iliustracija iliustracija iliustracija
iliustracija iliustracija
Naujienos

Lietuvos oro uostai: apie naują ir esamus

2019-06-20 10:11:20

Komentuoja Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis.

Tai turbūt pirmas kartas, kuomet į susisiekimo oru sektorių pažiūrėta ne 4 metų perspektyvoje. Bandome įvertinti situaciją ir priimti strateginius sprendimus, kurių vaisiai būtų raškomi mūsų anūkų.

Sparčiai didėjant keleivių srautams Lietuvos oro uostuose, pradėta kalbėti apie naujo oro uosto statybas.

Nors kol kas kalbama tik apie būtinų žemių rezervavimą, o galutinis sprendimas, ar naujo oro uosto tikrai reiks, bus priimtas tik 2022 m., jau dabar imamės priemonių suvaldyti keleivių gausą – nuosekliai vykdoma visų 3 šalies oro vartų plėtra. Tačiau gali būti, kad jos nepakaks.

Siekiame, kad Lietuvos oro uostai spėtų su pasaulinėmis aviacijos augimo tendencijomis ir, planuojant ilgalaikes įmonės perspektyvas, svarstymai apie naują, konkurencingą ir žymiai didesnį nei dabartiniai oro uostą darosi vis labiau pagrįsti.

Keleivių sparčiai daugėja

Kalbėkime skaičiais. Kasmet keliaujančiųjų oro transportu daugėja ir Lietuvoje, ir Europoje, ir visame pasaulyje. Lietuvos oro uostai 2018 m. perskraidino daugiau nei 6 mln. keleivių, o tai yra 19 proc. daugiau nei 2017 m. Ir tendencijos žymesnės korekcijos į mažesnę srauto pusę kol kas nenumato.

Srautai didėja ir visame pasaulyje. Tarptautinė oro uostų taryba (ACI) prognozuoja, kad jau po 2030-ųjų metų oro bendrovių keleivių srautas visame pasaulyje padvigubės ir pasieks 8 milijardus. Europoje šis skaičius turėtų augti nuosaikiau, tačiau taip pat panašiais tempais.

Augantiems srautams turime ruoštis, įvertinti ne tik ateinančių kelerių metų, bet ir ilgalaikę – 15–20 metų perspektyvą, tai yra tikrai ilgas laiko tarpas, atsižvelgiant vien į tai, kad nepriklausoma Lietuva skaičiuoja tik trisdešimtuosius metus. Tam, kad surastume efektyviausias priemones plėtoti Lietuvoje veikiančių oro uostų tinklą, mūsų užsakymu buvo atlikta galimybių analizė. Ji pasiūlė du pagrindinius kelius.

Siekiant ir toliau sėkmingai užtikrinti Lietuvos oro uostų veikimą, kokybiškai aptarnauti skrydžius, pritraukti naujas oro linijas, mums reikia investuoti į dabartinių oro uostų plėtrą ir, vertinant kasmečius keleivių srauto skaičius, mąstyti apie didesnio, naujo oro uosto statybas.

Oro uostų konkurencija auga

Prielaida, kad Vilniaus oro uostas praėjusiais metais buvo vienas sparčiausiai augančių Europoje (turėjo 19 proc. daugiau keleivių, kai vidutiniškai Europos oro uostai per metus paauga 3–4 proc.), leidžia manyti, jog įvertinę konkurencinę aplinką, tinkamai valdydami investicijas ir ruošdami infrastruktūrą dar ryškesniam keleivių srautų didėjimui, galime tapti regiono lyderiais.

Visų pirma dėl to, kad mus noriai renkasi vežėjai, o tai yra svarus pasiekimas. Mitas, kad oro uostai sprendžia, kokias skrydžių kryptis atidaryti. Šis sprendimas tiesiogiai priklauso oro bendrovėms. Ir jos, priimdamos sprendimus, renkasi iš gausybės oro uostų, vertina kiekvieną šalį konkrečiai. Taigi kaskart, kai mus pasirenka, galime manyti, kad nukonkuravome ne artimiausius, o visos Europos oro uostus ir jų valstybes.

Svarbu suprasti tai, kad didžiausios oro uostų pajamos gaunamos ne iš keleivio mokesčio, o iš papildomų paslaugų: oro uostuose pamėgtų kavinių, parduotuvių, pramogų. Šių paslaugų plėtra Vilniaus oro uoste jau yra pasiekusi piką, todėl akivaizdu, kad norėdami išlikti konkurencingi, privalome nuosekliai plėtoti oro uostų infrastruktūrą. Tikslingos investicijos į plėtrą atsiperka – šiuo metu Lietuvos oro uostai sukuria 2,5 proc. šalies BVP. Šis skaičius, praplėtus infrastruktūrą, galėtų augti.

Esamų oro uostų plėtra – būtina

Nepaisant spartaus keleivių skaičiaus augimo, Vilniaus oro uostas metiniu keleivių skaičiumi vis dar nusileidžia Rygai, Varšuvai, jį sparčiai vejasi augantys Krokuvos oro vartai, dideles ambicijas demonstruoja Talinas, kur norima keleivių skaičių oru auginti iki 8–10 mln. per metus. Tapti regiono lyderiais siekiame jau dabar, tad per artimiausius 3 metus plėsime visus Lietuvos oro uostus.

Infrastruktūros plėtra būtina ir dėl objektyvių priežasčių. Vien Vilniaus oro uostas buvo statytas aptarnauti 3,5 mln. keleivių per metus, o praėjusiais metais pasiekėme beveik 5 mln. Kauno oro uostas buvo skirtas 800 tūkst. keleivių, tačiau pernai šiame oro uoste jau aptarnavome 1 mln., Palangos oro uoste buvo numatyti 300 tūkst. siekiantys keleivių srautai, tačiau praėjusiais metais taip pat viršijome šį skaičių.

Neabejotinai turime iššūkį ne tik išlaikyti tinkamai veikiančią infrastruktūrą, bet ir ją tobulinti, kad suvaldytume augančius keleivių srautus, gerintume keleivių patirtį, sudarytume geras sąlygas mūsų oro uostų viduje veikti oro linijoms ir kitiems svarbiems partneriams. Tam esame numatę iki 2022 m. bendrai plėtrai investuoti 165 mln. eurų.

Vilniaus oro uoste netrukus prasidės naujo keleivių išvykimo ir VIP terminalo su konferencijų centru statyba, šiaurinio perono rekonstrukcija, eismo schemos prie oro uosto koregavimas. Tam numatyta 60 mln. eurų. Per ateinančius 4 metus bus investuota dar 74 mln. į kritiškai oro uostui svarbios, tačiau nusidėvėjusios infrastruktūros atnaujinimą.

Kauno ir Palangos oro uostams yra skirta atitinkamai po 13 ir 18 mln. eurų. Juose bus vykdoma terminalų plėtra, atnaujinami riedėjimo takai, oro uosto įranga bei transportas.

Atsižvelgiant į technologinius sprendinius, naudotas medžiagas, naudojimo intensyvumą ir kitus svarbius aspektus, oro uoste esančią infrastruktūrą būtina atnaujinti kas 7–15 metų. Šiandien daugumoje oro uostų kritiniai infrastruktūros mazgai jau yra pasiekę savo gyvavimo ciklo pabaigą ir juos būtina atnaujinti. Tai atlikus, kitas atnaujinimo etapas būtų artimas naujojo oro uosto atsiradimo datai.

Svarbu pabrėžti, kad šios investicijos yra pagrįstos ir garantuojančios greitą atsiperkamumą. Remiantis pastarųjų metų mūsų investicijų valdymo praktika, galima teigti, kad tuo metu, kai bus sprendžiama dėl naujo oro uosto, į dabartinių plėtrą investuoti pinigai jau bus atsipirkę. Žinoma, vertindami perspektyvą ir žinodami, kad mūsų partneriams – oro bendrovėms – Lietuva būtų patrauklus pasirinkimas, negalime leisti, kad vienintelė kliūtis pradėti naujus skrydžius taptų infrastruktūra.

Naujas oro uostas gali būti svarbus žaidėjas

Tam, kad būtume pasiruošę ir užtikrintume infrastruktūrą ateities kartoms, turime pradėti apie tai kalbėti šiandien. Susisiekimo ministerija jau pradėjo diskusijas apie naują oro uostą. Per ateinančius 5 metus nusimatysime ir rezervuosime žemės plotus galimai naujam oro uostui. Šioje vietoje reikėtų suprasti, kad visi naujo oro uosto sprendimai turi būti vertinami ir projekto „Rail Baltica“ perspektyvoje, ir esamo susisiekimo keliais kontekste.

Remiantis tarptautine praktika – naujųjų Zagrebo, Belgrado oro uostų patirtimi, geriausia, kad oro uostas nuo sostinės būtų nutolęs ne daugiau nei 30–40 km atstumu.

Tačiau didžiausi svertai priimant sprendimą dėl naujo oro uosto tenka keleivių srautams. Net jei remtumėmės pesimistinėmis prognozėmis (kad srautai kasmet augs mažiau nei dabar, tačiau ne mažiau nei vidutiniškai Europos Sąjungoje, 3–4 proc. per metus), per ateinančius 10 ar 15 metų Vilniaus oro uostas aptarnautų daugiau kaip 13–14 mln. keleivių kasmet. Faktas, kad nei su dabartine, nei su maksimaliai išplėsta infrastruktūra tokio keleivių srauto neaptarnautų nė vienas šiuo metu veikiantis oro uostas, todėl reikėtų naujų, aviacijos ateičiai pasiruošusių oro vartų.

Žinoma, tiek ieškant lokacijos naujam oro uostui per artimiausią penkmetį, tiek pradėjus rengti galimai naujo oro uosto projektą, būtų vykdomi vertinimai, ar tuometiniam keleivių srautui aptarnauti tikrai reikia naujos infrastruktūros.

Iki to, kol bus priimtas sprendimas dėl naujo oro uosto, mes tiesiog privalome užtikrinti tinkamą keleivių aptarnavimą pagal savo galimybes. Štai kodėl ateityje planuoti naują oro uostą – svarbu, tačiau dabar svarbiau plėsti esamų oro uostų infrastruktūrą. Tai ir darome.

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų el. paštas:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
iliustracija2019-09-18 16:21:26

Perspėjimas vairuotojams: Lietuvoje prognozuojamos pirmosios šalnos

Jau šios savaitės pabaigoje Lietuvoje prognozuojamos pirmosios šalnos. Iššūkių vairuotojams rudens pradžioje kyla ne tik dėl slidžios kelio dangos, bet ir dėl vis dažnesnio lietaus, darganos – tai lemia prastėjantį matomumą.
iliustracija2019-09-18 16:18:30

Elektromobiliai Lietuvoje įgauna pagreitį

Augant Europos elektromobilių rinkai, pokyčiai ryškūs ir Lietuvoje. Elektromobilių skaičius keliuose perkopė 1200, o iki metų pabaigos visoje šalyje bus įrengta per 110 naujų įkrovimo stotelių. Populiariausias elektromobilis Europoje – „Nissan Leaf“. „Nissan“ skelbia, kad 2018 m. buvo parduota per 40 000 šio modelio elektromobilių.
iliustracija2019-09-18 16:12:31

Kaip sloguojantį vaiką išleisti į darželį ar mokyklą?

Nuo praėjusių metų rudens galioja Sveikatos apsaugos ministro įsakymas, leidžiantis sloguojantį vaiką leisti į mokymo įstaigą. Vaistininkai pastebi, kad šis sprendimas daugeliui tėvų nėra aiškus ir dalinasi patarimais, kaip elgtis, kad vaikai su sloga jaustųsi gerai, o tie, kuriems slogos nėra, ja neužsikrėstų.
iliustracija2019-09-18 15:26:11

AB Lietuvos paštas - blogiau nei blogai?

Tai bus pasvarstymai apie AB Lietuvos paštą ir labai norėčiau, kad Jūsų patirtis ir nuomonė nebūtų tokia prasta, kokia susidaro man. Kai vidutiniškai dingsta iš užsienio siųsti 1-3 siuntinukai iš dešimties, dar galima sukandus dantis su tuo susitaikyti, tačiau tai yra nemalonu.
iliustracija2019-09-17 20:22:27

78 proc. Baltijos šalių gyventojų nesirūpina savo duomenų saugumu

Kiekvieną dieną tūkstančiai Lietuvos gyventojų kompiuteryje ar išmaniajame telefone jungiasi prie elektroninės bankininkystės, saugo verslo ir asmeninius duomenis įrenginiuose ar duomenų saugyklose, naudojasi dešimtimis programėlių.
iliustracija2019-09-17 19:17:29

Pietryčių Lietuvoje pradedamas transliuoti TV kanalas „TVP Wilno”

Nuo rugsėjo 17 dienos Pietryčių Lietuvoje per eterinės televizijos tinklą pradedamas retransliuoti naujas kanalas lenkų kalba „TVP Wilno“. Kanalas „TVP Wilno“ retransliuojamas nemokamai, nekoduotu signalu greta 5 nemokamų nekoduotų Lenkijos TV kanalų, kurie šiame regione retransliuojami nuo 2018 metų gegužės.
iliustracija2019-09-17 19:11:34

Atleistas Lietuvos radijo ir televizijos centro valdybos pirmininkas

Vakar Lietuvos radijo ir televizijos centro (Telecentro) valdybos pirmininkas Egidijus Vaišvilas atleistas iš pareigų. Telecentro valdybai E. Vaišvilas vadovavo nuo 2017-ųjų spalio pabaigos.
iliustracija2019-09-17 19:08:36

5 dalykai, kurie įsigijus telefoną labiausiai varo į neviltį: kaip išvengti?

Įsigijus naują išmanųjį telefoną mus apima džiaugsmas – laukiame, kol galėsime patyrinėti naujas jo funkcijas ar galimybes. Tačiau džiugesį netrukus pakeičia kartėlis, nes žinome, kad senajame įrenginyje lieka daug reikalingos informacijos, kurią reikės persikelti į naująjį telefoną.
iliustracija2019-09-16 16:16:04

Didelis televizorius: kodėl sporto rungtynės stebėti namuose patiks labiau

Nepraleidžiate nė vienų sporto rungtynių, o joms artėjant, didžiausiu klausimu tampa – kur šįkart žiūrėti varžybas? Pirkti brangų bilietą ir keliauti žiūrėti gyvai ar ieškoti kavinės, kurioje rodys transliaciją?
iliustracija2019-09-13 14:34:11

Perspėjimas grybautojams: rugsėjį – antroji erkių užkrečiamų ligų banga

Žinant, kad bent kartą per metus grybauti išsiruošia kas antras Lietuvos gyventojas, o grybai šalies miškuose ėmė masiškai dygti tik vasaros pabaigoje, draudikai perspėja dėl erkių keliamo pavojaus.
iliustracija2019-09-13 14:28:37

„Bolt“ planuose – patys save vairuojantys automobiliai

Europoje lyderiaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“, kartu su Tartu universitetu ėmėsi kurti technologijas ketvirtojo autonomiškumo lygio savivaldžiams automobiliams. Projektą inicijavusi „Bolt“ siekia jau iki 2026 m. pasiūlyti keliones savivaldžiais automobiliais, o pirmieji bandomieji važiavimai prasidės jau kitąmet.
iliustracija2019-09-13 14:23:07

Pažangiausios išmaniųjų savybės – kokios jos?

Ieškote naujo telefono, su kuriuo galėtumėte nuveikti dar daugiau nei iki šiol? Šiandien galingų ir pažangias savybes turinčių išmaniųjų pasiūla plati. Tačiau „Samsung“ technologijų ekspertas Artūras Erbreideris atskleidė, į kurias papildomas išmaniųjų funkcijas verta atkreipti dėmesį, jei norite iš tiesų palengvinti kasdienes užduotis.
iliustracija2019-09-13 14:20:38

VR akiniai ir žaidimų konsolės: naujausios tendencijos

Technologijos žengia į priekį: virtualios realybės akiniais gali naudotis regos sutrikimų turintys, o žaidimų konsolės gali skatinti ir fizinį aktyvumą. Pasaulyje sparčiai populiarėjant esportui ir internetinių žaidimų kultūrai kartu auga ir žaidimų įrangos pasiūla.
iliustracija2019-09-11 14:25:23

Pasibaigus metų „Apple“ renginiui: 6 netikėti siurprizai, kurie nustebino

Vakar įvyko laukiamiausias metų „Apple“ renginys, kurio metu, tradiciškai, kompanija pristatė savo naujienas. Nors visiems buvo smalsu, kokie gi iš tikrųjų bus ir kaip atrodys naujieji telefonų „iPhone“ modeliai, „Apple“ nustebino ir naujais įrenginiais bei paslaugomis.
iliustracija2019-09-06 14:43:21

Telefonų keliamas pavojus vairuojant: įžvelgiama nauja tendencija

Naudojimasis telefonu prie vairo Lietuvoje vis dar išlieka opia problema. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, vien per šių metų sausio–liepos mėn. laikotarpį pareigūnams įkliuvo 12,5 tūkst. pažeidėjų, nepaisiusių minėto Kelių eismo taisyklių (KET) punkto.
iliustracija2019-09-06 14:41:04

5 įsimintiniausi dalykai, kaip „Apple“ pakeitė technologijų rinką

Kompanijos „Apple“ įrenginiai – puikiai visiems pažįstami. Sunku nieko nežinoti ir apie kultinius telefonus „iPhone“, nes kompanija su jais ne kartą pakeitė pasaulį ir mobiliųjų telefonų rinką. O jau rugsėjo 10 d. „Apple“ bandys nustebinti pasaulį dar kartą, pristatydama savo naujienas tradicija tapusiame rugsėjo renginyje.
iliustracija2019-09-05 18:32:37

„8K OLED“ ir „NANOCELL“ televizoriai iš „LG“ pradeda pasaulinę kelionę

Šį mėnesį „LG Electronics (LG)“, pradėdama nuo Australijos, Vokietijos, Prancūzijos, Jungtinės Karalystės ir Jungtinių Amerikos Valstijų, pradeda pasaulinėse rinkose pristatinėti pirmąjį pasaulyje „8K OLED“ televizorių (modelį 88Z9) ir savo „LG 8K NanoCell“ televizorių (modelį 75SM99).
iliustracija2019-09-04 20:04:12

Cukrus: ar būtina jį pašalinti iš savo mitybos?

Neseniai paskelbti mokslinio tyrimo rezultatai parodė, kad asmenys, gėrę daugiau cukrumi saldintų gėrimų – gaiviųjų gėrimų, vaisvandenių, sirupų, sulčių, saldintų karštų gėrimų, pieniškų cukrumi saldintų gėrimų, sportinių ar energinių gėrimų, dažniau sirgo vėžiu.
iliustracija2019-09-04 20:01:27

Išmanūs priedai: kokie įrenginiai pavers jūsų darbą efektyvesnį

Daug dirbate kompiuteriu, o gal esate kūrybininkas? Bet kuriuo atveju greičiausiai žinote ir naudojate daugybę kompiuterinių programų, kurios paspartina jūsų darbą ir suteikia papildomų galimybių kūryboje. Tačiau ar žinojote, kad ne jos gali palengvinti jūsų atliekamas užduotis?
iliustracija2019-09-04 19:57:28

Kiek iš tiesų kainuoja atsisiųsti prekes iš JAV?

Visuomenėje vyraujanti nuomonė, kad siųstis prekes iš JAV veikiančių elektroninių parduotuvių yra kur kas brangiau nei, pavyzdžiui, iš Kinijos – klaidinga. Mat egzistuoja daugybė būdų, kaip perkant iš jų galima gerokai sutaupyti ir gauti kokybiškesnes prekes.
iliustracija2019-09-03 15:10:38

Klausimai, į kuriuos atsakę galėsite pasirinkti televizijos tipą namams

Dažna dilema iškylanti naujų namų savininkams, jaunoms šeimoms arba tik savarankišką gyvenimą pradėjusiems asmenims, tačiau galinti kamuoti ir ne vieną kartą yra tinkamo televizijos tipo pasirinkimas. Prieinamų paslaugų spektras yra itin platus.
iliustracija2019-09-03 15:07:21

Saulės elektrinė teikią naudą, bet tik jei sumontuota atsakingai

Augant susidomėjimui savo namuose pasigaminti elektros energiją, „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) specialistai pataria nesiimti savavališkų veiksmų montuojant saulės elektrines, būtinai gauti Bendrovės išduodamas prijungimo sąlygas, patikėti darbą atestuotiems ir darbą išmanantiems specialistams.
iliustracija2019-09-02 09:02:59

5 priežastys, kodėl telefono operacinės sistemos atnaujinimas turi tapti įpročiu

Perspėjimas ekrane, kad atnaujintumėte operacinę telefono sistemą, atrodo, visada atsiranda nepatogiausiu metu. Dažnai tai atidedame vėlesniam laikui, nepagalvodami, kad taip patys sau galime prisidaryti žalos. Vis tik yra kelios svarios priežastys, kodėl operacinę sistemą reikėtų atnaujinti reguliariai.
iliustracija2019-08-30 16:10:07

Kas atsitinka, jei trūksta miego?

Miego trūkumas yra žinomas kankinimo būdas. Mokslininkai ir gydytojai atrado miego trūkumo ir tam tikrų ligų tiesioginę priklausomybę. Jei manote, kad vieną naktį neišsimiegojus, kitą naktį galime kompensuoti miegą - esate teisūs. Tačiau neišsimiegojus kelias naktis iš eilės, “užsukame” miego trūkumo spiralę ir tokia būsena tampa nuolatine.
iliustracija2019-08-30 16:06:13

IT specialistai turėtų suklusti – siūlo darbą su perspektyvia technologija

Prieš dvejus metus Lietuvoje įsikūrusi viena sėkmingiausių Olandijos IT bendrovių „Macaw“ Lietuvoje toliau plečia veiklą – skelbiama, kad nuo naujų metų mūsų šalyje darbą pradės dar viena „Sitecore“ platformos specialistų komanda.
iliustracija2019-08-29 15:38:50

Bepiločio orlaivio skrydis per Lietuvą: aplankytos aviatorių gimtinės

Šiemet aviacijos sektoriui didelė šventė – praėjo šimtmetis nuo tos akimirkos, kai mūsų šalyje pradėjo skraidyti lėktuvai. Norėdami įprasminti šią sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Antano Gustaičio aviacijos instituto (VGTU AGAI) atstovai savo sukonstruotu bepiločiu orlaiviu perskrido Lietuvą ir įveikė 397 km atstumą.
iliustracija2019-08-29 15:28:53

Naujoji operacinė sistema „Android 10“: didžiausi atnaujinimai

Jau visai netrukus bus išleista naujoji operacinės sistemos „Android“ versija. Kai kurių telefonų naudotojai jau turi priėjimą prie bandymams skirtos sistemos „beta“ versijos. Bet jau dabar po truputį aiškėja, kad tai gali būti vienas didžiausių „Android“ atnaujinimų per visą istoriją.
iliustracija2019-08-29 15:24:46

Automobilių ekonomiškumas: kas pasikeitė per 10 metų?

Automobilių rinkoje pastaraisiais metais vyksta daug pokyčių. Ypatingai daug jų – ekonomijos srityje. Daugeliui yra tekę girdėti kalbas apie iš JAV atkeliavusius galingus visureigių modelius, kurių apetitas siekdavo dvidešimt litrų šimtui kilometrų benzino.
iliustracija2019-08-28 18:47:30

Ruošiuosi kelionei lėktuvu: ką būtina žinoti apie vaistus ir pažymas?

Rečiau keliaujantieji lėktuvais dėl įprastų oro uostų procedūrų – bagažo registracijos ir saugumo patikros – dažnai nerimauti ima gerokai iki skrydžio. Keleivius, kuriems aktualu lagamine vežti vaistus ar sveikatos būklę nurodančius dokumentus, gali apimti dar didesnis galvos skausmas.
iliustracija2019-08-28 18:43:49

Tyrimas: septyni iš dešimties lietuvių nori dirbti užsienio kapitalo įmonėse

Septyni iš dešimties Lietuvos gyventojų pirmenybę teiktų darbui tarptautinėje privačioje arba užsienio valstybės valdomoje įmonėje, o lietuviškoje – tik trys. Tokius rezultatus atskleidė tarptautinės personalo atrankos ir laikinojo įdarbinimo kompanijos „Manpower“ inicijuota visuomenės nuomonės apklausa.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.
Reklama