iliustracija iliustracija
iliustracija iliustracija iliustracija
Naujienos

5 telefoniniai žaidimai, kurie įėjo į istoriją

2019-10-18 15:14:19

Šiandien, prieš 61 metus, 1958 m. spalio 18 d., pasauliui pristatytas vienas pirmųjų kompiuterinių žaidimų pasaulyje „Tennis for two“. Tai – teniso simuliacija, į kurią žvelgiant iš šių dienų perspektyvos, sunku patikėti, jog keli brūkšneliai ir rutuliukas galėjo būti pasaulį stebinanti inovacija.

Dabar žaidimai visiškai kitokie, o jų kokybė telefonuose stebina raiška, detalumu ir tikroviškumu. Šios dienos proga „Bitės Profai“ dalinasi 5 legendiniais ir visiems puikiai pažįstamais telefoniniais žaidimais, kurie pakeitė mobiliųjų telefonų industriją.

„Anksčiau telefonai buvo reikalingi dėl dviejų funkcijų – skambinimo ir žinučių rašymo. O dabar jie naudojami praktiškai kiekviename žingsnyje – jų funkcionalumas gerokai išplėstas. Nenuostabu, kad ir į telefoninius žaidimus kreipiamas vis didesnis dėmesys. Didieji telefonų gamintojai kuria vis kokybiškesnius ekranus, žaidimų kūrėjai – vis geresnius žaidimus, o vartotojai jau kurį laiką džiaugiasi šių pastangų rezultatais“, – sako „Bitės Profė“ Agnė Adomaitytė ir dalinasi 5 telefoniniais žaidimais, kurie sulaukė neįtikėtinos sėkmės ir visam laikui pakeitė mobiliųjų žaidimų istoriją.

1. „Snake“: žinomiausia pasaulyje gyvatė (1997 m.)

Telefoninis žaidimas „Snake“ (liet. „gyvatėlė“) pirmą kartą pasaulį išvydo 1997 m., kai pasirodė kartu su telefonu „Nokia 6110“. Tačiau būtina pabrėžti, kad paties žaidimo idėja ir koncepcija nebuvo nauja.

„Galime sakyti, kad „Snake“ yra ne konkretus žaidimas, bet netgi žaidimų rūšis, kur žaidėjas valdo liniją rinkdamas taškus ir vengdamas kliūčių bei susidūrimo su kitu linijos galu. Pirmą kartą toks žaidimas pristatytas dar 7-ąjame dešimtmetyje ir buvo skirtas analoginiams žaidimų kompiuteriams. Tačiau po to kai „Snake“ pasirodė mobiliuosiuose telefonuose, žaidimo populiarumas smarkiai išaugo“, – pasakoja A. Adomaitytė.

Vėliau žaidimas įvairiomis formomis ir įvairiuose telefonuose atgimdavo, taip dar labiau įsitvirtindamas žaidėjų telefonuose. Dabar vien išmaniųjų programėlių parduotuvėje „App Store“ yra virš 300 šio žaidimo variantų.

„Labai svarbu suprasti šio žaidimo populiarumo ir reikšmės mastą. Tai ne tik vienas pirmųjų ir istorinis telefoninis žaidimas, o absoliuti legenda. Ar žinojote, kad jei savo kompiuterio interneto naršyklėje „Google Chrome“ įrašysite žodį snake (liet. gyvatė), prieš bet kokią informaciją apie gyvates pirmiau pamatysite naršyklės pasiūlymą sužaisti „Snake“ žaidimą? Kai produkto pavadinimas sutapatinamas su bendriniu žodžiu, galime drąsiai teigti, kad žinomumo tam produktui siekti tikrai nebereikia“, – sako A. Adomaitytė.

2. „Angry Birds“: telefonų žaidimas, virtęs filmais (2009 m.)

„Angry Birds“ yra telefonui skirtas žaidimas, kuriame laidynės pagalba spalvingi paukščiukai svaidomi į įvairias konstrukcijas taip, kad šios sėkmingai sugriūtų. Pirmoji žaidimo versija pristatyta 2009 metais ir pamėgta ne tik dėl pačios žaidimo mechanikos ir smagumo, bet ir dėl žaidimo herojų.

„Apvalūs ir spalvingi paukščiukai greitai užkariavo vartotojų širdis. Po žaidimo sėkmės netrukus buvo išleistos papildomos žaidimo versijos, rūbų ir žaislų linijos, knygos, o 2016 m. pasirodė netgi „Piktųjų paukščių“ filmas. Šiemet, beje, šis filmas sulaukė ir tęsinio. Todėl be visų kitų laimėjimų, kuriuos pasiekė žaidimas, labai svarbus faktas ir tai, kad jis peržengė telefoninio žaidimo ribas. Kai filmai virsdavo kompiuteriniais žaidimais – tai nieko nestebindavo. Tačiau kai telefono žaidimas tapo filmu – tai nubrėžė visai kitokias telefoninių žaidimų reikšmės ribas“, – sako A. Adomaitytė.

Praėjusiais metais žaidimas „Angry Birds 2“ jo kūrėjams atnešė 116 milijonų JAV dolerių pajamų. Daugiau nei pusę šių pinigų atnešė JAV žaidėjai, taip pat ženkliai prisidėjo Vokietijos vartotojai.

3. „Candy Crush Saga“: žaidimas, išaugęs „Facebook“ rūbą (2012 m.)

Ši žaidimas buvo sukurtas specialiai socialinio tinklo „Facebook“ nariams, tačiau netrukus išaugo iki tiesiog išmaniesiems telefonams skirtos programėlės.

„Šis žaidimas po savo vardu slepia labai daug laimėjimų: 2016 m. buvo pripažintas mėgstamiausiu vartotojų žaidimu, taip pat tarptautiniuose mobiliųjų žaidimų apdovanojimuose tapo geriausių socialinių tinklų žaidimu. Jis turi 500 milijonų vartotojų visame pasaulyje ir yra trečias populiariausias pasaulyje telefoninis žaidimas. Išleistas buvo 2012 m. lapkritį, o tų metų pabaigoje jau buvo atsisiųstas daugiau nei 10 milijonų kartų“, – sako A. Adomaitytė.

Anot ekspertės, itin svarbu tai, kad „Candy Crush Saga“ laikomas vienas geriausių „freemium“ modelį panaudojusių žaidimų: „Šis modelis reiškia, kad žaidimas yra visiškai nemokamas, todėl jį atsisiųsti, žaisti ir pereiti galima neišleidžiant nei cento. Tačiau vartotojai už pinigus gali įsigyti įvairius žaidimą lengvinančius priedus.“

„Candy Crush Saga“ jo kūrėjams iki šiol sugeneravo apie milijardą JAV dolerių pajamų.

4. „Pokemon Go“: naujas interaktyvumo standartas (2016 m.)

„Pokemonus“ žino ir gaudyti svajojo turbūt kiekvienas Z kartos atstovas. Šią svajonę realybe pavertė kompanijos „Nintendo“ ir „Niantic“, 2016 m. pristatydamos žaidimą „Pokemon Go“.

„Žaidimas GPS pagalba nurodo, kurioje vietoje yra vienos ar kitos rūšies pokemonas, o žaidėjo tikslas jį rasti, sugauti ir treniruoti. Tačiau įdomiausia, kad papildytos realybės (angl. augmented reality) pagalba atrodo, kad pokemonai yra toje pat vietoje, kur yra ir pats žaidėjas – tiesiog nukreipus telefono kamerą į tam tikrą vietą joje pasirodys gyvūnėlis. Toks interaktyvumas leido vartotojams pasijausti lyg mylimiausiems animacinio filmo herojams – pokemonų gaudytojams – ir svajonę jais tapti pavertė realybe. Tačiau žaidimu smarkiai susidomėjo ne vien pokemonų gerbėjai“, – sako A. Adomaitytė.

„Pokemon Go“ per pirmąją egzistavimo savaitę buvo atsisiųstas 15 milijonų kartų, o per pirmąjį mėnesį sugeneravo 200 milijonų JAV dolerių – tai yra net septynis kartus daugiau, nei per pirmąjį mėnesį sugeneravo iki tol itin sėkmingu laikytas „Candy Crush Saga“.

5. „Call of Duty: Mobile“: į telefonus persikelia ir gerai žinomi žaidimai (2019 m.)

Šis pavadinimas yra puikiai pažįstamas kompiuterinių žaidimų mėgėjams. Tai – pirmojo asmens šaudyklė, kurioje vartotojai stengiasi sėkmingai įveikti priešus. Dabar šis veiksmo žaidimas, susilaukęs itin didelės sėkmės kompiuterinių žaidimų pasaulyje, visai neseniai persikėlė ir į išmaniuosius telefonus.

„Nors „Call of Duty: Mobile“ išleistas tik prieš dešimt dienų, jis jau turi 100 milijonų vartotojų ir yra sugeneravęs 18 milijonų JAV dolerių – dėl šių rezultatų laikoma, kad tai geriausias mobiliojo žaidimo startas pasaulyje“, – sako A. Adomaitytė.

Jei apie žaidimus telefonams (arba telefonus žaidimams) norėsite sužinoti daugiau, visada galite pasidairyti „Bitės“ tinklalapyje arba kreiptis į didžiuosiuose Lietuvos miestuose įsikūrusius „Bitės Profus“, kurie bet kada patars bei atsakys į jums rūpimus klausimus.

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2019-11-15 15:55:56

Antibiotikas – ne saldainis. Didžiausios jų vartojimo klaidos

Kaip dažnai vartojate antibiotikus? Jų griebiatės tik kraštutiniu atveju ar vos peršalus ir užgulus nosiai? Specialistai įspėja: antibiotikai – ne saldainiai, tad jų vartojimas turi būti teisingas. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) skambina pavojaus varpaus dėl mikroorganizmų atsparumo antibiotikams.
       2019-11-15 10:28:21

„Rail Baltica“ vizija: sujungti skrydžius su traukinių transportu

2019 m. lapkričio 13 d., už „Rail Baltica“ projektą atsakinga įmonė „RB Rail AS“ pristatė tyrimą, kuriame įvertintos pagrindinės oro uostų keleivių srautų integravimo į greitųjų traukinių tinklą „Rail Baltica“ ypatybės ir reikalavimai.
       2019-11-15 10:23:10

Socialiniai įgūdžiai ar socialiniai tinklai: kur pranašesnė jaunoji Z karta?

Išskirtinai nei kitos, nuo vaikystės internetą pažįstanti Z karta naršymui internete skiria daugiausiai laiko. „Instagram story“, „live“ filmavimas ir virtualūs draugai šiuolaikiniam jaunimui yra neatsiejama gyvenimo dalis. Kaip socialinė medija pakeitė jaunimo bendravimo įpročius ir pasaulio suvokimą?
       2019-11-15 10:14:06

5 patarimai, kaip telefonu padaryti kokybiškas nuotraukas tamsiu paros metu

Vienas svarbiausių dalykų šiandien – gražiai fotografuoti, nes socialiniai tinklai patys sėkmingomis nuotraukomis nepasidalins. Dieną tai padaryti nesunku, o kaip kokybiškus kadrus išgauti tamsiu paros metu? Net ir turint naktį gerai fotografuojantį telefoną, jūsų kadrai gali nepavykti.
       2019-11-15 10:08:16

Vilniuje „išdygo“ Agnės Kišonaitės instaliacija „Cukrinė širdis“

Ketvirtadienį, Pasaulinę diabeto dieną, sostinės Odminių skvere pristatyta menininkės Agnės Kišonaitės sukurta instaliacija „Cukrinė širdis“. Pustrečio metro aukščio raudoną širdies formos karkasinę konstrukciją menininkė užpildė kraujotakos sistemą primenančiais raizginiais iš tuščių ar cukrumi užpildytų stiklo konteinerių.
       2019-11-15 09:35:52

Europarlamentaras Liudas Mažylis: GMO ant Europos stalo, ką valgysime rytoj?

Globalizacija, didėjanti populiacija, klimato kaita, chemiškai apdorotas maistas ir kiti iššūkiai yra taip vieni su kitais susipynę, kad net primena gerą ryžių mišrainę. Ir ją miniu ne atsitiktinai, nes tiek išvardinti iššūkiai, tiek ryžių mišrainėje randami kukurūzai yra susiję su viena, daugeliui iki galo taip ir nesuprantama, Genetiškai modifikuotų organizmų (GMO) tema.
       2019-11-15 09:07:55

Gydytojos patarimas vyrams: sveikatai saugoti pasitelkite technologijas

Nors vis dar vyrauja nuostata, kad vyrai sveikata rūpinasi mažiau, nei moterys, gydytoja Martyna Karklytė teigia, jog taip nebėra – jie vis didesnį dėmesį skiria fiziniam aktyvumui, sveikai mitybai, kokybiškam miegui bei kovai su stresu.
       2019-11-15 09:07:55

Temperatūros svarba miegui – kaip atvėsinti kūną naktimis?

Įvairių tyrimų ir stebėjimų dėka šiandien žinome, kad mūsų miegui įtaką daro daugybė įvairių vidinių bei išorinių veiksnių. Tai – teisingas miego ritmas, miegojimo ciklai, čiužinys ir net miegamojo aplinka. Vis dėlto, veiksnys, kurį savo kūnų jaučiame ir identifikuoti galime kiekvienas yra temperatūra.
       2019-11-14 19:34:18

Robotai logistikos versle: kaip ši sfera atrodys po dešimties metų?

Jau ne vieną dešimtmetį viešoje erdvėje sklandančios prognozės, kad žmogaus darbo jėgą pakeis robotai, neaplenkia ir logistikos bei siuntų verslų. Tačiau į duris besibeldžiančio mechaninio kurjerio neturime nei dabar, nei, panašu, sulauksime artimiausioje ateityje.
       2019-11-13 20:15:55

Ateities darbo rinka: kaip keičiasi mūsų įpročiai?

Spėjama, kad ateityje daugiau nei 75 mln. darbo vietų išnyks dėl galimybių technines užduotis perleisti robotams. Žinoma, dirbtiniam intelektui prilygti žmogaus kritiniam ir kūrybiniam mąstymui dar prireiks daug laiko, tad robotai tikrai neužvaldys visos darbo rinkos.
       2019-11-13 20:09:31

Ar elektroninė prekyba pakeis fizines parduotuves?

Prireikus naujų batų, šviestuvo ar televizoriaus, vis retesnis šių prekių ieškoti važiuoja į fizines parduotuves, kai jas nusipirkti galima vos keliais mygtukų paspaudimais. Maža to, pastaraisiais metais internetinė prekyba išsiplėtė ir į greito apyvartumo prekių – maisto produktų, gėrimų, kasdienių buities ir higienos reikmenų – sektorių.
       2019-11-12 12:40:49

„Toksika“ pradėjo saugiai deginti Alytaus gaisravietėje surenkamas atliekas

Penktadienį Alytaus gaisravietėje pradėjusi degėsių surinkimo darbus, šiandien „Toksika“ jau daugiau nei parą saugiai degina surinktas pavojingąsias atliekas. Į „Toksikos“ padalinį Šiaulių rajone atvežtos pavojingosios atliekos – metalinių, tekstilinių kordų atliekos su gumos ir degėsių likučiais – deginamos specialiame „Toksikos“ pavojingųjų atliekų utilizavimui skirtame įrenginyje.
       2019-11-12 12:25:11

Technologijos mokslų daktarė: nebijokite siekti to, ko norite jūs

Akvilė Zabiliūtė-Karaliūnė – technologijos mokslų daktarė, Vilniaus universiteto (VU) Fizikos fakulteto Fotonikos ir nanotechnologijų institute atliekanti įvairiausius su apšvietimu susijusius tyrimus, kurianti ir tobulinanti naujus apšvietimo šaltinius, skirtus ir menui, ir medicinai.
       2019-11-12 12:02:33

5 skaitmeninės rinkodaros tendencijos 2020 m.: kas naujo ir kas – seno?

Metų pabaigai artėjant skaitmeninės rinkodaros ekspertai dalijasi 2020 metų prognozėmis. Kaip keisis mūsų interneto vartojimo įpročiai ir kokios penkios pagrindinės tendencijos kitais metais stiprės? Pasirenkime garso, emocijų, prekių ženklų balsų, dirbtinio intelekto ir iš rankų nepaleidžiamo išmaniojo telefono metams.
       2019-11-12 10:59:30

Didžiausias pasaulyje kelionių organizatorius: „Lietuvos rinkos laukia pokyčiai

Įnirtingos konkurencijos sąlygomis gyvenančio šalies turizmo sektoriaus laukia permainos. Į Lietuvą įžengęs stambiausias pasaulio kelionių organizatorius TUI tvirtina – žvalgytuvės baigtos, atėjo metas plėtrai.
       2019-11-12 09:30:10

Rozetėse palikti elektros prietaisai namus gali paversti pelenais

Rozetėse palikti šildytuvai bei krovikliai ar pažeisti įvairių prietaisų laidai – nemažos dalies Lietuvos žmonių kasdienybė, kuri dažniausiai jiems neatrodo rizikinga. Tačiau ekspertai įspėja, kad tokie kasdieniniai įpročiai ar netikėti elektros gedimai gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais bei netgi tragiškomis pasekmėmis.
       2019-11-12 09:26:45

„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai

25 metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą rinkos žaidėją – įmonę „GV Group“, valdančią „Elektromarkt“ parduotuves. Po įsigijimo, „Elektromarkt“ tampa „Avitelos“ įmonių grupės dalimi, tačiau išliks kaip du atskiri prekės ženklai.
       2019-11-12 09:22:37

Kai kuriems senjorams internetas vis dar yra parduotuvė, turgus ir bažnyčia

Į išmaniuosius įrenginius nuolat sukritę miestų gyventojai net neįsivaizduoja, kad nemažai daliai vyresnio amžiaus žmonių regionuose internetą vis dar atstoja kasdieninio susitikimo vietos: būtent čia dalinamasi naujienomis ir bendraujama tarpusavyje, sako žinomas režisierius ir televizijos laidų veidas Vytenis Pauliukaitis.
       2019-11-12 09:20:09

Ar daugės moterų IT srityje?

Didesnėje dalyje informatikos studijų programų merginos tesudaro 20 proc. ar net mažiau studentų. „Nuobodu“, „sunku“, „neįdomu“ – tokius pasiteisinimus jau seniai girdi Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Informatikos fakulteto dekanė prof. Daiva Vitkutė-Adžgauskienė ir kiekvieną jų gali lengvai paneigti.
       2019-11-11 11:39:14

6 patarimai žaidimų telefone mėgėjams

Telefonas jau seniai viršijo tik susisiekimo priemonės apibrėžimą. Dabar juos naudojame sporto pasiekimams sekti, muzikai klausyti, puikios kokybės nuotraukoms daryti ir kitoms smagioms pramogoms, pavyzdžiui žaidimams.
       2019-11-11 11:35:13

Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Vilnius imasi aktyvių veiksmų dėl autobusų stoties atnaujinimo – šiandien savivaldybėje pasirašyti keturšaliai sostinės, AB „Lietuvos geležinkeliai”, UAB „Vilniaus autobusų stotis“ ir UAB „Baltisches Haus“ ketinimai rajoną drauge paversti prestižiniu mobilumo centru.
       2019-11-11 11:14:16

Gyventojų nuomonė: žalių rodyklių atsisakymas apsunkins eismo sąlygas

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega raudonas šviesoforo signalas, sutinkamas skeptiškai. Kas antras šalies vairuotojas laikosi nuomonės, kad tai padidins spūstis ir sulėtins eismą.
       2019-11-11 11:11:10

Reputacija socialiniuose tinkluose: kaip jos nesusigadinti?

Pasaulinės statistikos duomenimis, mobiliųjų įrenginių vartotojai vidutiniškai socialiniuose tinkluose kasdien praleidžia beveik 3 valandas. Šiandien internete viešiname kone kiekvieną savo gyvenimo akimirką, investuojame savo jėgas ir laiką į turinį socialiniuose tinkluose, o kai kurie iš to sugeba ir užsidirbti.
       2019-11-08 18:16:47

Ar žinote, kiek laiko praleidžiate „Instagrame“?

Pasaulinė statistika rodo, kad žemėje šiuo metu egzistuoja daugiau nei 4,3 milijardai interneto vartotojų. Anot „World Advertising“ tyrimų centro atlikto tyrimo, daugiau nei 2 milijardai iš jų naudojasi internetu vien tik savo mobiliuose įrenginiuose. Tad ką telefonu vartojai daro daugiausiai? Pateikiame įdomių faktų apie naudojimąsi išmaniaisiais.
       2019-11-08 14:49:34

Verslo diena: ar Y kartai prasmė svarbesnė nei pelnas?

Šiandien, lapkričio 8 d, švenčiama profesinė verslo atstovų šventė – Verslo diena. Ekspertų teigimu, tūkstantmečio kartai vis svarbiau yra tai, ar jų vykdoma veikla yra prasminga, todėl Lietuvoje vis labiau įsigali socialinio verslo modelis.
       2019-11-08 14:40:16

Ką daryti, kad telefonas tarnautų ilgiau?

Egzistuoja vienas dalykas, kurio išmaniųjų telefonų savininkai bijo kaip tvano. Koks? Išsikrovusi baterija. Ši baimė turi netgi atskirą pavadinimą – nomofobija. Bet tokia baimė gali užklupti kiekvieną. Ypač, kai keliauji užsienyje, lauki svarbaus skambučio ar nespėjai išsikviesti pavežėjo.
       2019-11-08 14:32:07

Mandarinų sezonas jau čia: ko dar nežinojote apie šiuos citrusus?

Kiekvienas metų laikas į maisto racioną atneša tik jam būdingus produktus. Jei vasarą mėgaujamės uogomis, ankstyvą rudenį – obuoliais, tai paspaudus šaltukui imame ieškoti mandarinų. Tiesa, šie oranžinės spalvos citrusai, net jei labai primena mandarinus, iš tiesų gali skirtis ne tik pavadinimu, bet ir skoniu.
       2019-11-08 14:26:56

5 išmaniųjų telefonų funkcijos, kurios labiausiai rūpi jaunimui

Išmanusis telefonas daugeliui jau tapo svarbiausiu, iš rankų beveik nepaleidžiamu pagalbininku. Visgi kiekviena karta turi skirtingus poreikius, ir jei vyresniesiems telefonas dažniau reikalingas kaip darbo priemonė, jauniausiems jis – neatsiejama gyvenimo būdo dalis. Tad ko iš telefono tikisi ir apie ką jį pirkdami galvoja Z karta?
       2019-11-06 19:07:20

7 mitai apie kardiologinius vaistus

Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, kardiologinės ligos yra dažniausia mirčių priežastis visame pasaulyje. Lietuvoje mirtys dėl šių susirgimų sudaro daugiau nei 50 proc. visų mirčių. Kodėl tiek daug? Viena iš priežasčių – gydytojo paskirtų kardiologinių vaistų nevartojimas, kuris yra susijęs su klaidingais įsitikinimais.
       2019-11-06 19:03:53

Skaitmeninių talentų ieškoma visose Lietuvos mokyklose

Fotografuojančiam, piešiančiam, programuojančiam, vaizdo ar garso siužetus kuriančiam jaunimui skirtas nacionalinis konkursas „Įjunk Kalėdas“ įsibėgėja. Organizatoriai sako, kad tai puiki proga pasirodyti ne tik svajojantiems ateityje tapti profesionaliais grafikos dizaineriais, bet ir norintiems lavinti suvokimą nuo dailės iki skaitmeninių technologijų bei būti pastebėtiems šalies mastu.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.
Reklama