597 eurus. Pensijoje dirbančios moterys gauna vidutiniškai 60 eurų didesnę pensiją nei jų nedirbančios bendraamžės.
       2022-10-03 11:23:00

„Trimble" pristato naujieną – GPS imtuvo tikslumo prenumeratą

Kaip vartotojai esame įpratę įvairias paslaugas prenumeruoti: duomenų planai mobiliesiems telefonams, mėnesiniai mokesčiai už muzikos ir televizijos laidų transliacijas, programinė įranga bei kt.
       2022-10-03 10:53:39

Savo upes mes esame pakeitę neatpažįstamai: ar dar galime atitaisyti žalą?

Upių tinklą galima palyginti su žmogaus kraujo apytaka – užsikimšus kraujagyslei, medžiagos nebegali cirkuliuoti. Šiuo metu Lietuvos upių kraujotaką blokuoja mažiausiai 1,5 tūkst. žmogaus sukurtų betoninių „krešulių“.
       2022-10-03 10:49:25

Į Klaipėdos uostą atplukdytas penktadalis sostinės šildymui mažasierio mazuto

Į Klaipėdos uostą atplaukė tanklaivis, kuris į AB „Klaipėdos nafta“ (KN) talpyklas atgabeno penktadalį Vilniaus šilumos tinklų (VŠT) įsigyto mažasierio mazuto, kuriuo planuojama iš dalies pakeisti drastiškai rinkoje pabrangusias gamtines dujas.
       2022-10-03 10:33:15

Ilgą laiką „bėga“ nosis? Vaistininkė įvardija mūsų klaidas gydantis slogą

Sloga – iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kaip paprastas peršalimo simptomas. Visgi jis gali greitai apsunkinti kasdienę mūsų rutiną. „Eurovaistinės“ farmacininkė Miglė Kazakevičienė pastebi, kad norintys kuo greičiau pasijusti geriau neretu atveju griebiasi neteisingo slogos gydymo.
       2022-10-03 10:30:02

Nuosavi duomenų centrai verslus verčia elektros kainų įkaitais

Augančios elektros energijos kainos verčia už galvų griebtis nuosavą IT infrastruktūrą turinčius verslus. Anksčiau už nedidelio vietinio serverio suvartotą elektrą mokėję keliasdešimt eurų per mėnesį,
       2022-10-03 10:25:47

Advokatas: norint nutraukti santuoką, neužtenka faktiškai išsikraustyti iš namų

Šiandien, sudėtingos ekonominės situacijos akivaizdoje dažnėjant ginčų šeimose, po truputį auga ir skyrybų skaičius. Santuokos nutraukimas dažniausiai – labai nemalonus procesas, todėl tikrai neretai pasitaiko atvejų, kai skyrybas inicijuoja tik vienas iš sutuoktinių, žinodamas, kad lengvai prieiti bendro susitarimo nepavyks.
       2022-10-03 10:20:44

Elektros kainos ir verslo ateitis: kaip išgyventi audros metu?

Iki neregėtų aukštumų išaugusios sąnaudos energetikai daugelį Lietuvos verslo savininkų ir vadovų verčia neužmigti naktimis. Įmonėms skaičiuojant, kad sąskaitos už elektrą auga po 2-4 kartus ir daugiau, reikia nedelsiant priimti sprendimus, kurie padės išgyventi ilguoju periodu.
       2022-10-03 10:14:55

8 pagrindiniai darbai prieš žiemą – pasitikrinkite, ar nieko nepraleidote

Rudeniui įgavus pagreitį, sparčiai artėja šildymo, pirmųjų šalnų ir žiemos sezonas. Kuo svarbu nepamiršti pasirūpinti namuose, kad neužkluptų nelaukti netikėtumai? „MOKI VEŽI“ ekspertai dalinasi 8 namų darbais.
       2022-10-01 18:54:55

Lietuvė įveikė Gineso rekordo žygį: su ramentais nuėjo beveik 15 km

Šį šeštadienį, prieš vidurdienį Gineso rekordo siekianti lietuvė Ajana Lolat įgyvendino savo svajonę – naktį pradėjusi žygį Verkių regioniniame parke ji nuėjo apie 15 kilometrų. Tai – ilgiausias atstumas, kurį žmogus su ramentais, įveikė per mažiau nei 10 valandų.
       2022-10-01 17:39:50

„Turime kovoti su aukštų energijos kainų priežastimis, o ne pasekmėmis“

Už energetiką atsakingi Europos Sąjungos (ES) ministrai šiandien pritarė Europos Komisijos (EK) siūlymams, siekiant suvaldyti aukštas energijos kainas Europoje.
       2022-10-01 14:02:21

„Rusai, kurie nenori kariauti, turėtų likti savo šalyje ir protestuoti“

Finansų ministrė Gintarė Skaistė vienam didžiausių Ispanijos žiniasklaidos leidinių „El País“ davė interviu, pažymėdama, jog šiandien nuo mobilizacijos bėgančius rusijos piliečius reikia vertinti kritiškai ir neskubėti įsileisti į Europą humanitariniais pagrindais.
       2022-10-01 11:46:50

Depresija Lietuvoje ‒ sergančiųjų kasmet daugėja ir ateityje daugės

Kasmet depresija Lietuvoje diagnozuojama daugiau nei pusei šimto tūkstančių gyventojų. Pernai tokią diagnozę išgirdo 65 879 žmonės. Spalio 1 d. Europoje minima depresijos diena.
       2022-09-30 16:49:34

Žinutė būsimiems darbuotojams: darbe siūlo pasijausti kaip žuvis vandenyje

Didžiausia šalyje vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys“ atnaujina savo prisistatymą pritraukiant reikalingus specialistus. Besidomintiems darbo galimybėmis įmonė pristato naują šūkį „Jauskis kaip žuvis vandenyje“.
       2022-09-30 14:17:57

Sukčiavimas pavedimais – kaip pinigų sukčiams neatiduoti savomis rankomis?

Sukčiams niekuomet netrūko išmonės ir išradingumo. Visgi šiandien vienas labiausiai paplitusių apgaulės būdų yra stebėtinai paprastas – ant nusikaltėlių kabliuko užkibę gyventojai ar verslai paprasčiausiai patys perveda pinigus į apgavikų nurodytą sąskaitą.
       2022-09-29 20:56:19

„Teltonika“ pradėjo masinę elektromobilių įkrovimo stotelių gamybą

Lietuvos aukštųjų technologijų įmonių grupei „Teltonika“ priklausanti bendrovė „Teltonika Energy“ Vilniuje pradėjo masinę elektromobilių įkrovimo stotelių „TeltoCharge“ gamybą.
       2022-09-29 20:45:26

Ką pasauliui atnešė kiekviena mobiliojo ryšio karta ir ko tikėtis iš 6G?

Lietuvos gyventojų išmaniuosiuose telefonuose 4G ženkliukui pamažu keičiantis į 5G, vis labiau susimąstoma, ką tiksliai koduoja šie simboliai.
       2022-09-29 20:42:29

Mygtukinių telefonų parduodama tūkstančiais. Kodėl jie nepraranda populiarumo?

Daugelio pirmieji nešiojamieji telefonai buvo mygtukiniai, tačiau ilgainiui juos pakeitėme išmaniaisiais liečiamu ekranu. Nors šie išmanieji suteikia daugiau galimybių, ir šiandien dar yra žmonių besinaudojančių mygtukiniais telefonais. Kas juos žavi?
       2022-09-29 20:38:31

Elektronikos atliekų Lietuvoje vis daugėja: 3 būdai sumažinti jų kiekį

Kasmet Lietuvoje vis daugėja elektronikos atliekų: nuo išsikrovusių elementų iki šaldytuvų ar skalbimo mašinų. Tokios atliekos yra laikomos pavojingomis, todėl, siekiant tvaresnės ir darnesnės ateities, būtina pasirūpinti tinkamu jų atsikratymu ir perdirbimu.
       2022-09-29 20:32:36

5G tinklo era: šią savaitę ryšys pasiekė 80 proc. Lietuvos gyventojų

Susisiekimo ministerija sveikina telekomunikacijų bendroves „Telia“ ir „Tele2“, pradėjusias masinę penktosios kartos judriojo ryšio (5G) plėtrą. Šią savaitę 65 proc. Lietuvos ploto padengęs ryšys pasiekė apie 80 proc. šalies gyventojų.
       2022-09-28 17:52:47

Gerbėjams pristatytas atsinaujinęs „Žalgiris“: įvertinta komandos sudėtis

Kauno „Akropolyje“ krepšinio aistruoliams pirmą kartą oficialiai pristatyta naujos sudėties Kauno „Žalgirio“ komanda. 2022–2023 m. sezonui pasiruošę žalgiriečiai savo gerbėjus pasitiko gerokai atsinaujinę – prie ekipos prisijungė net dešimt naujokų.
       2022-09-28 16:39:24

Neuromokslininkė: išmokti galime viską, svarbu žinoti, kaip mokytis

Kartais girdime sakant, kad humanitarams tikslieji mokslai yra „tamsus miškas“. Ar iš tikrųjų taip yra, o gal tai tiesiog eilinis stereotipas, įaugęs į mąstymą? Kaip veikia žmogaus smegenys, kas jose vyksta mokantis ir ką reikėtų daryti, kad mokymosi procesas keltų mažiau streso, atsako neuromokslininkė.
       2022-09-27 14:27:25

JAE fenomenas – bekraštė dykuma virto viena turtingiausių pasaulio šalių

Jungtiniai Arabų Emyratai (JAE) daugeliui asocijuojasi su Dubajaus vaizdais: moderni architektūra, palmių formos salos, prabangūs pajūrio kurortai.
       2022-09-26 21:11:52

Jūros ešerys – greitai, lengvai ir paprastai: vienas paruošimo būdas

Norint pasigaminti maistingą ir skanų žuvies patiekalą daug fantazijos nereikia. Neveltui sakoma, kad klasika – nesensta. Prie įvairios rūšies žuvies, pavyzdžiui, jūrinio ešerio, priderinę klasikinius prieskonius ir ingredientus pro šalį niekada neprašausite.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.